Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Przegląd gwarancyjny Ducato

Johny_Walker - 2015-08-18, 10:47
Temat postu: Przegląd gwarancyjny Ducato
Nie mogę znaleźć, ale kiedyś pytałem na forum o przegląd obowiązkowy nowego Ducato i odpowiedziano mi że po roku. Sprawdziłem w książce i okazuje się że nie po roku, a po dwóch lub przebiegu 42000 km.
Wychodzi na to że do czasu osiągnięcia 42000 i dwóch lat nie trzeba się pojawiać w serwisie. Pytałem o cenę takiej wymiany oleju i zażyczyli sobie 2500 zł, co uważam za chore.
Może ktoś potwierdzić że mam rację/mylę się? Chodzi mi o utrzymanie gwarancji przez 2 lata.

bart.ek - 2015-08-18, 10:51

2500zł? Regularnie serwisuję parę sztuk ducato i tyle płacę w ASO za przegląd z wymianą rozrządu (w 2.3, z własnym olejem i filtrami).


Uwaga generalna - wymiana oleju po 45 tysiącach to raczej wymysł marketingowy, a nie inżynieryjny, moje samochody jeżdżą w trasach, a i tak oprócz pojawiania się w ASO co 45 tysięcy, w połowie tego przebiegu zmieniamy olej.

Na pytanie o częstotliwość pojawiania się w serwisie niestety odpowiedzi nie znam, u mnie w książce stoi, że raz w roku trzeba zrobić przegląd.

Czarna i Krzysiek - 2015-08-18, 13:37

O ile mnie pamięć nie myli, olej możesz wymienić w każdym serwisie, a stosując oryginalny filtr oraz markę i rodzaj oleju wedle zaleceń producenta, nie powoduje to utraty gwarancji. Poprawcie mnie, jeśli się mylę :spoko
Johny_Walker - 2015-08-18, 14:47

Chyba masz rację. Zamierzam tak zrobić nie czekając na 42 tys.
Niestety nie wiem jaki filtr kupić. Przewertowałem instrukcję i nie ma informacji. Zajrzałem pod maskę żeby spisać napisy, ale nie widać filtra. No i utknąłem.

Czarna i Krzysiek - 2015-08-18, 15:37

Zadzwoń do ASO fiata, podaj swój VIN i podadzą Ci numer katalogowy filtra, albo najlepiej kup u nich z rachunkiem, będziesz miał pewność, że masz oryginał, a koszt filtra nawet w ASO będzie niewielki.
Bronek - 2015-08-18, 15:59

trzeba pójśc do sklepu z dowodem , zapewniam że znajdą :wyszczerzony: :szeroki_usmiech
Dadzą filtr też kabinowy i olej i fakturę .......wycieraczki ....wystarczy VIN

My tu mamy taką sieć co nazywa Delta, nie miałem kłopotu z niczym .


Ps a bym zapomniał ....musi być też kompetentny sprzedawca .
W ASO w Koszalinie zamówiłem rok temu alufelgi ....ciszaaaaaa czyli czynnik ludzki

bart.ek - 2015-08-18, 16:07

Ja mam w pobliżu liberalne ASO - przywożę zawsze własne filtry i olej (ten kupuję w beczkach, więc wożę go w przeróżnych opakowaniach) i nigdy nie było problemu. Filtry kupuję zawsze jakieś w miarę firmowe, omijam chińskie i najtańsze produkty z logo np. Harta.
papamila - 2015-08-18, 16:14

przegląd po roku , filtr pow, filtr klimy wkład filtra oleju, olej 6l -945zł
joko - 2015-08-18, 17:43

Przegląd i wymianę oleju nie masz obowiązku zrobić w serwisie aby nie stracić gwarancji, ale tylko po czasie lub przebiegu podanym przez producenta. Wcześniejszą wymianę oleju i filtrów możesz zrobić kiedy chcesz i gdzie chcesz i nikomu nic do tego
Ja wymieniam co 10tys lub co roku w każdym samochodzie i nigdy nikt w żadnym serwisie słowem się nie odezwał z tym temacie.
W kamperze wymieniałem po 10tys w serwisie i miałem wtedy własny lepszy olej, wymienili bez szemrania, dali tylko własne filtry (bez paliwowego bo podobno nie potrzeba)
Po 20 tys wymieniałem w Krakowie w firmie specjalizującej się tylko w wymianie oleju (w Libertowie obok BMW) i wtedy poszły też wszystkie filtry.
Przy około 25 tys wypadł mi przegląd po 2 latach do przedłużonej gwarancji i wtedy nie wymieniali nic, bo datę i przebieg wymiany mieli na naklejce z Libertowa, tylko zrobili oględziny i wpisali do systemu. Nie pamiętam ile za to zapłaciłem ale na pewno mniej jak pięć stów, bo tylko za przegląd bez materiałów.
Przy 30 tys tez będę robił w Libertowie bo po pierwsze dużo taniej, po drugie bo mają na stanie lepsze oleje, a po trzecie i najważniejsze wjazd robię z drogi bez wcześniejszego umawiania, podczas wymiany stoję przy mechaniku i widzę czy i co robi i po 45min płace i jadę dalej.
W serwisie oddajesz samochód, i nawet nie wiesz co z nim robią i czy faktycznie ten olej i filtry wymienili.
Miałem już takie przypadki ze jadąc samochodem po gwarancji na wymianę oleju do innej firmy, okazywało się ze np. filtr paliwowy czy powietrza był fabryczny uwalony na maksa, a wymianę w serwisie robiłem!!!
Co oznacza ze skasowali, ale filtr poszedł do innego samochodu, a ja nie dość że zostałem okradziony to jeszcze niszczylem samochód jeżdżąc bezwiednie na starym filtrach.
Od tego czasu nauczyłem się stać przy mechanikach i patrzyć im na ręce.

Bronek - 2015-08-18, 18:47

papamila napisał/a:
przegląd po roku , filtr pow, filtr klimy wkład filtra oleju, olej 6l -945zł


Gdzieś tu pisałem +wycieraczki i serwis klimy 1700 plus zł :!:

moskit - 2015-08-18, 19:32

Od tego roku nie w każdym ASO można zrobić przegląd kampera. Fiat wyznaczył stacje serwisowe do przeglądu kamperów i tak w okolicach Warszawy są dwie jedna w Nadarzynie Iveco i druga na Pradze
Fiat tłumaczy tym że kampery potrzebują większych stanowisk aby można swobodnie wykonać przegląd
Pierwszy przegląd gwarancyjny co dwa lata lub 42000 km
tematy sprawdzone ,

Pozdrawiam

eler1 - 2015-08-18, 19:43

joko napisał/a:
Przy około 25 tys wypadł mi przegląd po 2 latach do przedłużonej gwarancji
A jak masz ją wydłużoną ? przez fiata czy firmę ubezpieczeniową
eler1 - 2015-08-18, 19:47

moskit napisał/a:
Od tego roku nie w każdym ASO można zrobić przegląd kampera. Fiat wyznaczył stacje serwisowe do przeglądu kamperów i tak w okolicach Warszawy są dwie jedna w Nadarzynie Iveco i druga na Pradze
Ostatni przegląd robiłem w październiku czy listopadzie 2014r. w CM Toruńska i nic nie mówili . Ostatnio też miałem problem w lipcu i nic nie wspominali. :shock:
jarek73 - 2015-08-18, 19:47

Mi się zaswiecilo przy 43 tys. Zmień olej akurat nad morzem byłem parę dni temu. Myślę sobie co jest przecież brat mi zmieniał olej filtry przed zimową wyprawą na nordcapp . Dzwonię do niego k... zucam a on mi na to że komputer na 15 tys ustawił żeby zmienić bo tak powinno się zmieniać a 48 tys co fiat każe to ściema.

Generalnie to handlarz samochodami, mechanik, stacja diagnostyka, lakiernia , blacharstwo, i co sobie klient zyczy czyli Polak katolik, ale mnie jako brata starszego nigdy w h... nie zrobil. W zgledem olejów czy mechaniki mam do niego zaufanie i On powiedział postęp postępem ale olej to max co 20 tys zmieniać

joko - 2015-08-18, 20:04

eler1 napisał/a:
joko napisał/a:
Przy około 25 tys wypadł mi przegląd po 2 latach do przedłużonej gwarancji
A jak masz ją wydłużoną ? przez fiata czy firmę ubezpieczeniową


Przez fiata, 4 lata

eler1 - 2015-08-18, 20:11

joko napisał/a:
Przez fiata, 4 lata
no to masz szansę że się wywiążą . Bo mnie firma ubezpieczeniowa BENEFIA olała choć wywaliłem na przedłużenie gwarancji 4tys. , sprawę przekazałem prawnikom. :gwm
Czarna i Krzysiek - 2015-08-19, 00:35

ASO Górka w Radzyminie również robi przeglądy kamperow :spoko
Johny_Walker - 2015-08-19, 07:17

Bronek napisał/a:
papamila napisał/a:
przegląd po roku , filtr pow, filtr klimy wkład filtra oleju, olej 6l -945zł


Gdzieś tu pisałem +wycieraczki i serwis klimy 1700 plus zł :!:

W Peżocie wycieraczki firmowe to 100 zł, a serwis klimy 80. Tyle płaciłem. 10x taniej.


Co zrobić z rdzewiejącymi śrubami nadwozia? Niby ocynkowane, ale niektóre rdzewieją. Strach reklamować, bo jak przykręcą to z pewnością krzywo. Korozja nieleczona będzie się rozlewać dalej no i nie mogę spać w nocy z powodu świadomości że nowy, a rdzewieje. ;)
Postanowiłem popsikać i zabezpieczyć bez odkręcania we własnym zakresie. Ale czym? Co będzie wnikać w szpary i zabezpieczy chociaż na dwa - pięć lat?
Lakier do metalu bezbarwny - świetnie się sprawdził w innych rozwiązaniach.
Wosk do podwozia i profili zamkniętych - nie brudzi jak masy bitumiczne. Można zmyć w razie czego.
Masa bitumiczna do podwozi - zabrudzi.
Smar ropopochodny - wyschnie lub spłynie uszkadzając gumy i plastiki.
Smar silikonowy - czy to chroni przed korozją?

Czy może reklamowąć u Fiata?


Co do zmiany oleju i filtrów. Jak się jeździ głównie w mieście lub trudnych warunkach, to OIDP nawet instrukcja Fiata mówi o skróceniu czasu przeglądów i wymian o połowę.

joko - 2015-08-19, 07:36

Johny_Walker napisał/a:
Bronek napisał/a:
papamila napisał/a:
przegląd po roku , filtr pow, filtr klimy wkład filtra oleju, olej 6l -945zł


Gdzieś tu pisałem +wycieraczki i serwis klimy 1700 plus zł :!:

W Peżocie wycieraczki firmowe to 100 zł, a serwis klimy 80. Tyle płaciłem. 10x taniej.


Co zrobić z rdzewiejącymi śrubami nadwozia? Niby ocynkowane, ale niektóre rdzewieją. Strach reklamować, bo jak przykręcą to z pewnością krzywo. Korozja nieleczona będzie się rozlewać dalej no i nie mogę spać w nocy z powodu świadomości że nowy, a rdzewieje. ;)
Postanowiłem popsikać i zabezpieczyć bez odkręcania we własnym zakresie. Ale czym? Co będzie wnikać w szpary i zabezpieczy chociaż na dwa - pięć lat?
Lakier do metalu bezbarwny - świetnie się sprawdził w innych rozwiązaniach.
Wosk do podwozia i profili zamkniętych - nie brudzi jak masy bitumiczne. Można zmyć w razie czego.
Masa bitumiczna do podwozi - zabrudzi.
Smar ropopochodny - wyschnie lub spłynie uszkadzając gumy i plastiki.
Smar silikonowy - czy to chroni przed korozją?

Czy może reklamowąć u Fiata?


Co do zmiany oleju i filtrów. Jak się jeździ głównie w mieście lub trudnych warunkach, to OIDP nawet instrukcja Fiata mówi o skróceniu czasu przeglądów i wymian o połowę.


Jak juz zardzewiale to Cortanin, korozja zrobi się siwo -fioletowa i nie będzie dalej postępować.
Jak surowa stal to Militek-1 tylko ten oryginalny z USA lub rozlewany w Polsce z K2 i najlepiej jak można to podgrzać po aplikacji.
Najlepiej to wymienić na porządną nierdzewke i wtedy spokój ducha na wieki wieków..... Tylko nie wiem czy w nierdzewce takie śruby identyczne co do kształtu i twardości znajdziesz.

Bronek - 2015-08-19, 11:02

Johny_Walker napisał/a:
Co zrobić z rdzewiejącymi śrubami nadwozia?


"Hamerajd" biały " brawo ja" >>> Pod maską można na czarno itp . Ale mnie tam ...
U mnie sól .. duże śruby w drzwiach i pod maską, gdzie się wilgoć trzyma, nie wszystkie, lecz kilka złapały rdzę . JW. jw . zrób .

Przymalowałem i już .
Nie ma prawa nic wyleźć , jak dwa razy pociągniesz . Zawsze można to wyskrobać odkręcić .
Dobrze dwa razy położona farba to zabezpieczenie na długie lata . malowałem wiele elementów ogrodowych i o ile się przyłożyłem to 10 lat i cisza.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group