| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Remontujemy kampera - rezystor dmuchawy, tzw. opornica w LT28 z 1991r.
mar78 - 2015-09-01, 13:08 Temat postu: rezystor dmuchawy, tzw. opornica w LT28 z 1991r. Cześć Koledzy i Koleżanki.
Mam lt28 z 91r. i problem z dmuchawą (dla szyderców dopisuję, że chodzi o samochód ), otóż z możliwych 3 pozycji nawiewu działa tylko pozycja nr 3. Objawy wskazują, że jest prawdopodobnie uszkodzony rezystor nawiewu. Ale nie mogę go znaleźć (oględziny zewnętrzne, bez demontażu) .
Dlatego proszę Was o pomoc: gdzie to ustrojstwo jest w starszych ltkach? I jak go wymontować (jeżeli jest gdzieś schowany).
Z góry dziękuję za pomoc .
Pozdawiam serdecznie
silny - 2015-09-01, 16:23
po pierwsze nie musisz go wymieniać bo zazwyczaj - jeśli nie jest uszkodzone pokrętło - to przegrzał się topik na opornicy. wystarczy go wymienić lub po prostu zmostkować i chula jak trzeba.
opornica jest na przewiewie z lub do wentylatora tam gdzie największy przeciąg więc znajdż wentylator i w prawo lub w lewo będzie w kanale zamontowany opornik , zazwyczaj blisko wentylatora
mar78 - 2015-09-01, 17:37
| silny napisał/a: |
opornica jest na przewiewie z lub do wentylatora tam gdzie największy przeciąg więc znajdż wentylator i w prawo lub w lewo będzie w kanale zamontowany opornik , zazwyczaj blisko wentylatora |
Cześć,
Zanim poprosiłem o pomoc to właśnie tam go już szukałem.Zdjąłem -zsunąłem rurę od nawiewu środkowego aby looknąć w kanał powietrzny i nic (widać przez niego wentylator). Otworzyłem na maksa nawiew na nogi, look z latarką pod brodą w kanały (prawy i lewy) i nie ma tam rezystora. Nawet zaglądałem z zewnątrz przez znaczek vw (akurat za nim jest dolot powietrza do wentylatora) i nic tam nie ma. A przynajmniej ja nie widziałem. WTF .
OldPiernik - 2015-09-02, 07:02
Nie chciałbym być złym prorokiem, ale w LT opornik dmuchawy jest koło wentylatora. Powinien być tuż przy wentylatorze taka płytka tekstolitowa razem z opornicą.
Tak mi się wydaje.
Ale jak ci działa najwyższy bieg, to zrób na regulatorze PWM, szybciej i pewniej i bez rozbierania nagrzewnicy.
|
|