Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nasze opinie i pytania, - Sześcio kołowiec ?

Suburban - 2015-05-08, 03:17
Temat postu: Sześcio kołowiec ?
Czy ktoś ma doświadczenie i odpowie mi na ciekawiące mnie pytanie jak liczone jest na autostradach w PL/EU taki kamper który ma 6 kół. Jest trochę takich modeli. Nie chodzi o bliźniaki tylko o 3 koła z jednej i 3 z drugiej. Np. hobby tak ma i wiele innych o tak:




Jakie są plusi i minusy czegoś takiego.
Po co to w ogóle? Opon bardziej nie ściera?
Podoba mi się jeden taki Niesmann + Bischoff Flair 7300 ale właśnie ma tak dziwnie koła.
Aut dostawczych takich nie wiedziałem...

Cyryl - 2015-05-08, 04:16

oś wielokrotną zamiast kół bliźniaczych stosuje się, aby zachować większą przestrzeń między nadkolami.

i to ma być zaletą.
wadą jest szybsze zużywanie się opon, jednak trzeba powiedzieć, że kamper nie jest używany jak pojazd dystrybucyjny, czyli krótkie trasy i dużo kręcenia.
dodatkowo, w kamperze opony szybciej zużywają się od czasu niż faktycznego użytkowania, jak u mnie, gdzie opony miały jeszcze solidny bieżnik, jednak z powodu wieku (13 lat) musiałem je wymienić.
więc tą wadę można pominąć.

MAWI - 2015-05-08, 05:55

Jazda zdecydowanie wygodniejsza .Jedziesz jak na gąsiennicy . Druga os w dołku a trzecia trzyma , potem gdy trzecia wpadnie w dołek to już druga wyszła . Nie czujesz dziur i poprzecznych przeszkód .Opłaty tak jak za trzy osie. Nie pamiętam dokładnie , ale więcej niż za dwie osie. Ja ma > niż 3,5 T więc i tak płacę VIATOLem. Z resztą trzyosiowce raczej wszystkie mają > 3,5 t.
Największą zaletą jest to ,że jest duży i wygodny.
Największą wadą jest to ,że jest duży.

Mikojaj - 2015-05-08, 06:56
Temat postu: Re: Sześcio kołowiec ?
Suburban napisał/a:

Po co to w ogóle?

Tu chodzi głównie o ładowność. Czyli dopuszczalne obciążenie osi i opon.
W kamperach z jedną osią tylną do 3,5t przy max załadunku i nawet dużym ciśnieniu opona wygląda jak niedopompowana. Jest na granicy obciążenia. Auto "pływa" na resorze i oponie.
W większych kamperach powyżej 3,5 t. Nacisk rozkłada się z tyłu na 4 koła...
Scieralność opon występuje, szczególnie na manewrach parkingowych, natomiast w zwykłej podróży jest pomijalna, w dużych zakretach i łukach opona "poddaje się". Natomiast komfort podróżowania jest dużo większy niż w normalnym kamperze.

Suburban - 2015-05-08, 16:25
Temat postu: Re: Sześcio kołowiec ?
Mikojaj napisał/a:
Suburban napisał/a:

Po co to w ogóle?

Tu chodzi głównie o ładowność. Czyli dopuszczalne obciążenie osi i opon.
W kamperach z jedną osią tylną do 3,5t przy max załadunku i nawet dużym ciśnieniu opona wygląda jak niedopompowana. Jest na granicy obciążenia. Auto "pływa" na resorze i oponie.
W większych kamperach powyżej 3,5 t. Nacisk rozkłada się z tyłu na 4 koła...
Scieralność opon występuje, szczególnie na manewrach parkingowych, natomiast w zwykłej podróży jest pomijalna, w dużych zakretach i łukach opona "poddaje się". Natomiast komfort podróżowania jest dużo większy niż w normalnym kamperze.


Różnica między 4 oponami a 6cioma jest oczywista, natomiast tylna oś na bliźniakach to też 6 kół i tutaj się zastanawiam bo 3osie płacą tyle co 2osie z bliźniakami w PL ( chyba http://a1.com.pl/oplaty/ )a w UE ? Jak płacą kampery powyżej 3,5t w UE i czy ma znaczenie czy są bliźniaki/3cia oś. ?

Czy oprócz tego że płaci się za 3 osie płaci się jeszcze za ponad 3,5t?
Wiem że Viatol ponad 3,5t obejmuje nie tylko autostrady ale i odcinki darmowe dla aut do 3,5t.

MAWI - 2015-05-08, 18:24

Suburban napisał/a:
bo 3osie płacą tyle co 2osie z bliźniakam

Tak.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group