|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
RENAULT - Zderzak Mastera
Heniek - 2015-03-09, 23:45 Temat postu: Zderzak Mastera Czy zderzaki do kamperów na Renault Master to zderzaki robione specjalnie do kamperów, czy jakieś zwykłe Mastery też takie mogą mieć?
O co chodzi?
Kilka lat temu wypożyczyliśmy sobie kamperka z zabudową Weinsberg i wyglądał że tak powiem ładnie. W maju zeszłego roku zakupiliśmy kamperka z identycznym układem wnętrza tylko z zabudową Kanus, w podobnym wieku i już tak ładnie nie wygląda.
Poprzeglądałem trochę allegro i niestety zderzaków, takich jak w kamperku z wypożyczalni, nie znalazłem.
Może ktoś sprawdzić jak taki zderzak u Was wygląda, czy tam jest wstawka z innego tworzywa w (tym przypadku) białym kolorze, czy to po prostu zderzak jest w tym miejscu polakierowany na biało.
Wiem, może to snobizm ale dużo bardziej mi się podoba ten kamperek z wypożyczalni i zastanawiam się czy jest możliwość dostania takiego zderzaka i wymiany. Jeśli chodzi o kształt to są takie dostępne za niewielkie pieniądza ale wszystkie są czarne - nie mają tego środka w innym kolorze. Zastanawiam się, czy ma sens kupno takiego czarnego i oddanie go do lakiernika.
krzysioz - 2015-03-10, 06:49
U mnie w wainsbergu orbiterze 591 wyglada jak na pierwszym obrazku. Kiedys we wroclawskim serwisie powiedzieli mi wlasnie , ze te biale byly typowe dla weisberga I nie byly montowane w knausach ale ile w tym prawdy nie wiem.
martini44 - 2015-03-10, 07:16
atrapa też ładniejsza na pierwszym zdjęciu
Martin B - 2015-03-10, 07:25
Hallo ..w zaleznosci od rocznika i typu nadbudowy zabudowane sa orginalne ,aktualne renauty master ,kabiny sa terz kompletnie ale i bez zderzakow lakierowane na stronie mobile de. znajdziesz wiele mozliwych kombinacji
gino - 2015-03-10, 07:30
różnica jest,zarówno atrap jak i zderzaków, bo to dwa inne autka..
górny to model 2003-2007
a dolny od 2007
oba zderzaki ze zdjęć są seryjne..nie specjalne kamperowe
Heniek napisał/a: | Zastanawiam się, czy ma sens kupno takiego czarnego i oddanie go do lakiernika. |
jasne że ma sens...
gdybys był z Wawy..mogę to zrobić
jeśli nie jesteś, zrobi to każdy lakiernik....przypomnij mu tylko o specjalnym podkładzie do plastików bo bez niego, przy myciu karcherem po pół roku wszystko odpadnie
Heniek - 2015-03-10, 09:00
krzysioz210 napisał/a: | Kiedys we wroclawskim serwisie powiedzieli mi wlasnie , ze te biale byly typowe dla weisberga I nie byly montowane w knausach ale ile w tym prawdy nie wiem. |
Jak szukałem kampera to wszystkie Knausy tak wyglądały a innych w tym czasie nie widziałem. Dopiero po kupieniu, przeglądaliśmy kiedyś zdjęcia z wcześniejszego wyjazdu i odkryliśmy, że wypożyczony kamper jednak trochę inaczej wyglądał - ładniej.
martini44 napisał/a: | atrapa też ładniejsza na pierwszym zdjęciu |
Właśnie wszystko jakoś tak fajniej wygląda. Mam wrażenie, że Knaus to brał jakieś ubogie wersje do zabudowy. Nic w nim nie było (mam na myśli wyposażenie kabiny, tempomat, termometr, komputer itd.), sam właśnie jestem na etapie dokładania tego, co moim zdaniem jest niezbędne. Tempomat już mam na kierownicy, razem z nim dołożony komputer. Teraz zastanawiam się jak ładnie dołożyć termometr - bo żeby na wyjeździe nie można było sprawdzić jaka jest temperatura to już ... . Czy w są Mastery z fabrycznie montowanym termometrem? Gdzie jest jego wyświetlacz? Sorki za mieszanie w temacie ale może nazwę tematu należało by zmienić na "Poprawianie Knausa" albo coś w tym stylu.
Martin B napisał/a: | na stronie mobile de. znajdziesz wiele mozliwych kombinacji |
Znaczy to, że na mobile de mogę znaleźć zderzaki, czy kampery? Kampera już mam i raczej zmieniać z powodu zderzaka nie będę.
gino napisał/a: | różnica jest,zarówno atrap jak i zderzaków, bo to dwa inne autka..
górny to model 2003-2007
a dolny od 2007 |
No proszę, no to się dowiedziałem czegoś, czego nie wiedziałem. Masz może pojęcie, czy mogę założyć do mojego atrapę i zderzak z wcześniejszego modelu?
gino napisał/a: | gdybys był z Wawy..mogę to zrobić |
Nie jestem z Warszawy ale może dałbyś się namówić na przygotowanie takiego zderzaka (oczywiście jeśli odpowiedź na wyżej postawione pytanie jest pozytywna, czyli że da się wymienić) i wysyłkę na Śląsk? Jeśli jest to możliwe daj proszę znać na priv.
Heniek - 2015-03-11, 19:38
gino napisał/a: | różnica jest,zarówno atrap jak i zderzaków, bo to dwa inne autka..
górny to model 2003-2007
a dolny od 2007 |
Ma ktoś może pojęcie, czy da się bezproblemowo zamontować zderzak od starszej wersji do nowszej. Czy mocowania tych zderzaków są takie same, czy się różnią?
kimtop - 2015-03-11, 21:19
Wpadnij do mnie to porównamy
Heniek - 2015-03-12, 13:56
Dzięki ale chyba nie będziemy dwóch ładnych kamperków rozkładać, żeby sprawdzić jak maja mocowane zderzaki. Miałem nadzieję, że ktoś ma bliżej doczynienia z tymi pojazdami i to po prostu wie.
Sznurek - 2015-03-12, 14:10
U mnie zderzak jest taki jak na pierwszym zdjęciu ale jednobarwny. Zabudowa McLouis a auto z 2005 roku
Heniek - 2015-03-15, 22:46
Znalazłem takie ciekawe rozwiązanie. Ciekawe, bo samochód z tego samego rocznika co mój.
Tylko ciekawe jak będzie się sprawował w praktyce taki zderzak.
gino - 2015-03-16, 07:00
Heniek napisał/a: | Tylko ciekawe jak będzie się sprawował w praktyce taki zderzak. |
a jak ma się sprawować ?
przecież lakierowane zderzaki to żadna nowość
tylko, jeszcze raz przypominam..aby lakiernik użył dobrego podkładu i zmiękczacza do plastików... jeśli tego nie zrobi, efekt będzie ładny, ale ...b.krótko...
pewnie nie raz widzieliście zderzaczki z odpadającymi płatami lakieru...
kimtop - 2015-03-16, 14:41
U mnie wygląda tak
Mavv - 2015-03-28, 14:22
A ja się zapytam o coś innego - jakie macie silniki w tych kamperach Renault? W moim Nissanie jest 2.5 dCi, wersja 100KM. Wiem, że są tez te silniki w wersji 120KM.
Ciekawe, czy do kamperów idą te same silniki, co do dostawczaków.
Heniek - 2015-03-29, 21:50
Mavv napisał/a: | A ja się zapytam o coś innego - jakie macie silniki w tych kamperach Renault? W moim Nissanie jest 2.5 dCi, wersja 100KM. Wiem, że są tez te silniki w wersji 120KM |
W moim jest silnik 2.5 l, 120 KM.
Rozmawiałem kiedyś w jakimś warsztacie specjalizującym się w Renault, czy da się podnieść jego moc do 150 KM. Wiem, że takie wersje też są. Sugerowali zchipaowanie ale mi chodziło o zamontowanie turbinki a to już podobno nie jest proste.
Mavv - 2015-03-29, 22:00
Ja wlasnie bym chcial mojego przestroic na te 120KM. Jeszcze tez slyszalem opinie o skrzyniach w tych silnikach - lubia sie popsuc i ze lepiej jest im olej wymienic. Ja swoj bede wymienial przed wakacjami, przed dluzsza trasa.
piotr1 - 2015-03-29, 22:39
Heniek napisał/a: | Mavv napisał/a: | A ja się zapytam o coś innego - jakie macie silniki w tych kamperach Renault? W moim Nissanie jest 2.5 dCi, wersja 100KM. Wiem, że są tez te silniki w wersji 120KM |
W moim jest silnik 2.5 l, 120 KM.
Rozmawiałem kiedyś w jakimś warsztacie specjalizującym się w Renault, czy da się podnieść jego moc do 150 KM. Wiem, że takie wersje też są. Sugerowali zchipaowanie ale mi chodziło o zamontowanie turbinki a to już podobno nie jest proste. |
A mój 2.3 ma 120 KM. bez czipa.
kimtop - 2015-03-30, 09:00
U mnie 3.0 136KM.
krzysioz - 2015-03-30, 14:17
Historia modelu wraz z sinikami. Moja ma 2,5 dCi I 115 KM,
http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Master
maszakow - 2015-03-30, 15:28
gino napisał/a: | Heniek napisał/a: | Tylko ciekawe jak będzie się sprawował w praktyce taki zderzak. |
a jak ma się sprawować ? przecież lakierowane zderzaki to żadna nowość
|
Cytując pewnego generała z "Goldeneye" - "Jedź chodnikiem - po to są zderzaki..."
wolę naturalny kolor.
Zderzaki mają pełnić przede wszystkim funkcję ochronną a potem estetyczną. KAżdy kupujący zderzaki w kolorze nadwozia MUSI pogodzić się z faktem że za rok, dwa będą poprzecierane wyglądały znacznie gorzej. A jak komuś przytrzesz a on niepoprawny esteta - to dopiero poczujesz jak ci z ubezpieczenia pociągnie na "odpryskanie" swojego cuda...
Atrapa ... To jeden z głównych elementów podlegających tuningowi - jak się zgłosisz do specjalistów z wizją to na pewno zrealizują twoje marzenia - np Jelczowskie ogórki
Mavv - 2015-03-30, 16:03
Przeczytałem, dzięki!
Wygląda na to, że stosowany silnik 2,5dCi to ta sama jednostka. Różni się pewnie tylko osprzętem, jak np wspomniana wcześniej inna turbina. Spróbuję poszukać w necie informacji, czym dokładnie różnią się silniki w wersjach 100, 120 i 145 KM.
|
|