|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - Następny Blaszak
Paiton - 2015-02-24, 20:16 Temat postu: Następny Blaszak Witam wszystkich.
Widzę że prace ruszyły, pogoda pozwala więc i ja postaram się opisać moje starcie z blaszakiem
Ciężko znaleźć auto w dobrym stanie nie za drogie i nie pognite - busy tak mają.
Mój wybór padł na Mastera II L3H3 z 99r z silnikiem 2,5d na zwykłej pompie, wiem że niektórzy powiedzą że troszkę słaby ale powiem szczerze że całkiem przyjemnie się tym jeździ.


Auto nie pognite blacha zdrowa max wysoki - tego szukałem
a teraz projekt
Z założenia auto będzie 2 osobowe - dzieci już na swoim
4 okna - za kierowcą i pasażerem przesuwne środkowe stałe wklejane
fotele Galax- obrotowe
2x zbiornik 70l wody czystej pod łóżkiem obok Bojler gazowy Carver Cascade 2
zbiornik wody brudnej pod autem z tyłu między hakiem 70l
instalacja wodna ciśnieniowa
instalacja el. 12v + solar na dachu - i tu zakupiłem Elektroblok CBE system PC 100 oraz panel solarny 210w
instalacja 220v rozprowadzona
toaleta kaseta oraz cała łazienka zamyka tył busa pozostawiając dwie luki po bokach na butle gazowe oraz koło zapasowe
anex kuchenny gazówka 4 palnikowa,zlewozmywak z ociekaczem ,piekarnik oraz
lodówka
szafka przy wejściu na dodatkowy akumulator
ponieważ ceny części są przerażająco duże kupiłem przyczepę kempingową Corniche swift z 96r za 4500zł z pełnym wyposażeniem (zarejestrowaną)
zabiorę co potrzebuję ze środka a budkę sprzedam komuś na działkę lub budowę - będzie na markizę
Więc .... najpierw fotele
 
w między czasie dołożyłem nagrzewnicę na tył z wentylatorem pod fotelem pasażera
wpięta w powrót z nagrzewnicy na podszybiu dzięki czemu sterowanie bez zmian, doszedł włącznik wentylatora na tył
małe czyszczenie paki i konserwacja

i przyszedł czas na otwory w dachu - 2 okna dachowe 40cm, 2 ramki drewniane i przyszedł czas na wycinanie. Poszło łatwo- dach z włókna szklanego, uszczelniacz i gotowe
  
Rowerek - 2015-02-24, 20:26
działaj działaj będziemy śledzić budowę
snovi - 2015-02-24, 20:40
Witam kompana w budowie. Też zaczynam budowę i też mastera. Życzę powodzenia i będę śledził projekt.
Paiton, jakiej firmy masz okna dachowe, bo się zastanawiam jakie kupić?
Paiton - 2015-02-24, 21:47
witaj snovi
okna są włoskie firmy FIAMMA są dwa rodzaje białe i przezroczyste stała moskitiera i korbka
dobry plastyk elastyczny niezłe wykonanie dostępne na allegro cena 160 szt.- białe
są niedrogie i łatwe w montażu
a poza tym cieszy mnie ,że nie sam walczę z tym modelem
grzegorzalex - 2015-02-24, 21:55
Witam. Będę śledził twoja prace. Mam ten sam Elektroblok CBE system PC 100 w razie czego służę pomocą.
inhalt - 2015-02-24, 22:55
Miło zobaczyć kolejną blaszankę na warsztacie. Kibicuję, bo też się powoli przymierzam do takiej roboty, ale coś nie mogę ruszyć (szukam Ducato i nie mogę znaleźć - a może motywacja jeszcze nie dojrzała).
Będę trzymał kciuki za efekt końcowy i oczywiście poproszę o dokumentację zdjęciową wrzucaną do tego wątku - dla potomnych. To bardzo pomaga kolejnym budowniczym i planistom.
A przy okazji od razu spytam - pewnie ktoś mądrzejszy podpowie.
Słyszałem, że okna kamperowe różnią się od tych do przyczep. W swojej przyczepie wymieniałem jedno okno dachowe i kupiłem właśnie takie Fiamma uchylne z pokrętłem. Czy takie okno nadaje się też do kampera? Chodzi mi o to czy ono nie jest zbyt przewiewne.
W kamperze jeździ się zimą i jesienią bądź wiosną więc musi być możliwość szczelnego zamknięcia okna w dachu, żeby ciepło nie było wywiewane. A czy takie okno Fiamma za 160 zł daje możliwość szczelnego zamknięcia?
Kto wie na 100% ten niech napisze. No i jak rozpoznać które do kampera o ile się różnią?
mrsulki - 2015-02-24, 23:05
Okna do kamperów są że tak powiem "wiatroszczelne". W przyczepie nie gra roli że podczas jazdy okna boczne lub dachowe świszczą. Boczne okna do kamperów można poznać po tym że najczęściej szyba jest osadzona w plastikowej ramie a nie bezpośrednio na ścianie.
Mavv - 2015-02-25, 15:25
Fajne autko
Też zbudowałem na Masterze. A właściwie na Interstarze. Pomimo tego, że to Nissan, to z Renówki ma wszystko
Wybrałem właśnie tego trojaczka, bo nie udało mi się znaleźc nic z drugiej grupy trojaczków - Boxer/Relay/Ducato.
Będę kibicował, bo autko fajne jak na zabudowę, dużo miejsca dla dwóch osób. Ciekawy masz plan na zagospodarowanie miejsca Rozumiem, że ta wysuwana niska szafka z blatem za fotelami będzie jednocześnie Waszym stolikiem?
Paiton - 2015-02-26, 18:11
Przyszedł czas na wpuszczenie trochę światła do środka.
Na początek małe pomiary, przygotowanie odpowiednich narzędzi i pierwsze otwory.
Pierwsze okno wycinałem od środka ale to był błąd z zewnętrznej strony było o wiele łatwiej. Zmyliły mnie wzmocnienia środkowe - nie chciałem ich wycinać ani uszkodzić lecz po pierwszym otworze okazało się że wcale nie przeszkadzają.
Do wycinania użyłem piły czołowej do metalu - potocznie (LISI OGON)
Znakomity wybór - nie szczerbi blachy, nie wygina a przede wszystkim nie przepala. Okna używane oryginalne z tego modelu, przednie przesuwne tylne stałe - tak jak w założeniu
rant 3cm po wgłębieniu.
Blachę oczyściłem, zmyłem rozpuszczalnikiem uniwersalnym, podkład i klej na karoserię.
A to efekt dzisiejszych prac.
Mavv w odpowiedzi na twoje pytanie, angielki mają takie rozwiązanie stolika między łóżkami. Jest on wysuwany i rozkładany wbrew pozorom tworzy dość dużą powierzchnię, pod spodem przeważnie ma szuflady.
Auto oszklone - następny etap.......... izolacja
snovi - 2015-02-26, 20:19
No no.. kolega idzie szybciej niż ja ja będę miał okna w poniedziałek. Niestety nie posiadam narzędzi do takich prac wiec zrobią to za mnie inni...
Paiton, Czy okna przesuwają Ci się lekko? bo moje jakoś im bliżej maksymalnego otwarcia tym ciężej idą.
Paiton - 2015-02-26, 22:53
Prawdę powiedziawszy nie wiem za świeży klej ale mam styczność z takimi oknami i takich objawów nie mają. Wina może być po stronie skoszonej - lekko ramy lub źle umieszczonych lub zabrudzonych prowadnic. Wyskrob z nich nalot lub spróbuj je wcisnąć w tylnej części może to pomoże
toscaner - 2015-02-27, 13:28
Pojedyncze okna? Też kupiłem do mojego. Ale każdy odradzał i na forum i znajome makarony, które użytkowały kampera na blaszaku. Kupiłem komorowe i okazało się, że warto. Skraplanie występuje tylko na tej obwódce, gdzie dwie ścianki się łączą, czyli ok 1-2cm na obwodzie. Całe okna natomiast przejrzyste.
Poza tym trzymam kciuki i śledzę budowę.
Paiton - 2015-02-27, 16:04
Okna no tak.... Temat rzeka, niejednokrotnie wałkowany i każdy próbuje udowodnić swoją teorię i zapewne każdy ma rację bo i przecież wiadomo że pojedyncze okno nie jest tak ciepłe jak podwójne ale też podwójne bez odpowiedniej wentylacji też paruje i się skrapla
Czym ja się sugerowałem , zapewne wyglądem - bardziej przypomina oryginał są większe i wpuszczają więcej światła do środka właśnie dla tego założyłem 4 szt. Miałem już oszklone busy i nie zauważyłem kałuż skraplającej się wody. Moim zamiarem budowy tego auta nie było podróżowanie w okresie zimowym gdy oczywista jest różnica temperatur a w sezonie wędkarskim wiosno jesiennym gdy w zasadzie nie jest obowiązkowe dogrzewanie pojazdu. Stawiam na dobrą wentylację i myślę że parujące okna nie mają tutaj żadnego znaczenia
Tak poza tym żaden bus camper nie dorówna oryginalnemu camperowi ale za to każdy jest dziełem sztuki wielu miesięcy pracy i wyrzeczeń a nawet nie skłamie że członkiem rodziny
snovi - 2015-02-27, 17:05
Mam podobne zdanie jak Paiton, w moim multivanie czasami rano szyby były całe od wody ale nigdy ta woda nie kapała. Wystarczyło otworzyć drzwi i po chwili były już suche.
tom-cio - 2015-02-27, 17:22
No Panowie,kompletnie sie z Wami niezgodze.Mam pojedyncze szyby w drzwiach tylnych a na boku kamperowe.Jak nawet w 2 osoby pod koniec lata sie w nim przespi cala noc,to szyby zaparowane na maxa,a kamperowa suchutenka.Ale mozna z tym zyc,trzeba tylko z alufoxa na noc miec dociete wkladki i zakladac na szybe,cieplo nie ucieka i pary nie ma.
snovi - 2015-02-27, 18:09
tom-cio napisał/a: | trzeba tylko z alufoxa na noc miec dociete wkladki i zakladac na szybe,cieplo nie ucieka i pary nie ma. |
Dzięki za radę, pewnie skorzystam
Paiton - 2015-02-28, 18:17
Etap 2 rozpoczęty...
Styropian 50mm i pianka nisko prężna ( dużo pianki)
Zdecydowałem uzupełnić pianką każdy profil -efekt 8 puszek
Potrzebny czas 2 godziny.
a oto mój dawca..
Mavv - 2015-03-02, 22:28
Czym przyklejałeś styropian do blachy? Też na piankę?
Paiton - 2015-03-02, 23:14
Tak styropian kleiłem na piankę niskoprężną , starałem się zostawiać luki między profilami a styropianem aby je zapiankować to znaczy nie spasowywałem go na siłę. Nie było potrzeby też go zapierać listwami żeby nie wypadł, w dwóch miejscach wypchało może pół cm - zeskrobałem nożem i gotowe. Efekt - twarda ściana
Ten tydzień bez żadnych prac przy aucie trochę mnie to martwi ale taka praca
Za to mam czas żeby przemyśleć co z dachem. Problem sam stworzyłem przez własną nieuwagę zamontowane okna dachowe są dwu częściowe ale szczelina między nimi jest od 2,5-4,5 cm więc.. pozostaje mi 3cm izolacji na dachu - trochę mało
Podobał mi się pomysł z watą w workach - myślę że to wykorzystam jest bardziej plastyczna ,na to alu i sklejka - jeszcze pokombinuję.
toscaner - 2015-03-02, 23:26
3cm to nie za mało. Tyle styropianu dają markowe firmy i na tym koniec.
U mnie dałem 3cm wełny w workach zamknięte szczelnie ale plus alufox. Latem kamper stał w pełnym słońcu w Toskanii. Blacha zewnętrzna dochodziła czasem do 75C. Wewnątrz nigdy więcej niż 31-33C, więc chyba działa taka izolacja?
Teraz w zimie bywało po -4C, a my kamperujemy. W środku na bosaka i podkoszulku.
Przeglądnij jak masz czas moje zmagania, tam o izolowaniu też jest.
Na te ściany jak już nic więcej nie dasz, np. alufoxa, to cienko to widzę. Mostków od cholery. Pianka w profilu nie likwiduje w ogóle mostka. Niestety.
Szkoda było pianki i roboty.
O tym już było dziesiątki razy.
Trzymam kciuki.
Mavv - 2015-03-02, 23:29
toscaner, jak u Ciebie z wentylacją? Przypomnij, bo nie chce mi się na telefonie wertować Twojego wątku
toscaner - 2015-03-02, 23:52
Łazienka ma wyciąg, kuchnia ma wyciąg nad palnikami (te dwa otwarte na stałe), w podłodze kratka, z przodu kratki w drzwiach, z tyłu 2 kraty w które będą takie dwa turbowenty o wydajności 100m3/h każdy. No ale to przed latem zamontuję, a na razie są tylko zamykane. Taka żaluzja obrotowa. Powietrza nie brakuje, ale jak wszystko się otworzy, a na zewn. zimno, to wiadomo, że temperatura spada w kamperze szybciej. Z reguły najmniej 2-3 otwarte, jak cieplej to wszystkie.
Paiton - 2015-03-10, 08:25
Z braku czasu prace postępują wolniej niż przypuszczałem , wczoraj jednak udało mi się obrobić okna i zakryć boki alufoxem.
toscaner - 2015-03-10, 08:55
O jednak alufox. Dobry kierunek. Brawo.
Nie zapomnij o podłodze. Powinna być chyba jeszcze lepsza izolacja niż na ścianach.
Paiton - 2015-03-20, 20:04
Dziś udało się troszkę podgonić pracę więc najpierw sklejka - na wszelki wypadek na nity do karoserii
Na sklejkę zamontowałem panele PCV- pianka na każdy panel i po cztery wkręty w sklejkę . Materiał bardzo estetycznie wygląda lecz jest też bardzo delikatny , nie polecam paneli do
wykonania wykończenia u mnie już się stało i będzie bardzo mało miejsc odkrytych ale drugi raz bym ich nie wykorzystał do zabudowy- no może sufit
A efekt..
Zostało wykończyć załamanie sufitu - późniejsze wnętrze szafek wiszących. Na początek listwa - tym razem na wkręty do wzmocnienia karoserii , pianka i sklejka.
Myślę że okleję to filcem.
no cóż w poniedziałek podłoga
Paiton - 2015-03-24, 22:18
Podłoga zrobiona
Najpierw rama drewniana ,wata 5cm prasowana w worki i na to folia aluminiowa. Nakryte płytą osb 15mm i panele.
IAAN - 2015-03-24, 22:50
ta płyta osb i panele to trochę chyba ważą a gdzie reszta wyposażenia,efekt końcowy może być za ciężki .Ja swojego starałem się budować z lekkich materiałów a i tak wyszło 2750 na gotowo
Mavv - 2015-03-24, 22:50
No, fajne już zaczyna wyglądać
Mavv - 2015-03-24, 22:53
IAAN napisał/a: | ta płyta osb i panele to trochę chyba ważą a gdzie reszta wyposażenia |
No ciekawe, z jaką waga skończy. U mnie ze zwykłą sklejką, gumolitem na podłodze wyszło mi prawie 3 tony.
Paiton - 2015-03-25, 09:52
Żeby rozwiać wątpliwości pojechałem na wagę elektroniczną- wynik 2370 z kierowcą 2470
w tym jest już kompletna łazienka , co prawda pusty zbiornik paliwa ale i tak TONA zostaje- panowie myślę że dam radę
W dowodzie mam 2510kg masy własnej a całkowita 3500kg
Mavv - 2015-03-25, 10:52
Paiton napisał/a: | W dowodzie mam 2510kg masy własnej a całkowita 3500kg |
Kurcze, niby te same auta a u mnie masa własna w dowodzie była prawie 2 tony (1970kg jeśli dobrze pamiętam). Skąd taka różnica?
Paiton - 2015-03-25, 19:08
Mavv może miałeś auto specjalne z jakąś zabudową lub 9 osobowe busy przeważnie mają od 1t do 1,2t ładowności te nowsze na pewno więcej. Mój ma 990kg.
Dzisiaj jedno zdięcie z łazienki i cały dzień dopasowywania , węże wodne i rury ogrzewania- łazienka w panelu PCV- już jest złożona ale za ciemno na zdjęcia - jutro dodam
piotr1 - 2015-03-25, 19:34
Dobra robota.
EwaMarek - 2015-03-25, 20:19
Będziesz zmieniał w dowodzie masę własna?
snovi - 2015-03-25, 20:37
Mavv napisał/a: | Paiton napisał/a: | W dowodzie mam 2510kg masy własnej a całkowita 3500kg |
Kurcze, niby te same auta a u mnie masa własna w dowodzie była prawie 2 tony (1970kg jeśli dobrze pamiętam). Skąd taka różnica? |
Z ciekawości sprawdziłem u mnie. W dowodzie mam masę własną 1885kg
Czyli ładowność 1615 kg :D
janek50 - 2015-03-25, 21:30
snovi napisał/a: | Mavv napisał/a: | Paiton napisał/a: | W dowodzie mam 2510kg masy własnej a całkowita 3500kg |
Kurcze, niby te same auta a u mnie masa własna w dowodzie była prawie 2 tony (1970kg jeśli dobrze pamiętam). Skąd taka różnica? |
Z ciekawości sprawdziłem u mnie. W dowodzie mam masę własną 1885kg
Czyli ładowność 1615 kg :D |
snovi nie wiem czy masz rację, co do ładowności , zależy ile masz wpisane w dowodzie, ja mam pod pozycją G 1950kg, czyli masa własna, pod F1 3250 kg czyli DMC, i ładowność 1350kg, mam ducato 14 dostawcze kontener, i jak jestem pusty na wadze to waga rzeczywista to 2100 kg , ale to już szczegół.
tom-cio - 2015-03-25, 21:45
jako kempingowy diagnosta moze acz nie musi zmienic Ci mase wlasna.DMC Ci nie podniesie za zadne skarby.Mi mase wlasna zostawil na 2100,wazyc mu sie nie chcialo
Paiton - 2015-03-25, 21:50
janek50 napisał/a: | snovi napisał/a: | Mavv napisał/a: | Paiton napisał/a: | W dowodzie mam 2510kg masy własnej a całkowita 3500kg |
Kurcze, niby te same auta a u mnie masa własna w dowodzie była prawie 2 tony (1970kg jeśli dobrze pamiętam). Skąd taka różnica? |
Z ciekawości sprawdziłem u mnie. W dowodzie mam masę własną 1885kg
Czyli ładowność 1615 kg :D |
snovi nie wiem czy masz rację, co do ładowności , zależy ile masz wpisane w dowodzie, ja mam pod pozycją G 1950kg, czyli masa własna, pod F1 3250 kg czyli DMC, i ładowność 1350kg, mam ducato 14 dostawcze kontener, i jak jestem pusty na wadze to waga rzeczywista to 2100 kg , ale to już szczegół. |
I tu snovi masz rację jeśli DMC masz 3500 ale to wszystko masz w dowodzie twoje auto jest niższe i dlatego masz mniejszą masę własną
a co do zmian to powiem tak - jeszcze nie zdecydowałem czy będzie to specjalny kempingowy czy zostanie tak jak jest ciężarowy uniwersalny. Zdania na ten temat są rozbieżne. Jako kempingowy diagnosta dokona zmian w masie własnej jak ciężarowy to zostanie tak jak jest w dowodzie.
Panowie w czasie zmian przeznaczenia auta czyli przebudowy na kempingowy diagnosta ma obowiązek przeważenia auta po przebudowie zrobienia pełnej dokumentacji zmian konstrukcyjnych - okna , siedzenia pasy itd. oczywiście na podstawie faktury przedstawionej na tą zabudowę ale to inna bajka .
DMC nie zmieni ale po co zmieniać ? chyba że to IVECO które mają ładowność 200kg no niektóre 340 na podwójnej osi oczywiście te rejestrowane na 3,5t
Mavv - 2015-03-25, 21:51
Ja w nowym dowodzie mam wpisaną nową masę własną 3050kg. A to dlatego, że nie chciało mi się wyjmować wszystkiego z auta jadąc na przegląd rejestracyjny i wszytko pochowalem do szafek
Miałbym pewnie ze 100kg mniej...
tom-cio - 2015-03-25, 22:30
pelnej dokumentacji-nie przesadzajmy,5 fotek,siedzenia ilosc miejsc,miejsce mocowania pasow i ogolnie srodek,to wysyla od razu do CEPIKu ,zreszta taki sam zestaw dostajesz do reki i z tym do urzedu,w tym co masz sa opisane zmiany rubryk w dowodzie.
WINNICZKI - 2015-03-25, 23:29
Podziwiam pracę i jak do tej pory wszystko wydawało mi sie OK.Jednak nie rozumiem po co budować łazienkę w formie budki wewnątrz samochodu.Czy nie bardziej ekonomicznie było by przystawienie do jednego boku powiedzmy lewego do boku auta. Odpada duża ścianka z osb,zwiększa sie kubatura łazienki.(Ścianę z paneli można dodatkowo "uszczelnić" folią samoprzylepną nap we wzór płytek łazienkowych.Lub wykorzystać cały tył na łazienkę.Ford Nugeet (chyba to tak sie pisało) z2011 miał takie rozwiązanie.Im mniej płyt tym lepiej.
IAAN - 2015-03-25, 23:35
Ja w dowodzie jak kupiłem było 1840 kg masa własna i 3500 dmc ,jednak jak ważyłem na wadze to było 2100 ,wychodzi na to że zabudowa waży około 600 kg ciekawe tylko co tyle waży chyba przednie fotele .
WINNICZKI - 2015-03-25, 23:48
Znalazłem przykład w necie ,o co mi chodzi . http://www.german-camper-...et-XL-2011.pdf. Doskonałe rozwiązanie,miałem okazję oglądać takiego w naturze.Wymarzona zabudowa dla blaszanki.
Paiton - 2015-03-26, 09:13
Myślę że masz na myśli taką zabudowę
Tak , moja łazienka ma 110cm, toaleta jest przy bocznej ścianie a zaś master między nadkolami ma 120cm. Nie mogłem się przesunąć do bocznej ściany bo nie wyjąłbym kasety i blokowało by mnie nadkole. Po co płyta ? wzmocnienie tyłu w masterze czyli rama drzwi ma koło 20cm powstał mały bagażnik na wędki lub krzesełka i łazienka ma prostą ścianę a woda nie będzie się lała po drzwiach. Po bokach jest miejsce na butle i koło zapasowe i będzie parę schowków na węże lub kable.
i budka zabudowana zamontowany piec teraz czas na kuchnie
stelaż zrobiony , otwory gotowe i pierwsze przymiarki - jutro gaz i hydraulika jak się uda może część elektryki
Mavv - 2015-03-29, 01:58
Bardzo ladnie i fajnie Ci to wychodzi. Wysoki (H3) Master jest fajnym autem do przerobki - zwlaszcza dla dwoch osob - mozna wtedy poszalec!
Mamy podobny uklad kuchni po odsunieciu drzwi jest kuchenka, za nia lodowka Ja jednak swojej nie moglem dac tak wysoko, zeby gorna kratka wychodzila ponad prowadnice drzwi, bo daloby mi to wysokosc kuchni ponad 90 cm, a to znowu utrudnialo by dzieciom korzystanie ze zlewu przy np. myciu zebow. Moja kuchenka jest w jedej calosci ze zlewem.
Paiton - 2015-03-30, 20:05
jak to mówią "jak sobie pościelisz tak się wyśpisz" wymiary 180/70 po rozłożeniu 180/120 na maxa wyszło by 140 ale musiałbym przerabiać materace a tak jest ok.
Mavv - 2015-03-30, 23:37
Paiton napisał/a: | po rozłożeniu 180/120 | to jest wymiar konstrukcji czy materacy? Bo przecietna werslalka ma 125cm. Tyle, co rock'n'roll bed w Westfalce Wystarczy na spanko Ja mam wiecej, chyba kolo 140. Moje jest dluzsze. Juz nie pamietam czy 195 czy 200.
Paiton - 2015-04-03, 19:07
Woda podłączona piec gazowy, baniaki założone i część elektryki.
Zdrowych i wesołych świąt
Paiton - 2015-06-28, 12:42
Witam po dłuższej przerwie, to nie tak że prace pozostały porzucone lecz ze względów likwidacji - przeniesienia zakładu pracy idą wolniej
Co zostało zrobione więc tak ,
* woda zimna , ciepła w kuchni i łazience
* światło dwie listwy led w obudowie aluminiowej na sufitach jarzeniówki zewnętrzna lampa
* gas no tu było trochę problemów ale już jest ok. lodówka, bojler,gazówka,piecyk
* szafki wiszące ,szafa,zabudowa łóżka,zabudowa kuchni
* solar 230w na dachu
panel przykręciłem do podstaw zaś podstawy przykleiłem do dachu dla wzmocnienia po dwa kołki dla re gipsów 6mm metalowe - polecam klej Mamut 26zł w Praktikerze za tubę kleiłem już tym klejem dwa panele jednego musiałem odcinać robi elastyczną powłokę gumową nie do oderwania.
Co zostało do zrobienia
* okna nad łóżkiem
* założyć drzwiczki w pod blatem kuchennym
* zamontować zbiornik wody brudnej
* narożniki na szafkach
cały czas myślę nad okapem
* szafka za siedzeniem kierowcy
Został miesiąc do urlopu myślę że się uda a żeby nie poruszać tematu to auto w tym stanie waży 2800kg
voice - 2015-06-28, 21:28
No No Paiton widzę, że już możesz kaperować. Fajnie ci to wyszło.
|
|