Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kamperowanie - checklist

Rafał Gr - 2015-07-22, 13:33
Temat postu: checklist
witam
przeszukałem (tak mi się wydaje) forum w poszukiwaniu takiej listy i nie znalazłem, wprawdzie jest namiastka w ABC ale nie jest to typowa lista kontrolna o jaką mi chodziło.
Fakt, że to mój pierwszy wyjazd kamperem napawa mnie nie małym lękiem i staram się zmniejszyć go za pomocą takich przydatnych "narzędzi" jakim jest choćby checklist.
Wklejam taką jaką udało mi się wygrzebać gdzieś w googlach i proszę o weryfikację, edytowanie i dopisywanie wszystkiego co w takiej liście powinno się znaleźć.

WYJAZD WEWNĄTRZ.
Po obróceniu foteli ustawieniu KIEROWNICA ustawić zablokować!
1. Antenę satelitarną złożyć i wyłączyć zasilanie w szafce TV. Szafkę zamknąć.  Telewizor wyłączyć i zabezpieczyć, dokręcić przeguby mocowania i podeprzeć. 
2. Okna dachowe sprawdzić, zamknąć. Okna powinny być zamknięte i zabezpieczone.
3. Okna boczne sprawdzić , zamknąć. (nad stołem , kuchnią , łóżkiem i wc). Klapy serwisowe oraz wentylacyjne powinny być zamknięte.
4. SZUFLADA- wcisnąć zabezpieczenie. 
5. Szafa-światło oraz zamknąć ewent. nawiew z garażu ( wew. szafy. 
6. Oświetlenie w szafkach sprawdzić wyłączyć. 
7. SZAFKI sprawdzić domknięcie łącznie z WC 
8. Kabina prysznicowa- zabezpieczyć. 
9. Luźne rzeczy w kabinie umocować. Nie powinno być luźnych przedmiotów w kamperze.
10. Zamknięcie drzwi sprawdzić. 
11. Ogrzewanie gazowe wyłączyć. Ewentualnie klimatyzacje też + zasilanie gniazdek w garażu. Zawory gazowe na panelu powinny być pozamykane.
12. Pompę wody na panelu wyłączyć. Wyłączyć AUX. Poziom wody czystej sprawdzić. Wszystkie kominki takie jak kuchenki gazowej, lodówki, ciepłej wody i eksploatacji gazu powinny być zabezpieczone.
1- Lodówka , zmienić tryb pracy. Lodówka powinna być w trybie zasilania 12V. Drzwi lodówki powinny być zabezpieczone.
1. Opuścić ewentualnie łóżko - PRZEŁĄCZNIK opuszczania na „środkową pozycję”. 
2. KIEROWNICA ZABLOKOWAĆ !





WYJAZD ZEWNĄTRZ.
1. Podpory przód i tył - złożyć , schować. Dodatkowe podpory kampera powinny być schowane.
2. Gaz, butle zamknąć. Butle gazowe powinny być poprawnie zamocowane oraz zakręcone.
3. „KUWETA”- opróżnić. Sprawdzić i zamknąć 
4. WODA CZYSTA jak trzeba uzupełnić ! Woda szara , sprawdzić zawór Zawór zbiornika ze ściekami powinien być zamknięty.
1. Anteny Satelitarna , DVBT, zdemontować , sprawdzić złożenie, (klapka przyłącza DVBT). Maszt anteny powinien być zabezpieczony oraz schowany. 
1. Markiza złożyć , sprawdzić złożenie. Markiza boczna powinna być zrolowana i zabezpieczona.
2. Kable 230v zwinąć odłączyć. SPRAWDZIĆ KLAPKĘ ! Kabel 220V zasilający powinien być schowany i zabezpieczony.
3. Stolik , krzesła, wykładzinę itp. - złożyć schować. 
4. Garaż – ułożyć rzeczy. Sprawdzić zamknięcia z obu stron. 
5. Rowery, bagażnik rowerowy sprawdzić mocowanie. 
6. OBEJŚĆ SAMOCHÓD, zajrzeć pod spód . 
7. Jeszcze raz !PODPORY , KABLE, ANTENA SAT. Blokady spod kół powinny być zabrane.

PRZYJAZD 
1. Poziomowanie , kliny , podpory. 
2. Hamulec ręczny, bieg, blokada przednich drzwi !!! 
3. Rolety , zasłony, kierownica odblokować , fotele obrócić. 
4. Tryb pracy lodówki wybrać. 
5. Gaz odkręcić. 
6. Przyłącze 230V. 
7. Piec - tryb pracy wybrać. A. Woda 1,2 czy ogrzewanie bez wody , czy ogrzewanie i woda ? 
8. Panel sterowania włączyć pompę i AUX. 
9. Klimatyzacja, wentylator Fiamma ? , podłączyć. 

:spoko :bigok :spoko

Bronek - 2015-07-22, 13:43

:wyszczerzony: Musi moja to lista jest w schowku i gdzieś tu na Forum

Ale i tak szuflada "wylata"
i klapka dynda

Nie da się, to jak z alarmem w domu jak Cię nie okradają raz w roku to nievaktywujesz.
Ale lista jest...
Polecam by nabrać nawyków.

janusz - 2015-07-22, 13:56

Ale czad, brakuje mi sprawdzenia bezpieczników.
Jak samolot Kapitana Wrony. Miał listę i nawet ją studiowali podczas lądowania a kółka i tak nie wysunęły się. :haha:
Ruszysz z miejsca wszystko samo okaże się, że nie było złożone albo schowane.

jacekiagatka - 2015-07-22, 14:00

.....i tak zawsze po ruszeniu żona robi obchód i zamyka wysuwające się szuflady i skrzypiące drzwiczki. taka już tradycja :haha:
Brat - 2015-07-22, 14:01

... a i tak talerze przy hamowaniu wylatają ... z hukiem i brzękiem ... ;)
Wiem, co piszę ... ;)

Bronek - 2015-07-22, 14:10

janusz napisał/a:
Ale czad, brakuje mi sprawdzenia bezpieczników.
Jak samolot Kapitana Wrony. Miał listę i nawet ją studiowali podczas lądowania a kółka i tak nie wysunęły się. :haha:
Ruszysz z miejsca wszystko samo okaże się, że nie było złożone albo schowane.


To pisałem gdzieś jak opisywane wyrwanie tradycyjne klapki zasilania? (o ile pamiętam Tadeusz coś opisywał)

lub jej niedomknięcia?
To mi dało po kilku wpadkach z czepką do myślenia.
Brak wspópracy z drugim pilotem... itd,

Rawic, wtedy sobie diodki pozakładał przy oknach by sprawdzać ich domknięcie..... i dynksy od garażu ponawiercał

Ta lista, pod warunkiem jej stosowania kilka razy się przydała.

Ale problem jest z szufladą, tego nie potrafimy przeskoczyć.... będzie magnesik neodymowy

Zwaliłem problem na Monikę, to jej rola, ta lista . Nie robi tego, ale ja mam sumienie jakby co czyste

zbyszekwoj - 2015-07-22, 14:24

To kierownicę przed wyjazdem zablokować ? :roll:

Kasetę przed wyjazdem opróżniać? To się g...na nie rozpuszczą.Ja opróżniam po zatrzymaniu.

janusz - 2015-07-22, 14:39

zbyszekwoj napisał/a:
Ja opróżniam po zatrzymaniu.

Tu bym się nie upierał. Przed wyjazdem dobrze jest sprawdzić czy pusta.
Brat napisał/a:
Wiem, co piszę ... ;)

Później może być telefon do przyjaciela. Jarek (Papamila) coś o tym wie. :haha:

Bronek - 2015-07-22, 14:40

Po pierwsze primo to przypomnienie, jak kaseta prawie świeża , to zostaje do emulgacji biologicznej w trakcie jazdy, ale jak dochodzi do..... to jadąc z żoną lepiej , luksusowo wypróżnić
Zdarzyło się w długiej trasie, że zabrakło pojemności skokowej kota.

Po drugie primo

Dukaciak ma do d... reg kierownicę ale ma wysuwaną, ja by maksymalnie cofnąć odwrócony fotel, ją........

I też jadąc nagle jak pędu zrywu kosmicznego przyśpieszenia dostaję, okazuje się_e kierownica lata.

Skwarek - 2015-07-22, 17:03

A może taką listę wprowadzić do komputerka samochodu itp. dołożyć alkomat i po zaliczeniu wszystkich punktów można uruchomić silnik.

W końcu samochody już teraz nas molestują o różne pierdółki , jakieś pasy, lampki, ......
Dla twardzieli.
Wersja chk alarmowa, jak trza jechać po flaszkę pozwala na ominięcie litanii i natychmiastowe uruchomienie silnika nawet z wyciągniętymi podporami. ;)

Ach można zrobić listę której pierwszym punktem jest --- znajdź listę

w końcu jesteśmy coraz starsi.

Bronek - 2015-07-22, 17:28

U mnie wisiała na drzwiach od kibelka. Po ich zlikwidowaniu/zmianie na posuwisto zwrotne, została na goglach jak się okazuje.

Pominąłem checklistę obsługi toalety. Tu też wiele by można napisać. :wyszczerzony:

Ci co nieużywają, tym bardziej mogą zapomnieć.

O kumplu co żonę na stacji benzynowej zostawił pisałem. :wyszczerzony:

CAPOMAN - 2015-07-22, 17:32

:wyszczerzony: zawsze się zastanawiam... po co rozkładać podpory? :szeroki_usmiech
Wiem, może głupie pytanie, ale jakoś nigdy nie miałem potrzeby kręcić i rozkładać - w zasadzie jakie jest ich przeznaczenie?- pomagają w poziomowaniu czy jak sama nazwa mówi służą jako podpory i stabilizują kamperka...?

zbyszekwoj - 2015-07-22, 17:40

Bronek napisał/a:
O kumplu co żonę na stacji benzynowej zostawił pisałem.


Może niedobra była? :szeroki_usmiech

Bronek - 2015-07-22, 17:43

Jak masz poduszki, nie musisz,
.... itd....... jak masz krótkiego :mikolaj kampera z małym..... zwisem :lol: niekoniecznie

No i jak z różnych powodów żyjesz w celibacie. też

A poważnie to to co wyżej i do tego nie buja tak przekręcasz się z boku na bok.

Kwestia gustu.

Na motocyklu, to miał ograniczoną percepcję, kask deszcz, iiiiii to powrót ze zlotu był.
Nie no wrócił z niechęcią ale wrócił. Dobry chłop, :kwiatki: :shock:
Kościelny mieli. :bigok

MILUŚ - 2015-07-22, 17:47

CAPOMAN napisał/a:
:wyszczerzony: zawsze się zastanawiam... po co rozkładać podpory? :szeroki_usmiech .............?


Ponoć nie skrzypi i nie buja kiedy ..........figlujesz :-P

CAPOMAN - 2015-07-22, 17:53

MILUŚ napisał/a:
CAPOMAN napisał/a:
:wyszczerzony: zawsze się zastanawiam... po co rozkładać podpory? :szeroki_usmiech .............?


Ponoć nie skrzypi i nie buja kiedy ..........figlujesz :-P


a wiecie co... nawet o tym nie pomyślałem :wyszczerzony: :wyszczerzony: :wyszczerzony: a rzeczywiście "w trakcie" wszystko się buja i skrzypi :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :ok

Następnym razem rozkładam podpory :ok i zweryfikuje ten kierunek :spoko

Bronek - 2015-07-22, 18:12

Mniej roboty jak zrezygnujesz........

Pamiętaj też że antena CB to jak szczytówka wędki. Zdradza branie.....

Johny_Walker - 2015-07-23, 11:26

janusz napisał/a:
Ale czad, brakuje mi sprawdzenia bezpieczników.
Jak samolot Kapitana Wrony. Miał listę i nawet ją studiowali podczas lądowania a kółka i tak nie wysunęły się. :haha:
Ruszysz z miejsca wszystko samo okaże się, że nie było złożone albo schowane.

Bo zapomniał sprawdzić bezpiecznika co go teczką rzuconą w kąt zasłonił lub wyłączył. I samolot za kilkadziesiąt baniek w pizdu do kasacji. Silniki tylko sprzedali. Ale cicho sza! Nie demaskować bohatera!

Bronek - 2015-07-23, 11:44

Tu z teorią spiskową wypada się zgodzić...
Wielu bohaterów Ojczyzna takich posiada o Dziadku Piłsudskim.. nie wspomnę

Ale sam już byłem bliski rozbiórki kampera, w celu szukania zanikłego prądu....
A to rzucony kapeć czy wór brudnych ciuchów główny hebel zahaczył i prąd wywyłączył ! wyszczerzony:

toscaner - 2015-07-23, 21:16

Chyba jednak lubię mojego kampera.

Check lista:

1 - Odpalić.
2 - sprawdzić czy pies jest w kamperze
3 - odjechać. :haha:

CORONAVIRUS - 2015-07-23, 21:55

pierwszy post jest niekompletny ... brakuje od cholery punktów .

Sprawdzanie stanu technicznego pojazdu przez kierowcę przed każdym wyjazdem w trasę zwiększa samopoczucie (pewność) kierowcy i komfort jazdy, a ponadto zmniejsza ryzyko wypadku. Do typowych czynności zaliczanych do obsługi codziennej i sprawdzania stanu technicznego wpływających bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy, jest kontrola:

ciśnienia powietrza w ogumieniu i jego stan,

działania hamulców,

działania układu kierowniczego,

oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego - czy jest sprawne,

właściwego poziomu płynów eksploatacyjnych,

właściwego poziomu oleju - czy jest prawidłowy, czy nie ma wycieków płynu eksploatacyjnego, oleju, paliwa,

czystości szyby (sprawdzenie działania wycieraczek), reflektorów, lamp i tablic,

ważności gaśnicy ,

sprawdzenie zewnętrzne kampera , czy jest we właściwym stanie (np.: czy jest czysty, nie posiada widocznych pęknięć i dziur.


czy kierowca wyjeżdżając w trasę ma wszystkie niezbędne dokumenty łącznie z prawem jazdy, dowodem rejestracyjnym i dokumentem przewozowym.

czy kierowca jest TRZEŹWY ?

Sposób sprawdzania pojazdu jest podany w instrukcji obsługi pojazdu i może się różnić w zależności od pojazdu. W pojazdach bardzo zaawansowanych technicznie kierowca przed ruszeniem w trasę musi przeanalizować wskazania wyświetlane na panelu sterowniczym przez komputer pokładowy. Jeśli podczas prowadzenia sprawdzenia pojazdu zostaną stwierdzone przez kierowcę lub komputer pokładowy ewentualne usterki i nieprawidłowości, należy je bezwzględnie usunąć jeszcze przed wyruszeniem w trasę.

Typowe zagrożenia występujące podczas wykonywania obsługi codziennej i sprawdzania stanu pojazdu, są to zagrożenia:

uderzeniem, zgnieceniem przez poruszające się na polu postojowym lub manewrowym inne pojazdy,

upadkiem z DACHU KAMPERA podczas prowadzenia kontroli lub w wyniku potknięcia o przedmioty zamontowane na dachu ,

uderzeniem, zmiażdżeniem, obtarciem na skutek spadających przedmiotów, np. nieprzymocowany kajak na dachu kampera,

schorzenia układu mięśniowo-szkieletowego wskutek wymuszonej pozycji pracy zwłaszcza podczas przenoszenia i podnoszenia kół, ładunków pozostających na dachu,

przekłuciem, przebiciem, starciem na skutek ostrych elementów nadwozia (np.: wystające elementy / doczepione stoły / , pęknięcia i dziury w poszyciu ,

urazu rąk na skutek kontaktu z obracającymi się elementami silnika podczas kontroli stanu oleju, płynów eksploatacyjnych, itp.,

zagrożeniem zatrucia się od chemicznych substancji szkodliwych i niebezpiecznych wydzielających ze zbiornika WC lub szarej wody ,

oparzenie na skutek kontaktu z gorącymi lub żrącymi substancjami przewożonymi w pojeździe,

przygnieceniem, uderzeniem, obtarciem na skutek opadnięcia klapy od silnika podczas prowadzenia czynności sprawdzających,

uderzeniem, obtarciem na skutek nie przewidzianego opadnięcia drzwi , okien kampera,

skaleczeniem, obtarciem przez ostre wystające elementy podczas codziennych czynności sprawdzających stan techniczny pojazdu,

uderzeniem się podczas wsiadania do kabiny pojazdu,

poparzeniem się na skutek kontaktu z substancją niebezpieczną, np.: paliw płynnych, substancji chemicznych, itp.,

przebiciem, przecięciem, przekłuciem na skutek sprawdzania rozmieszczenia i mocowania bagażu w pojeździe .


trzeba uważać :bajer

Bronek - 2015-07-23, 22:41

Wypróżnić się.

I autorzy w tym ja..... leki!! Odstawić psychotropy na 24 h przed jazdą

toscaner - 2015-07-23, 23:42

No ok, Check lista:

1 - znaleźć kampera
2 - sprawdzić czy pies jest w kamperze
2b - czy kierowca jest TRZEŹWY (pojęcie względne 0,5 - 0,8 = trzeźwy)
2c - Odstawić psychotropy na 24 h przed jazdą
2,9 - Odpalić.
3 - odjechać.
:haha:

Johny_Walker - 2015-07-24, 11:35

toscaner napisał/a:
No ok, Check lista:

1 - znaleźć kampera
2 - sprawdzić czy pies jest w kamperze
2b - czy kierowca jest TRZEŹWY (pojęcie względne 0,5 - 0,8 = trzeźwy)
2c - Odstawić psychotropy na 24 h przed jazdą
2,9 - Odpalić.
3 - odjechać.
:haha:

4 - wrócić się po żonę

janusz - 2015-07-24, 11:40

Johny_Walker napisał/a:
4 - wrócić się po żonę

Kurcze, jak już została to bez sensu. Wrócisz to opier...., że już jej nie kochasz, że 17 lat temu też o niej zapomniałeś i poszedłeś z kumplami na piwo. Później i tak 3 dni na cicho.
Zostanie to cisza taka sama a chociaż a jest szansa, że przemyśli i przejdzie jej złość. :szeroki_usmiech
Tego punktu bym nie wpisywał.

Brat - 2015-07-24, 16:28

Adaś ... szacun ... powinieneś pisać instrukcje obsługi. Dla amerykanów głównie ... ;)
Ale - mówiąc szczerze - wolę praktykować checklist toscanera ;)

krzysztofCz - 2015-07-24, 19:38

Instrukcje, listy startowe i inne pierdoły. Najprościej mieć auto sprawne, zatankowane wszystkimi glutami łącznie z przyprawami do grilla i... jeździć codziennie. Po ruszeniu wszystko i tak ulega samoukładaniu :szeroki_usmiech

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group