Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - rozrzad

Maciejj - 2015-03-07, 18:50
Temat postu: rozrzad
Witam. Musze niestety po zakupie campera troche w niego wlozyc. Nowe oponki, filtry, paski klinowe, swiece,olej, I wlasnie zastanawiam sie czy wymieniac rozrzad. pasek i reszta wymieniana byla przy 440 tys km obecny przebieg to 476tys wiec jeszcze ok ale czasowo to 10 lat temu. I teraz dylemat wymieniac czy jeszcze jeden sezon pojezdzic? Drugie pytanie to czy w silniku 2,5tdi sa dwa paski kinowe? z tego co widzialem to po prawej stronie jest waski pasek z 3 rowkami a po lewej przy obudowie rozrzdu jest pasek 6 rowkowy. Czy ktos wymienial to sam?
silny - 2015-03-07, 18:55

maciej paski zmienia sie min co 5 lat . ale cisnie sie pytanie czy to prawda zeby przez 10 lat zrobic kilkanascie tys km :shock:
Maciejj - 2015-03-07, 19:11

silny napisał/a:
maciej paski zmienia sie min co 5 lat . ale cisnie sie pytanie czy to prawda zeby przez 10 lat zrobic kilkanascie tys km :shock:
przebieg mysle ze ok starszy pan nie jezdzil wiele a Auto w jednych rekach od nowosci:). Czyli dla spokoju wymienic lepiej??
Ahmed - 2015-03-07, 19:15

Nie zmieniałem paska rozrządu od 14 lat , ale .......zaczynam się już bać :zimno
Gewehr - 2015-03-07, 19:19

Pięć lat i do wymiany. Bez względu na przebieg. Jak chcesz zaoszczędzić na pasku, to nie wymieniaj. Wydasz na holownika i serwis :haha:

Tam są dwa klinowe. Ten 3pk jak dobrze pamiętam, napędza vacum pompe. Te paski sam zmienisz.

Maciejj - 2015-03-07, 19:20

oskp napisał/a:
Nie zmieniałem paska rozrządu od 14 lat , ale .......zaczynam się już bać :zimno
No to kawal czasu. Mialem kiedys calibre ,Kolo zmienil pasek i w ten sam dzien ruszylem do irlandii. Dojechalem tylko do Belgii. Pasek cos pocielo na paseczki ,ale to wina mechanika.
gino - 2015-03-07, 20:20

Maciejj napisał/a:
ale to wina mechanika.

to wina dolnego koła pasowego...
norma w tych silnikach... :spoko

Maciejj - 2015-03-07, 20:52

Czy paski klinowe maja samonapinacz?
tom-cio - 2015-03-07, 21:28

chlopaki,prosze was.10 lat,14 lat,Na 14 letnich oponach tezbyscie jezdzili?Przeciez guma potrafi zetlec.Ja bym sie bal tym do mechanika dojechac,a wcale jak wiecie az taki papieski nie jestem.Producent paskow mowi 5 lat.Nie zycze nikomu zobaczyc masakry z zaworami,jaka robi zerwany pasek na kolozyjnym rozrzadzie
Maciejj - 2015-03-07, 22:02

ok tez tak mysle ze lepiej wymienic bo w maju planujemy Disneyland
Gewehr - 2015-03-07, 22:04

Maciejj napisał/a:
Czy paski klinowe maja samonapinacz?

Nie mają.

Ahmed - 2015-03-07, 22:18

tom-cio napisał/a:
chlopaki,prosze was.10 lat,14 lat


Powiedzieli w serwisie ,, 100 tysięcy km. bez względu na wiek ''

Auto ma obecnie 95000 km. :mrgreen: trzmiel także ma za małe skrzydełka by latać , a jednak lata .....

Na serio to oddaję do mechanika w tym mięsiącu samochód , wiem że to już przesada :spoko

gino - 2015-03-07, 22:37

Maciejj napisał/a:
Czy paski klinowe maja samonapinacz?

mają
http://autowanda.pl/?page...offset=0&sort=1

:spoko

tolo61 - 2015-03-07, 23:48

Hej
Paski rozrządu przerabiałem parę razy...
To znaczy robiłem głowicę parę razy...
Ostatni raz za bramkami na A4 w stronę Katowic ,w Nissanie Micra 1,5dci mojej żony...
A wcześniej moja lepsza połowa od paru miesięcy prosiła bym wymienił ... / koszt ok 500zł /
Ja na to że 200 tyś to nie dużo na taki mały samochód i jeszcze mniej na taki mały pasek :mrgreen:
Dobrze że Komplecik mieszka niedaleko i w nocy ściągał mnie na lince , z żoną Adiego
Nie z żony ...coby nie było
/ to Ona kierowała a chłopaki na humorach byli / :haha:
Za holowanie do pierwszego zjazdu pomoc drogowa zażyczyła sobie ...... 1500zł :gwm
Tak że od tamtej pory wymieniam tak jak potrzeba a czasami profilaktycznie .... do następnego razu którego mam nadzieję już nie będzie .
Gdyby policzyć ...holowanie z autostrady 1500 do Poznania wynajęcie lawety plus droga 1000 mechanik 300-500 głowica 500-700
Razem....3700
Ja z racji pomocy koleżeńskiej zamknąłem się kwotą 1500zł ..
:spoko

Gewehr - 2015-03-07, 23:56

gino napisał/a:
Maciejj napisał/a:
Czy paski klinowe maja samonapinacz?

mają
http://autowanda.pl/?page...offset=0&sort=1

:spoko


Nie mają SAMONAPINACZA. To są zwykłe rolki napinające poprzez regulację śrubą ;)

gino - 2015-03-08, 07:18

w sumie masz rację...
rutyna czasem zjada część słowa , dość istotną część w tym przypadku :spoko

Fordek - 2015-03-08, 08:40

Po 20 tyś. kilometrów i 7 latach od wymiany w Talento 1.9 d - pasek dobrej firmy miał już mikropęknięcia .
Podejrzewam ,że guma w pasku gdy nie pracuje przez pół roku jeszcze szybciej ulega odkształceniom - na kołach , rolkach napinających i bardzo ładnie parcieje. Po prostu w tych miejscach materiał jest cały czas rozciągnięty to i chyba szybciej delikatnie pęka . Zatem nie przesadzajcie z tymi latami gdy się mało jeździ.

Maciejj - 2015-03-08, 20:12

Czesci zakupione. kompletny rozrzad (Gates), 2 paski klinowe, filtr paliwa, powietrza, oleju, 10litrow oleju 10w40, pompa wody(Gates), 5l plynu chlodniczego, termostat za jedyne 180 euro z wysylka:). W Polsce wyszlo o wiele drozej, az dziwne.
Maciejj - 2015-03-17, 08:02

Czy ma ktos ksiazke sam naprawiam dla boxera od 94rok? Potrzebuje instrukcji wymiany paskow klinowych. prosze o scan albo opis na priv. Dziekuje.
zbyszekwoj - 2015-03-17, 12:25

Maciejj napisał/a:
Czy ma ktos ksiazke sam naprawiam dla boxera od 94rok? Potrzebuje instrukcji wymiany paskow klinowych. prosze o scan albo opis na priv. Dziekuje.


Citroen 2,5 d
Pasek alternatora. Poluzować , nie wykręcając śruby rolki nap.
Poluzować przeciw nakrętkę śruby regulacyjnej, obracać śrubę w prawo zwalniając naciąg paska. Zdjąć. Założyć nowy pasek, obracać w lewo śrubę regulacyjną naciągając pasek, dokręcić przeciwnakrętkę i śrubę.

Pasek pompy wodnej. Poluzować nie wykręcając środkową śrubę rolki napinającej. Zwolnić naciąg paska obracając śrubę i zdjąć pasek, aby umożliwić zdjęcie paska odkręcić osłonę przy obudowie wałka rozrządu. Zamontować i naciągnąć nowy pasek.

Maciejj - 2015-03-17, 13:04

zbyszekwoj napisał/a:
Maciejj napisał/a:
Czy ma ktos ksiazke sam naprawiam dla boxera od 94rok? Potrzebuje instrukcji wymiany paskow klinowych. prosze o scan albo opis na priv. Dziekuje.


Citroen 2,5 d
Pasek alternatora. Poluzować , nie wykręcając śruby rolki nap.
Poluzować przeciw nakrętkę śruby regulacyjnej, obracać śrubę w prawo zwalniając naciąg paska. Zdjąć. Założyć nowy pasek, obracać w lewo śrubę regulacyjną naciągając pasek, dokręcić przeciwnakrętkę i śrubę.

Pasek pompy wodnej. Poluzować nie wykręcając środkową śrubę rolki napinającej. Zwolnić naciąg paska obracając śrubę i zdjąć pasek, aby umożliwić zdjęcie paska odkręcić osłonę przy obudowie wałka rozrządu. Zamontować i naciągnąć nowy pasek.


Dzieki pewnie u mnie w 2,5tdi bedzie to samo. Sprobuje . Choc ogladajac dojscie fatalne bo od pompy bedzie trzeba zdjac Kolo i nadkole.

No i probowalem wymienic ten mniejszy, czyli 3 rowkowy. Zaczalem odkrecac rolke i zrezygnowalem bo chyba bym ja do konca odkreci a pasek sie nie poluzowal.

Maciejj - 2015-03-19, 20:33

To jak w koncu te paki wymienic?????????????????
Ahmed - 2015-03-19, 20:41

Wymieniłem rozrząd po 14 latach i 95000 km.

Stan starego paska idealny , z napisami , bez mikropęknięć , dosłownie,, jak nowy ''

:spoko

Maciejj - 2015-03-20, 07:22

Maciejj napisał/a:
To jak w koncu te paski wymienic?????????????????
moze ktos wymienial sam?
zbyszekwoj - 2015-03-20, 09:24

oskp napisał/a:
Wymieniłem rozrząd po 14 latach i 95000 km.

Stan starego paska idealny , z napisami , bez mikropęknięć , dosłownie,, jak nowy ''

:spoko

Przecież tu chodzi o paski napędzające nie rozrządu.

zbyszekwoj - 2015-03-20, 09:38

Tródno to wytłumaczyć bez rysunku. Poluzowujesz jedno(rolkę napinającą) , a Potem śrubę regulacyjną
pod tym napinaczem.
1.poluzowujesz
2 potem poluzowujesz regulację w innym miejscu i regulację przesuwasz i pasek odpuści.

Maciejj - 2015-03-20, 22:29

zbyszekwoj napisał/a:
Tródno to wytłumaczyć bez rysunku. Poluzowujesz jedno(rolkę napinającą) , a Potem śrubę regulacyjną
pod tym napinaczem.
1.poluzowujesz
2 potem poluzowujesz regulację w innym miejscu i regulację przesuwasz i pasek odpuści.


No wlasnie. Poluzowalem rolke ( imbus 6) ale nic z paskiem sie nie dzialo wiec przykrecilem spowrotem ,potem poluzowalem srobe pod napinaczem ta sroba i jeszcze inna trzymaja wspornik ,takze pasek sie nie luzowal wiec przykrecilem spowrotem. A wiec sprobuje teraz poluzowac rolke a potem ta srobe ponizej:)

Gewehr - 2015-03-20, 22:52

Tak, na starcie luzujesz tą centralną na imbus, następnie kręcisz tą na klucz(nie pamiętam dokładnie) nr10. Na tej "dziesiątce" może być kontra którą musisz wyluzować.
krimar - 2015-03-21, 18:41

tak odnośnie wymiany rozrządu:
http://www.zlomnik.pl/ind...inek-wigilijny/
chociaż to może raczej do humoru

Socale - 2015-03-23, 20:19

Maciejj napisał/a:

...
Zaczalem odkrecac rolke i zrezygnowalem bo chyba bym ja do konca odkreci a pasek sie nie poluzowal.

Jeśli na tej rolce są 2 śruby to musisz poluzować obydwie.

tom-cio - 2015-03-24, 12:19

co do opowiesci wigilijnej to moze tak harat na pol nowy pasek i stary,pol nowego do szuflady i za 60 tysi tylko popuszczamy blokade,harat ten calkiem stary,dokladamy pol nowego i kolejne 60 tysi.Kurna,umarlem jak czytalem o tym ruskim patencie.I najciekawsze,ze to moze dzialac :mrgreen:
Maciejj - 2015-05-02, 23:01

A wiec rozrzad nie wymieniam. Ocenilem stan paska ze ten sezon powinien dac spokojnie rade. Co do paskow wieloklinowych bo mam 2, wymienilem oba. Sa do tego modelu rozne rodzaje(dlugosci). Co do wymiany to ten 3 rowowy to male piwo ale ten 6 rowkowy to masakra bo dojscie do srobki napinajacej jest conajmniej przeje.... Jesli ktos by chcial wymieniac chetnie podziele sie wiedza

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group