|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - Jaki blaszak pod zabudowe
serwan - 2015-08-31, 11:54 Temat postu: Jaki blaszak pod zabudowe Witam,
Przejrzalem watki z opisami budow kamperow z blaszakow, i wyglada na to ze sa to glownie iveco lub ducato; zastanawiam sie chwilami nad budowa (pewnie nic z tego nie wyjdzie.. ), i mam przy tym pewien komfort - nie posiadam zadnego pojazdu, moge wiec wybrac najbardziej odpowiedni
- co do iveco - to byla moja pierwsza mysl (ma na ile wiem najwyzsze wnetrze), ale plotka glosi ze ma problemy z bezawaryjnoscia - tak czy nie?
- ducato - o ile wiem wersja wysoka jest znacznie nizsza od iveco (mam ponad 190cm wzrostu, i raczej sie w nim nie wyprostuje), za to ponoc znacznie bardziej bezawaryjna - tak czy nie?
- na rynku jest tez model vw lt3 ktory w wersji wysokiej jest podobny do iveco - ale wyglada na to ze nikt na nim nie budowal, dodatkowo sa chyba tylko wersje tylnionapedowe - ktos ma jakies doswiadczenia z vw? jak z awaryjnosci?
- sa tez moze akies inne nawdwozia warte uwagi, badz przeciwnie - takie ktorch nalezy unikac?
pozdrawiam
Tomasz
bart.ek - 2015-08-31, 12:11
O samochodach z jakich lat mowa? To mocno wpływa na wielkość/ocenę etc.
serwan - 2015-08-31, 12:47
bart.ek napisał/a: | O samochodach z jakich lat mowa? To mocno wpływa na wielkość/ocenę etc. |
nie chcialbym wydawac wiecej niz 15-12k na pojazd, dla np. iveco sa to modele z lat 2003-2007; dla ducato zreszt jak widze podobnie, wspomniale lt35 z kolei znalazlem z 2000, ale ponoc przywoity stan i cena bodajze 13000 - stad kierowalbym sie bardziej cena i stanem niz rocznikiem
qazyt4 - 2015-09-02, 16:22
Interesuje się autami dostawczymi więc coś podpowiem.
Iveco wygląda na wielkie ( i takie pewnie jest ) ale to ciężarówka z wysoką podłogą, ponieważ ma tylny napęd. Do pracy jak najbardziej, na kampera - nie wiem.
Ducato w wersji l4h3 ma ponad 4m długości i 2.2m wysokości ( paka od ściany ). Podłoga jest nisko ponieważ ma tylko belkę z tyłu i przedni napęd. Masa jest mniejsza i mniejsze opory toczenia.
Pozdrawiam
qazyt4 - 2015-09-02, 16:28
Jeżeli chodzi o sprintera i LT w maxie to musisz pamiętać ze te auta miały problemy z korozją i raczej ciężko będzie trafić coś zdrowego. Wymiary maxa to 4.2m x 1,75m x 2m
CORONAVIRUS - 2015-09-02, 17:40
co do jednego się zgodżę...prowadzenie ducato i iveco jest inne ... ducato bliżej osobówki a iveco ciężarówki tylko jak masz 3,5 tony na plecach to po kiego komu osobówka Tylny napęd to podstawa i tyle obliczeń przedni do kampera się nie nadaje
ABCkamp.pl - 2015-09-02, 18:31
Adam dlaczego tylko tylny napęd
CORONAVIRUS - 2015-09-02, 20:06
ABCkamp.pl napisał/a: | :spoko
Adam dlaczego tylko tylny napęd |
a bo ja jestem dziki kamperowiec i po kempingach się nie bujam gdybym miał przedni napęd to z Rumunii bym jeszcze nie wrócił
toscaner - 2015-09-02, 21:31
BIORCA napisał/a: | ABCkamp.pl napisał/a: | :spoko
Adam dlaczego tylko tylny napęd |
a bo ja jestem dziki kamperowiec i po kempingach się nie bujam gdybym miał przedni napęd to z Rumunii bym jeszcze nie wrócił |
Adam przednim napędem jedziesz do tyłu i masz ...tylny napęd. No chyba, że chodzi o docisk osi, to hmm, ja wiedząc to zaprojektowałem tak, że mam optymalnie na tył i przód. Bagaże też mądrze wagowo mam porozkładane.
Wjechałem i wyjechałem wszędzie, a niecały miesiąc temu miałem jeszcze 2 mm bieżnika na przednich. Teraz już nówki kupiłem, to będzie tylko lepiej.
Ale nie raz widziałem jak jakiś Włoch, Niemiec albo Holender kręcił na trawiastym błotnym, bo polało więc coś w tym racji musi być. Może kiepskie kampery mieli, albo umiejętności liche.
CORONAVIRUS - 2015-09-02, 23:07
toscaner napisał/a: |
Adam przednim napędem jedziesz do tyłu i masz ...tylny napęd.: |
teoretycznie tak choć jeden mały aspekcik pozostaje ... często nie ma możliwości zawrócenia , żadnej
pomijam opony kierunkowe , które nie tolerują zmiany strony napędowej ...
toscaner - 2015-09-02, 23:19
No to ja nie mam kierunkowych.
Poza tym docisk mam na obie osie bardzo podobny, więc na bazie tylno napędówki pewnie bym projektował podobnie. Nie wiem.
Jakby może te styropianowe kampery tak były projektowane, to nie byłoby problemu, że tył siedzi, a napęd na przód niedociążony. Pozostaje jeszcze np. kwestia rozłożenia maneli. Nie walić np. 200 litrów piwa do garażu itp.
qazyt4 - 2015-09-03, 11:48
Pamiętajcie że samochody przednio napędowe mają daleko do tyłu wysuniętą tylną oś i mały zwiś tylny po to żeby ładunek był miedzy kołami. Firmy które przebudowywują te pojazdy na kampery przesuwają srodek ciężkości do tyłu co powoduje odciążenie przedniej osi.
Nie ma złotego środka
CORONAVIRUS - 2015-09-03, 12:02
qazyt4 napisał/a: |
Nie ma złotego środka |
jest ...zapłacić i nie skąpić za tylnonapędowca i nie ma problemów Tańszy jest moduł napędowy czyli wszystko na jednej osi i doczepianie na tyłku różności to i problemy ludzie sami sobie robią .
toscaner - 2015-09-03, 12:26
Eee tam, następny może będzie 4x4. Co będę skąpił.
Apetyt rośnie w miarę jedzenia.
|
|