Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - regulacja pompy wtryskowej bosch

erikson - 2015-08-04, 13:43
Temat postu: regulacja pompy wtryskowej bosch
może ktoś mnie uświadomić do czego ta śruba i jak się ja reguluje,pytam bo troszkę mi sie przy wymianie oringu przestawiła.
Jaśko - 2015-08-04, 15:56

To jest najprawdopodobniej regulacja dawki paliwa i powinna być ustawiana na specjalnym stole do regulacji pomp wtryskowych.
erikson - 2015-08-04, 16:22

słyszałem ze można tym tuningować pompę,zwiększając luz zmniejszając dawkę,czy da sie to ustawić na słuch?,mi śruba sie chyba wkręciła o pól lub cały obrót za mało i teraz nie wiem czy przez to ograniczyłem dawkę czy zwiększyłem?
Jaśko - 2015-08-04, 18:39

Jeśli wykręcasz to dawkę zwiększasz. Na słuch nie powinno się tego robić. Na stole probierczym ustawia się dawkę precyzyjnie.
Gewehr - 2015-08-04, 19:13

Jeśli nie dotykałeś śruby regulacji wolnych obrotów, robisz to tak:
Wykręcasz dawkę na tyle, aby "łapał" oring. Próbujesz odpalić bez gazu. Jak nie zapala, wkręcasz o pół obrotu. Wkręcanie powtarzasz do momentu odpalenia. Jak już odpalisz, to nagrzewasz silnik do temp. roboczej. Następnie wkręcasz dawkę paliwa do momentu gdy obroty silnika zrównają się do około 850. Jedziesz na test drogowy. Jeśli jest słaby i nie przydymia na czarno, wkręcasz o pół obrotu i dalej testujesz. Jak już znajdziesz moment że będzie miał moc i nie dymił nadmiernie, regulujesz wolne obroty i po temacie.
Jak za bardzo wkręcisz dawkę, to rozbiegasz silnik i go tym zabijesz. Pamiętaj o tym! Robisz to na własne ryzyko :ok

Edit: Na zdjęciach, masz śrubę regulacji dawki z blaszką zabezpieczającą. Nie powinieneś za bardzo przestawić dawki, chyba że kręciłeś na siłę.

erikson - 2015-08-04, 20:15

wykręcałem całość,czyli śrubę z nakrętka( nie dotykając śruby), wykręciła sie bez naruszenia w całości,czynność wkręcania była podobna jak wykręcania,lecz w pewnym momencie zauważyłem ze kreci mi sie przez chwile sama kontra( nakretka na klucz 13) ,cofnąłem troszkę ta nakrętkę i od tego momentu wkręcałem pilnując aby śruba wkręcała sie jednocześnie,wychodzi na to ze troszkę mogłem ograniczyć dawkę,pewnie dużej różnicy w położeniu śruby co do stanu pierwotnego nie ma,ale teraz trudno to stwierdzić na 100%.
Jada próbna-przykopca na czarno wchodząc na obroty ,wysokie juz z malo iloscia lub bez czarnego dymu

Gewehr - 2015-08-04, 20:29

Czyli nie ruszyłeś, a jak nawet, to bardzo delikatnie.

ZOSTAW, NIE RUSZAJ, NIE DOTYKAJ, tak niech pozostanie :bajer

erikson - 2015-08-04, 21:04

a co z tym dymieniem?
Gewehr - 2015-08-04, 21:28

Jak Ci nie przeszkadza to dymienie i nie okopca boku auta, to zostaw. Jeśli chcesz je skasować, to wykręcaj delikatnie śrubę dawki i testuj. Ma delikatnie przydymiać tylko przy maksymalnym przyspieszaniu. Brak dymienia= spadek mocy. Sam zdecyduj.
erikson - 2015-08-05, 06:49

Ok,dzieki za odp.,spróbuje troszkę wkrecic aby była jak było,bo przy tym ustawieniu dobrze mi spalał.
erikson - 2015-08-06, 07:47

czy ja dobrze zrozumiałem?
wkręcając śruba zmniejszam dawkę ,dymienie ustaje,ale traci moc
1) z obserwacji u mnie tak wynika,auto dymiło,moc była taka sobie,delikatnie wkeciłem,moc sie poprawiła,dymienie sie zmniejszyło.
2) gdy jeszcze delikatnie wkręciłem,wydaje mi sie stracił na przyspieszeniu,ale dym ustał

erikson - 2015-08-19, 11:11

kolejna zabawa ,śrubę regulowałem w zakresie pół obrotu śruby
1)odkręcając-auto tak jakby słabo w całym zakresie obrotów
2) dokręcając auto nabierało delikatnie mocy przy pracy turbo w zakresie od 0.5 bara w gore


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group