Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Immobiliser

Mirekl61 - 2015-06-18, 18:45
Temat postu: Immobiliser
Fiacik nie chce odpalić.
Wymieniłem akumulator, olej, filtry i było wszystko w porządku.
Pogrzebałem trochę jeszcze w okolicach aku (uczesałem kable które poprzedni właściciele nadokładali ) sam też dołożyłem światła do jazdy dziennej.
Dziś rano nie pali.
Sprawdziłem czy czegoś nie rozłączyłem w czasie układania ale wszystko dobrze.
Wcześnie zdarzały się problemy z grzaniem świec nie brałem tego jednak jako kłopot z imo.
Sprawdzając wszystko po stwierdziłem że to mógł być pierwszy objaw.
Najchętniej bym elektrozawór pompy podłączył na krótko.
Może ktoś ma jakieś leprze rozwiązanie?

zbyszekwoj - 2015-06-18, 19:28

Mirekl61 napisał/a:
zdarzały się problemy z grzaniem świec


To on ma świece?

Mirekl61 - 2015-06-18, 19:30

Żarowe :szeroki_usmiech
Gewehr - 2015-06-18, 20:27

Nad akumulatorem, na ścianie grodziowej, masz crash sensor switch. Takie czarne prostokątne pudełeczko. Naciśnij palcem na górze, to odpali :haha: Puknąłeś przy grzebaniu i wyskoczył.
Mirekl61 - 2015-06-18, 20:39

Naciskałem i nie odpala.
Gewehr - 2015-06-18, 20:55

Sprawdź jeszcze trzy pinową kość przy pompie. Popsikaj ją czymś, często tam śniedzieje i pada imo. Następnie wyjmij kluczyk ze stacyjki i odłącz na chwilę aku. Jak to nie pomoże, daj mi nr telefonu na PW, powiem Ci jak ominąć imo.

Edit: kontrolka imo gaśnie? Wymieniałeś filtr paliwa?

Mirekl61 - 2015-06-18, 21:09

Wszystkie kostki stykowe przeczyszczone.
Filtr wymieniony odpowietrzone.

Mirekl61 - 2015-06-18, 21:28

Gewehr, dzięki za szybką podpowiedź
Piwo wirtualne poleciało :pifko
Może gdzieś na trasie w realu uda się spożyć?

Mirekl61 - 2015-06-19, 16:16

:) Wycinanie imo powiodło się.
Cała robota zajęła około try godziny.
Polegało to na dopasowaniu narzędzi do wybicia rowka w śrubach.
Szło to beznadziejnie stukałem godzinę i nie mogłem odkręcić.
Zmieniłem więc taktykę i dłutkiem poprzecinałem obudowę
Mając śruby na wierzchu nabiłem na nie klucz 8 nasadowy do zewnętrznych torksów.
Ta "naprawa" zajęła kwadrans.
Zostało tylko odciąć przewód od zaworu i połączyć ze środkowym z kostki.
Po przyjrzeniu się temu ustrojstwu stwierdziłem że można jeszcze prościej.
Wystarczy wywiercić otwór w górnym rogu i przylutować środkowy przewód z kostki do pinu zaznaczonego na zdjęciu.
Zajęło by to 15 min z odkręcaniem rur i montażem wszystkiego.
Przepraszam za jakość zdjęć.
Jak dopadnę lepszy aparat to poprawię ostrość.
Zdjęcia poprawiłem :wyszczerzony:

skywar - 2016-08-24, 17:40

Gewehr,

witam, mam problrm z immobilajzerem ducato 2,8 jtd z 2001r
przestał 7 m-cy po remoncie blachy itp, poskładany nie chce zapalic. brak paliwa na listwie...
program diagnostyczny mówin że immo nie reaguje.
auto stoi pod Warszawą ja mieszkam w wawie

deklarowałes w poscie ze możesz pomóc w odłączeniu itp.
Prosze o pomoc
Krzysiek
602643131

ps auto obecnie bez badan itp

Gewehr - 2016-08-24, 20:16

Twój jest już JTD i ma imo w ecu. Treba grzebać w komputerze silnikowym. Musisz zawieść sterownik silnika do jakiegoś elektronika.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group