|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Grupa Hymer - Naprawa podłogi
six - 2015-09-01, 16:23 Temat postu: Naprawa podłogi Witam mam problem z zabudową a dokładnie część tyłu tzn podłoga (pod lodówka zlewem aż do wc a ściana wc ipod oknem nad zlewem) i tylna ściana.
Może orientacyjnie ktoś mi powie jaki byłby koszt naprawy przez fachowca.
Lub kto mi to naprawi w okolicach olsztyna Iławy.
Z gory dzięki zabudowa hymer fiat dukato I rok 1989.
slawwoj - 2015-09-01, 17:46
Któż to wie.
Ale trzeba założyć na początek 30 tysi z tendencją wzrostową
WINNICZKI - 2015-09-01, 19:27
slawwoj napisał/a: | Ale trzeba założyć na początek 30 tysi z tendencją wzrostową | Kolega prosi o pomoc,za 30 tysi kupi następnego,Naprawa jest trudna,ale możliwa i za mniejsze pieniądze. Kłopot z wykonawcą.Kierował bym sie w strone szkutnika.Niestety wcześniej zanim kupi sie kampera warto poczytać na co zwrócic uwage przy zakupie ,lub wziąść kogoś mającego doświadczenie w tym temacie.Piszemy i tym w kółko na forum ,żeby przestrzec przed pochopnymi decyzjami.Niestety chęć okazji i taniego zakupu powoduje potem takie smutne pytania.
Rav - 2015-09-01, 21:15
Mogę dać namiar na gościa z okolic Ostrołęki - jeśli pasuje oczywiście.
BIGL - 2015-09-02, 22:14
Jak lubisz majsterkować i masz plac lub garaż to śmiało możesz remontować sam. Koszt podłogi to ok 3000zł. Sam właśnie zmieniam calutką podłogę (wszystkie warstwy) i nie jest to takie straszne
przemo.d - 2015-09-02, 22:53
BIGL napisał/a: | Jak lubisz majsterkować i masz plac lub garaż to śmiało możesz remontować sam. Koszt podłogi to ok 3000zł. Sam właśnie zmieniam calutką podłogę (wszystkie warstwy) i nie jest to takie straszne |
Co za brednie, podłoga to pierwszy element montowany w fabryce.....
czyli w Twoim przypadku ostatni jaki musisz wykręcić po rozebraniu całego kampera......i wszystkich ścian.
Pozdro
CORONAVIRUS - 2015-09-02, 22:58
spoko da się wymienić całą podłogę bez rozbierania ścian tylko trzeba przy tym pomyśleć
BIGL - 2015-09-03, 07:49
Meble mam wyjęte, ściany po bokach podparte (stoją na paletach, w środku dodatkowo podparty dach. Trochę roboty z tym było ale jakoś dałem radę i żyję. Od spodu zamiast sklejki jest aluminiowa blacha ryflowana.
Oczywiście przed klejenie sprawdzamy czy nic nam się nie przesunęło (ściany względem ramy pojazdu).
http://www.fotosik.pl/zdjecie/d6fed3dec436a0c8
przemo.d - 2015-09-03, 10:08
BIGL napisał/a: | Meble mam wyjęte, ściany po bokach podparte (stoją na paletach, w środku dodatkowo podparty dach. Trochę roboty z tym było ale jakoś dałem radę i żyję. Od spodu zamiast sklejki jest aluminiowa blacha ryflowana.
Oczywiście przed klejenie sprawdzamy czy nic nam się nie przesunęło (ściany względem ramy pojazdu).
http://www.fotosik.pl/zdjecie/d6fed3dec436a0c8 |
Gratuluję pracy i umiejętności - ja bym jednak tego nie nazwał prostą robotą
Jak ktoś się ma zamiar za to brać to niech lepiej wie co go czeka..
Pozdrawiam .
Skwarek - 2015-09-04, 22:06
Bigl podziwiam Twoją robotę i fachowość
Jak ma być zrobiona reszta podłogi? kolejne warstwy
Od dołu jest blacha, gęsta fajna kratownica rozumiem ze styropianem i co na wierzch sklejka i wykładzina? czy jeszcze planujesz jakieś izolacje?
BIGL - 2015-09-05, 06:35
Na kratownicy będzie sklejka 12mm i na to wszystko jakaś ładna gruba wykładzina .
Skwarek - 2015-09-05, 08:14
BIGL napisał/a: | Na kratownicy będzie sklejka 12mm i na to wszystko jakaś ładna gruba wykładzina . |
Ooo.. dosyć gruba ta sklejka przy tak gęstej kratownicy i styropian też ją podpiera, masywnie
A wykładzina to PCV szczelna? czy coś innego ?
BIGL - 2015-09-05, 14:22
Wiem że sklejka będzie grubsza (trzeba będzie zapewne zrobić korektę na mebelkach), ale myślę że się nada. Zastosuję zwykłą wykładzinę PCV - podobną do oryginalnej. Ewentualnie z racji że będę robił inną łazienkę (stary brodzik jest w strzępach) to w tym pomieszczeniu może zastosuję jakieś systemowe uszczelnienie.
W mojej zabudowie ściany dosłownie wiszą na podłodze i rama pojazdu kończy się sporo przed tylną ścianą zabudowy.
Skwarek - 2015-09-05, 20:21
Pytam o konstrukcję podłogi bo sam nie jestem zadowolony z fabrycznego pomysłu jej wykonania. Jak pisałem w innym wątku miałem mały przeciek kanalizacyjny, spowodowany zapadniętą od ciepła rurą. Podczas naprawy stwierdziłem uszkodzenie sklejki podłogowej na niewielkim odcinku. Stwierdziłem, że sklejka wygniła tylko pod wykładziną PVC a na zamokniętym odkrytym miejscu jest tylko już sucha plama. Woda nie mogąc odparować (wyschnąć) spowodowała takie szkody. U mnie spodnią sklejkę ktoś zabezpieczył bitumem i jej paroprzepuszczalność też jest marna jak blachy. Powstał taki kompres.
U Ciebie między blachą i wykładziną PCV woda gdyby się dostała to nie ma wielkich szans odparować i podłoga zgnije. Wystarczy, że przez nieuwagę ktoś rozleje wodę i przy ścianie przeniknie, czy jakiś nieznaczny inny przeciek o którym nawet nie będziesz wiedział.
Aktualnie mam korek ale na wykładzinie PVC.
Planuję zerwać PVC i położyć nowy korek. Tak aby sklejka w razie czego miała szanse podeschnąć.
BIGL - 2015-09-05, 21:36
Paroprzepuszczalność oryginalnej sklejki (zalaminowanej) jest identyczna jak blachy - po prostu jej nie ma. Może lepszym pomysłem jest wywiercenie paru otworów wentylacyjnych w górnej warstwie np. pod meblami?
Sam wymieniam podłogę z powodu cieknącego brodzika (poprzedni właściciel).
Skwarek - 2015-09-05, 22:17
U mnie oryginalna sklejka na podłodze jest nie laminowana, ma tylko tę wykładzinę. I stąd pomysł pozbycia się pvc. Więc może oddychać. Z laminowanej mam meble.
Ale uwięzienie wilgoci jest problemem, a może jakaś perforowana sklejka?
Życzę powodzenia w reanimacji
BIGL - 2015-09-06, 08:46
U mnie tylko dolna sklejka była laminowana (w zasadzie to folia) od zewnętrznej strony, górna tak jak u Ciebie.
przemo.d - 2015-09-06, 11:24
Ja w luku pod nogę skutera wkleiłem na taśmę dwustronną taki kawałek alu. blachy (40/40cm ) ryflowanej ( takiej jak Twoja ), po msc. dorobił mi kolega z pleksi taką podstawkę zamieniając zauważyłem problem.
Do rzeczy - po między blachą ( zimną ) a ciepłą sklejką ( w luku jest taka jak na naczepach w ciężarówkach.. występuje taki punkt rosy.. jak oderwałem tą blachę alu. to była woda pod jej powierzchnią...
To samo kiedyś w poprzednim kamperku pod miejsce w którym opiera sie drabina w alkowie chciałem podłożyć alu blachę pod wykładzinę a między gumolit aby nie gniotło miejscowo podłogi - problem ten sam; woda pomiędzy alu a wykładziną gumową...
Piszę to abyś pomyślał czy to na pewno dobry pomysł....
Ja na twoim miejscu zastosował bym od spodu najcieńszą płytę ( tą brązową co jest na przyczepach , naczepach ciężarówek) w moim obecnym kamperku jest alko i cała podłoga dolna jest z tego wykonana, wygląda jak nowa po 10-ciu latach...
Pozdro.
BIGL - 2015-09-06, 16:28
Wiem dokładnie o punkcie rosy - jest od dokładnie taki sam pod blachą, sklejką czy całą konstrukcją ścian. Blacha jest od zewnątrz i ewentualnie tam mógłbym się spodziewać roszenia - to nie różni się niczym od konstrukcji ścian (blacha,szkielet, sklejka). W zimny wilgotny dzień przy włączonym ogrzewaniu często na zewnątrz odznacza się szkielet naszych pojazdów
jacek_1970 - 2016-05-30, 16:22
Witajcie, Dzis polezalem trochę pod samochodem który zanabyłem, żeby ocenic stan podłogi.
Ogólnie jest świetnie, nie widać nic niepokojącego. Ale widzę ze od strony zewnętrznej miedzy blachą a sklejką jest jeszcze jakaś listwa drewniana.
No i się zastanawiam czy te elementy jak podłoga i ta listwa wymagają jakiejś konserwacji, zabezpieczania itp.?
Czy pomalowanie tego od dołu biteksem jest praktykowane czy lepiej nie ruszać żeby mogło schnąć po zmoczeniu? Tam są różne szpary miedzy kawałkami sklejki czy właśnie sklejką a tą listwą i korci mnie żeby to malnąć jakimś bitumitem.
Pozdrawiam
mrsulki - 2016-05-30, 18:29
jacek_1970 napisał/a: | Czy pomalowanie tego od dołu biteksem jest praktykowane czy lepiej nie ruszać |
Jak masz malować Biteksem to lepiej nie ruszać. Do drewnianych podwozi należy stosować preparaty "oddychające" a nie natryskiwać bądź nakładać szczelnej skorupy. Specjalny środek to np: Dekaphon 9735 firmy DEKALIN.
BIGL - 2016-05-30, 20:21
W moim przypadku oryginalna dolna sklejka była z zewnątrz zalaminowana folią - nie było mowy o żadnym oddychaniu.
Bim - 2016-05-30, 21:36
BIGL napisał/a: | W moim przypadku oryginalna dolna sklejka była z zewnątrz zalaminowana folią - nie było mowy o żadnym oddychaniu. |
Dokładnie
Drewniana podłoga ma być wodoodporna
Newralgiczne punkty podwozia to brzegi ścian za nadkolami i tył zwłaszcza po łazienką
mrsulki - 2016-05-30, 21:46
Bim napisał/a: | Drewniana podłoga ma być wodoodporna | i owszem ale nie zaklejona na szczelnie bitumem. Wszelkie konserwanty do drewna nie powodują izolowania drewna od wody tylko je konserwują.
Cytat: | W moim przypadku oryginalna dolna sklejka była z zewnątrz zalaminowana folią - nie było mowy o żadnym oddychaniu. |
Jesteś na 100% pewien że to folia a nie membrana???
Bim - 2016-05-30, 22:03
mrsulki czy widziałeś ,żeby podłoga gniła po środku podwozia zazwyczaj po umyciu jest jak nowa jazda zaczyna się przy listwach ramiakach zewnętrznych
Kolega nie napisał ile Lat ma jego kamperek mniemam ,że pond 20 lat i ta dolna listwa w większości kamperów nie oddycha tylko jest nadszarpnięta zębem czasu do połowy swojej grubości
Wystarczy ostry szpikulec i widać gdzie jest zdrowa listwa która fabrycznie jest najsłabszym elelmentem podłogi
|
|