adamMB - 2015-06-22, 18:25 Temat postu: MB100 chłodzenieWitam
Na wstępie. Wiem, że jestem tu nowy, ale chyba będę częstszym gościem, gdyż jak widze jest w sieci i miejsce dla takich wariatów:).
Posiadam MB100 w wersji jeszcze nie w 100 camperowej, ale spełnia swoje warunki z dywanem i śpiworem z tyłu i zestawem podróżnika.
Niestety auto odmówiło posłuszeństwa. Jestem we Francji, budżet niewielki, stoi w bezpiecznym miejscu, ale naprawić będę musiał sam.
Auto zagotowało się. Woda musiała uciec. Coś jest nieszczelne. Po uzupełnieniu wody nadal temperatura wzrasta do 90-100 stopni co jest bardzo niebezpieczne.
Znalazłem dwie usterki.
Nieszczelny przewód odprowadzający paliwo - na zdjęciu zaznaczony./ zdjęcie na hostingu, tu za duże by weszło/
http://naforum.zapodaj.net/477be50a0b2e.jpg.html
To podobno pestka. Próbuje już zakupić i wymiana też jest prosta. CZY to mogło być przyczyną podnoszenia się temperatury?
Drugi przewód od chłodnicy zakleiłem taśmą, ale też raczej będę musiał wymienic. -
Pytanie - co jeszcze mogło być przyczyną. Gdy auto chodzi żadnego wycieku nie ma, podkładałem kartony, etc nic.
Gdy wyłącza się silnik słychać takie przelewanie gdzieś jakby woda uciekała, ale nie ucieka pod podwozie, czy to jest normalne ? Takie bulgotanie. Nie pamiętam, by było to wcześniej. Ktoś ma pomysł co to może być?
Będę wdzięczny za wszelkie doświadczenia z systemem chłodzenia. W końcu znajdę przyczynę i ruszę mego niebieskiego:).
Z góry dziękuje szanownemu gronu za pomoc.staszko - 2015-06-22, 19:21 1.Przewód paliwowy nie ma nic wspólnego z temp.
2.Zaklejony taśmą przewód wymień bo w układzie chłodzenia jest ciśnienie i ta taśma nic nie daje.
3.Sprawdź korek z chłodnicy (wyczyść,wygotuj w wodzie z octem) i dobrze zakręć.
Niesprawności może być dużo:niesprawna chłodnica,termostat,pompa wody,visko,i oczywiście uszczelka pod głowicą .
Jeśli znasz niemiecki to poczytaj http://archiv.mb100.de/index.php/TemperaturproblemCORONAVIRUS - 2015-06-22, 19:28 wyjmij termostat i bez niego jedź .... włączenie ogrzewania w trakcie jazdy coś daje ?adamMB - 2015-06-22, 19:42 staszko - dziękuje za rady, oczywiście zastosuje. Korek rzeczywiście syczy jak wyłączy się auto, to może pomóc.
Biorca
Włączenie ogrzewania obniża temperature nieznacznie.
A to bulgotanie przelewanie po wyłączeniu silnika ?
staszko - niemiecki w miarę, zabieram się do czytania. Dzięki.staszko - 2015-06-22, 20:16 Co masz wlane wodę czy płyn ?CORONAVIRUS - 2015-06-22, 20:19 mały teścik zrób na zupełnie zimnym silniku
nalej wody pod korek i odpal silnik , pewnie trochę wywali albo wciągnie ale najważniejsze czy zauważysz wydostający się dym, gaz czyli spaliny z wlewu płynu chłodzącego . Na zimnym silniku pary nie będzie zatem jeśli coś zauważysz w stylu dymku to .... to uszczelka pod głowicą . Jak nie , czego Ci życzę , TO WYWAL TERMOSTAT i testuj silnik dalej staszko - 2015-06-22, 20:29 Termostat jest tani, wymień.adamMB - 2015-06-22, 20:41 Mam wodę. Dolewałem na stacji, weszło 6 litrów, wcześniej też dolewałem wodę, płynu więc może z 5%.
Woda kolor rdzy, ale tym się nie przejmuje.
Test zrobię - rozumiem, że w teście chodzi o to by nie przykręcać wlewu??CORONAVIRUS - 2015-06-22, 20:43 tak tak... na otwartym wlewie ...oko na wysokości wlewu ...ładnie widać jak widać
jak już odpalisz to zaraz dolej do pełna i na wolnych obrotach ...czasami to bombluje , że aż miło choć drogo
adamMB - 2015-06-22, 20:54 żadnego dymu, nic, więc chyba ok:). Ten przewód wymienię mam nadzieje jakoś , choć to będzie pierwsze podejście do mechaniki.
Ten dym byłby widoczny, bo zasłaniałem ręką no i sam odpalałem, więc z 2 sekundy później patrzyłem na wlew.
Geniusze z was chłopaki, stanę się też ekspertem, a forum będę wspierał wiedzą, a jak pytania o francje walcie w dym.
To przelewanie bulgotanie jeszcze czy to normalne? A ja laik się boje?
Termostat też zamówię, rzeczywiscie to 30 zł, co nie zbawi nikogo.adamMB - 2015-06-22, 20:58 Jeszcze jedno.
Korek wziąłem do gotowania, ale widzę, że ta uszczelka ma uszczerbek na jednym boku tak ze 2 milimetry są urwane. Też dorzucić do listy zakupów ? Bo paczkę na dniach ktoś mi tam poskłada.CORONAVIRUS - 2015-06-22, 21:08 to może masz szczęście
wywal termostat yaro 65 - 2015-06-22, 23:46 Zadam prozaiczne pytanie ,
masz pasek klinowy na pompie wodnej ?
Częstą przyczyną utraty płynu chłodzącego w tym silniku / OM616/ jest zużycie pompy wodnej ,
przepuszcza pewną ilość płynu który wyschnie w trakcie jazdy i uspokaja się a
szofer nie może znaleźć wycieku .adamMB - 2015-06-23, 08:51 yaro 65
Na mą intelignecję bardzo dobra uwaga, zbadam to, ale na moja obecną wiedzę nie jestem w stanie Ci teraz odpowiedzieć. Szukam schematów i jakichś informacji, bo na ten moment po prostu nie wiem. Ale to by pasowało. Czyli muszę namierzyć pompę wodną. wtedy Ci odpowiem.
To tłumaczyłoby to bulgotanie gdy wyłączam nagrzany silnik.staszko - 2015-06-23, 19:18 Korek zamów (tani) a tutaj masz pompę wody wraz z rysunkiem jak wymieniać http://www.aparts.pl/part...51-AIR1386.aspx trzeba kliknąć na obrazekadamMB - 2015-06-23, 20:39 Dzięki.
Może komuś przyda się książka serwisowa.
https://www.dropbox.com/s...mb-100.pdf?dl=0adamMB - 2015-06-27, 19:53 do BIORCA
Czy mógłbyś spojrzeć na proponowany przez ciebie test? Pozamawiałem części, ale nie mam pewności nadal, czy to bulgotanie to zły czy dobry omen.
https://youtu.be/eT35feLKDK4?t=44sCORONAVIRUS - 2015-06-29, 08:05 przykro mi.... jeśli to było na zimnym silniku to głowica do góry Zbigniew - 2015-07-02, 10:05 Kolego możesz spróbować rozebrać termostat i puscić silnik na odkręconym korku wlewu wodystaszko - 2015-07-29, 23:54 adamMB naprawiłeś ? Jaka była przyczyna ,napisz.adamMB - 2015-08-02, 00:05 Dojechał do Polski, spalił niedużo, 15 litrów wody i ropę.
Ale dojechałem go na końcówce
Nie uszczelka, zmieniono automatycznie na - opowiadaj. Przepraszam za słownictwo.
Mechanik wycenił, chłodnica do wymiany.
Zobaczymy. Odbieram za trzy tygodnie.
Dzięki za wsparcie chłopaki
Bro dla każdego