|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kupujemy kampera - Ducato 2012r 2.0 115km Multijet
Budzik - 2015-02-20, 18:45 Temat postu: Ducato 2012r 2.0 115km Multijet Dzień dobry
Poszukiwałem po sieci informacji o tym samochodzie i najwięcej i najdokładniejszych informacji znalazłem na Waszym forum.
Pozwoliłem więc sobie zapytać, uczciwie przyznaję się, że pytam w kontekście busa a nie kampera.
Otóż, po przeczytaniu informacji również na tym forum zakupiłem busa Ducato wersja najmniejsza L1H1 - 2012r, silnik 2.0 multijet 115KM
Na forum znalazłem informację, że podróżowanie tym autem z prędkością 100-120km/h da spalanie 7,5-9l. W kamperze. Czyli z mniejszą kastą liczyłem na spalanie rzędu powiedzmy 6-7l przy 90km/h. A przy 90 to spalanie raczej 9,5l mi wychodzi...
Tymczasem mój przy licznikowych 120km/h pokazuje spalanie 12-13 litrów.... Masakra.
Dodatkowo dość mocno przekłamuje prędkościomierz - 100 licznikowe to realnie jakieś 92km/h co mogłoby sugerować, że spalanie pokazywane przez komputer jest jeszcze zaniżone...
Koszmar.
Ale w kontekście kultury pracy, odgłosów silnik wygląda naprawdę ok.
Czy macie jakieś pomysły co może być nie tak, albo gdzie zacząć szukać żeby dojść z tym do ładu.
Jeszcze raz przepraszam, że sprawę busową wrzucam na grupę kamperową ale sytuacja mnie mocno załamała - jeżdżę czasem nawet 500km dziennie i takie spalanie sprawia że rachunek zysków i strat mi się rozjeżdża. Auto kupione na kredyt i nie wiem co robić...
Z góry dziękuję za wszelki pomysły i podpowiedzi.
Pozdrawiam
Marcin "Budzik"
Bronek - 2015-02-20, 19:02
Przejechałem 7 tyś km. Polska... Grecja.
Głównie autostrady, jadąc na nich ok. 120...130km/h.
Plus miasta, góry itd.
Ok 10,5l/100km, średnia Dmc 3500 kamper mały 6m z tym silnikiem i też 2012r.
Prędkościomierz zawyża o ok. 7/8km w stosunku do GPS
Jazda głównie na tempomacie i raczej dynamiczna. Czyli gaz do dechy i tak aż do prędkości podróżnej.
Zawsze niemal dociągam biegi do ok 3 tys itp
6/7 litrów? , tu mamy takich.... Nie mnie Bóg nie karze za nimi jeździć
Moim zdaniem jadąc go 90km/h można osiągnąć ok 8...9 l/100km, ale nie szybciej i po równym.
Budzik - 2015-02-20, 19:16
No tak ale jak ja bym tym jechał 120-130 czyli licznikowe 130-140 to by chyba 15 litrów zużył a nie 10,5...
Przy takiej jeździe jak piszesz 10,5 to byłoby bardzo akceptowalne.
Co do 6-7 litrów - nie masz się co martwić - ja nie z tych co blokują. Rozpędzając się robię podobnie jak Ty, z tym że ciągnę do 2500. No i może nie gaz do dechy ale gdzieś tak na 70% możliwości. To wbrew pozorom bardzo ekonomiczna jazda - lepiej tak niż wolne rozpędzanie.
Poza tym stawiam na płynną jazdę.
Pozostaje więc pytanie - co u mnie jest nie tak? Skąd takie wysokie spalanie? I gdzie szukać powodów?
Johny_Walker - 2015-02-20, 19:16 Temat postu: Re: Ducato 2012r 2.0 115km Multijet
Budzik napisał/a: |
Czy macie jakieś pomysły co może być nie tak, albo gdzie zacząć szukać żeby dojść z tym do ładu.
|
Moje średnie spalanie na tym silnku to ok. 7,5/100.
Jak jeżdżę napisałem tutaj http://www.camperteam.pl/...ight=ekodriving
Bronek - 2015-02-20, 19:23
Paliwo?
Leję na bogato Gdy sie daje np. SHELL NITRO ITP.
Z ecodrivingu stosuję hamowanie silnikiem, staram się nie jeździć na tyłku, by nie hamować.
Tempomat nawet w mieście, bo lubię.
I tyle
Niektórzy chipuja, ja może ale z ciekawości.
Generalnie jestem zadowolony z silniczka. Jedynie mocna krótka jedynka mnie wkurza. I napęd na przód
Na co dzień jak jeżdżę po polsce, wiadomo co i jak, to spalam 9,5 l/100
Tyle
Budzik - 2015-02-20, 19:25 Temat postu: Re: Ducato 2012r 2.0 115km Multijet
Johny_Walker napisał/a: | Budzik napisał/a: |
Czy macie jakieś pomysły co może być nie tak, albo gdzie zacząć szukać żeby dojść z tym do ładu.
|
Moje średnie spalanie na tym silnku to ok. 7,5/100.
Jak jeżdżę napisałem tutaj http://www.camperteam.pl/...ight=ekodriving |
Dziekuję za odpowiedź - fajny opis
Pytanie o wyższe prędkości - patrzyłeś ile ci bierze powiedzmy przy 120 (realnych, nie gpsowych)
Tak czy siak - ja właśnie 7,5 osiągnąłem jadąc mega ekonomicznie (duża część właśnie za tirem na autostradzie). Pamiętajmy że mówimy o samochodzie o dużo mniejszych gabarytach niż kamper - niski i krótki bus więc spalanie powinno być trochę niższe.
Budzik - 2015-02-20, 19:28
Bronek napisał/a: | Paliwo?
Leję na bogato Gdy sie daje np. SHELL NITRO ITP.
Z ecodrivingu stosuję hamowanie silnikiem, staram się nie jeździć na tyłku, by nie hamować.
Tempomat nawet w mieście, bo lubię.
I tyle
Niektórzy chipuja, ja może ale z ciekawości.
Generalnie jestem zadowolony z silniczka. Jedynie mocna krótka jedynka mnie wkurza. I napęd na przód
Na co dzień jak jeżdżę po polsce, wiadomo co i jak, to spalam 9,5 l/100
Tyle |
Ja akurat tankuję najtańsze paliwo - może spróbuje raz zalać coś lepszego i sprawdzę.
Ale to chyba nie będą różnice 5l przy 120?
Po Polsce to już się coraz bardziej europejsko jeździ - coraz więcej dróg ekspresowych, autostrad - jest się gdzie rozpędzać
Co do chipowania to też się zastanawiałem, ale żeby za to się zabrać to trzeba mieć dobrą, działającą prawidłowo bazę a u mnie jak nic coś jest nie tak...
Bronek - 2015-02-20, 19:32
Na koniec spytam : patrzysz na komputer czy sam obliczyłeś?
papamila - 2015-02-20, 19:38
mialem kilka kamperów z tym silnikiem
Budzik napisał/a: | u mnie jak nic coś jest nie tak... |
uważam że wszystko jest ok z twoim samochodem
jeżdząc 90-100 kamperem połintegrą łapię się średnio na 9,5
niestety wraz prędkością coraz gorzej z ekonomią
jazda 120 wg licznika (faktycznie ok 112) to już 11-12 l
chyba nie wierzysz w te brednie o 6-7/100
tempomat niestety też zwiększa zuzycie paliwa 0,5-1l/100km
Bronek - 2015-02-20, 19:45
Jarek, a kto bogatemu? Jak
Ruki swabodnyje i nóżka toże a to warte tych kilku złotych.
Bajaga - 2015-02-20, 19:59
papamila napisał/a: | mialem kilka kamperów z tym silnikiem
Budzik napisał/a: | u mnie jak nic coś jest nie tak... |
uważam że wszystko jest ok z twoim samochodem
jeżdząc 90-100 kamperem połintegrą łapię się średnio na 9,5
niestety wraz prędkością coraz gorzej z ekonomią
jazda 120 wg licznika (faktycznie ok 112) to już 11-12 l
chyba nie wierzysz w te brednie o 6-7/100
tempomat niestety też zwiększa zuzycie paliwa 0,5-1l/100km |
Czyli poza mniejszą akcyzą to ten silnik nie ma żadnych zalet. 3.0 180km pali praktycznie tak samo.
Bronek - 2015-02-20, 20:05
Nie no z lekka mniej, ale jego druga wada to mizerna moc jak do automatu.
Chyba to prawda, że jak zwykle nasi zadbali o nas. Jak zwykle "przyjazne państwo" czytaj pazerne
Budzik - 2015-02-20, 20:12
Patrze na komputer ale też obliczam sam.
Pytanie jak obliczać, jak nie jestem pewny czy komputer dobrze pokazuje dystans>
No bo skoro prędkościomierz przekłamuje, to pewnie komputer też (???).
Leciałem wczoraj trasę według google 465km a komputer pokazał mi ponad 500.
Czyli wychodziłoby że dokładnie o te 8% przekłamuje, tak samo jak na liczniku.
Przypominam, że mówię o busie, niskim, z niewielkim ładunkiem lub pustym.
Powinien palić trochę mniej niż wyższy kamper z paroma kilogramami z zabudowy.
Tymczasem u mnie 120 licznikowe to spalanie 12-13 a Ty piszesz że w kamperze masz 11-12....
Tempomatu u mnie nie ma.
Musze chyba dorwać bliźniaczy egzemplarz i zobaczyć co on pokazuje.
joko - 2015-02-20, 21:18
Dane świeże i z pierwszej ręki. Dzisiaj miałem kilka spraw na śląsku , tak od Sosnowca po Racibórz i zabrałem kampera aby mu zrobić przerwę w zimowaniu i rozruszać trochę.
Zrobiłem ponad 400km, z czego połowa to odcinek A1 od Pyrzowic do Gorzyczek i z powrotem z zapiętym tempomatem na 130km/h. Pozostały dystans to S1, trochę A4, trochę miejskiej jazdy i zwykłych dróg. Średnie wyszło 10.1l. Kamper półintegra , 7,6m dł, jedna osoba, bez wody, z prawie pełnym zbiornikiem i większością wyposażenia na pokładzie . Silnik to oczywiście 2.0 115KM. Jeżdżę płynnie ale raczej dynamicznie .
Z tego co podajesz to tak na mój gust Twój pali jakieś 2-3l za dużo, tym bardziej, że faktycznie krótki, niski i lekki bus powinien palić mniej niż ponad 3-tonowy kamper.
Spalanie 7l tym pojazdem jest możliwe ale przy stylu jazdy jaki go zabija . Średnie za dłuższy dystans jaki aktualnie pokazuje mi komputer (coś koło 6000km od ostatniego zerowania) to 9.3l.
Budzik - 2015-02-20, 21:23
joko napisał/a: | Dane świeże i z pierwszej ręki. Dzisiaj miałem kilka spraw na śląsku , tak od Sosnowca po Racibórz i zabrałem kampera aby mu zrobić przerwę w zimowaniu i rozruszać trochę.
Zrobiłem ponad 400km, z czego połowa to odcinek A1 od Pyrzowic do Gorzyczek i z powrotem z zapiętym tempomatem na 130km/h. Pozostały dystans to S1, trochę A4, trochę miejskiej jazdy i zwykłych dróg. Średnie wyszło 10.1l. Kamper półintegra , 7,6m dł, jedna osoba, bez wody, z prawie pełnym zbiornikiem i większością wyposażenia na pokładzie . Silnik to oczywiście 2.0 115KM. Jeżdżę płynnie ale raczej dynamicznie .
Z tego co podajesz to tak na mój gust Twój pali jakieś 2-3l za dużo, tym bardziej, że faktycznie krótki, niski i lekki bus powinien palić mniej niż ponad 3-tonowy kamper.
Spalanie 7l tym pojazdem jest możliwe ale przy stylu jazdy jaki go zabija . Średnie za dłuższy dystans jaki aktualnie pokazuje mi komputer (coś koło 6000km od ostatniego zerowania) to 9.3l. |
No i właśnie - tak mi wychodzi.
7-7,5 litrów jakie +- udaje mi się teraz osiągnąć mam nadzieję nie zabija silnika bo moja jazda to:
- energiczne przyspieszenie do 2500 obrotów.
- oszczędność paliwa na S-kach i autostradach poprzez podczepienie się pod tira.
Ale przecież nie o taką jazdę chodzi.
Gdybym leciał licznikowe 130 i spaliłby mi 9-10 to bym złego słowa nie powiedział.
Ale on przy 130 to mi 14-15 spali.... Komputerowe czyli realnie ponad 15-16...
Bronek - 2015-02-20, 21:44
Spali? Pytasz, czy spalił. 15.
Sprawdź i tyle ale nalej mu normalnego paliwa, sprawdź ciśnienie w kołach
Wychodzi jak pisałem ponad dycha jak sobie jedziesz szybko i daleko, jak normalnie miasto i okolica 9 z hakiem
Jak zamulasz i psujesz silnik to 7/8 litrów.
Zalej po korek nie gogluj bo to lipa jeszcze większa niż licznik Przejedź z 300 k m. Zalej po korek weź kajecik i policz.
Budzik - 2015-02-20, 21:49
Leciałem licznikowe 120km/h. Wyzerowałem licznik.
Średnia na komputerze 13l.
Co to znaczy normalnego paliwa?
Dlaczego uważasz, że opisana przeze mnie jazda zamula silnik?
Które konkretnie jej elementy?
90km/h za tirem? O to chodzi? Bo przyspieszam dość energicznie...
Co do zalewania to właśnie tak robię i liczę tylko jak widzę ze przy 110km/h (realnych) komputer pokazuje mi średnią 13 to mam mu nie wierzyć?
Mogę tak zrobić na dłuższym odcinku. Zobaczymy.
Bronek - 2015-02-20, 21:57
Nie oTobie z tym muleniem.
Ogólnie
Czytałeś ecodriving czy jak go tam zwał. O to chdzi.
Teraz montują takie g... Przypominaczki by wyższy bieg wrzucić. To jest to mulenie 10 minut do setki.
A... chwilówki spalania to jakie masz? U mnie w jedym dochodzą do 90/100
Budzik - 2015-02-20, 22:51
Przy przyspieszaniu chwilowe spalanie do 25l.
Natomiast podczas jazdy pokrywające się ze średnią - licznikowe 100 - 9-10l.
Licznikowe 120 - 12-13.
Delikatne wzniesienie - od razu skacze do góry, delikatne z górki, od razu spada - zaskakująco czuły jest na takie różnice.
90km za tirem - 5-8l.
janus - 2015-02-22, 11:30
Jak to dobrze nie mieć komputera
Bronek - 2015-02-22, 12:13
I jak lejesz np. za stówe, to co cię obchodzą ceny paliwa?
Johny_Walker - 2015-02-22, 12:16 Temat postu: Re: Ducato 2012r 2.0 115km Multijet
Budzik napisał/a: | Johny_Walker napisał/a: | Budzik napisał/a: |
Czy macie jakieś pomysły co może być nie tak, albo gdzie zacząć szukać żeby dojść z tym do ładu.
|
Moje średnie spalanie na tym silnku to ok. 7,5/100.
Jak jeżdżę napisałem tutaj http://www.camperteam.pl/...ight=ekodriving |
Dziekuję za odpowiedź - fajny opis
Pytanie o wyższe prędkości - patrzyłeś ile ci bierze powiedzmy przy 120 (realnych, nie gpsowych)
Tak czy siak - ja właśnie 7,5 osiągnąłem jadąc mega ekonomicznie (duża część właśnie za tirem na autostradzie). Pamiętajmy że mówimy o samochodzie o dużo mniejszych gabarytach niż kamper - niski i krótki bus więc spalanie powinno być trochę niższe. |
Nie wiem, bo 120 nie jeżdżę. Nigdy mi się aż tak nie spieszyło. Najwyższa prędkość na jednej trasie to 100-110, a normalnie nawet na autostradzie jadę 90.
90 GPS to 96 licznikowe, 90 licznikowe to 84 GPS.
Opory rosną proporcjonalnie do kwadratu prędkości. Powyżej ok 60 km/h aerodynamiczny jest największym z oporów. Zatem jadąc 120 opór aerodynamiczny będzie czterokrotnie większy niż przy 60.
Znacznie gorsze zużycie paliwa mam na zimowych oponach. Nie wiem jeszcze czy to kwestia dotarcia nowych opon, gorszego spalania silnika pracującego na zimnym powietrzu, ustawionego ogrzewania na maks., czy może to że jechałem po błotku śniegowym?
Johny_Walker - 2015-02-22, 12:21
Budzik napisał/a: | Patrze na komputer ale też obliczam sam.
Pytanie jak obliczać, jak nie jestem pewny czy komputer dobrze pokazuje dysta |
Różnica pomiędzy odległością podaną przez GPS, a licznik samochodu jest pomijalna (OIDP 2% a nawet mniej).
Zużycie paliwa oblicza się tankując za każdym razem do pełna w ten sam sposób (np pod korek albo do drugiego odbicia i dzieląc ilość paliwa na przebieg od poprzedniego tankowania. Po kilku tankowaniach mamy średnią, która uwzględni różne tankowanie i inne zmienne. Należy pamiętać o tym że zimowe paliwo tankowane przy wiosennej temperaturze będzie się pienić i do baku może wejść nawet kilkanaście litrów paliwa mniej. Trzeba odczekać i dolać.
Johny_Walker - 2015-02-22, 12:22
papamila napisał/a: |
chyba nie wierzysz w te brednie o 6-7/100
tempomat niestety też zwiększa zuzycie paliwa 0,5-1l/100km |
Jedno zdjęcie tysiąc słów, a jeden film?
https://www.youtube.com/watch?v=-jfWWXdoLFo
Kto tu bredzi?
Johny_Walker - 2015-02-22, 12:28
Budzik napisał/a: | Dlaczego uważasz, że opisana przeze mnie jazda zamula silnik?
Które konkretnie jej elementy?
90km/h za tirem? O to chodzi? Bo przyspieszam dość energicznie...
|
Niektórzy na forum mają głębokie, nie oparte na faktach przekonanie że taka jazda niszczy silnik. Niestety nie umieją tego w żaden sposób udowodnić. Twierdzą że jeżdżenie 90 niszczy silnik, bo filtr cząstek stałych musi się wypalić. Tymczasem instrukcja Ducato mówi że wypala się on powyżej 2000 obrotów, co oznacza prędkość już od 76km/h. Nieważne że w ten prosty sposób obalamy argument rozmówcy, bo oni dalej twierdzą swoje.
Hymerem zrobiłem 10000 i ani razu nie zapaliła się kontrolka filtra, co potwierdza że wypala się on bezproblemowo w trakcie jazdy.
Kiedyś jeździłem dynamiczniej - dwa samochody miały silniki naprawiane w warsztacie. Teraz jeżdżę spokojniej - od dziesięciu lat żaden z trzech pojazdów nie miał najmniejszej usterki silnika.
Nie umieją odejmować albo mnożyć? Nie ma sensu z nimi dyskutować.
Bronek - 2015-02-22, 12:34
Johny ty za to umiesz mnożyć posty
Johny_Walker - 2015-02-22, 12:52
To dobrze czy źle? Coś na tym zyskuję czy tracę?
Bronek - 2015-02-22, 12:56
Czas...... Ktorego nie cenisz, jeżdżą muliście i pisząc multiwątkowo
Ps. Wiesz, że mnie to.....
Johny_Walker - 2015-02-22, 13:18
Czas?
Wiesz że piszę z szybkością >300 znaków/min., wszystkimi palcami, bez patrzenia na klawiaturę?
SlawekEwa - 2015-02-22, 13:39
Johny_Walker napisał/a: | gorszego spalania silnika pracującego na zimnym powietrzu, |
To wyłącz intercooler, będziesz miał cieplejsze
Witek G - 2015-02-22, 14:04
Ja jeżdżąc ca 90-100 km/h spalam 8,5 do 8,8 l/100 poj. 2287 ccm Multijet 130 (pomiar tradycyjnie tj. pełny bak) sporo jeżdżę z tempomatem, ale wyłączam jak pojawiają się górki
Johny_Walker - 2015-02-22, 15:09
Wydaje mi się że spalanie na tempomacie na płaskim terenie nie różni się od jazdy bez tempomatu. Tzn. nie zauważyłem różnicy.
Witek G - 2015-02-22, 15:12
Oj, bardzo się różni bo nóżka wolna
lukas220 - 2015-04-18, 09:57
Jednak ten wychwalany 2.0 115 koni nie jest taki cudowny
Budzik - 2015-06-07, 22:20
Trochę pojeździłem autkiem - zrobiłem jakieś 25.000 km.
Średnie spalanie ustabilizowało się na poziomie 6,5l
Komputer pokazuje 5,8 ale przekłamuje trochę licznik odległości więc po uwzględnieniu tegoż i wyliczeniu z tankowania wychodzi 6,5.
W stosunku do pierwszych pomiarów:
- podskoczyła temperatura powietrza - autko wygląda że jest na nią wrażliwe
- zmieniłem opony na przód z 205/70/15 na dedykowane 225/70/15
- zmieniłem ciśnienie w oponach - było niższe niż dedykowane 4 atm.
I to chyba tyle.
|
|