|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kamperowanie - checklist
Rafał Gr - 2015-07-22, 13:33 Temat postu: checklist witam
przeszukałem (tak mi się wydaje) forum w poszukiwaniu takiej listy i nie znalazłem, wprawdzie jest namiastka w ABC ale nie jest to typowa lista kontrolna o jaką mi chodziło.
Fakt, że to mój pierwszy wyjazd kamperem napawa mnie nie małym lękiem i staram się zmniejszyć go za pomocą takich przydatnych "narzędzi" jakim jest choćby checklist.
Wklejam taką jaką udało mi się wygrzebać gdzieś w googlach i proszę o weryfikację, edytowanie i dopisywanie wszystkiego co w takiej liście powinno się znaleźć.
WYJAZD WEWNĄTRZ.
Po obróceniu foteli ustawieniu KIEROWNICA ustawić zablokować!
1. Antenę satelitarną złożyć i wyłączyć zasilanie w szafce TV. Szafkę zamknąć. Telewizor wyłączyć i zabezpieczyć, dokręcić przeguby mocowania i podeprzeć.
2. Okna dachowe sprawdzić, zamknąć. Okna powinny być zamknięte i zabezpieczone.
3. Okna boczne sprawdzić , zamknąć. (nad stołem , kuchnią , łóżkiem i wc). Klapy serwisowe oraz wentylacyjne powinny być zamknięte.
4. SZUFLADA- wcisnąć zabezpieczenie.
5. Szafa-światło oraz zamknąć ewent. nawiew z garażu ( wew. szafy.
6. Oświetlenie w szafkach sprawdzić wyłączyć.
7. SZAFKI sprawdzić domknięcie łącznie z WC
8. Kabina prysznicowa- zabezpieczyć.
9. Luźne rzeczy w kabinie umocować. Nie powinno być luźnych przedmiotów w kamperze.
10. Zamknięcie drzwi sprawdzić.
11. Ogrzewanie gazowe wyłączyć. Ewentualnie klimatyzacje też + zasilanie gniazdek w garażu. Zawory gazowe na panelu powinny być pozamykane.
12. Pompę wody na panelu wyłączyć. Wyłączyć AUX. Poziom wody czystej sprawdzić. Wszystkie kominki takie jak kuchenki gazowej, lodówki, ciepłej wody i eksploatacji gazu powinny być zabezpieczone.
1- Lodówka , zmienić tryb pracy. Lodówka powinna być w trybie zasilania 12V. Drzwi lodówki powinny być zabezpieczone.
1. Opuścić ewentualnie łóżko - PRZEŁĄCZNIK opuszczania na „środkową pozycję”.
2. KIEROWNICA ZABLOKOWAĆ !
WYJAZD ZEWNĄTRZ.
1. Podpory przód i tył - złożyć , schować. Dodatkowe podpory kampera powinny być schowane.
2. Gaz, butle zamknąć. Butle gazowe powinny być poprawnie zamocowane oraz zakręcone.
3. „KUWETA”- opróżnić. Sprawdzić i zamknąć
4. WODA CZYSTA jak trzeba uzupełnić ! Woda szara , sprawdzić zawór Zawór zbiornika ze ściekami powinien być zamknięty.
1. Anteny Satelitarna , DVBT, zdemontować , sprawdzić złożenie, (klapka przyłącza DVBT). Maszt anteny powinien być zabezpieczony oraz schowany.
1. Markiza złożyć , sprawdzić złożenie. Markiza boczna powinna być zrolowana i zabezpieczona.
2. Kable 230v zwinąć odłączyć. SPRAWDZIĆ KLAPKĘ ! Kabel 220V zasilający powinien być schowany i zabezpieczony.
3. Stolik , krzesła, wykładzinę itp. - złożyć schować.
4. Garaż – ułożyć rzeczy. Sprawdzić zamknięcia z obu stron.
5. Rowery, bagażnik rowerowy sprawdzić mocowanie.
6. OBEJŚĆ SAMOCHÓD, zajrzeć pod spód .
7. Jeszcze raz !PODPORY , KABLE, ANTENA SAT. Blokady spod kół powinny być zabrane.
PRZYJAZD
1. Poziomowanie , kliny , podpory.
2. Hamulec ręczny, bieg, blokada przednich drzwi !!!
3. Rolety , zasłony, kierownica odblokować , fotele obrócić.
4. Tryb pracy lodówki wybrać.
5. Gaz odkręcić.
6. Przyłącze 230V.
7. Piec - tryb pracy wybrać. A. Woda 1,2 czy ogrzewanie bez wody , czy ogrzewanie i woda ?
8. Panel sterowania włączyć pompę i AUX.
9. Klimatyzacja, wentylator Fiamma ? , podłączyć.
Bronek - 2015-07-22, 13:43
Musi moja to lista jest w schowku i gdzieś tu na Forum
Ale i tak szuflada "wylata"
i klapka dynda
Nie da się, to jak z alarmem w domu jak Cię nie okradają raz w roku to nievaktywujesz.
Ale lista jest...
Polecam by nabrać nawyków.
janusz - 2015-07-22, 13:56
Ale czad, brakuje mi sprawdzenia bezpieczników.
Jak samolot Kapitana Wrony. Miał listę i nawet ją studiowali podczas lądowania a kółka i tak nie wysunęły się.
Ruszysz z miejsca wszystko samo okaże się, że nie było złożone albo schowane.
jacekiagatka - 2015-07-22, 14:00
.....i tak zawsze po ruszeniu żona robi obchód i zamyka wysuwające się szuflady i skrzypiące drzwiczki. taka już tradycja
Brat - 2015-07-22, 14:01
... a i tak talerze przy hamowaniu wylatają ... z hukiem i brzękiem ...
Wiem, co piszę ...
Bronek - 2015-07-22, 14:10
janusz napisał/a: | Ale czad, brakuje mi sprawdzenia bezpieczników.
Jak samolot Kapitana Wrony. Miał listę i nawet ją studiowali podczas lądowania a kółka i tak nie wysunęły się.
Ruszysz z miejsca wszystko samo okaże się, że nie było złożone albo schowane. |
To pisałem gdzieś jak opisywane wyrwanie tradycyjne klapki zasilania? (o ile pamiętam Tadeusz coś opisywał)
lub jej niedomknięcia?
To mi dało po kilku wpadkach z czepką do myślenia.
Brak wspópracy z drugim pilotem... itd,
Rawic, wtedy sobie diodki pozakładał przy oknach by sprawdzać ich domknięcie..... i dynksy od garażu ponawiercał
Ta lista, pod warunkiem jej stosowania kilka razy się przydała.
Ale problem jest z szufladą, tego nie potrafimy przeskoczyć.... będzie magnesik neodymowy
Zwaliłem problem na Monikę, to jej rola, ta lista . Nie robi tego, ale ja mam sumienie jakby co czyste
zbyszekwoj - 2015-07-22, 14:24
To kierownicę przed wyjazdem zablokować ?
Kasetę przed wyjazdem opróżniać? To się g...na nie rozpuszczą.Ja opróżniam po zatrzymaniu.
janusz - 2015-07-22, 14:39
zbyszekwoj napisał/a: | Ja opróżniam po zatrzymaniu. |
Tu bym się nie upierał. Przed wyjazdem dobrze jest sprawdzić czy pusta. Brat napisał/a: | Wiem, co piszę ... |
Później może być telefon do przyjaciela. Jarek (Papamila) coś o tym wie.
Bronek - 2015-07-22, 14:40
Po pierwsze primo to przypomnienie, jak kaseta prawie świeża , to zostaje do emulgacji biologicznej w trakcie jazdy, ale jak dochodzi do..... to jadąc z żoną lepiej , luksusowo wypróżnić
Zdarzyło się w długiej trasie, że zabrakło pojemności skokowej kota.
Po drugie primo
Dukaciak ma do d... reg kierownicę ale ma wysuwaną, ja by maksymalnie cofnąć odwrócony fotel, ją........
I też jadąc nagle jak pędu zrywu kosmicznego przyśpieszenia dostaję, okazuje się_e kierownica lata.
Skwarek - 2015-07-22, 17:03
A może taką listę wprowadzić do komputerka samochodu itp. dołożyć alkomat i po zaliczeniu wszystkich punktów można uruchomić silnik.
W końcu samochody już teraz nas molestują o różne pierdółki , jakieś pasy, lampki, ......
Dla twardzieli.
Wersja chk alarmowa, jak trza jechać po flaszkę pozwala na ominięcie litanii i natychmiastowe uruchomienie silnika nawet z wyciągniętymi podporami.
Ach można zrobić listę której pierwszym punktem jest --- znajdź listę
w końcu jesteśmy coraz starsi.
Bronek - 2015-07-22, 17:28
U mnie wisiała na drzwiach od kibelka. Po ich zlikwidowaniu/zmianie na posuwisto zwrotne, została na goglach jak się okazuje.
Pominąłem checklistę obsługi toalety. Tu też wiele by można napisać.
Ci co nieużywają, tym bardziej mogą zapomnieć.
O kumplu co żonę na stacji benzynowej zostawił pisałem.
CAPOMAN - 2015-07-22, 17:32
zawsze się zastanawiam... po co rozkładać podpory?
Wiem, może głupie pytanie, ale jakoś nigdy nie miałem potrzeby kręcić i rozkładać - w zasadzie jakie jest ich przeznaczenie?- pomagają w poziomowaniu czy jak sama nazwa mówi służą jako podpory i stabilizują kamperka...?
zbyszekwoj - 2015-07-22, 17:40
Bronek napisał/a: | O kumplu co żonę na stacji benzynowej zostawił pisałem. |
Może niedobra była?
Bronek - 2015-07-22, 17:43
Jak masz poduszki, nie musisz,
.... itd....... jak masz krótkiego kampera z małym..... zwisem niekoniecznie
No i jak z różnych powodów żyjesz w celibacie. też
A poważnie to to co wyżej i do tego nie buja tak przekręcasz się z boku na bok.
Kwestia gustu.
Na motocyklu, to miał ograniczoną percepcję, kask deszcz, iiiiii to powrót ze zlotu był.
Nie no wrócił z niechęcią ale wrócił. Dobry chłop,
Kościelny mieli.
MILUŚ - 2015-07-22, 17:47
CAPOMAN napisał/a: | :wyszczerzony: zawsze się zastanawiam... po co rozkładać podpory? .............? |
Ponoć nie skrzypi i nie buja kiedy ..........figlujesz
CAPOMAN - 2015-07-22, 17:53
MILUŚ napisał/a: | CAPOMAN napisał/a: | :wyszczerzony: zawsze się zastanawiam... po co rozkładać podpory? .............? |
Ponoć nie skrzypi i nie buja kiedy ..........figlujesz |
a wiecie co... nawet o tym nie pomyślałem a rzeczywiście "w trakcie" wszystko się buja i skrzypi
Następnym razem rozkładam podpory i zweryfikuje ten kierunek
Bronek - 2015-07-22, 18:12
Mniej roboty jak zrezygnujesz........
Pamiętaj też że antena CB to jak szczytówka wędki. Zdradza branie.....
Johny_Walker - 2015-07-23, 11:26
janusz napisał/a: | Ale czad, brakuje mi sprawdzenia bezpieczników.
Jak samolot Kapitana Wrony. Miał listę i nawet ją studiowali podczas lądowania a kółka i tak nie wysunęły się.
Ruszysz z miejsca wszystko samo okaże się, że nie było złożone albo schowane. |
Bo zapomniał sprawdzić bezpiecznika co go teczką rzuconą w kąt zasłonił lub wyłączył. I samolot za kilkadziesiąt baniek w pizdu do kasacji. Silniki tylko sprzedali. Ale cicho sza! Nie demaskować bohatera!
Bronek - 2015-07-23, 11:44
Tu z teorią spiskową wypada się zgodzić...
Wielu bohaterów Ojczyzna takich posiada o Dziadku Piłsudskim.. nie wspomnę
Ale sam już byłem bliski rozbiórki kampera, w celu szukania zanikłego prądu....
A to rzucony kapeć czy wór brudnych ciuchów główny hebel zahaczył i prąd wywyłączył ! wyszczerzony:
toscaner - 2015-07-23, 21:16
Chyba jednak lubię mojego kampera.
Check lista:
1 - Odpalić.
2 - sprawdzić czy pies jest w kamperze
3 - odjechać.
CORONAVIRUS - 2015-07-23, 21:55
pierwszy post jest niekompletny ... brakuje od cholery punktów .
Sprawdzanie stanu technicznego pojazdu przez kierowcę przed każdym wyjazdem w trasę zwiększa samopoczucie (pewność) kierowcy i komfort jazdy, a ponadto zmniejsza ryzyko wypadku. Do typowych czynności zaliczanych do obsługi codziennej i sprawdzania stanu technicznego wpływających bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy, jest kontrola:
ciśnienia powietrza w ogumieniu i jego stan,
działania hamulców,
działania układu kierowniczego,
oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego - czy jest sprawne,
właściwego poziomu płynów eksploatacyjnych,
właściwego poziomu oleju - czy jest prawidłowy, czy nie ma wycieków płynu eksploatacyjnego, oleju, paliwa,
czystości szyby (sprawdzenie działania wycieraczek), reflektorów, lamp i tablic,
ważności gaśnicy ,
sprawdzenie zewnętrzne kampera , czy jest we właściwym stanie (np.: czy jest czysty, nie posiada widocznych pęknięć i dziur.
czy kierowca wyjeżdżając w trasę ma wszystkie niezbędne dokumenty łącznie z prawem jazdy, dowodem rejestracyjnym i dokumentem przewozowym.
czy kierowca jest TRZEŹWY ?
Sposób sprawdzania pojazdu jest podany w instrukcji obsługi pojazdu i może się różnić w zależności od pojazdu. W pojazdach bardzo zaawansowanych technicznie kierowca przed ruszeniem w trasę musi przeanalizować wskazania wyświetlane na panelu sterowniczym przez komputer pokładowy. Jeśli podczas prowadzenia sprawdzenia pojazdu zostaną stwierdzone przez kierowcę lub komputer pokładowy ewentualne usterki i nieprawidłowości, należy je bezwzględnie usunąć jeszcze przed wyruszeniem w trasę.
Typowe zagrożenia występujące podczas wykonywania obsługi codziennej i sprawdzania stanu pojazdu, są to zagrożenia:
uderzeniem, zgnieceniem przez poruszające się na polu postojowym lub manewrowym inne pojazdy,
upadkiem z DACHU KAMPERA podczas prowadzenia kontroli lub w wyniku potknięcia o przedmioty zamontowane na dachu ,
uderzeniem, zmiażdżeniem, obtarciem na skutek spadających przedmiotów, np. nieprzymocowany kajak na dachu kampera,
schorzenia układu mięśniowo-szkieletowego wskutek wymuszonej pozycji pracy zwłaszcza podczas przenoszenia i podnoszenia kół, ładunków pozostających na dachu,
przekłuciem, przebiciem, starciem na skutek ostrych elementów nadwozia (np.: wystające elementy / doczepione stoły / , pęknięcia i dziury w poszyciu ,
urazu rąk na skutek kontaktu z obracającymi się elementami silnika podczas kontroli stanu oleju, płynów eksploatacyjnych, itp.,
zagrożeniem zatrucia się od chemicznych substancji szkodliwych i niebezpiecznych wydzielających ze zbiornika WC lub szarej wody ,
oparzenie na skutek kontaktu z gorącymi lub żrącymi substancjami przewożonymi w pojeździe,
przygnieceniem, uderzeniem, obtarciem na skutek opadnięcia klapy od silnika podczas prowadzenia czynności sprawdzających,
uderzeniem, obtarciem na skutek nie przewidzianego opadnięcia drzwi , okien kampera,
skaleczeniem, obtarciem przez ostre wystające elementy podczas codziennych czynności sprawdzających stan techniczny pojazdu,
uderzeniem się podczas wsiadania do kabiny pojazdu,
poparzeniem się na skutek kontaktu z substancją niebezpieczną, np.: paliw płynnych, substancji chemicznych, itp.,
przebiciem, przecięciem, przekłuciem na skutek sprawdzania rozmieszczenia i mocowania bagażu w pojeździe .
trzeba uważać
Bronek - 2015-07-23, 22:41
Wypróżnić się.
I autorzy w tym ja..... leki!! Odstawić psychotropy na 24 h przed jazdą
toscaner - 2015-07-23, 23:42
No ok, Check lista:
1 - znaleźć kampera
2 - sprawdzić czy pies jest w kamperze
2b - czy kierowca jest TRZEŹWY (pojęcie względne 0,5 - 0,8 = trzeźwy)
2c - Odstawić psychotropy na 24 h przed jazdą
2,9 - Odpalić.
3 - odjechać.
Johny_Walker - 2015-07-24, 11:35
toscaner napisał/a: | No ok, Check lista:
1 - znaleźć kampera
2 - sprawdzić czy pies jest w kamperze
2b - czy kierowca jest TRZEŹWY (pojęcie względne 0,5 - 0,8 = trzeźwy)
2c - Odstawić psychotropy na 24 h przed jazdą
2,9 - Odpalić.
3 - odjechać.
|
4 - wrócić się po żonę
janusz - 2015-07-24, 11:40
Johny_Walker napisał/a: | 4 - wrócić się po żonę |
Kurcze, jak już została to bez sensu. Wrócisz to opier...., że już jej nie kochasz, że 17 lat temu też o niej zapomniałeś i poszedłeś z kumplami na piwo. Później i tak 3 dni na cicho.
Zostanie to cisza taka sama a chociaż a jest szansa, że przemyśli i przejdzie jej złość.
Tego punktu bym nie wpisywał.
Brat - 2015-07-24, 16:28
Adaś ... szacun ... powinieneś pisać instrukcje obsługi. Dla amerykanów głównie ...
Ale - mówiąc szczerze - wolę praktykować checklist toscanera
krzysztofCz - 2015-07-24, 19:38
Instrukcje, listy startowe i inne pierdoły. Najprościej mieć auto sprawne, zatankowane wszystkimi glutami łącznie z przyprawami do grilla i... jeździć codziennie. Po ruszeniu wszystko i tak ulega samoukładaniu
|
|