| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Prawo i przepisy - DMC kampera wydzielone z Neo-traveller
Johny_Walker - 2015-06-27, 11:48
| Fux napisał/a: | Przecież opisał sytuację i podał masy własne, więc o co biega?
Czy Ty myślisz, że „zachodnie" firmy podają masy w sposób jednoznaczny?
Jedni na sucho, inni z połowa wody, paliwa, kierowcą.
Pełna dowolność. |
Tak w jednoznaczny: w katalogu informują o sposobie pomiaru masy, co pozwala wprowadzić poprawki i zastosować własny sposób.
Np. Hymer (z pamięci): kierowca 75 kg, pół baku, 20 l. wody, jedna butla gazu, przedłużacz.
ZEUS - 2015-06-27, 13:48
| chris_66 napisał/a: |
polski profesjonalizm pełną gembom , zbudowali coś co prawdopodobnie nie nadaje sie do legalnego używania i wciskają kit
ale to nic nowego , pewna firma z polski też robi kampery z blaszaków - jakie było moje zdziwienie jak przy rozmowie wyszło, że gotowy do drogi kamper (czyli zatankowany, z wodą i butlą z gazem) waży 3400 kg , a gdzie miejsce na ekwipunek, bagaż i pasażerów ale nieświadome cielaki łapią się, że fajna zabawka robiona na zamówienie |
jeżeli to o czym napisałeś jest zgodne z prawdą to może napisz konkretnie, jaka to firma... wszak nikomu nie uchybisz a może komuś pomożesz uniknąć błędu...
krzlac - 2015-06-28, 10:24
Dobrze że uprzedzają o wadze. A może wypowiedzą się właściciele blszaków. Ja o wadze mojego już napisałem.
cirrustravel - 2015-06-28, 10:43
Mój BoXerek miał wagę (z wyposażeniem, garnkami, sztućcami, butlą, pościelą, narzędziami, itd.) 2650kg. Bez wody i paliwa. Z markizą, solarem 140W, hakiem.
Nadal nie wiem, czy podane wagi dotyczą wpisu w DR, czy to masa z wagi?
Czy to waga z wodą i paliwem, czy pusty? Czy w tym jest markiza, solar?
frólik - 2015-06-28, 11:04
Za Wikipedią
"Masa własna pojazdu – masa pojazdu (lub zespołu pojazdów), nie wliczając jego ładunku, w stanie nieruchomym i gotowym do drogi, którą określiły właściwe władze kraju rejestracji pojazdu[1].
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem o ruchu drogowym jest to masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego"
Tak teoretycznie powinno być, ale nas bardziej interesuje rzeczywista masa pojazdu a nie cyfry z DR czy folderu i może faktycznie wypowiedział by się ktoś kto użytkuje takie auto. Rozwiało by to wszelkie wątpliwości
Karas - 2015-06-28, 11:39
W zeszłym roku przed wyjazdem 3580kg. 150l paliwa, 70l wody, ogólnie wszystko pod korek i zapakowane po brzegi. 4+1 na pokładzie.
chris_66 - 2015-06-28, 17:43
| ZEUS napisał/a: | jeżeli to o czym napisałeś jest zgodne z prawdą to może napisz konkretnie, jaka to firma... wszak nikomu nie uchybisz a może komuś pomożesz uniknąć błędu... |
proszę bardzo
bardzo ładnie zrobione - i to trzeba im przyznać, ale nie przemyślane, że zabudowa waży
znajomy szukał firmy do zabudowy - projekt fanie zrobili, cenowo całkiem znośnie, na pytanie o ładowność enigmatycznie odpowiedzieli - wystarczy do swobodnej podróży dla czterech osób - w praktyce miało być niecałe 200kg
Bajaga - 2015-06-28, 19:11
| chris_66 napisał/a: |
ale to nic nowego , pewna firma z polski też robi kampery z blaszaków - jakie było moje zdziwienie jak przy rozmowie wyszło, że gotowy do drogi kamper (czyli zatankowany, z wodą i butlą z gazem) waży 3400 kg , a gdzie miejsce na ekwipunek, bagaż i pasażerów ale nieświadome cielaki łapią się, że fajna zabawka robiona na zamówienie |
Chrzanisz kolego. Po prostu na współczesnym Ducato L4H3 ze współczesnym sprzętem kempingowym z pełnymi wszelakimi zbiornikami, akcesoriami itp waga musi być przewalona. I tyle. Można to akceptować lub nie. Jak ktoś to akceptuje i ma w dupie to jest cielakiem ?
Wesołe jest też to, że możemy się podniecać dmc kampera a nikt się jakoś nie zajmuje dmc swej załadowanej na wakacje osobówki Dla ułatwienia dodam: wagę ma przewaloną
krzlac - 2015-06-28, 19:25
| frólik napisał/a: | może faktycznie wypowiedział by się ktoś kto użytkuje takie auto. Rozwiało by to wszelkie wątpliwości |
A pochawal się ile waży Twój frólikowóz gotowy do dwu-trzytygodniowego urlopu. Ae tak ze wszystkim i wszystkimi wczasowiczami.
chris_66 - 2015-06-28, 20:10
| Bajaga napisał/a: | Chrzanisz kolego. Po prostu na współczesnym Ducato L4H3 ze współczesnym sprzętem kempingowym z pełnymi wszelakimi zbiornikami, akcesoriami itp waga musi być przewalona. I tyle. Można to akceptować lub nie. Jak ktoś to akceptuje i ma w dupie to jest cielakiem ?
Wesołe jest też to, że możemy się podniecać dmc kampera a nikt się jakoś nie zajmuje dmc swej załadowanej na wakacje osobówki Dla ułatwienia dodam: wagę ma przewaloną |
zobaczymy jak będziesz się tłumaczył przy kontroli , będziesz beczał jak cielak
a jak ktoś chce mieć wypas to niech sobie kupi DMC 5T o ma spokój
albo kampera o dowolnie wybranej realnej ładowności - możesz spokojnie kupić 3,5T 4T 4,5 T 5T
dla kontrastu dodam - mieszczę się w DMC holownika i DMC przyczepki, przy kamperze miałem to samo
i opowiadanie , że wszyscy jeżdżą przeładowani nie jest żadnym wytłumaczeniem
a jeżeli ktoś świadomie kupuje i użytkuje takie coś to miejmy nadzieję, że trafi na dobrą kontrolę i dobry mandat , a swoją drogą zastanawiam się , dlaczego ITD nie kontroluje jeszcze kamperów i przyczep kempingowych - w wakacje to istna żyła złota i praca lekka, łatwa i przyjemna
Bajaga - 2015-06-28, 20:36
| chris_66 napisał/a: |
a jeżeli ktoś świadomie kupuje i użytkuje takie coś to miejmy nadzieję, że trafi na dobrą kontrolę i dobry mandat , a swoją drogą zastanawiam się , dlaczego ITD nie kontroluje jeszcze kamperów i przyczep kempingowych |
No kamperowiec z kolegi pełną gębą jak widzę A ja wspomnianą kontrolę wraz z ew. jej mandatem mam serdecznie oraz głęboko w dupie
eMKa - 2015-06-28, 20:43
| krzlac napisał/a: | | pochawal się ile waży Twój |
Mój L3H2 DMC 3500
150 l czystej wody
90 l paliwa
10 l pitna (ZN)
ja 100 kg
kol. małżonka
zapas żarła na 4 tyg.
2 butle stalowe gazu
hak hol.
Całość zawsze ważona przed wyjazdem
ostatnio 3550
Jest trochę do odchudzenia
stalowe krzesełka
podkłady anty poślizgowe (ciężkie jak cholera, nigdy nie używane)
zapasy trunkowo, napitkowe – ciężki temat, trochę szkoda
ZN wody pitnej zmniejszyć do 5 l.
1 butla (od kiedy używam czystego propanu – starcza na dłużej)
i wiele innych
krzlac - 2015-06-28, 21:14
I to się zgadza. Mój L3H2 zapakowany na trzytygodniowy wyjazd waży (z dwoma osobami) 3550 kg choć robiony przez tą firmę co to niby buduje dla "cielaków". Myslę, że te 60 kg (DMC 3490) panowie Instektorzy ITD wybaczą. Zawsze można coś odładować, najprościej wodę. Słyszałem od diagnosty, że uznają tolerancję +5%.
chris_66 - 2015-06-28, 21:25
| Bajaga napisał/a: | A ja wspomnianą kontrolę wraz z ew. jej mandatem mam serdecznie oraz głęboko w dupie |
i tego się trzymajmy takich obywateli nam potrzeba
chris_66 - 2015-06-28, 21:27
| krzlac napisał/a: | | Słyszałem od diagnosty, że uznają tolerancję +5%. |
a diagnosta da ci to na piśmie i w razie kontroli policja łaskawie pozwoli Ci się podetrzeć tym papierkiem
Bajaga - 2015-06-28, 21:51
| chris_66 napisał/a: |
dla kontrastu dodam - mieszczę się w DMC holownika i DMC przyczepki |
I ok. Ale po co ta wylewająca się zawiść do posiadaczy kamperów?
chris_66 - 2015-06-28, 22:40
| Bajaga napisał/a: | | chris_66 napisał/a: |
dla kontrastu dodam - mieszczę się w DMC holownika i DMC przyczepki |
I ok. Ale po co ta wylewająca się zawiść do posiadaczy kamperów? |
nie bardzo rozumiem o co ci chodzi , zazdrościsz, że mam kampera i przyczepę i holownik do niej ???
ale cytując Cię "mam serdecznie oraz głęboko w dupie" czego mi zazdrościsz
frólik - 2015-06-29, 00:03
| krzlac napisał/a: |
A pochawal się ile waży Twój frólikowóz gotowy do dwu-trzytygodniowego urlopu. Ae tak ze wszystkim i wszystkimi wczasowiczami. |
W wątku w którym opisałem w skrócie budowę Frólikowozu napisałem o jego wadze ;
"Kamper waży 3100 kg. przy długości 7 metrów i wyposażeniu typu klima stacjonarna, antena sat. automat, markiza, bagażnik rowerowy, pneumatyka ze swoim kompresorem i zbiornikami na powietrze... a przyznam się że przy budowie następnego bez problemu zgubiłbym 150 kg. "
Weź pod uwagę że było to pierwsze zabudowane przeze mnie auto i przeczytaj o jego wyposażeniu które było zamontowane, a z którym był ważony.
Jeśli chodzi natomiast o "blaszaka" to jestem w trakcie zabudowy L4H3 i powiem Wam że na dzień dobry waga auta rzeczywista ma się nijak do tej wpisanej w DR i to różnica jest nie mała, bo wpis w DR jest zaniżony o około 150 kg.
krzlac - 2015-06-29, 08:16
| frólik napisał/a: | | Kamper waży 3100 kg. przy długości 7 metrów |
Ze wszystkim co na urlopie potrzebne i urlopowiczami? Taka masa (bo waga to urządzenie do ważenia) jest interesująca.
CORONAVIRUS - 2015-06-29, 11:14
| cirrustravel napisał/a: |
Może moderacja podzieli temat na "Neo-traveller" i "waga innych kamperów" ? |
to będzie jak wyrok śmierci ...zaoczny
WINNICZKI - 2015-06-30, 22:43
[quote="BIORCA"] | cirrustravel napisał/a: |
to będzie jak wyrok śmierci ...zaoczny | Ciekawe na Co,na Blaszanki ? czy moze na kampery również bo jak tu pisaliśmy w większości masę pustego mają zbliżoną do 3500 kg.Piszę o najnowszych produkcjach na rynku. WSZYSTKO jest przewalone bo przepisy są nie życiowe w stosunku do aut jaki teraz produkują. Kiedyś,żuk i nysa małe wąskie chybotliwe.I od tego czasu nikt nic w DMC nic nie zmienił.A samochody dostawcze urosły,rozszerzyły rozstaw osi Dosła elektronika ,abs-y i inne esy,wspomaganie kierownicy i cała kupa innych dodatków. A DMC max nadal 3500 kg, Ciekawe dla czego w Niemczech można jezdzić na kat.B samochodami o dmc 6,0 ton. I jakoś wypadków drastycznie nie przybywa?
silny - 2015-07-01, 05:37
Niemczech można jezdzić na kat.B samochodami o dmc 6,0 ton. -
Poważnie
janus - 2015-07-01, 06:07
Tak
Ale tylko kiedy PJ robiło się przed którymś tam rokiem (nie wiem dokładnie, ale dosyć dawno)
CORONAVIRUS - 2015-07-01, 07:35
[quote="WINNICZKI"] | BIORCA napisał/a: | | cirrustravel napisał/a: |
to będzie jak wyrok śmierci ...zaoczny | Ciekawe na Co,na Blaszanki ? |
dokładnie to na przypisanie konkretnej marce i wytwórcy łatki grubasa tworząc temat tylko dla niego i o nim ....
raz napisana opinia zostaje a świat idzie do przodu , ludzie nie zwracają uwagi na date opinii tylko na nią samą co skutkuje decyzją " nie kupuję bo ...."[
WINNICZKI - 2015-07-01, 18:08
BIORCA, A tak,szczerze ważyłeś swojego kampera,wyszedł Ci nacisk na tylną oś równy wytrzymałości opon.Czyli możesz bezpiecznie jeździć tylko sam za kierownicą.Pies jak położy się na tyle auta przewala wytrzymałość opon jakie masz na aucie. Trzeba by było przejść na wzmocnione na specjalnych felgach. Masz to czy wolisz nie myśleć jak kiedyś walnie opona ,a ktoś zacznie sie doktoryzować nad Twoją wydumką kamperową.Jak zwykle ZA CIEZKĄ
CORONAVIRUS - 2015-07-01, 20:16
Winniczek ...o co Ci chodzi ? Zadajesz mi pytania i sam sobie na nie odpowiadasz ??? Ogarniasz sytuację czy upał do Kraka już doleciał ?:)
Opony mam nowe z tamtego sezonu dopasowane do fury i motocykla na rampie a waga to w relacji z budowy , poczytaj sobie ...no plus moto i rampa czyli 150 kg .
nie czepiaj się , nie moja wina , że nie ogarnąłeś asortymentu ... ja bym tez nie ogarnął bo to nie moja bajka ale to nie powód by się czepiać i szukać dymów
WINNICZKI - 2015-07-03, 14:53
Oho widzę,że upał na wybrzeżu w pełnej krasie.Narzekasz na innych ,a sam doskonale wiesz że w Twoim kamperze waga jest za wysoka do wytrzymałości opon. Po co krytykować innych jak samemu zrobiło sie podobnie. (Sam to opisywałeś przy końcu budowy kampera-informacje są z pierwszej ręki) " | BIORCA napisał/a: | dokładnie to na przypisanie konkretnej marce i wytwórcy łatki grubasa tworząc temat tylko dla niego i o nim ....
raz napisana opinia zostaje a świat idzie do przodu , |
Kolejny temat będzie o budowie ,"grubasa'' z wybrzeża.
CORONAVIRUS - 2015-07-05, 14:38
| WINNICZKI napisał/a: | | ,a sam doskonale wiesz że w Twoim kamperze waga jest za wysoka do wytrzymałości opon. |
ja sobie nie przypominam bym na forum się chwalił jakie rok temu zakładałem opony
Ty wiesz... zatem oświeć czytających jakie ja mam nieodpowiednie opony na aucie .
jeśli nie jesteś w stanie to przestań pisać pierdoły
WINNICZKI - 2015-07-06, 00:36
Powiem szczerze ,jak ktoś przeczyta twoją relację z budowy ,na karawaning.pl to sie sam doczyta o czym teraz piszę.Mnie sie po prostu nie chce kopać z koniem,lub z kogutem .Ja wiem ,ty też to mi wystarczy.Jak ktoś ciekawy to prześledzi twoje wpisy i też sie dowie.I tyle.Zaczęła sie krytyka czyjegoś wyrobu np: Elcampu,może krytyka dobra,ale warto aby krytykowali ci co nie popełnili prawie takich samych błędów, W Krakowie jest upał,i odechciało mi sie pisać i wytykać drugiemu błędy.Nic nie będę udawadniał,i tak nie będę budował kampera na Iveco tylko na R.Master.Jeżeli w ogóle będę budował czas pokaże.Za twoją wydumkę jak już kiedyś pisałem wielki szacun bo wyszła super.Hej
CORONAVIRUS - 2015-07-06, 10:10
...czyli nie wiesz jakie mam opony ...ale wiesz , że są nieodpowiednie . To ciekawe .
WINNICZKI - 2015-07-06, 12:31
WINNICZKI - 2015-07-06, 12:41
Aaaaaa...widzisz załapałem. Założyłeś wzmocnione felgi i do tego odpowiednie opony. Ha,faktycznie nie załapałem asortymentu i tego co wykonałeś zeszłego roku. No jak tak to sorry wycofuję wszystko co wcześniej napisałem bo faktycznie przy takim zestawie to spokojnie przekroczysz DMC ,a nośność oponek będzie nadal ok. Pstrykniesz fotkę jak taki zestaw wygląda na IVECO.Zawsze widziałem tylko na Sprinterze ,lub na VW krafter BUS.
CORONAVIRUS - 2015-07-06, 12:45
winniczek...znajdź sobie inną ofiarę na forum , nudzi Ci się to może spacerek co ? Podobno pomaga .
Jeszcze raz i ostatni Ci mówię, że nie chwaliłem się na forum jakie rok temu zakładałem opony , wszystkie takie same , nowe ...zatem w budowie kampera 4 lata temu było zupełnie coś innego o ile było coś o moich oponach .
Ty twierdzisz , że mam złe a ja , że dobre więc w swej dobrotliwości napisz jakie ja do cholery mam te opony jak wiesz lepiej bo zaczynasz być geriatrycznym nudziarzem z tymi swoimi stwierdzeniami .
Pytam ---jakie mam opony wróżko ????
CORONAVIRUS - 2015-07-06, 12:48
Winniczek ...nie wykasowuj swoich postów i nie mieszaj innych tematów ze mną bo kiedyś tam był taki o wsadzaniu zamiast bliżniaków jednego koła ze wzmocnioną oponą a przykładem był sprinter z neta a nie moje auto któremu to jest niepotrzebne ...ROZUMISZ ???
Moje iveco to nie C z bliźniakami tylko S na pojedynczych felgach z tyłu zatem nic nigdy nie zmieniałem na wzmocnione ...popier***iło Ci się coś od upału .
Nie załąpałeś asortymentu bo miesza Ci się wszystko i babole popełniasz ... trudno .
WINNICZKI - 2015-07-06, 13:04
[quote="BIORCA"
Opony mam nowe z tamtego sezonu dopasowane do fury i motocykla na rampie a waga to w relacji z budowy , poczytaj sobie ...no plus moto i rampa czyli 150 kg .
To Twoja wypowiedź z poprzedniej strony. Piszesz i sam nie łapiesz co piszesz. I jak zwykle z postu na post robisz sie co raz bardziej chamski. Poziom tej rozmowy zasadniczo odbiega od kultury bycia jaką Ja reprezentuje ,zlewam co masz do powiedzenia ,kolejny raz udawadniasz na co Cię stać .Ale to nie moje towarzystwo .Ja pomyjami i inwektywami na forum nie mam zamiaru sie obrzucać Z mojej strony koniec tematu.
CORONAVIRUS - 2015-07-06, 13:09
choć przytulę ...czytaj ze zrozumieniem, pisz z sensem NA TEMAT i nie będzie problemu . PA
narka
|
|