|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Prawo i przepisy - Winiety powyżej 3.5t
Thom - 2015-04-26, 17:00 Temat postu: Winiety powyżej 3.5t Witam...
Mam pytanie odnośnie przejazdu z Polski przez Niemcy, Austrię do Włoch.
Będę podróżował kamperem, a mój brat oraz kolega zestawami z przyczepkami.
Ostatnio okazało się ze zestaw mojego kolegi (ford galaxy+przyczepka) przekracza
o 30kg 3.5t... co z tym fantem zrobić?
Jechać i wykupić zwyczajnie viatoll oraz w Austrii winiety na pow. 3.5t?
Czy w w/w krajach coś jeszcze może należy dopilnować w tym przypadku?
Z góry dziękuję za sugestie i rady...
koko - 2015-04-26, 21:29
Viatol Polska i Austria
Bajaga - 2015-04-26, 23:03 Temat postu: Re: Winiety powyżej 3.5t
Thom napisał/a: |
Z góry dziękuję za sugestie i rady... |
Omijać Austrię i pieprzyć ją. Coraz więcej kamperowców i ciągnących łódki do Chorwacji tak robi. Jeżeli austriacka policja ma guza w mózgu i kocha ważyć to najlepiej olać ten kraj. Po co się denerwować.
Ps. Niemiecka czy Holenderska policja doskonale wie, że kampery są przeważone. Ale nie są debilami by walczyć wściekle z normalnymi ludźmi bo auto im waży 100 czy 200 kg więcej niż w dowodzie...
Thom - 2015-04-27, 08:30 Temat postu: Re: Winiety powyżej 3.5t
Bajaga napisał/a: | Thom napisał/a: |
Z góry dziękuję za sugestie i rady... |
Omijać Austrię |
Racja tak by było najlepiej ale do Włoch ciężko wjechać
inaczej... trzeba by sporo nadrabiać w trasie...
Myślicie , że jak wykupi się winietę tą pow 3.5t co jest w Austrii
to będzie jakieś rozwiązanie?
Co do kontroli austriackiej policji i służb to racja. Tam jest ostro
kłopotliwe. Ja rok temu zatrzymałem się na ważenie ale jakoś
przeszło...
moskit - 2015-04-27, 13:50
Olać Austrię
Jeżeli nie chcą naszych euro za paliwo, za obiady w kajpach sory w restauracjach, za kible
to olać
koko - 2015-04-27, 17:28
Nie ma winiety ponad 3,5 t w Austrii
Świstak - 2015-04-28, 21:01
Polska Viatool i 40 gr za kilometr autostrad i esek, Niemcy poniżej 12 ton za darmo, Austria Gobox wynajęty na stacji BP tuż przed granicą - drogi nie są strasznie drogie, ale wiadukty i tunele mają ceny wariackie. Nie radzę próbować bez gobox czy viatool. W naszym kochanym kraju nastawiali tych bramownic jak by ktoś kontrakty od sztuki miał, a każda bramownica bez urządzenia albo z pustym kontem to 3000 złotych. Odcinek autostarady z Legnicy do Wrocławia to mała kawalerka, a jakie kary w Austrii - wolę nawet nie myśleć. Włochy pozytywnie - szanują turystów i nie tworzą sztucznych problemów, przynajmniej dopóki turysta chce płacić.
Bajaga - 2015-04-28, 23:25
Świstak napisał/a: | Polska Viatool i 40 gr za kilometr autostrad i esek, |
Kur.., znaczy - motyla noga , nie mało...
Z Wawy nad morze śmigam kilka razy w roku, w obie strony ok. 930 km. To już z viatollem robiłyby się kwoty...
moskit - 2015-04-29, 09:41
Świstak napisał/a: | Polska Viatool i 40 gr za kilometr autostrad i esek,. . |
Proszę sprawdzić dokładnie zanim napiszesz
Opłata jest tylko za odcinki płatne, kwota zależy od sprawności silnika -emisja spalin
Stawka opłaty elektronicznej za przejazd 1 km drogi krajowej (w zł)
Klasy pojazdów w EURO w zależności od limitów emisji spalin (1)
Kategoria pojazdu
max. EURO 2 EURO 3 EURO 4 min. EURO 5
Pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej (2) powyżej 3,5 t i poniżej 12 t
0,40 0,35 0,28 0,20
Pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej (2) co najmniej 12 t
0,53 0,46 0,37 0,27
Autobusy niezależnie od dopuszczalnej masy całkowitej
0,40 0,35 0,28 0,20
w 2014 roku w 6 miesięcy po PL zrobiłem 9000 km via Toll kosztował mnie ok 300 zł łącznie z odcinkami autostrad
koko - 2015-04-29, 10:42
Ja również wydaję rocznie 200-300zł
Fux - 2015-04-29, 11:30
To zastanawiam się, przy takich kosztach viatoola, skąd ta niechęć do aut >3,5t
koko - 2015-04-29, 11:56
kategoria C
słyszałem że jest lobbing w Uni aby na prawo B można było jeżdzić camperami bez względu na wagę
Fux - 2015-04-29, 12:14
koko napisał/a: | kategoria C |
i te 2 kpln ludzi zniechęca?
http://rotrans.com.pl/100...sow-prawa-jazdy
Świstak - 2015-04-29, 15:09
Przepraszam za niedomówienie... Jeżdżąc Milką płacę 40 gr za kilometr autrostrad i esek płatnych oraz dróg które ani z eskami ani tym bardziej z autostradami nie mają nic wspólnego, ale ustawodawca postanowił kroić kierowców do granic absurdu (choćby dojazd do granicy z UA). Są z kolei autostrady wybudowane za pieniądzę podatników, ale zarządzane przez firmy prywatne i tam już liczą za co chcą: za liczbę kół, osi, opon, wiek pasażera, kolor pojazdu (niebieskie i zielone płacą mniej). Oczywiście mogę wymienić jeszcze tysiąc wyjątków, szczegółów, obostrzeń, zależności i innych informacji które niewiele wniosą...
Thom, masz do mnie kilometry raptem trzy, zajedź po drodze do Lidla na monopolowy i zakotwicz na moim ogródku albo przy Milce. Opowiem Ci co i jak. Osobiście uważam zę kamper powinien mieć z założenia DMC 7,5 tony, a autostrady i eski to nie drogi dla kampera, no chyba że długi weekend strasznie krótki....
Thom - 2015-04-30, 13:57
Cytat: | Thom, masz do mnie kilometry raptem trzy, zajedź po drodze do Lidla na monopolowy i zakotwicz na moim ogródku albo przy Milce. | Dziękuję i z miłą chęcią posłużę się w/w schematem działania bo wiadomo ze najlepiej osobiście przedyskutować kwestie
Podrzuć propozycje dnia i melduje się bez zastrzeżeń
MAWI - 2015-04-30, 18:14
Świstak napisał/a: | kamper powinien mieć z założenia DMC 7,5 tony, a autostrady i eski to nie drogi dla kampera, no chyba że długi weekend strasznie krótki.... |
zawsze tak uważałem.
koko napisał/a: | na prawo B można było jeżdzić camperami bez względu na wagę |
To byłoby jakieś rozwiązanie .Bo np. mój kamper istotnie waży ponad cztery i pół tony ,ale prowadzi go się jak BUSA a nie jak TIRA.
Thom - 2015-04-30, 18:22
W sumie wystarczyłaby zmiana taka jak w Niemczech
gdzie można jeździć na podstawowe prawo jazdy
pojazdami bodajże do 4.2t oraz brak dzikich opłat
typu viatoll np. poniżej 7.5t....
Ale co zrobić... młucka i państwowy bat musi być...
koko - 2015-04-30, 22:37
Thom napisał/a: | W sumie wystarczyłaby zmiana taka jak w Niemczech
gdzie można jeździć na podstawowe prawo jazdy
pojazdami bodajże do 4.2t oraz brak dzikich opłat
typu viatoll np. poniżej 7.5t....
Ale co zrobić... młucka i państwowy bat musi być... |
Skąd ty czerpiesz tą wiedzę
to g...o prawda co piszesz
Thom - 2015-05-01, 10:00
koko, cóż przyznaję rację bo dokładnie to sprawdziłem. Bazowałem na wiedzy
przekazanej mi od rodziny mieszkającej w Niemczech. O tyle jest to nieprecyzyjne,
że faktycznie kiedyś tak było (kategoria odpowiadająca naszemu B dawała
możliwość prowadzenia pojazdu do 7,5t itd) teraz to unormowali...
PRZEPRASZAM ZA WPROWADZENIE W BŁĄD
DarKu - 2015-05-01, 10:54 Temat postu: Re: Winiety powyżej 3.5t
Bajaga napisał/a: | Thom napisał/a: |
Z góry dziękuję za sugestie i rady... |
Omijać Austrię i pieprzyć ją. Coraz więcej kamperowców i ciągnących łódki do Chorwacji tak robi. Jeżeli austriacka policja ma guza w mózgu i kocha ważyć to najlepiej olać ten kraj. Po co się denerwować.
Ps. Niemiecka czy Holenderska policja doskonale wie, że kampery są przeważone. Ale nie są debilami by walczyć wściekle z normalnymi ludźmi bo auto im waży 100 czy 200 kg więcej niż w dowodzie... |
Niektorzy to maja poczucie humoru
Dlatego w Polsce jest taki burdel poniewaz przepisy ustalane nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia i kazdy sie targuje o nizszy mandat albo panie niebieski przymknij pan oko, ale jak ktos cie oszuka to chcesz zeby tak jak jest zapisane tak bylo a nie zeby cie ktos oszukiwal.
Skoro jest przepis w Austrii to po to aby go przestrzegac,i bardo dobrze ze Policja egzekwuje nalezycie lamanie przepisow, i wlasnie dlatego ten kraj funkcjonuje dobrze.
Thom napisał/a: | W sumie wystarczyłaby zmiana taka jak w Niemczech
gdzie można jeździć na podstawowe prawo jazdy
pojazdami bodajże do 4.2t oraz brak dzikich opłat
typu viatoll np. poniżej 7.5t....
Ale co zrobić... młucka i państwowy bat musi być... |
Zazwyczaj prawo jazdy upowaznia do jazdy pojazdami
Poza tym w calej Unii mozesz jezdzic na kat.B do 4250kg tylko poczytaj, w Austrii jest wymagany wpis do kat.B kod 96, nie wiem jaki kod odpowiada temu w Polsce, czy jest to to samo.
Aaaa i porozmawiaj z twoimi znajomymi z Niemiec zeby ci bajek wiecej nie opowiadali tylko sprawdz fakty w internecie, do 7t mozna jezdzic zestawem pojazdow posiadajac kat B+E.
Bronek - 2015-05-01, 11:50
uhhhh. nie paniał niemal niczewo
na wyrywki odpowiem, kod jest taki sam i co z tego, że możesz jeździc. ? z Kat B +W/W KODEM itp.
Jak masz DMC np. 3.5t. a ważysz o wiele więcej
Możesz mieć nawet licencję na zabijanie i tak ci nie pomoże
Jedyny powód, by wyrwać się od żony,dać się złapać w Austrii, przeciążając kampera o m/w jej wagę.
Po kontroli by móc jechać dalej : płacicie mandat, i zostawiacię niebogę.
Jesteście wolni w wolnym kraju zwanym Austrią, która nie może się pogodzić iż wywołała wojnę z królestwem Serbii i straciła swe Imperium.
To za tą głupotę dziejową i anksję przez swego rodaka Hitlera sie mszczą Boli ich do dzisiaj.
Moja diagnoza historyczno /histeryczna dziejów na użytek własny.
Łatwiej się płaci im mandat, tak rozumując. To partacze i nieudacznicy, dali się wy.... ć. Lżej?
Janusszr - 2017-03-20, 09:23
Odgrzewam kotleta.
Napisaliście, że jeżdżąc po Polsce (ok.10 000km/rok) kamperem o DMC powyżej 3,5 tony kosztuje Was to dodatkowo ok. 300zł. Niech to będzie kwota 500zł.
Zakładając przejazd tych 10 000 km/rok poza naszymi granicami, o jakiej kwocie można mówić? Z dokładnością do 1000zł. Pomijam tutaj koszty promów. Chodzi tylko o sam viatoll.
kalinin - 2017-03-20, 12:08
Nie na wszystkich drogach obowiązuje viatol. W roku ubiegłym na 10 tys przejechanych kilometrów zapłaciłem około 300-400 zł za viatola. Spokój jest bezcenny
Janusszr - 2017-03-20, 12:19
kalinin napisał/a: | Nie na wszystkich drogach obowiązuje viatol. W roku ubiegłym na 10 tys przejechanych kilometrów zapłaciłem około 300-400 zł za viatola. Spokój jest bezcenny |
Właśnie, spokój i luzik. Załapie się na wagę, czy nie? Te 400zł, to pewnie koszt jednego mandatu, za przeładowany kamper do 3,5 tony.
|
|