Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Czy 2.5 TDI do 100 HP wystarczy....

Waldi369 - 2015-06-21, 23:12
Temat postu: Czy 2.5 TDI do 100 HP wystarczy....
Przymierzam sie do zakupu swojego pierwszego kampera i przeglądając parametry najpopularniejszych modeli np. na Fiacie Dukato gdzie w średniej wielkości autach dominują motory serii 2.5 o mocach 80-100HP zastanawiam się czy przy DMC ok.3 - 3.5 tony da sie tym naprawdę podróżować bez nadmiernego stresu na dłuższej,zróżnicowanej trasie? Z jaką sensowną,praktyczną prędkością można podróżować ?
gregor76 - 2015-06-22, 00:04

Jeśli masz dużo wolnego czasu i cierpliwości to kupuj.
kisielak - 2015-06-22, 05:34

Każdym kamperkiem da się podróżować - kwestia nastawienia i czasu. Jeśli to Twój pierwszy kamperek - patrz na stan techniczny. Jeśli jest OK - kupuj i ciesz się tym co masz. Przy zakupie następnego możesz zacząć "wydziwiać" :) .
:spoko

SlawekEwa - 2015-06-22, 06:02

Waldi369 napisał/a:
na Fiacie Dukato gdzie w średniej wielkości autach dominują motory serii 2.5 o mocach 80-100HP

Jak 2.5 TDI to tych HP jest trochę więcej i da się tym naprawdę podróżować bez stresu :bigok

mrsulki - 2015-06-22, 06:51

Koledzy dają radę z 1,9 i sobie chwalą. Ja uważam że 2,5 TD to dobre rozwiązanie w końcu to urlop a nie wyścig. Co do prędkości to optymalnie ze względów ekonomicznych jest 90-100 km/h oczywiście szybciej też pojedzie tylko nieproporcjonalnie wzrasta spalanie.
MILUŚ - 2015-06-22, 06:51

W poprzednim kamperku miałem 1.9 D i chyba z 70 KM . Nie był demonem szybkości :-/ górki czuł prędzej niż ja je widziałem . Ale taki miał urok :bigok Dało sie z tym żyć ; w końcu to był wakacjobus :ok
Mikojaj - 2015-06-22, 06:54

Pytanie trudne i niemożliwe do odpowiedzenia....
Wszystko zależy od twojego stylu jazdy i temperamentu.
Dla jednego 75KM jest wystarczające i doturla się wszędzie innemu 140 będzie mało i alkowa mu "nie jedzie". To jest indywidualne podejście każdego kamperowicza. Poczytaj trochę forum, było o mocach i prędkościach. Wyciągnij wnioski jaki masz styl jazdy i co Ci jest potrzebne.

Johny_Walker - 2015-06-22, 08:07

3.0 i 180 koni to minimum. Mniej dobre tylko dla emerytów.
Fordek - 2015-06-22, 08:32

Proponuję silnik V8 pojemność 4.2 280 KM - tylko taki pokona 3.0 180 KM JW. Miałem taki w Ducato Talento -roczni 92. Alle ! jazda.

A tak na poważnie to silniczek 2.8 JTD lub 2.5 TDi ( 109 lub 115 KM ) to chyba idealny wybór w starszych rocznikach .

MILUŚ - 2015-06-22, 10:03

Fordek napisał/a:
...............

A tak na poważnie to silniczek 2.8 JTD lub 2.5 TDi ( 109 lub 115 KM ) to chyba idealny wybór w starszych rocznikach .


2,8 JTD ma 128 KM :chytry

gregor76 - 2015-06-22, 10:16

Obawiam się że silnik 4,2 V8 nie wejdzie pod maskę ducato więc nici z takiego swap'a :wyszczerzony: Poza tym nie widzę przyzwoitej trakcji dla tego ducaciaka napędzanego na przednią oś z taką mocą. A tak na poważnie to wszystko zależy od własnych preferencji, odległości i pochylenia w górę tras. Jeśli preferujesz częste objazdówki po górach to min. 2,8itdTD (122KM) lub nieco nowsze 2,8 JTD (128KM) . Z mniejszymi mocami tylko się namęczysz w górach.
Johny_Walker - 2015-06-22, 10:19

Fordek napisał/a:

A tak na poważnie to silniczek 2.8 JTD lub 2.5 TDi ( 109 lub 115 KM ) to chyba idealny wybór w starszych rocznikach .

Dlaczego w starszych? Są dla nich osobne drogi czy co?

Pawcio - 2015-06-22, 10:43

Waldi369 napisał/a:
Przymierzam sie do zakupu swojego pierwszego kampera i przeglądając parametry najpopularniejszych modeli np. na Fiacie Dukato gdzie w średniej wielkości autach dominują motory serii 2.5 o mocach 80-100HP zastanawiam się czy przy DMC ok.3 - 3.5 tony da sie tym naprawdę podróżować bez nadmiernego stresu na dłuższej,zróżnicowanej trasie? Z jaką sensowną,praktyczną prędkością można podróżować ?


Kamper z definicji pojazd turystyczny zawrotnych osiągów posiadać nie musi.
Komfortowa prędkość kamperka z silnikiem 2,5 to 80-100 km/h.


Johny_Walker napisał/a:
3.0 i 180 koni to minimum. Mniej dobre tylko dla emerytów.


Waldi369, ta wypowiedź to oczywiście złośliwość w czystej postaci, więc się nią nie przejmuj.

krimar - 2015-06-22, 12:36

i trzeba pamiętać, że pojazd specjalny kempingowy (bez M1 w DR) ma maksymalną prędkość dopuszczalną 70 km/h (autostrada 80 km/h)
wbobowski - 2015-06-22, 14:48

gregor76 napisał/a:
2,8itdTD (122KM) lub nieco nowsze 2,8 JTD (128KM) . Z mniejszymi mocami tylko się namęczysz w górach.

I po co człowieka straszycie. To co w cytacie to nieprawda.
Alkowa Knaus 2,3 JTD 105 KM śmigała po górach bez najmniejszych problemów.
A teraz dużo starszy Dethleffs Integra z 2,5 TDI 116 KM nieczego się nie boi... a nawet niezłe górki załatwia na 5-tym biegu.
Wszystko zależy od warunków, prędkości itd., itp.

wbobowski - 2015-06-22, 14:58

krimar napisał/a:
ma maksymalną prędkość dopuszczalną 70 km/h (autostrada 80 km/h)

Krimar, czy Ty wszystko czarno widzisz :?:
Ciekawy jestem, czy ktoś zapłacił mandat za przekroczenie tych prędkości, tam gdzie nie było ograniczeń :?:
Ja o tym nie słyszałem... policja pewnie nas traktuje jak Urząd Celny -> to samochód osobowy a nie specjalny... a w dowód rejestracyjny coś trzeba było wpisać, że to inny.
Ot taką mamy zdolność uaktualniania prawa i dostosowywania go do rzeczywistości.

Ale jak... :haha: :haha: :haha: :gwm :gwm :gwm komornik rekwiruje wóz strażacki, bo obcy dla straży mechanik miał długi... to ja już niczemu w naszej kochanej Polsce się nie dziwię.

No chyba, że przyjdzie PIS i wszystko zmieni.... :haha: :haha: :haha: :gwm :gwm :gwm ... to wtedy już się z rozumem zupełnie nie połapiemy.

gregor76 - 2015-06-22, 17:01

Chyba ktoś ma problem z czytaniem ze zrozumieniem... ja nie pisałem że nie da się przejechać przez góry nawet wolnossącym 1,9 ( na pierwszym biegu też się da) tylko że jazda taka jest udręką chyba że ktoś ma wyobrażenie o górach patrząc przez pryzmat np. Świętokrzyskich. Oczywiście nie umniejszam walorów krajobrazowych ale pod względem nachylenia kąta podjazdów to trochę jeszcze brakuje im do Alp. W każdym razie żeby nie bylo niedomówień- ja mam na myśli podjazdy pod kątem kilkunastu stopni. W każdym razie ja Cię przestrzegam przed słabowitym camperkiem a zrobisz co zechcesz najwyżej będzie na tego co neguje moje spostrzeżenia i zarzuca mi pisanie nieprawdy
wbobowski - 2015-06-22, 17:34

gregor76 wyobraź sobie, że ja rozumiem co czytam. Pisałeś o górach a nie pionowych ścianach podjazdowych. Karpaty w Rumuni, góry w Szkocji, Bułgarii, Grecji i Chorwacji też są spore. Ja pisałem o jeżdżeniu w tych właśnie górach. I nie miało to nic wspólnego z tym, co napisałeś niżej
gregor76 napisał/a:
Z mniejszymi mocami tylko się namęczysz w górach.

I dlatego pisałem, żebyś nie straszył początkującego.

gregor76 - 2015-06-22, 18:00

Po pierwsze- ja staram się wczuć w tą osobę która ma ten dylemat. Jakbyś mi tak doradził to bym Cię nieźle wspominał podjeżdżając pod spore niekiedy kilkukilometrowe wzniesienia :gwm . Po drugie to nawet nie wiemy jakie są preferencje co do podróży pytającego bo może chce się wokół komina kulać po nizinno- lekko pagórkowatym terenie i wtedy faktycznie słabszy motor może też się dobrze sprawdzić chociaż niekoniecznie przy wyprzedzaniu. Dlatego prosiłbym pytającego żeby coś więcej napisał o swoich oczekiwaniach wtedy łatwiej będzie się odnieść.
Waldi369 - 2015-06-22, 19:17

Dzięki za tak żywy odzew :) Podróżuję w zróżnicowanych warunkach terenowych i góry i niziny póki co ciągając camp ok.1 tony przy mocy ciągacza 240 HP który o takiej masie nawet nie pamięta a tryb sport włączam dopiero jak targam łódkę 3 tony... natomiast pojęcia nie mam jak wygląda jazda kamperem,chociaż dzisiaj właśnie pojeździłem trochę alkową Dukato 2.5 TDI i poczułem się jak w załadowanej ciężarówce zapominając na pierwszych światłach nieco wcześniej stanąć żeby nie zasłonić czapką sygnalizatora :)
Jechać to jedzie ale pewnie trzeba się będzie przyzwyczaić do siga siga ale komu się spieszy na urlopowej tułaczce..?

gregor76 - 2015-06-22, 20:18

Właśnie najlepiej się przejechać zróżnicowanych warunkach drogowych takim camperem i wtedy właśnie można stwierdzić czy pasuje taka moc czy nie. Ja przed zakupem tak zrobilem ( traskę kilkuset kilometrową) i teraz mogę powiedzieć że jestem usatysfakcjonowany ale gdyby miał jeszcze o kilkadziesiat więcej KM też bym nie powiedział że jest za dużo pomimo 140 koni.
Blues - 2015-07-20, 21:04

Waldi369 napisał/a:
Dzięki za tak żywy odzew :) Podróżuję w zróżnicowanych warunkach terenowych i góry i niziny póki co ciągając camp ok.1 tony przy mocy ciągacza 240 HP który o takiej masie nawet nie pamięta a tryb sport włączam dopiero jak targam łódkę 3 tony...



W razie czego można się lekko poratować remapem silnika. Góry to przede wszystkim nie moc, a moment obrotowy. Dobry tuner lekko to wszystko podciągnie do góry i odpowiednio poprowadzi krzywą momentu.

Rav - 2015-07-20, 21:53

Blues napisał/a:
Waldi369 napisał/a:
Dzięki za tak żywy odzew :) Podróżuję w zróżnicowanych warunkach terenowych i góry i niziny póki co ciągając camp ok.1 tony przy mocy ciągacza 240 HP który o takiej masie nawet nie pamięta a tryb sport włączam dopiero jak targam łódkę 3 tony...



W razie czego można się lekko poratować remapem silnika. Góry to przede wszystkim nie moc, a moment obrotowy. Dobry tuner lekko to wszystko podciągnie do góry i odpowiednio poprowadzi krzywą momentu.


Mapować to możesz common-raila, a nie zwykłego diesla na pompie (a o takim tutaj mowa).

Blues - 2015-07-20, 22:08

Cytat:
Mapować to możesz common-raila, a nie zwykłego diesla na pompie (a o takim tutaj mowa).

Racja, zapomniałem o roczniku... :ok

biloowa - 2015-07-23, 14:23

2,5 TDI i 2,8 idtd tuninguje sie poprzez lekkie zwiekszenie dawki paliwa na pompie wtryskowej - taki chip tuning śrubokrętem ;) . Mielismy pare lat temu Ducato blaszaka 2,8idtd i po takim podkreceniu na pompie auto miał 12 s do 100 kmh , przejezdził na takim tuningu 350 kkm - chodził na oleju syntetycznym,został sprzedany i dalsze losy nie sa mi znane

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group