Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - VW LT 28 Camper- szybszy most?

Maciejoo - 2015-06-17, 15:23
Temat postu: VW LT 28 Camper- szybszy most?
Witam serdecznie,
Wiem. Zaraz podniesie się raban że było, żebym przejrzał forum. Przejrzałem i jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem....
Aktualnie mój eLTek leci jakieś 85km/h a chciałoby się żeby szedł jakieś 100 km/h, tak aby bezpiecznie jechać 90 autostradą na południe. Kółka zwykłe, nie bliźniaki. Nie wiem jak zmierzyć swój tylny most, ale jeden obrót koła to ok. 4 obroty wału (wszystkie 4 koła na ziemi). Przy moście na tabliczce napis: 280185 i niżej 4L. Nie mam zielonego pojęcia co to oznacza, może ktoś z Szanownych Forumowiczów potrafi rozszyfrować ten kod i stwierdzić czy mogę pójść 'wyżej' i podkręcić nieco prędkość (nawet kosztem spalania o litr, półtora więcej na 100km).
Będę wdzięczny za wszelaką pomoc i jak tylko podjadę na wieś do eLTeka, to pochwalę się zdjęciami- jest naprawdę niezły :)

m3tal - 2015-06-19, 00:15

Maciejoo, ciekaw jestem tego eLTeka, zobaczymy co tam masz bardzo chętnie :)

Mieliśmy ten sam problem w naszym wehikule, zaczęliśmy kombinować, ale im dalej w las, tym więcej drzew i poszliśmy po bandzie. Najpierw wymiana skrzyni z "czwórki" na "piątkę". Różnica ledwo wyczuwalna na ostatnim biegu, ale zawsze coś.
Następny więc etap- właśnie most. W naszym eLTku dokonano więc przeszczepu na most 38:11 z MB Sprintera 2.9TD, najszybsze przełożenie, jakie w ogóle w tej budzie wkładało MB.

Pomogło :) z braku prędkościomierza nie zmierzono dokładnie, ale przejechałem się kawałek np. za rozpędzonym tirem do granicy na kagańcu (a więc ok. 90km/h), to na piątym biegu jeszcze silnik chciał szybciej jechać, bo nadal obroty miał trochę za niskie :D

Minus taki, żę auto ze swoją 2.0 benzynką z ujemnym momentem obrotowym zrobiło się mułowate, więc...


LTon Tom - 2015-06-19, 00:17

VW LT mają następujące przełożenia i oznaczenia tylnego mostu :
53: 14 7LA, 7LB, 9E, 8B
53: 13 5T
41: 10 2C, 5C, 8Y
40: 9 4C, 4L, 9C, 8W, 9ca, 9CB
39: 8 3C, 3L, 6C, 8V, 6CB
43: 8 1C, 2L, 8C, 8CB
41: 7 7C 7CB
45: 7 AGJ

więc Twój ma 40 do 9 Trzeba podzielić większą liczbę przez mniejszą i wyjdzie przełożenie i tak :mniejsza wartość = szybki most , większa wartość = wolny most
Jednak może się zdarzyć , że przy zmianie mostu na szybszy stracisz na mocy ( w fabryce na pewno nie wrzucają mostów metodą "chybił trafił" i cały zespół "silnik , skrzynia, most , koła jest optymalnie dobrany ) Pzdr.

m3tal - 2015-06-19, 00:24

LTon Tom, ja wrzucałem na chybił trafił i skończyło się na tym, że buduję być może najmocniejszego i najszybszego LT w Polsce, albo i cholera wie, gdzie jeszcze :)
LTon Tom - 2015-06-19, 00:35

Możliwości są nieograniczone (kwestia wiedzy i budżetu) Trzymam kciuki za projekt :spoko
m3tal - 2015-06-19, 00:48

Kombinować trzeba na potęgę, to jakoś idzie. Przyznaję się, że niestety nie robimy póki co tych najważniejszych przeróbek samodzielnie, a z wiecznego braku czasu i warunków do roboty nie "na wariata", najzwyczajniej w świecie trzeba podpierać się szybkimi i sprawnymi fachowcami, a nie powoli, dochodząc do wszystkiego samodzielnie dłubać sobie po swojemu... Ale mimo wszystko, wszystkie wydumki "co do czego" i studiowanie zawartości motoryzacyjnego internetu oraz wyszukiwanie i ściąganie tych wszystkich gratów to moja osobista fucha :) Chociaż znalezienie fachowców od pewnych przeszczepów jest już wyzwaniem samym w sobie :)

Dobra, sorry za OT, Maciejoo, co masz właściwie za silnik w swoim eLTeku?

m3tal - 2015-06-19, 00:50

LTon Tom, teraz spojrzałem, nasz LT został we wrześniu 2012r. przywieziony przez nas właśnie z Chrzanowa :)
Maciejoo - 2015-06-19, 14:25

Panowie!
Dziękuję za pomoc! m3tal Mój eLTek to pięciobiegówka z silnikiem 2.4 bez turbiny moc (przynajmniej po wyjściu z fabryki) 75KM.
Z tego co widzę, to jedyne szybsze mosty dla mnie to ten 53:13 i 53:14, tylko teraz obawiam się jak one sobie dają radę z silnikiem bez turbiny, np. z wyjechaniem ze stromego podjazdu z kempingu.....

david111 - 2015-07-14, 17:24

Czesc kolego. Tez mam eltka z takim silnikiem takim mosetm i 5 biegowa skrzynia. Moj idzie na autostradzie tak 95. Wprawdzie zwalnia zanim gorke zobaczy a jak tak przychamowac na podjezdzie to juz sie nie rozpedzi pod gore. Za to bylismy w gorach, w Walli. Tam to juz byly podjazdy tylko na 1 :-P gdybym mial jakis szybszy most o ktorym tez juzmyslalem pare lat temu, nawet jest o tym temat, to nie podjechalbym na nim w wielu miejscach z tym silnikiem co jest :/
Maciejoo - 2015-07-14, 18:01

Most 53:14 juz zamontowany, spadek mocy niewielki, ot cześciej trzeba czwórkę wrzucać, prędkość maksymalna mierzona gpsem to ok 105 km/h wiec różnica niewielka. Różni sie za to głośność podczas jazdy- wcześniej przy 90km/h trzeba było krzyczeć, teraz jest cichutko :) spalanie sprawdzę w weekend, wybieram sie gdzieś w Polskę w trasę 500- 600 km i zobaczymy, mam nadzieje ze nie wzrosła znacznie :) będę informował!
LTon Tom - 2015-07-14, 23:15

Ciekawe jak będzie dawał radę na podjazdach (jeśli jedziesz na południe) A co z obiecanymi zdjęciami , pochwal się.
Maciejoo - 2015-07-14, 23:34

Przepraszam za brak zdjęć, obiecuję przez weekend nadrobić! Teraz miałem trochę roboty z instalacją elektryczną i bojlerem i do nocy grzebałem zamiast focic... Co do podjazdów, to testowałem trochę i na ostrym wzniesieniu z pełnymi zbiornikami (ale bez bagaży, rowerów etc) ruszam z dwójki.
LTon Tom - 2015-07-14, 23:39

No to będzie dobrze , szerokości i "trochę" lepszej pogody . U Nas w tym momencie leje jak cholera brr... :deszcz:
Pająk - 2015-07-15, 07:57

Mój wolnossący 2.4d ze skrzynią 5 biegową spokojnie przekracza 100km/h ale faktycznie jak jest górka to zwalnia. Dał radę wdrapać się na transalpinę i trasę transfogaraską używając głównie 2-3biegu, czasami wpadła 4 natomiast jedynki nie używam. Średnie spalanie z całej prawie 3000km trasy wyszło 9,5l/100km, po trasie trzymam ok 85km/h.
Maciejoo - 2015-07-20, 11:39

Witam serdecznie,
Wróciłem z weekendowego wypadu nad Śniardwy, przetestowałem nowy most i jestem zarówno zadowolony z prędkości, odejścia i głośności, ale nie do końca zadowolony ze spalania, bo wyszło mi ok. 12l/100 km. Pokombinuję więc z odrobinę wolniejszym mostem 53:13, tylko muszę go najpierw znaleźć.



m3tal - 2015-07-21, 17:09

Maciejoo, miodzio VW :)
erikson - 2015-07-21, 18:26

a ile ci spalał na tamtym?
Maciejoo - 2015-07-23, 20:16

erikson gdzieś koło dychy, ale cieżko ocenić bo i z innym obciążeniem jeździłem... W przyszłym tygodniu robię podmiankę na 53:13 :) zdam relację!
Trochę sie martwię ze i to nie pomoże, a chciałem zabrać ze sobą skuter na platformę....

martini44 - 2015-07-24, 09:08

mój były LT-eczek 2.4 TD Karmann spijał między 12-14 litrów :spoko
Maciejoo - 2015-07-24, 09:32

martini44, A jaki miałeś most, względnie ile Ci szedł ? :)
Maciejoo - 2015-08-10, 18:06

Drodzy koledzy,
Pozdrawiam serdecznie z Chorwacji (Boban Zivogoscie), dojechaliśmy szcześliwie, wcześniej zmieniając jeszcze raz most na 41:10, obawiałem sie ze różnica w stosunku do punktu wyjścia będzie niewielka, ale 53:13 przy pełnym załadowaniu niestety za mocno obciążał silnik. Może z turbiną byłoby lżej... Tak czy siak, moje obawy były bezpodstawne, bo na trasie non stop 90km/h co w 30letnim aucie jest prędkością calkowicie wystarczająca. Przy wyprzedzaniu TIRów spokojnie można 105-110 pociągnąć (prędkości z gpsu). Spalanie na całej trasie z Warszawy do Makarskiej wyszło 12 litrów na setkę. Pod ostre wzniesienia redukcja max do czwórki, prędkość zwykle nie mniejsza niż 80km/h. Auto po ważeniu miało 3300kg. Temat uważam za zamknięty, dziękuje wszystkim za pomoc!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group