|
Klub mi³o¶ników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - P³yn hamulcowy Peugeot 96
jacik - 2015-03-24, 14:18 Temat postu: P³yn hamulcowy Peugeot 96 Jaki p³yn hamulcowy mo¿e byæ w Ducato I / Peugeot J5
Z ty³u mam 2 osie a z przodu jakie¶ podwójne t³oczki i do ka¿dego rurka.
Musze je odpowietrzyæ ale nie wiem jaki p³yn dokupiæ
Wyczai³em ¿e proponuj± Dot 4 tylko jak siê upewniæ czy to ten
krimar - 2015-03-24, 15:35
p³yny hamulcowe s± kompatybilne wstecznie, czyli dot 4 pasuje do dot mniej ni¿ 4
jacik - 2015-03-24, 15:38
Dziêki
W sobotê zrobiê pierwsze podej¶cie do odpowietrzania
kimtop - 2015-03-24, 18:51
Wyci±gnij strzykawk± stary p³yn ze zbiorniczka.Zalej nowy, a potem odpowietrzaj a¿ pop³ynie nowy p³yn.
Przy okazji odpowietrzania zrobisz wymianê.
darek 61 - 2015-03-26, 18:49
jacik, bez powodu siê nie zapowietrzy³y,sprawd¼ samo regulatory z ty³u i same szczêki.Zobacz te¿ czy przednie zaciski p³ywaj±.Te przyczyny mog± powodowaæ to ¿e peda³ nie jest twardy .P³yn oczywi¶cie wymieñ,bo mo¿e jest jeszcze oryginalny.
jacik - 2015-03-26, 19:00
Strach siê za to zabieraæ
Mam nadzieje ¿e bêdzie podobnie jak w osobowym fiaciku z tego rocznika
Na razie zakupi³em 1,5L Dot 4. i strzykawke 100ml a do tego dok³adam dobre chêci i w sobote operacja
jacik - 2015-03-31, 13:55
Rozebra³em wszystkie ko³a i odpowietrzy³em ale wycieku nie zlokalizowa³em.
Wygl±da ¿e niedawno by³y wymieniane wszystkie szczêki i klocki z przodu
Musze szukaæ dalej
eMKa - 2015-03-31, 23:39
Odpowietrza³e¶ przy zdemontowanych bêbnach
Je¿eli tak, to zamontuj i powtórz
jacik - 2015-04-01, 20:29
Zdejmowa³em bêbny ¿eby znale¼æ wyciek i sprawdziæ ogólnie czy wszystko jest ok.
Kamper kupiony rok temu i jeszcze nie by³o okazji obejrzeæ.
Odpowietrza³em oczywi¶cie z za³o¿onymi bêbnami ;D
Gewehr - 2015-04-02, 00:05
Dotyka³e¶ rozpierak przed zrobieniem zdjêcia? Je¶li nie, to chyba jest zamieniony stronami. Jest ca³kowicie wkrêcony, a po roku jazdy, nawet przy nowych szczêkach i bêbnach, powinien byæ wykrêcony kilka mm. Trzeba sprawdzaæ cylinderki pod os³onkami. Lubi± delikatnie puszczaæ p³yn i wtedy tego nie widaæ. Je¶li mia³e¶ wra¿enie zapowietrzonego hamulca, a taki nie by³. To stoj± prowadnice zacisków przód Je¶li ubytek p³yny i nie ma ¶ladu. Pompa wali p³yn do serw. Wyjmij zaworek vacum z serwa i wsad¼ tamtêdy do serwa co¶ cienkiego i zobacz czy nie ma ¶ladów p³ynu.
jacik - 2015-04-02, 17:14
Zaworek vacum jest po przeciwnej stronie wlotu ci¶nienia do serwa które zaznaczy³em na zdjêciu?
Wygl±da jak zwyk³y korek .
Nie demontowa³em szczêk wiêc wszystko jest tak jak trzeba.
Zdjêcie zrobi³em przed regulacja rêcznego. Musia³em wykrêciæ nakrêtkê popychacza kilka obrotów.
Niestety auto jest zastawione i nie mia³em jak sprawdziæ czy dalej siê zapowietrza.
Wcze¶niej by³o tak ¿e po krótkiej je¼dzie dzia³a za drugim razem. Pierwsze wci¶niêcie nic nie daje i peda³ wpada do koñca. Dopiero nastêpne hamuje jak trzeba.
Dzisiaj na odpalonym silniku mia³em wra¿enie ¿e peda³ powolutku wpada jak siê go mocno wci¶nie i trzyma.To raczej z³y znak chyba ¿e "ten typ tak ma"
Jutro walczê dalej. Zaczne od obmacywania serwa
SlawekEwa - 2015-04-02, 17:18
Na tym zaworku nic nie masz za³o¿one? czy zdj±³e¶ przewód elastyczny do fotki?
Gewehr - 2015-04-02, 17:25
Ju¿ wiadomo gdzie le¿y problem
Masz ¼le wyregulowane hamulce z ty³u. Druga sprawa, to pod³±czenie vacum do serwa
Peda³ masz na dwa razy, bo szczêki potrzebuj± p³ynu na doj¶cie do bêbna. Jak by¶ mia³ jedn± o¶, to na zaci±gniêtym rêcznym by³o by ok
jacik - 2015-04-02, 17:48
Przewód mam za³o¿ony. Zdjêcie wzi±³em z netu
Dwa hamulce podregulowa³em bo rêczny s³abo trzyma³ to peda³ powinien powinien wpadaæ do po³owy za pierwszym razem
Chyba bez wyjechania na kawa³ek prostej siê nie obejdzie.
kimtop - 2015-04-02, 18:32
Mo¿e to kwestia tego,¿e pompa ma do obs³u¿enia a¿ 6 kó³.Jej wydajno¶æ powinna byæ równie¿ odpowiednio wiêksza.
Sprawdzi³ bym czy na wszystkich ko³ach dzia³aj± samoregulatory. Wystarczy,¿e na jednym bêdzie zapieczony i peda³ bêdzie lecia³.
jacik - 2015-04-02, 19:41
Wszystkie ko³a by³y robione w tym samym czasie bo wygl±daj± identycznie jak to na zdjêciu.
Rêk± by³o ciê¿ko ale jak rusza³em szczêkami to siê obraca³a nakrêtka i siê wyd³u¿a³.
Wszystkie s± tak samo starte.
Gewehr - 2015-04-02, 20:42
Zaci¶nij tylne wê¿e, belka-buda. Wypompuj hamulec, odczekaj 5 minut i sprawd¼ czy po tym zabiegu ro¶nie. Bêdziesz mia³ pewno¶æ ¿e ty³ ok. Zapowietrzony uk³ad w starych konstrukcjach, sprawdzamy na zgaszonym silniku i wypompowanym serwie. Jazda testowa jest nie konieczna. Je¶li nadal ro¶nie, do sprawdzenia wydajno¶æ pompy Vacum.
Przy okazji, zapodam ciekawostkê. W Twoim aucie, peda³ ma nie wpadaæ, ale np. w nowych uk³adach hamulcowych z ESP, przytrzymywany peda³ hamulca powoli wpada do samej pod³ogi i jest to normalne.
Doktor - 2015-04-02, 20:49
Cze¶æ
Tam przy dzwonku od serwa powiniene¶ mieæ zaworek zwrotny. Mo¿e siê okazaæ ¿e on lekko przepuszcza i ci¶nienie powietrze przez nie puszcza. Najszybszym sposobem jest jak kto¶ naci¶nie na peda³ hamulca oczywi¶cie na w³±czonym silniku a Ty pos³uchaj czy nic w okolicy serwa nie syczy. Ja tak mia³em w osobówce.
jacik - 2015-04-02, 20:55
Dziêki za rady. Bedê jutro sprawdza³. Nie rozumiem co masz na my¶li pisz±c Cytat: | Zaci¶nij tylne wê¿e, belka-buda. |
darek 61 - 2015-04-02, 20:59
jacik, tylne bêbny musz± wchodziæ bez nadmiernego luzu,tym bardziej ¿e masz cztery ko³a.Pompa jest zapewne taka jak w innych.W przednich hamulcach kto¶ wymieni³ klocki,ciekawe czy nasmarowa³ prowadnice zacisków.Podejrzewam ¿e s± zablokowane i wszystko siê prê¿y.
jacik - 2015-04-02, 21:03
darek 61 napisa³/a: | W przednich hamulcach kto¶ wymieni³ klocki,ciekawe czy nasmarowa³ prowadnice zacisków.Podejrzewam ¿e s± zablokowane i wszystko siê prê¿y. |
Przód rozkrêcony nasmarowany przeze mnie i przy okazji wymieniony jeden klocek .
Zaraz zapytacie dlaczego jeden.
Gewehr - 2015-04-02, 21:17
Dlaczego jeden? Bo trzy zosta³y na zapas
Zaci¶nij przewody elastyczne pomiêdzy bud±, a belk±. Tak aby nie by³o przep³ywu przez nie p³ynu. Zrób to z rozwag±, aby ich nie uszkodziæ
jacik - 2015-04-02, 22:16
Nowe klocki kupione okazyjnie w po³owie ceny nie posiadaj± czujnika który jest w klocku który wygl±da jak nowy
Gnie¶æ przewody to trochê strach bo ju¿ swoje latka maj±
Gewehr - 2015-04-02, 22:31
Sprawdza³e¶ czy dzia³a instalacja czujnika? Przed 94r, by³o cudem jak dzia³a³a Na mcphersonie masz jeszcze masê do czujnika. Pomiêdzy poduch±, a sztyc± amortyzatora.
Wracaj±c do przewodów. Lepiej jak padnie przy zaciskaniu, ni¿ w trasie. One nie s± w stalowym oplocie i siê nie odkszta³c±, Zaciskaj ¶mia³o, tylko z wyczuciem.
darek 61 - 2015-04-02, 23:09
jacik napisa³/a: |
Gnie¶æ przewody to trochê strach bo ju¿ swoje latka maj± |
A jazda na takich to adrenalina.
jacik - 2015-04-02, 23:26
darek 61 napisa³/a: |
A jazda na takich to adrenalina. |
Rok temu 1000 km tak zrobi³em.
A jeszcze z powrotem rozrusznik pad³ ¿eby by³o weselej
jacik - 2015-04-03, 16:31
Wygl±da ¿e hamulcom siê polepszy³o bo peda³ nie wpada po czasie.
Natomiast dalej powoli opada przy w³±czonym silniku.
Zlokalizowa³em pewn± nieszczelno¶æ ale to chyba nie to
Nic nie syczy przy serwie. Korka nie zdejmowa³em bo nie chce go po³amaæ.
Wklejaj±c teraz zdjêcie z telefon zauwa¿y³em ze pompa jest mokra!!!!
Wcze¶niej w realu nie by³o widaæ.
Doktor - 2015-04-04, 08:56
Je¿eli jest pompa mokra wiesz ju¿ co robiæ. Jak nie syczy to zaworek masz sprawny. Zobacz mo¿e jeszcze czy p³yn ucieka. W sumie logicznie rzecz bior±c powinien skoro spocona jest pompa. Z tego co siê orientujê s± zestawy naprawcze do regeneracji pompy. Ale ¿eby mieæ pewno¶æ chyba kupi³bym now±.Wybór nale¿y do Ciebie oczywi¶cie.
Pozdrawiam
Gewehr - 2015-04-04, 16:34
Doktor napisa³/a: | Je¿eli jest pompa mokra wiesz ju¿ co robiæ. Jak nie syczy to zaworek masz sprawny. Zobacz mo¿e jeszcze czy p³yn ucieka. W sumie logicznie rzecz bior±c powinien skoro spocona jest pompa. Z tego co siê orientujê s± zestawy naprawcze do regeneracji pompy. Ale ¿eby mieæ pewno¶æ chyba kupi³bym now±.Wybór nale¿y do Ciebie oczywi¶cie.
Pozdrawiam |
Mokra jest pompa vacum.
Sprawd¼ czy ta pompa nie powinna mieæ swojego oleju. Nie pamiêtam ju¿, ale chyba w nich by³y korki do uzupe³niania poziomu oleju. Powoli opadaj±cy peda³ na odpalonym, to s³aba wydajno¶æ vacum, lub bardzo ma³a nieszczelno¶æ, ujawniaj±ca siê tylko brzy du¿ym ci¶nieniu.
jacik - 2015-06-18, 12:55
Trochê zaniedba³em temat ale zbli¿a siê d³u¿szy wyjazd i postanowi³em jeszcze raz do tego usi±¶æ. Pompy vacum nie znalaz³em w internecie a jedynie membranê.
link do aukcji
Kto¶ rozbiera³ taka pompe? Ona jest inna ni¿ typowe z allego bo na pasek .
IAAN - 2015-06-18, 16:34
mam pomê vacum do j5 ale moja tak nie wygl±da
jacik - 2015-06-18, 17:36
Moja mo¿e byæ mocniejsza napêdzana paskiem. Te co widzia³em to by³y napêdzane chyba popychaczem.
IAAN - 2015-06-18, 17:52
nie mam na pasek
jacik - 2015-06-18, 21:34
Ciep³o ... coraz cieplej
wygl±da jak ta
Tylko ta od boxera
Ale to jednak inna bo na inny pasek.
Taka ale nie ma opisu
jacik - 2015-06-19, 22:15
Wymontowa³em i rozkrêci³em j±. Ona dmucha czyli daje ci¶nienie a nie podci¶nienie.
odpali³em auto bez niej i nie da³o siê wcisn±æ peda³u wiêc chyba dobra.
Minimalnie przepuszcza jak siê zakryje i potrzyma chwile ale to raczej nie powinno przeszkadzaæ.
Czyli czeka mnie regeneracja pompy hamulcowej.
Ma kto¶ jej schemat jak bym siê zgubi³ i pomyli³ kolejno¶æ ?
jacik - 2015-06-23, 11:48
Pilnie poszukuje uszczelek do pompy. Okaza³o siê ¿e mam inn± ni¿ oryginalnie montowane pompy (22mm). Moja ma ¶rednice 25mm i nikt nie potrafi dobraæ do niej uszczelek a wyjazd za kilka dni.
Mo¿e kto¶ siê orientuje w temacie pomp i móg³by co¶ podpowiedziec?
Pompa jest firmy BOSH z czo³a na nabity numer 25. W ¶rodku 3 takie same uszczelki ¶rednica 25mm i jedna wiêksz± z rowkiem na koñcu.
Mo¿e z tego mo¿na co¶ wyczaiæ ?
Bus Diesel 2.498cc U25673 CRD93LS 70kW/95pk (08-1987 / 02-1994
jacik - 2015-07-07, 13:02
darek 61 napisa³/a: | jacik, bez powodu siê nie zapowietrzy³y,sprawd¼ samo regulatory z ty³u i same szczêki.Zobacz te¿ czy przednie zaciski p³ywaj±.Te przyczyny mog± powodowaæ to ¿e peda³ nie jest twardy .P³yn oczywi¶cie wymieñ,bo mo¿e jest jeszcze oryginalny. |
A jak sprawdziæ samo regulatory ? Z ko³a od ¶rodka wystaje plastikowy "dzyndzel" W wiêkszo¶ci kó³ po wci¶niêciu wpada do po³owy a w tych co wpada³ ca³kowicie rozkrêci³em trochê szczeki. To s³u¿y do sprawdzania luzu w samo regulatorach ?
To ma byæ do po³owy lu¼ne czy przy 4 ko³ach z ty³u powinno byæ na styk dobite ?
|
|