Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Dziwny wyciek Ducato I '92

SDeba - 2015-05-05, 21:16
Temat postu: Dziwny wyciek Ducato I '92
Wróciłem z majówki (niestety nie camperem) i zastała mnie niemiła niespodzianka. Na podłodze w kabinie (zdjęcia) pojawił się ślad po wycieku. Ciecz była oleista, ale mniej gęsta niż olej - kolor przezroczysto/rdzawy. Co to może być?

PS. Zaznaczyłem dokładny punkt skąd namierzyłem, że kapało.

Zdjecie 1 Zdjecie 2

eMKa - 2015-05-05, 21:20

Nagrzewnica, lub zawór nagrzewnicy, może rozszczelnienie na połączeniach.
Mirekl61 - 2015-05-05, 21:29

Uszczelkę szyby sprawdź.
Płyn chłodniczy nie wysycha.

Gewehr - 2015-05-05, 21:43

Oleista ciecz= płyn chłodniczy. Nigdzie nie jest napisane że wysycha. Tyle że jak by ciekło z zaworu, to bardziej pod nogami pasażera. Tam zobaczysz zawór. Ja stawiam na nagrzewnice ;)
SlawekEwa - 2015-05-05, 21:46

Jak słodki to płyn chłodzący.
Tadeusz - 2015-05-05, 21:52

Też tak miałem. To był płyn z nagrzewnicy.
SDeba - 2015-05-05, 22:00

Macie jakieś pomysły/doświadczenie, jak to naprawić/co sprawdzić?
Donat - 2015-05-06, 06:20

Najprościej sprawdzić co to, za pomocą organoleptyki. Czyli pchasz palucha w plamę a następnie wkładasz palucha do buzi :-) Jak posmak taki dziwny słodkawy to płyn chłodzący, jeśli to olej to od razu poznasz :-)
SDeba - 2015-05-06, 07:23

Donat, to już zrobiłem - jestem pewien, że to płyn chłodniczy ;) Pytanie, jak się zabrać do rozwiązania problemu...
gino - 2015-05-06, 07:37

SDeba napisał/a:
Pytanie, jak się zabrać do rozwiązania problemu...

rozbrajające pytanie... :szeroki_usmiech
przecież widzisz gdzie nagrzewnica jest, widzisz czym obudowana , widzisz gdzie są jakie śrubki...
więc....jak się do tego zabrać ?
może zakasać rękawy i wyjąć nagrzewnicę , następnie w odwrotnej kolejności, wsadzić nową :)

lub podjechac do warsztatu..za parę $ chętnie to wymienią :spoko

eMWu - 2015-05-06, 10:41

Gino :ok


ja koledze zanim sie obrazi zasugeruje zacząc od zaworu zanim rozbierze calość. co do nie wysychania plynu chlodniczego to nie bede komentować :haha:

Piotr Alaska - 2015-05-06, 13:19

Miałem to samo, sugeruję wyjąć deskę rozdzielczą i wymienić nagrzewnicę. Występuje ona w komplecie z zaworem. U mnie ciekł zawór, łatwo to sprawdzić bo wyciek jest tylko wtedy gdy jest włączone ogrzewanie. Koszt nagrzewnicy to od 80 zł w zależności od producenta.

http://www.iparts.pl/auto...237-100347.html

Miłej pracy
Piotr

eMWu - 2015-05-06, 14:00

Piotr Alaska napisał/a:
Występuje ona w komplecie z zaworem. U mnie ciekł zawór



z powodu cieknącego zaworu targałeś nagrzewnice? U mnie cieklo na laczeniu zaworu z nagrzewnicą - styklo wymienić uszczelke bo stwardniała....

Piotr Alaska - 2015-05-06, 14:29

cóż niektórzy mają lepiej .....

pozdrowienia
Piotr

eMWu - 2015-05-06, 14:42

Makdrajwer dopasował zawor z ktorejs wersji IVECO.
Ja tylko pisze, zeby sprawdzic zanim z powodu zaworu co jest najczestszym problemem w D1/C25/J5 zacznie sie szarpać nagrzewnice. :spoko

gino - 2015-05-06, 16:34

SDeba,w pierwszym poście wkleił linki do 2 fotek..
patrząc na nie...to moim zdaniem raczej nagrzewnica
zawór jest po prawej..a cieknie (chyba) po środku lub nawet minimalnie z lewej... :spoko

Gewehr - 2015-05-06, 17:18

Zdejmij osłonę która jest na środku na samym dole. Przykręcana ona jest na trzy nakrętki(klucz nr 10). Na środku jest nagrzewnica. Jej nie widać, jest ona w obudowie. Po prawej stronie, jak spojrzysz do góry, zobaczysz zawór. Jeśli zawór, nie trzeba targać dechy do góry. Nagrzewnica, raczej deska do zdjęcia. Widząc Twój zapał, radzę udać się do jakiegoś serwisu.

Gino, to co Ty napisałeś, ja już to w 3 poście napisałem ;)

SDeba - 2015-05-18, 18:58

Zawór suchy, przewody całe. Ogólnie rzecz biorąc poza jednorazowym wyciekiem ze zdjęcia - nic nie cieknie tj. od tamtej pory nie miałem żadnego wycieku (co kilka dni odpalam campera i przejeżdżam nim ~10km).

Pojawił się za to objaw pt. po dłuższym postoju od ostatniego odpalenia i jazdy, kiedy go odpalę śmierdzi bardzo w środku - tak jakby spalany był jakiś "strup" z zaschniętego płynu chłodniczego. Wymieniłbym nagrzewnicę sam, ale brakuje mi jakichś rysunków, jak ta deska jest zamocowana. Dałbym ją też do wymiany komuś, ale nie znam nikogo zaufanego w Wwa od serwisu Fiata, a nie chcę żeby ktoś coś schrzanił...

Gewehr - 2015-05-18, 19:13

Na starcie kup nagrzewnicę(może być problem z kupnem). Jak już będziesz ją miał, to wtedy wstawiaj do serwisu. W Warszawie jest sporo serwisów naprawiających Ducato, poszukaj w Google i jedź do takiego, co naprawiali DI ;)
SDeba - 2015-05-18, 19:24

Czy macie jakiekolwiek doświadczenie, jaki rząd wielkości jeśli chodzi o robociznę powinien ktoś wziąć? Nie chcę przepłacić ;)
Gewehr - 2015-05-19, 15:57

SDeba napisał/a:
Czy macie jakiekolwiek doświadczenie, jaki rząd wielkości jeśli chodzi o robociznę powinien ktoś wziąć? Nie chcę przepłacić ;)


W Warszawie, trzeba liczyć 350-400zł netto.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group