Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - i szlak skrzynie trafil

tom-cio - 2015-04-21, 19:43
Temat postu: i szlak skrzynie trafil
Tak jak w temacie,wyla ,wyla i nagle szlak trafil piaty bieg.Silnik to ducato 2,8d,pewnie wymieniany,bo wedlug dowodu powinien byc idtd a jest zwykly.I teraz pytanie ,auto fabrycznie na kolach 15(no ale ja mam 16 zalozone),jaka skrzynia powinna pasowac na podmianke.Z 2,8d to wiem ,ale malo i drogie jak szlak,gdzies sie doszukalem ze niby 2,5d 2,5td 2,8 d i 2,8idtd mialy niby te same skrzynie,ale nie wiem czy prawde pisza.Autko rocznik 1999,w terminologii fiata "14"

Chlopaki ,wiem ,ze jest tu kilku co na fiatach zeby zjadlo,pomozecie?No i jakby jeszcze mi kto podpowiedzial,jak rozpoznac czy skrzynia szybka czy na moc,bo moj mocowo silny jak cholera,ale 140 to max i silnik wtedy maksymalne obroty,jak nim takm120-130 latam to czuc,ze mocy ma kupe i skrzynia szybsza by sie zdala,zeby obroty z deka znizyc

Co do podpowiedzi o regeneracje -myslalem,nawet dyskutowalem na forum,ale leje z obydwu polosi,nowe simeringi tydzien wytrzymuja i kapie od nowa,diagnoza -ponoc wyrobione juz te gniazdo co polos wchodzi,prawda czy nie,dyskutowac nie bede,w kazdym razje radzili olac,dolewac olej, jezdzic az padnie.I tak 40 tysiecy wyjac przejezdzila i padla-miesiac przed wyjazdem na wakacje do grecji....

SlawekEwa - 2015-04-21, 19:54

Szukaj skrzyni 20KM58.
erikson - 2015-04-21, 20:00

dobrze ze padła w domu,a nie gdzieś w świecie,mi tez walnęła niedaleko chałupy i jakoś mnie z holowali, wymieniłem na taka sama co była o takich samych numerach. Dosyć ciężko wyłazi i włazi,ale daliśmy rade we dwóch bez kanału ja wsadzić.
tom-cio - 2015-04-21, 20:40

eee,mechanika tak jak pisalem wczesniej mam dobrego i megataniego-dwie stowki krzyknal za wymiane,wiec za ta kase to nawet brudzic sie nie bedzie chcialo :szeroki_usmiech oczywiscie w przenosni ,bo i tak bede z nim grzebal.
Slawekewa,za symbol dzieki,ale to,skrzynia wolna czy szybka,po czym to poznac?
ale rozpoczynam szukanie po symbolu,moze cos sie trafi

SlawekEwa - 2015-04-21, 22:24

wolna 20KM38
dobek44 - 2015-04-22, 18:10

Dla kolegów zachodniej Polsce informacja. Serwis skrzyń znajduje się 20 km od Poznania na zachód. Adres: www.naprawaskrzyn.pl Wyspecjalizowany serwis naprawiający wszystkie typy skrzyń.
tom-cio - 2015-04-22, 21:03

SławekEwa,dzięki,teraz wiem czego szukać.Chyba nie ma przeciwskazan ,zeby do blaszaczka 2.8d wsadzić tą szybką,uciągnie sie,dobrze myslę?
ferguson - 2015-04-22, 21:05

http://www.ebay.de/itm/Ge...=item1c3d9739be
tom-cio - 2015-04-22, 21:35

Ferguson,dzieki ,ale samobójca nie jestem,mam juz znaleziona po znajomosci za 500 zł,z tej karetki co z niej kiedys wyciagałem graty.A ze sie jeszcze silnik ze skrzynia nie sprzedał,to dostałje w promocji :mikolaj .Tylko ze tam to chodziło z 2,5td,jak dobrze pamietam.

I ponawiam pytanie-2.8d 90Km uciagnie sie z ta szybką skrzynką? :wyszczerzony:

eMKa - 2015-04-22, 22:31

Podaj Vin obu samochodów. Trzeba sprawdzić

sprzęgła - mogą być kłopoty
półosie - tu też wielowypusty półosi wchodzących w skrzynie mogą być różne. Można zamienić kielichy w półosiach, ale jak ktoś wymieniał półosie i wsadził zamienniki – to :opps:
sprawdzę przełożenia na poszczególnych biegach

toscaner - 2015-04-22, 22:34

ferguson napisał/a:
http://www.ebay.de/itm/Getriebe-Fiat-Ducato-230L-2-8-TDI-122PS-Code-20KM58-6901-/121292405182?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item1c3d9739be


Za tysia ojrów to chyba już całe ducato kupi? :mrgreen:

CAPOMAN - 2015-04-22, 22:47

tom-cio napisał/a:
eee,mechanika tak jak pisalem wczesniej mam dobrego i megataniego


ooo dobrze wiedzieć :wyszczerzony: a gdzie operuje ten mechanik ? :ok Bytom?

Gewehr - 2015-04-22, 22:56

Piszę z pamięci, proszę o wyrozumiałość jeśli się pomylę ;)
Sprzęgło- 2,8D= pchane 2,5TDI= ciągnione
Inne półosie, koło zamachowe, sprzęgło, linka sprzęgła i łapa poduszki. Rozrusznik chyba ten sam. Jak zmiana w drugą stronę, to jeszcze linki zmieniarki. Do TDI są krótsze. Jak masz małe koła, będzie mocny. Jak 16 cali, może mu brakować powera pod górki. Taką zmianę przeprowadzałem z 14 lat temu i nie pamiętam czy wyszło to na dobre:chytry

tom-cio - 2015-04-23, 06:35

No to mam zagwozdke ,Panowie

Co do tej skrzyni do zalozenia,to prawda jest taka ,ze widzialem ja przy rozbiorce i bede mial ja w rekach w poniedzialek.Vinu tamtego auta nie ma szans odnalezc,bo buda pol roku temu na zlomie.Pamietam,ze silnik z wygladu identyczny jakmoj,ale inna pompa i turbo,i mi sie wydawalo ze 2,8 a kumpel(sprzedajacy) twierdzi ze to 2,5.Organoleptycznie porownam w poniedzialek.

Moj vin to zfa23000005700059

Emka,dzieki masz vin,ale tu tez bedzie raczej rzezba,bo jak kiedys sprawdzalem to powinienem miec idtd,mam 2,8d.wiec po winie do skrzyni nie dojdziemy.

Czyli zostaje sie wladowac na najazdy,odczytac numer i dopiero szukac....

No i skoro Gewehr pisze,ze moze to nie wyjsc na dobre to chyba jednak wsadze taka sama jak mam....

Dobra ,jak jeszcze jakies rady to chetnie przyjme,dzisiaj podam numery ze skrzyni,to podpowiecie cos dalej,

Campoman,namiary podam,ale twoj duzy do niego nie wejdzie ,brame ma wysoka,ale wjazdowa na podworko waska,bo to w oficynie miedzy kamienicami,ja jak wjezdzam to mam po 15 cm luzu od lewego i prawego lustra.....

tom-cio - 2015-04-23, 12:44

HELP
panowie pomozcie,gdzie to ustrojstwo ma nabity numer?Zamroczenia jakiegos dostalem cy cus,znalezc nie moge,w necie jak na zlosc tez wyszukac nie umiem,auto na najazdach,godzine to cholerstwo czyscilem i nie umiem oznaczen znalezc

eMKa - 2015-04-23, 13:45

Nr.jakie podałes są od 2,8 TD, czyli jak masz 2,8 D to jest rzeźba. Nic nam viny nie dadzą. Nr na skrzyni możesz nie znaleźć, bo nie zawsze są nabijane, a te co są “odlane” to najczęściej nr wewnętrzne produceta obudowy. Skrzynie w tych rocznikach dzielimy na
2,5 DS - 10/14 skrzynia ME
2,5 DS - 18 MG
2,5 TD - 10/14/18 MG
2,8 DS – 10/14 ML
2,8 DS – 18 MG
2,8 TD – 10/14/18 MG
Niestety to teoria. Nie są bite literówki na skb.

erikson - 2015-04-23, 14:08

ja miałem tu nabite,ale to skrzynia do 2.5 tdi nr 20km20
tom-cio - 2015-04-23, 14:23

No to w tym miejscu co Ericson to nie mam nic...czyli lipa,wiec doradzcie Chlopaki co robic-brac w ciemno i zakladac,wyciagac i dopiero probowac kupic?z tym drugim to porazka bedzie,bo jak skrzynke bede mial,to mi Mechanik wyciagnie i wsadzi w jeden dzien,a jak wyciagnie i postawi na boku,to bedzie stal...,wiecie jak to jest.Kilku kumpli szrociazy mam,ale np teraz dzwonil mi kumpel,ze niby jest ale tez numerow znalezc nie moze.Czyli zasada jaka z2,8 d,td ,idtd powinna pasowac?juz tam pies szybka czy wolna.
BiG Team - 2015-04-23, 15:01

Ja wziąłem pod uwagę sugestię z forum i naprawiłem swoją skrzynię. Miałem problem z 3 biegiem :spoko Wszystko zrobione w dwa dni, demontaż transport do Wrocławia i montaż :ok
tom-cio - 2015-04-23, 17:40

Panowie,to jeszcze inaczej ,czy ta konkretna skrzynia moze podejsc

http://allegro.pl/skrzyni...5279668347.html

To ta karetkowa ,o ktorej wczesniej pisalem,wizualnie wydaje mi sie ze podejdzie,numerow tez na niej nie ma ,jak pisalem ,wydawalo mi sie ze tom2,8 bylo i tak jest faktycznie

Wiecej fotek moge miec dopiero w poniedzialek,wczesniej nie da rady

eMKa - 2015-04-23, 23:02

Ale nic nie przyjmujesz do wiadomości :?
Silnik 2,8 TD chodzi na innym sprzęgle (ciągnione) niż Twój (pchane)
Bedą kłopoty.
Szukaj od 2,8 D
Spróbuj, jak koledzy sugerowali, chociaż wycenić naprawę.
Używaną skrzynie przecież masz.
Ekonomicznie pewnie nieuzasadniona ale pewniejsza jest naprawiona.

Przełożenie (2,8) jest uzależnione głownie od jakiej wersji skb pochodzi. od 18 (maxi-koła 16”) czy od 14

tom-cio - 2015-04-24, 06:41

Emka
Dzieki,wlasnie zrozumialem,ale wyglada na to ze skrzynie z 2,8d(z tym innym sprzeglem)wygladaja na zdjeciach sprzedajacych calkiem inaczej niz moja ,co ja mam w aucie.Tamte maja jakas jedna lape do zmiany biegow z dlugim trzpieniem w gore,ja mam wizualnie skrzynie dokladnie taka jak podalem wyzej.Zaczynam domniemywac,ze w aucie mam orginalny silnik 2,8idtd,tylko ze ktos zmienil pompe na zwykla z 2,8d i zciagnal turbo.Bo co prawda na zywo skrzyni z 2,8d nie widzialem ale kilka zdjec z aukcji allegro sciagnalem i to kompletnie inaczej wyglada i ma inaczej linki i wszystko niz ta co mam w aucie.Postaram sie wywalic filtr powieteza i zrobic dzisiaj zdjecia tej mojej z auta.

Co do naprawy,to kompletnie nieuzasadniona.Na miejscu nikogo nie polecaja,jakis magik pod Brzegiem jest,dostalem namiary,dzwonilem to auto trzeba zostawic na tydzien i kolo 1500zl,z tym ze juz zaznaczyl ze jak wyje na 3 i 4 to wyc bedzie.Wiec po h.. mi taka naprawa,szukam dalej kogos kolo siebie,moze jak znajde to zrobie,z tym ,ze troche liznalem branzy samochodowej,mam kupe kumpli szrociarzy i jak wwzyscy mowia,ze speca od skrzyn kolo nas nie ma ,to znaczynze nie ma.Najgorsze to ,ze numeru na starej skrzyni nie ma,to pokomplikowalo sprawe,bo tak by po numerze znalazl

Emka,jeszcze raz dzieki za rady,a potem wrzuce zdjecia swojej z auta,moze chlopaki ktorys poradzi na oko rozpoznac ,co tomza cud, :spoko

janus - 2015-04-24, 07:26

mało niestety prawdopodobne jest abyś na silniku 2,8 idtd ale pozbawionym turbo mógł śmigać, jak piszesz, 130-140 bez problemów. To w stosunku do 2,8 bez t. jest silnik odprężony.
eMKa - 2015-04-24, 11:54

janus napisał/a:
mało niestety prawdopodobne jest abyś na silniku 2,8 idtd ale pozbawionym turbo mógł śmigać, jak piszesz, 130-140 bez problemów. To w stosunku do 2,8 bez t. jest silnik odprężony.


powiem więcej - niemożliwe :-P
inne tłoki
inny stopień sprężania
prędzej ktoś zaadoptował inną skrzynie niż powinn być

tom-cio - 2015-04-24, 14:44

no ten silnik to faktycznie cholera wie co to jest.Emka,a czy Tobie numeru silnika z vinu by nie wybilo,wiedzialbym tak z czystej ciekawosci co mam.A co do skrzyni to znalazlem jednak remonty skrzyn,powiedzieli mi 500zl za wymiane zebatek 5 biegu i no i ze zrobia wycieki z pod polosi,bo ponoc tam sa jakies metalowe oringi,co sie pod simeringami znajduja.I skrzynia jest z 2,8 idtd,tak skrzyniarz stwierdzil.Dostane zebatke 5 biegu szybsza,wiec chyba zaryzykuje,mowi ze wyciagac skrzynki nie potrzebuje.Zrobi bez sciagania od strony dekla.Wiec chyba zaryzykuje,5 wyc przestanie a 4 niech se wyje,w koncu sluzy tylko do rozpedzenia.Dobrze kombinuje,Panowie?
MER-lin - 2015-04-24, 15:44

W awaterze widzę, że jesteś z Bytomia. Możesz zawieźć skrzynię do firmy ANMAR w Dojazdowie k/Krakowa. Facet specjalizuje sie w skrzyniach Fiata. Robi dobrze i niedrogo. Korzystałem z tego warsztatu i jeszcze co najmniej jeden kolega z forum.
Gewehr - 2015-04-24, 16:58

tom-cio napisał/a:
tam sa jakies metalowe oringi,co sie pod simeringami znajduja.


Tam nic nie ma. Uszczelniacz pracuje bezpośrednio po półosi. W DI były tulejki w które dopiero wchodziły półosie, w Twoim takich brak.
Skrzynie w DII z pchanym sprzęgłem mają oddzielny dekiel mechanizmu różnicowego. Daj fotkę miejsca wchodzenia półosi, będzie wiadomo co to za skrzynia. Jeśli miałeś 2,8idti, to może ktoś zostawił skrzynię oryginalną, a zmienił tylko motor.

eMKa - 2015-04-24, 21:29

tom-cio napisał/a:
numeru silnika z vinu by nie wybilo,wiedzialbym tak z czystej ciekawosci co mam


nr silnika 2771119

tom-cio - 2015-04-24, 21:45

Emka dzieki,zdjecia skrzyni jutro,na razie tyram od switu do nocy,nie bylo czasu zrobic,jutro wstawie
eMKa - 2015-04-24, 22:03

tom-cio napisał/a:
znalazlem jednak remonty skrzyn,powiedzieli mi 500zl za wymiane zebatek 5 biegu i no i ze zrobia wycieki z pod polosi,bo ponoc tam sa jakies metalowe oringi,co sie pod simeringami znajduja.I skrzynia jest z 2,8 idtd,tak skrzyniarz stwierdzil.Dostane zebatke 5 biegu szybsza,wiec chyba zaryzykuje,mowi ze wyciagac skrzynki nie potrzebuje.Zrobi bez sciagania od strony dekla.Wiec chyba zaryzykuje,5 wyc


metalowe oringi...dobre :szeroki_usmiech
jak pisze Gewehr, tam są zwykłe uszczelniacze, z jednej strony w pokrywce a z drugiej w korpusie (2,8 TD)
Zdejmując pokrywę (tzw.dupke), można wyjąc tylko przesuwkę 5 biegu. Pewnie ją chce odwrócić. V bieg przestanie chwilowo zgrzytać i wyskakiwać, ale chwilowo, bo koło V-tki zostanie stare, synchro na kole stępione. Przełożenia oczywiście nie zmieni, bo nie wymieni 2 kół 5 biegu zdejmując pokrywę, chyba że ma jakieś rozciągadełko od Bronka :haha:
Nie daj się wkręcić.
Gdzieś na Śląsku jest spec od skb, ma dużo używanych części i pojęcie jak naprawiać. Spróbuję się dowiedzieć od kolegi .
Używanych bo
Koła do V biegu 2,8 TD kat 9463263088 przełożenie 58/35 cena det. 1226 zł
można jeszcze wyrwać za 900, ale to i tak kupa kasy.

Gewehr - 2015-04-24, 22:25

Emka, zdejmie całą V na samochodzie. Robiłem to kilkanaście razy ;) Tyle że za te pieniądze, będzie jak piszesz.

Edyta: Koła używane V biegu, zawsze zmieniać razem. Tak jak chodziły w poprzedniej skrzyni. Jeśli będą z różnych skrzyń, 90% że będzie V głośna.

CORONAVIRUS - 2015-04-25, 01:25

eMKa napisał/a:
[
Koła do V biegu 2,8 TD kat 9463263088 przełożenie 58/35 cena det. 1226 zł
można jeszcze wyrwać za 900, ale to i tak kupa kasy.


niedawno w serwisie FIATA kupiłem taki nowy zestaw za... 478 zł :-P a przesuwkę za 650 zł też do 2.8 z 99 roku . Trzeba w serwisach pytać czy im na półce za długo nie leży i kasy nie blokuje :)

tom-cio - 2015-04-25, 07:01

Panowie,wiec tak ,zebatki dwa komplety po dwie ma ,pokazywal mi wczoraj bo na miejscu u niego bylem,nic nie bedzie obracal,bo u mnie piatki nie ma wcale,poszla calkiem,wiec pewnie peklo cos.Zrobi to przy mnie ,nie mam zostawiac auta.Jedyny problem ponoc bedzie ,jesli z tych dwuch kompletow zaden nie przypasuje,bo ponoc sa 3 rodzaje do skrzyni 2,8.Ta cena 500 z jego trybami,jesli bedzie ten 3 komplet to wyciaga tryby i zakreca dekiel i jade se szukac,bo o cenie nowego to mowi jak Emka -900czesci.

Co do polosi to kompletnie nie chce mu sie tego robic,ale ja go umeczyc musze,bo z tym dolewaniem oleju to kicha,dojade do grecji,klucz 21 i pod auto?

Ja mozliwe ze go cos zle zrozumialem z tymi tulejami,bo uszczelniacze mam nowe na obydwu stronach,na prawej problem lania m8ze byc od wybitego lozyska podtrzymujacego polos,nie wiedzialem ze rozleciane,ani wycia ani nic(zreszta cholera wie ,jak skrzynia wyla to moglem nie slyszec),i to powinno rozwiazac sprawe z prawej steony a z lewej mowil ze sie cos wyrabia i ze tam sie ten dekiel na 4 sruby odkreca i jakas tulejke daje ,tak go,zrozumialem.Wiecie ,wyglada na to ze facet wiedze ma ale zdradzac jej za bardzo nie chce, i to takie wyciaganie polgebkiem

Emka ,jak masz innego fachure gdzies w poblizu ,to dawaj,podjade,zawsze diagnoze mozna skonsultowac i wybrac

eMKa - 2015-04-25, 08:40

No tak, pomroczność mnie dopadła, przecież koła V sa pod pokrywą, pierzą mi sie te skrzynie makabrycznie :oops:
Przełozenia w D na V b były dwa
45/33 tylko pierwsze modele po 94
46/31
w TD
58/35

tom-cio - 2015-04-30, 17:29

No i tak-piatka wymieniona ,nie zgrzyta,wyje dalej,gosc twierdzi,ze podtarta bedzie taka ukosna zebatka na walku glownym,wyje tylko podczas przyspieszania,podczas puszczenia gazu przestaje ,tak na kazdym biegu,ale to mialem od zawsze,od kiedy go mam.Natomiast przerazil mnie jednym,podzgrzytuja ki biegi 2,3,4 i tez to wczesniej sie dzialo,ale twierdzi ze synchronizatory wszystkie do wymiany,szlak.

No i 5 mam,auto jezdzi jak jezdzilo,ale teraz mam stracha,skrzyniarz twierdzi ,ze mam jechac,biegi w sumoe umiem wkladac tak aby nie zgrzytlo prawie,wiec.... i ze mam przyjechac po Grecji i zrobi ,oczywiscie 1700 nie moje.Chlopaki wiem ze ciezko doradzic,ale co robic-ryzykowac jak skrzyniarz mowi i jechac,czy na szybko kupowac jakas uzywke i tez ryzykowac.Te biegi naprawde zgrzytaja przy wsadzaniu :gwm

Donat - 2015-04-30, 18:05

Potrenuj zmianę biegów z podwojnym wysprzeglaniem i redukcje z przegazówką miedzy biegami, dasz radę jeszcze niedawno wszystkie cieżarówki tak miały :-) i kierowcy dawali sobie radę. Sam robiłem prawko C na starze 200 wywrotce ktora nie miała synchronizowanej skrzyni.
CORONAVIRUS - 2015-04-30, 20:45

Co to za urlop jak jedziesz z duszą na ramieniu a i tak skrzynię trzeba naprawić / wymienić/ zrobić ... nie szkoda nerwów i ewentualnych kosztów bo jak pierdnie zagramanicą to koszty w euro czyli X 4 :) Zrobienie tej piątki to kwestia 30 minut dla mechanika tyle ,ze najprawdopodobniej dostałeś inne części niż należały się tej skrzyni dlatego inne biegi zaczęły zgrzytać ... zrób to raz i porządnie i zapomnij o stresie :bajer
tom-cio - 2015-04-30, 21:20

nie,nie zgrzytalo wczesniej,jak sie probowalo agresywniej biegi zmieniac.Tylko niemzwracalem na to uwagi.Jak piatke zrobil ,to sie przejechal i zadzwonil,ze 5 zrobione ale synchronizatory liche :evil: No i cholera wie co teraz.Ja do tego zgrzytania przyzwyczajony bylem,przejezdzila tak od kiedy go mam,czyli ze 40 tysiecy co najmniej.Teraz potym zalozeniu piatki chodzi dokladnie jak przed robota,wyje ,zgrzyta.Na robote z polosia od strony lewej mam podjechac w nastepnym tygodniu,wymieni simering,podciagnie delikatnie wewnetrzna sprezyne i podklepke cos tam,bo polos ma luz gora dol.I sam nie wiem co robic,szukac skrzyni?

Adam ,ja za 2 tygodnie jade do Grecji,uwazass,ze jak kupie uzywke to pojade bez duszy na ramieniu?A gosc przed wyjazdem i tak nie zrobi,bo mowi,ze najpierw musi pokombinowac synchronizatory.Na to ,zeby na nowych robic to mnie nie stac,predzej uzywke zalatwie

Zaluje,ze sie nie przejechal przed robota piatki,wtedy pewnie bym sie na uzywke zdecydowal,a tak 5 stow w d...., i dalej nie wiadomo co robic

CORONAVIRUS - 2015-04-30, 21:33

a w V biegu co się sypnęło ? Przesuwkę też zmieniłeś? nowe graty ?
tom-cio - 2015-04-30, 21:44

przesuwka tez zmieniona,Adam,ale stac mi przy sobie nie pozwolil :spoko ,wiec na pewno to......Gwarancje mam na pismie na pol roku,jedne co zaznaczyl -prawidlowy stan oleju ma byc.I mowi ,ze objade,ze bardziej go to wycie zastanawia,ale tak jest od zawsze,od kiedy gracika mam.Wiesz ,kupilem tanio,robic zamierzalem,ale jezdzilo,1 tysiac,drugi,dziesiaty dwudziesty,do wycia sie przyzwyczailem,oleju dolewalem sukcesywnie,bo kolo poloski sobie ciekl,wiec co 2 ,3 tysiace pol literka mi wlewali w skrzynke.Jedno co,to zalal 90w, i zastanawiam sie,czy nie warto wylac z niej to ,potraktowac jako plukanke i zalac 75w (bo jak kiedys sprawdzalem,to tak fabryka mowi).Ale wyc nie przestanie i zgrzytac tez nie.Piatka nie zgrzyta,no to radz na twoje co dalej :mrgreen:
CORONAVIRUS - 2015-04-30, 21:51

pilnuj stanu oleju i masz moje błogosławieństwo :-P Jeśli zgrzytanie i wycie już było a Ty się do tego przyzwyczaiłeś to nie ma co rozważać stresów urlopowych ...ten typ tak ma i tyle :)

powodzenia :spoko

tom-cio - 2015-04-30, 22:00

No dzieki Panie Mechaniku,moze to skrzyni nie uzdrowi,ale ja na pewno z mniejszym kamienien na sercu pojade :szeroki_usmiech .Piwo w realu :idea
CORONAVIRUS - 2015-04-30, 22:09

...ale ja egzorcystą nie jestem jak by co :lol: ja tu tylko sprzątam 8-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group