Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Piecyk nie do końca grzeje :-(

Czarna i Krzysiek - 2015-04-13, 13:38
Temat postu: Piecyk nie do końca grzeje :-(
W Częstochowie przytrafiły nam się dwie, niewielkie awarie. Pierwsza to taka, że piecyk od ogrzewania odpala się, ale pali się tylko tym pierwszym, małym palnikiem, który zapala się gdy trzymamy wciśnięte kółko. Do tej pory, po puszczeniu, "zasysał" gaz i aż w nim huczało. Teraz, nie "huczy" czasami potrafi zgasnąć i znów się odpalić, przy czym, nie ma znaczenia na ile mam ustawione kółko regulacji, grzeje tak samo...... bardzo słabo.
Od czego zacząć sprawdzanie i jak to ustrojstwo się rozbiera ??

marekoliva - 2015-04-13, 20:59

Edyta i Krzysiek napisał/a:
Od czego zacząć


od poszukania dobrego fachowca, jeśli nie wiesz nawet jak to rozebrać to nie ryzykuj, z gazem nie ma żartów. Co byś z kampera nie zrobił szybowca.

Czarna i Krzysiek - 2015-04-14, 09:48

Poradzę sobie, skoro poradziłem sobie z lodówką i kuchenką gazową i wszystko działa to i z tym sobie poradzę. Pytam, żeby czegoś nie uszkodzić :-)
Czarna i Krzysiek - 2015-04-14, 11:52

Czy któryś z kolegów może mi podpowiedzieć, gdzie szukać dyszy, ewentualnie jak dostać się do palników w piecyku, bo ewidentnie coś mi się zapchało :-( Pewnie tym szlamem czarnym tak jak dysze w kuchence do gotowania i lodówce :-(
jacik - 2015-04-14, 12:37

Dysze:
35 od żarówki
36 od głównego palnika.

Czarna i Krzysiek - 2015-04-14, 12:52

OK, dzięki. Zaraz idę, ale u mnie to jakby w podłodze jest schowane, spod spodu mam się do tego dostać, czy jak ??
Idę się dokładnie przyjrzeć :)
Dzięki za schemat i fotki :)

jacik - 2015-04-14, 13:04

Ja wymontowałem cały grzejnik jak widać.
Od góry 3 wkręty i wąż od spalin.
Od dołu odłączyć wężyk od gazu i wychodzi całość i można iść na warsztat.
Na mojej fotce nie widać ale te dysze są za osłoną 37 która jest przykręcona po bokach na takie plastikowe motylki (moja osłonka leży po lewej na śrubokrętach) . Jak ją zdejmiesz to będziesz je widział.

mrsulki - 2015-04-14, 13:23

jacik, nie zdążyłeś już poszedł :haha:
Czarna i Krzysiek - 2015-04-14, 15:46

Wymontowałem. Trochę problemu miałem z odkręceniem wężyka od gazu od spodu auta, ale się udało. Niestety :-( Po wymontowaniu wyczyściłem dysze, palniki, przedmuchałem wszystko, przesmarowałem, założyłem :-( I nie działa. Dalej to samo, tylko mały palnik. Raz się duży zapalił, zostawiłem, rozgrzał się, ale po ostygnięciu już się nie zapalił. :-(
Czy ktoś mi może powiedzieć, co to jest takie owalne, metalowe duże, z przodu piecyka i drucik jeden gdzieś tam do zaworu od tego idzie ? Na schemacie nr. 12, miejsce gdzie to coś wchodzi. Co to jest i jakie spełnia zadanie ?

WINNICZKI - 2015-04-14, 16:06

Prawidłowo działający piec powinien samoczynnie zapalać sie jak jest zimno na zewnątrz pieca ,grzać do zadanej temp otoczenia i samoc zynnie sie wyłączać do momentu opadnięcia temp. Czyli ma mieć jeszcze termostat.U ciebie może być zepsuty termostat i nie otwiera zaworu do palnika głównego.Lub termostat działa a tylko zawór jest przytkany (marny gaz-brudny) i mimo sygnału do otwarcia nie reaguje.Sprawdź czujnik temp.zewnętrznej.,termostat i zawór sterujący.Jak nie dasz rady to polecam udać sie do serwisu .ARCADARCA też powinien naprawić ci piec.Chłopak zna sie na rzeczy i ma dostęp do części.Samemu czasem można więcej zepsuć niż naprawić a wymiana pieca boli,oj boli finansowo i może być wcale nie potrzebna.Dzwoń do ARCADARki i umawiaj sie na naprawe.Przy okazji zrobisz przegląd gazowy a to ważna rzecz i nie wszystkie kempingi po za Polską przyjmują bez tego przeglądu Powodzenia.
Czarna i Krzysiek - 2015-04-14, 16:12

Ja mam stary model, żadnego termostatu tutaj nie zauważyłem :-( Żadnej elektroniki tutaj nie ma. Piec zaczynał grzać, jak odkręcałem pokrętło i grzał słabiej lub mocniej, ale grzał. Teraz nie grzeje, sam już nie wiem. A gdzie niby ten termostat powinien być ? Mam piecyk Trumatic SL3002 ?
[edit]
Pogrzebałem, poczytałem i już wiem, że ten pręt o który pytałem, to właśnie coś w rodzaju termostatu. Da się go jakoś sprawdzić albo pominąć ? Pozostają mi dwie przyczyny, albo właśnie ten "termostat" albo zawór ?

mrsulki - 2015-04-14, 16:31

Edyta i Krzysiek, to "cygaro" z drucikiem to termopara
Czarna i Krzysiek - 2015-04-14, 16:34

mrsulki napisał/a:
to "cygaro" z drucikiem to termopara

No dobra, termopara jedna jest przy samym palniku, to jest na zewnątrz piecyka. Jak sprawdzić czy to jest sprawne, schłodzić to czymś zimnym czy jak, żeby się piecyk na maksa odpalił ?

kaimar - 2015-04-14, 16:44

mrsulki napisał/a:
Edyta i Krzysiek, to "cygaro" z drucikiem to termopara


To nie jest termopara :gwm

Czarna i Krzysiek - 2015-04-14, 16:49

Jak zwał tak zwał, w każdym bądź razie, z tego co wyczytałem w innych tematach, to "cygaro" odpowiada za to, żeby nie przegrzać piecyka. Dlatego pomyślałem, że może to mam uszkodzone, tylko nie wiem czy się da i w jaki sposób można to samodzielnie sprawdzić ?
Ryszard.S - 2015-04-23, 19:29

A czy ktoś wie jak rozebrać i przeczyścić zawór ?
tom-cio - 2015-12-15, 21:25

Wojtek,nie odpowiem na pytania dotyczace pokretla,ale moze to nie moc pie uka jest problemem a rozprowadzenie ciepla.No i sprawdz termopare,to taka podluzna tuleja na cienkim druciku .Obloz mokra zimna szmata,powinno od razu zapalic drugi palnik.i tam nie ma czegos takiego jak wiekszy czy mniejszy plomien.Po prostu maly plomien plonie caly czas a termopara zalacza lub wylacza duzy palnik.zmiejszajac pokretlem u mnie po prostu gasnie szybciej

No i u mnie bez nawiewow naprawde iezko bylo zagrzac wnetrze ,piecyk szybko gasil drugi palnik.Zamontowalem turbowenta,jak reka odjal,grzeje jak glupi.

Gewehr - 2015-12-15, 22:05

Sprawdź czy pokrętło po wciśnięciu, wraca do końca. Jeśli rura spalin jest aluminiowa, to trzeba ją zmienić na stalową. Zalecenie producenta, kiedyś były akcje serwisowe dotyczące tej rury.
Tadeusz - 2015-12-15, 22:24

Wojtek_i_Aga, przecież każdy piecyk potrzebuje odpowiedniej ilości tlenu i ciągu. Ten piecyk nie ma wyciągu spalin, zatem musi nieć turbinkę nawiewową. Jeśli jej nie podłączyłeś do prądu to piecyk musi pracować nie wydajnie.

Ot i wszystko. :)

Gewehr - 2015-12-15, 22:47

Piec jest kompletny. Te nie miały żadnych turbinek. U siebie też mam z wylotem w podłogę, bez wiatraczka. Bez elektrycznego rozprowadzenia daje tak, że teraz można by w samych gaciach spać :mrgreen: Tu jest ewidentnie problem w zaworze, lub palniku.

EDYTA: Do zwolenników teorii wiatraczków :haha: Gdzie on jest? http://www.arcsystems.biz...nstallation.pdf

Jak znajdę porządną serwisówkę to ją wstawię.

Tadeusz - 2015-12-15, 23:32

Marcinie w Carverze nie ma wiatraczka.

Podejrzewam, że przez obrót wlotu powietrza poprawi się praca pieca.

McGali - 2015-12-15, 23:49

Gewehr napisał/a:
Piec jest kompletny. Te nie miały żadnych turbinek. U siebie też mam z wylotem w podłogę, bez wiatraczka. Bez elektrycznego rozprowadzenia daje tak, że teraz można by w samych gaciach spać :mrgreen: Tu jest ewidentnie problem w zaworze, lub palniku.

EDYTA: Do zwolenników teorii wiatraczków :haha: Gdzie on jest? http://www.arcsystems.biz...nstallation.pdf

Jak znajdę porządną serwisówkę to ją wstawię.


Odpal piecyk i niech się nagrzeje na pierwszej dyszy (wewnątrz amelinium) odblokuje to możliwość podania gazu na dyszę większą. jest to zabezpieczenie przed możliwością pęknięcia odlewu przez szybkie rozgrzanie.

Gewehr - 2015-12-15, 23:50

W tym na fotce też. Jest jedynie kierownica powietrza na wlocie. Faktem jest, że trzeba to również poprawnie ustawić, tak aby nie brakło tlenu do spalania przez zaciągane spaliny. Piec jest wbrew pozorom bardzo wydajny, a zarazem oszczędny ;) Mało zużywa gazu, a jeszcze mniej prądu :haha:
Krzysztof M - 2015-12-16, 08:31

Miałem identyczną sytuację. Kombinowałem z reduktorami i czyszczeniem, ale bez skutku. Wreszcie pojechałem do serwisu i od razu stwierdzili, że nie odpala „drugi bieg”. Po wymianie dyszy ciepełko hulało jak trzeba.
Mirekmat - 2015-12-16, 10:06

Witam.
Wojtuś a niby gdzie /w którym miejscu/ chcesz ten wiatrak zamontować i co on miałby powodować?
Jest to bardzo stary model pieca i posiada on zmyślny system regulacji podawania gazu,nie jest to sprawa łatwa więc nie podaję jak to się robi.Chcesz mieć wszystko sprawne i bezpieczne to jednak musisz udać się do naprawiaczy z pewnym doświadczeniem.Powoczenia

krzysztofCz - 2015-12-16, 11:19

Ten piecyk ma ok. 1,5kW, nasze mają 4-6kW. Bez sprawdzenia co się da zrobić z dyszą i palnikiem nie ma co gdybać.
IAAN - 2015-12-16, 21:22

Mam taki sam piec ,przy stronie zapalania jest minimum rozkręcasz go w prawo o około 45 stopni i tam jest maximum .Nigdy nie przyglądałem się pracy tego pieca ale wydaje mi się ze na maxa płomień jest nie wiele większy niż na minimum ,
Z tego co pamiętam tam jest tylko jedna dysza jak znajdę czas w sobotę to nagram filmik jak działa

McGali - 2015-12-17, 08:22

IAAN napisał/a:
Mam taki sam piec ,przy stronie zapalania jest minimum rozkręcasz go w prawo o około 45 stopni i tam jest maximum .Nigdy nie przyglądałem się pracy tego pieca ale wydaje mi się ze na maxa płomień jest nie wiele większy niż na minimum ,
Z tego co pamiętam tam jest tylko jedna dysza jak znajdę czas w sobotę to nagram filmik jak działa


Dwie dysze

ferguson - 2015-12-17, 08:28

Twój model pieca Carver 1800 : http://fanklub-niewiadowe...anie_carver.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=Qhv1qJA9zxM
To jest piec z jedną dyszą w palniku.

McGali - 2015-12-17, 10:54

ferguson napisał/a:
Twój model pieca Carver 1800 : http://fanklub-niewiadowe...anie_carver.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=Qhv1qJA9zxM
To jest piec z jedną dyszą w palniku.


A ja tu o Trumie :oops:

IAAN - 2015-12-20, 21:36

Mam film
https://www.youtube.com/watch?v=kCPwgf-i7go
Tak jak pisałem wcześniej regulacja jest od lewej do prawej jakieś 90 stopni,zero do góry w lewo 180 zapłon i w prawo ok 90 stopni max ,płomień nie zmienia się gwałtownie ale też na maxa nie jest zbyt duży.
Ja wentylator mam z tyłu u dołu i dmucha w stronę zabudowy dodatkowo trumawent ciągnie z pieca i dmucha w rury rozprowadzone po aucie ,ten mały wiatraczek od komputera jest bardzo cichy wolę go używać niż trumawenta

GriszaiAlicja - 2016-02-21, 20:17

Witajcie. Chciałbym podłączyć sie pod temat, aby nie zaśmiecać forum. Objawy słabego grzania piecyka Truma 3002 mam bardzo podobne. Otóż dziś wczołgałem się pod kampera aby zlokalizowć dysze i możliwości ich demontażu. Zauważyłem przy okazji że rurka w oplocie stalowym 34 ( na rys. Kolegi Jacik) jest zagnieciona. Nie wiem jak ją nazwać i gdzie kupić. Może warto spakować piec do pudełka i wysłąć do fachowca ( jeśli taki istnieje i możecie kogoś polecić). Przy okazji byłoby super, gdyby cena za naprawę i ogólny przegląd pieca, nie powaliła na kolana. http://www.camperteam.pl/...elteile_903.jpg

Z góry dziękuję za odpowiedzi i wszelkie sugestie. Grisza.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group