Klub mi³o¶ników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - P³yn hamulcowy Peugeot 96

jacik - 2015-03-24, 14:18
Temat postu: P³yn hamulcowy Peugeot 96
Jaki p³yn hamulcowy mo¿e byæ w Ducato I / Peugeot J5
Z ty³u mam 2 osie a z przodu jakie¶ podwójne t³oczki i do ka¿dego rurka.
Musze je odpowietrzyæ ale nie wiem jaki p³yn dokupiæ :)

Wyczai³em ¿e proponuj± Dot 4 tylko jak siê upewniæ czy to ten :)

krimar - 2015-03-24, 15:35

p³yny hamulcowe s± kompatybilne wstecznie, czyli dot 4 pasuje do dot mniej ni¿ 4
jacik - 2015-03-24, 15:38

Dziêki :)
W sobotê zrobiê pierwsze podej¶cie do odpowietrzania :)

kimtop - 2015-03-24, 18:51

Wyci±gnij strzykawk± stary p³yn ze zbiorniczka.Zalej nowy, a potem odpowietrzaj a¿ pop³ynie nowy p³yn.
Przy okazji odpowietrzania zrobisz wymianê.

darek 61 - 2015-03-26, 18:49

jacik, bez powodu siê nie zapowietrzy³y,sprawd¼ samo regulatory z ty³u i same szczêki.Zobacz te¿ czy przednie zaciski p³ywaj±.Te przyczyny mog± powodowaæ to ¿e peda³ nie jest twardy .P³yn oczywi¶cie wymieñ,bo mo¿e jest jeszcze oryginalny.
jacik - 2015-03-26, 19:00

Strach siê za to zabieraæ ;)
Mam nadzieje ¿e bêdzie podobnie jak w osobowym fiaciku z tego rocznika :)
Na razie zakupi³em 1,5L Dot 4. i strzykawke 100ml a do tego dok³adam dobre chêci i w sobote operacja :)

jacik - 2015-03-31, 13:55

Rozebra³em wszystkie ko³a i odpowietrzy³em ale wycieku nie zlokalizowa³em.
Wygl±da ¿e niedawno by³y wymieniane wszystkie szczêki i klocki z przodu :)
Musze szukaæ dalej

eMKa - 2015-03-31, 23:39

Odpowietrza³e¶ przy zdemontowanych bêbnach :-P
Je¿eli tak, to zamontuj i powtórz :)

jacik - 2015-04-01, 20:29

Zdejmowa³em bêbny ¿eby znale¼æ wyciek i sprawdziæ ogólnie czy wszystko jest ok.
Kamper kupiony rok temu i jeszcze nie by³o okazji obejrzeæ.
Odpowietrza³em oczywi¶cie z za³o¿onymi bêbnami ;D

Gewehr - 2015-04-02, 00:05

Dotyka³e¶ rozpierak przed zrobieniem zdjêcia? Je¶li nie, to chyba jest zamieniony stronami. Jest ca³kowicie wkrêcony, a po roku jazdy, nawet przy nowych szczêkach i bêbnach, powinien byæ wykrêcony kilka mm. Trzeba sprawdzaæ cylinderki pod os³onkami. Lubi± delikatnie puszczaæ p³yn i wtedy tego nie widaæ. Je¶li mia³e¶ wra¿enie zapowietrzonego hamulca, a taki nie by³. To stoj± prowadnice zacisków przód ;) Je¶li ubytek p³yny i nie ma ¶ladu. Pompa wali p³yn do serw. Wyjmij zaworek vacum z serwa i wsad¼ tamtêdy do serwa co¶ cienkiego i zobacz czy nie ma ¶ladów p³ynu.
jacik - 2015-04-02, 17:14

Zaworek vacum jest po przeciwnej stronie wlotu ci¶nienia do serwa które zaznaczy³em na zdjêciu?
Wygl±da jak zwyk³y korek .
Nie demontowa³em szczêk wiêc wszystko jest tak jak trzeba.
Zdjêcie zrobi³em przed regulacja rêcznego. Musia³em wykrêciæ nakrêtkê popychacza kilka obrotów.

Niestety auto jest zastawione i nie mia³em jak sprawdziæ czy dalej siê zapowietrza.
Wcze¶niej by³o tak ¿e po krótkiej je¼dzie dzia³a za drugim razem. Pierwsze wci¶niêcie nic nie daje i peda³ wpada do koñca. Dopiero nastêpne hamuje jak trzeba.
Dzisiaj na odpalonym silniku mia³em wra¿enie ¿e peda³ powolutku wpada jak siê go mocno wci¶nie i trzyma.To raczej z³y znak chyba ¿e "ten typ tak ma" :)
Jutro walczê dalej. Zaczne od obmacywania serwa :)

SlawekEwa - 2015-04-02, 17:18

Na tym zaworku nic nie masz za³o¿one? czy zdj±³e¶ przewód elastyczny do fotki?
Gewehr - 2015-04-02, 17:25

Ju¿ wiadomo gdzie le¿y problem :-P
Masz ¼le wyregulowane hamulce z ty³u. Druga sprawa, to pod³±czenie vacum do serwa :ok
Peda³ masz na dwa razy, bo szczêki potrzebuj± p³ynu na doj¶cie do bêbna. Jak by¶ mia³ jedn± o¶, to na zaci±gniêtym rêcznym by³o by ok ;)

jacik - 2015-04-02, 17:48

Przewód mam za³o¿ony. Zdjêcie wzi±³em z netu :)
Dwa hamulce podregulowa³em bo rêczny s³abo trzyma³ to peda³ powinien powinien wpadaæ do po³owy za pierwszym razem :)
Chyba bez wyjechania na kawa³ek prostej siê nie obejdzie.

kimtop - 2015-04-02, 18:32

Mo¿e to kwestia tego,¿e pompa ma do obs³u¿enia a¿ 6 kó³.Jej wydajno¶æ powinna byæ równie¿ odpowiednio wiêksza.
Sprawdzi³ bym czy na wszystkich ko³ach dzia³aj± samoregulatory. Wystarczy,¿e na jednym bêdzie zapieczony i peda³ bêdzie lecia³.

jacik - 2015-04-02, 19:41

Wszystkie ko³a by³y robione w tym samym czasie bo wygl±daj± identycznie jak to na zdjêciu.
Rêk± by³o ciê¿ko ale jak rusza³em szczêkami to siê obraca³a nakrêtka i siê wyd³u¿a³.
Wszystkie s± tak samo starte.

Gewehr - 2015-04-02, 20:42

Zaci¶nij tylne wê¿e, belka-buda. Wypompuj hamulec, odczekaj 5 minut i sprawd¼ czy po tym zabiegu ro¶nie. Bêdziesz mia³ pewno¶æ ¿e ty³ ok. Zapowietrzony uk³ad w starych konstrukcjach, sprawdzamy na zgaszonym silniku i wypompowanym serwie. Jazda testowa jest nie konieczna. Je¶li nadal ro¶nie, do sprawdzenia wydajno¶æ pompy Vacum.
Przy okazji, zapodam ciekawostkê. W Twoim aucie, peda³ ma nie wpadaæ, ale np. w nowych uk³adach hamulcowych z ESP, przytrzymywany peda³ hamulca powoli wpada do samej pod³ogi i jest to normalne.

Doktor - 2015-04-02, 20:49

Cze¶æ
Tam przy dzwonku od serwa powiniene¶ mieæ zaworek zwrotny. Mo¿e siê okazaæ ¿e on lekko przepuszcza i ci¶nienie powietrze przez nie puszcza. Najszybszym sposobem jest jak kto¶ naci¶nie na peda³ hamulca oczywi¶cie na w³±czonym silniku a Ty pos³uchaj czy nic w okolicy serwa nie syczy. Ja tak mia³em w osobówce.

jacik - 2015-04-02, 20:55

Dziêki za rady. Bedê jutro sprawdza³. Nie rozumiem co masz na my¶li pisz±c
Cytat:
Zaci¶nij tylne wê¿e, belka-buda.

darek 61 - 2015-04-02, 20:59

jacik, tylne bêbny musz± wchodziæ bez nadmiernego luzu,tym bardziej ¿e masz cztery ko³a.Pompa jest zapewne taka jak w innych.W przednich hamulcach kto¶ wymieni³ klocki,ciekawe czy nasmarowa³ prowadnice zacisków.Podejrzewam ¿e s± zablokowane i wszystko siê prê¿y.
jacik - 2015-04-02, 21:03

darek 61 napisa³/a:
W przednich hamulcach kto¶ wymieni³ klocki,ciekawe czy nasmarowa³ prowadnice zacisków.Podejrzewam ¿e s± zablokowane i wszystko siê prê¿y.

Przód rozkrêcony nasmarowany przeze mnie i przy okazji wymieniony jeden klocek .
Zaraz zapytacie dlaczego jeden. ;)

Gewehr - 2015-04-02, 21:17

Dlaczego jeden? Bo trzy zosta³y na zapas :haha:

Zaci¶nij przewody elastyczne pomiêdzy bud±, a belk±. Tak aby nie by³o przep³ywu przez nie p³ynu. Zrób to z rozwag±, aby ich nie uszkodziæ ;)

jacik - 2015-04-02, 22:16

Nowe klocki kupione okazyjnie w po³owie ceny nie posiadaj± czujnika który jest w klocku który wygl±da jak nowy ;)
Gnie¶æ przewody to trochê strach bo ju¿ swoje latka maj± :)

Gewehr - 2015-04-02, 22:31

Sprawdza³e¶ czy dzia³a instalacja czujnika? Przed 94r, by³o cudem jak dzia³a³a :haha: Na mcphersonie masz jeszcze masê do czujnika. Pomiêdzy poduch±, a sztyc± amortyzatora.
Wracaj±c do przewodów. Lepiej jak padnie przy zaciskaniu, ni¿ w trasie. One nie s± w stalowym oplocie i siê nie odkszta³c±, Zaciskaj ¶mia³o, tylko z wyczuciem.

darek 61 - 2015-04-02, 23:09

jacik napisa³/a:

Gnie¶æ przewody to trochê strach bo ju¿ swoje latka maj± :)


A jazda na takich to adrenalina.

jacik - 2015-04-02, 23:26

darek 61 napisa³/a:

A jazda na takich to adrenalina.

Rok temu 1000 km tak zrobi³em.
A jeszcze z powrotem rozrusznik pad³ ¿eby by³o weselej :wc:

jacik - 2015-04-03, 16:31

Wygl±da ¿e hamulcom siê polepszy³o bo peda³ nie wpada po czasie.
Natomiast dalej powoli opada przy w³±czonym silniku.
Zlokalizowa³em pewn± nieszczelno¶æ ale to chyba nie to ;)
Nic nie syczy przy serwie. Korka nie zdejmowa³em bo nie chce go po³amaæ.

Wklejaj±c teraz zdjêcie z telefon zauwa¿y³em ze pompa jest mokra!!!!
Wcze¶niej w realu nie by³o widaæ.

Doktor - 2015-04-04, 08:56

Je¿eli jest pompa mokra wiesz ju¿ co robiæ. Jak nie syczy to zaworek masz sprawny. Zobacz mo¿e jeszcze czy p³yn ucieka. W sumie logicznie rzecz bior±c powinien skoro spocona jest pompa. Z tego co siê orientujê s± zestawy naprawcze do regeneracji pompy. Ale ¿eby mieæ pewno¶æ chyba kupi³bym now±.Wybór nale¿y do Ciebie oczywi¶cie.
Pozdrawiam

Gewehr - 2015-04-04, 16:34

Doktor napisa³/a:
Je¿eli jest pompa mokra wiesz ju¿ co robiæ. Jak nie syczy to zaworek masz sprawny. Zobacz mo¿e jeszcze czy p³yn ucieka. W sumie logicznie rzecz bior±c powinien skoro spocona jest pompa. Z tego co siê orientujê s± zestawy naprawcze do regeneracji pompy. Ale ¿eby mieæ pewno¶æ chyba kupi³bym now±.Wybór nale¿y do Ciebie oczywi¶cie.
Pozdrawiam


Mokra jest pompa vacum.
Sprawd¼ czy ta pompa nie powinna mieæ swojego oleju. Nie pamiêtam ju¿, ale chyba w nich by³y korki do uzupe³niania poziomu oleju. Powoli opadaj±cy peda³ na odpalonym, to s³aba wydajno¶æ vacum, lub bardzo ma³a nieszczelno¶æ, ujawniaj±ca siê tylko brzy du¿ym ci¶nieniu.

jacik - 2015-06-18, 12:55

Trochê zaniedba³em temat ale zbli¿a siê d³u¿szy wyjazd i postanowi³em jeszcze raz do tego usi±¶æ. Pompy vacum nie znalaz³em w internecie a jedynie membranê.
link do aukcji
Kto¶ rozbiera³ taka pompe? Ona jest inna ni¿ typowe z allego bo na pasek .

IAAN - 2015-06-18, 16:34

mam pomê vacum do j5 ale moja tak nie wygl±da
jacik - 2015-06-18, 17:36

Moja mo¿e byæ mocniejsza napêdzana paskiem. Te co widzia³em to by³y napêdzane chyba popychaczem.
IAAN - 2015-06-18, 17:52

nie mam na pasek
jacik - 2015-06-18, 21:34

Ciep³o ... coraz cieplej :)

wygl±da jak ta
Tylko ta od boxera
Ale to jednak inna bo na inny pasek.

Taka ale nie ma opisu

jacik - 2015-06-19, 22:15

Wymontowa³em i rozkrêci³em j±. Ona dmucha czyli daje ci¶nienie a nie podci¶nienie.
odpali³em auto bez niej i nie da³o siê wcisn±æ peda³u wiêc chyba dobra.
Minimalnie przepuszcza jak siê zakryje i potrzyma chwile ale to raczej nie powinno przeszkadzaæ.
Czyli czeka mnie regeneracja pompy hamulcowej.
Ma kto¶ jej schemat jak bym siê zgubi³ i pomyli³ kolejno¶æ ? ;)

jacik - 2015-06-23, 11:48

Pilnie poszukuje uszczelek do pompy. Okaza³o siê ¿e mam inn± ni¿ oryginalnie montowane pompy (22mm). Moja ma ¶rednice 25mm i nikt nie potrafi dobraæ do niej uszczelek a wyjazd za kilka dni.
Mo¿e kto¶ siê orientuje w temacie pomp i móg³by co¶ podpowiedziec?
Pompa jest firmy BOSH z czo³a na nabity numer 25. W ¶rodku 3 takie same uszczelki ¶rednica 25mm i jedna wiêksz± z rowkiem na koñcu.

Mo¿e z tego mo¿na co¶ wyczaiæ ?
Bus Diesel 2.498cc U25673 CRD93LS 70kW/95pk (08-1987 / 02-1994

jacik - 2015-07-07, 13:02

darek 61 napisa³/a:
jacik, bez powodu siê nie zapowietrzy³y,sprawd¼ samo regulatory z ty³u i same szczêki.Zobacz te¿ czy przednie zaciski p³ywaj±.Te przyczyny mog± powodowaæ to ¿e peda³ nie jest twardy .P³yn oczywi¶cie wymieñ,bo mo¿e jest jeszcze oryginalny.

A jak sprawdziæ samo regulatory ? Z ko³a od ¶rodka wystaje plastikowy "dzyndzel" W wiêkszo¶ci kó³ po wci¶niêciu wpada do po³owy a w tych co wpada³ ca³kowicie rozkrêci³em trochê szczeki. To s³u¿y do sprawdzania luzu w samo regulatorach ?
To ma byæ do po³owy lu¼ne czy przy 4 ko³ach z ty³u powinno byæ na styk dobite ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group