Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Przetwornica 12/230V jak używać.

HENRYCZEK - 2015-08-17, 20:26
Temat postu: Przetwornica 12/230V jak używać.
Czy można korzystać z przetwornicy w czasie pracy silnika ( jazdy)
Przetwornica 1500/3000 W,podpięta do aku pokładowego.100Ah
Moc urządzenia do współpracy to 300 W.
Dodatkowo zamontowany jest solar.
Pytam bo to nowo założone gadżety a wyjazd wcześnie rano.

Bronek - 2015-08-17, 20:32

tak
donald - 2015-08-17, 20:32

Można bez obaw kożystać w czasie jazdy....takiej mocy przetwornica pociągnie prawie wszystko... :spoko
toscaner - 2015-08-17, 21:42

Przetwornica to elektronika, bez znaczenia dla niej. Można używać bez obaw.
silny - 2015-08-18, 06:21

heniutek , ale sinus? bo np urządzenia elektroniczne nie tolerują kanciatych przebiegów i sie przepalają lub nie chodzą.

spaliłem tak trafo bumboksa :(

toscaner - 2015-08-18, 07:53

I pamiętaj zapinaniu pasów. :spoko
kaimar - 2015-08-18, 08:45

donald napisał/a:
Można bez obaw kożystać w czasie jazdy....takiej mocy przetwornica pociągnie prawie wszystko...


Nie jest tak do końca. Przetwornica wytrzyma ale połączenie akumulatora zabudowy z akumulatorem podwozia które odbywa się przez elektroblok, może już nie wytrzymać. To połączenie projektowane jest zazwyczaj na prąd rzędu 30-40A.

Johny_Walker - 2015-08-18, 09:18
Temat postu: Re: Przetwornica 12/230V jak używać.
HENRYCZEK napisał/a:
Czy można korzystać z przetwornicy w czasie pracy silnika ( jazdy)
Przetwornica 1500/3000 W,podpięta do aku pokładowego.100Ah
Moc urządzenia do współpracy to 300 W.
Dodatkowo zamontowany jest solar.
Pytam bo to nowo założone gadżety a wyjazd wcześnie rano.

Jeżeli zamierzasz wykorzystywać moc takiej przetwornicy, to zakładając prawidłowy montaż grubymi kablami stawiam że pierwszy umrze akumulator.
Jeśli tylko 300W, to nie problem ale znowu mam wątpliwość czy nie szkoda tracić energię na prąd jałowy przewymiarowanej pięciokrotnie przetwornicy?

toscaner - 2015-08-18, 09:28

A może te 300W to właśnie w czasie jazdy? Nie wiem, TV, laptopy dla dzieciaków, a na postoju suszarka do włosów dla żony, ekspres do kawy dlatego 1500W.
No i jeśli jest to Volt 1500/3000 to miałem to na stole i jałowego zaledwie 0,75A. Do przeżycia przy tej mocy. :spoko
No i jak obciążona 300W, to już nie jałowo. :mrgreen:

Z tym, że Kaimar ma trochę rację. Zwykły kamper z instalacją i przekaźnikami pod 30-40A to lekko mało. U mnie lecą 25mm2 i bezpieczniki po 80A - 200A, przekaźniki 70A, 250A, a w czasie jazdy na zabudowę potrafi lecieć u mnie i 60-85A, więc taki 30-40A. :-/

Z drugiej strony jeśli faktycznie 300W podczas jazdy to to przecież ok. 20-25A więc instalacja wytrzyma. Zależy jeszcze jaki aku na zabudowie.

HENRYCZEK - 2015-08-18, 13:24

Dzieciaki pojechały kamperować.Festiwal Hip-Hop Czechy.
http://www.hiphopkemp.pl
Na czas przejazdu włączony boiler 230V/300 W i zapewne suboofer 230V o mocy ? :roll:
Stąd moje obawy i zapytanie.

J_W
Kaimar montował solara i przetwornice,więc o grubość kabli itp. jestem spokojny.
Przetwornica( Volt 1500/3000 sinus)głównie na potrzeby ekspresu kawowego. :kawka: i ładowania E-Bika :mrgreen:
Cykl parzenia 2 kawki ok 4 min,( aku daje radę),aromat w kamperku utrzymuje się znacznie dłużej ;)

Dziękuje wszystkim za info. :roza:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group