Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Preferencje przy zakupie nastepnego kampera

kalinin - 2015-09-24, 12:16
Temat postu: Preferencje przy zakupie nastepnego kampera
Witam
Mamy juz doswiadczenie i wiemy jakie zalety i jakie wady posiada nasz kamper.
Spróbujmy ustalic jakie wymagania stawiamy przed następnym zakupem.

Dylematy; integra czy półintegra, ( Na pewno nie - alkowa.)

Moje preferencje;
1. Skrzynia automatyczna
2. Silnik diesel 3 litry
3. Łóżko królewskie
4. Duży garaż


Zapraszam do dyskusji

bart.ek - 2015-09-24, 12:27

Dyskusja o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocą :wyszczerzony:
kalinin - 2015-09-24, 12:48

Dlaczego tak uważasz?
Bajaga - 2015-09-24, 13:15
Temat postu: Re: Preferencje przy zakupie nastepnego kampera
kalinin napisał/a:

Zapraszam do dyskusji


Trochę mało danych. Napisz więcej o swych doświadczeniach a głównie o tym co w obecnym aucie powinno być lepsze. Czy jeździcie tylko we dwoje czy także w większym składzie, czy w zimę, czy bardziej kempingi czy dziko itd itp

kalinin - 2015-09-24, 13:33

Posiadałem juz 4 kampery, blaszaka na Mercedesie 207, alkowę na Peugot5, połintergę Sonlight, którego sprzedałem po jednym sezonie zamienijac wówczas 2 letniego kampera na 10 letnią integre Knaus Travel Liner 708G, na bazie Ducato 2,8Tdi, z którego jestem bardzo zadowoly i jeżdzę nim od 5 lat. Rozgladam się spokojnie na nowszym egzemplarzem, który chciałbym kupuc na fakture VAT, z silnikiem nowej genaracji , najlepiej z automatyczna skrzynia biegów i łożkiem z którego mogę zejśc bezposrednio. :szeroki_usmiech
Endi - 2015-09-24, 15:05

Zdecydowanie integra. Choćby dlatego, że ma jednak więcej miejsca, wokół narożnego siedziska.
Dla mnie ważne jest jeszcze, narożna kuchnia.

Automacik rewelacja 2,3 wyciąga wystarczająco. Jak na razie tfu...tfu...bez awarii.

:spoko

StasioiJola - 2015-09-24, 16:22

Mirku -jak dla mnie zdecydowanie silnik 3 litry, skrzynia automat -tak lub tempomat do zwykłej!! W Twojej sytuacji , gdzie sporo stacjonujesz /termy itd,/ to lepsza integra. Półintegra - do szybkiego i częstego przemioeszczania się - lepsza!! Sam masz juz tyle doświadczenia- że pewnie juz wiesz co kupisz - tylko oczekujesz potwierdzenia!! Pozdrawiamy Bożenkę i Ciebie. :ok :spoko
maga - 2015-09-24, 17:36

Mirku,co się tu rozpisywać.
Konrad (koko),ma piękną integrę,
namów go niech zmieni na nowszą, a Ty masz sprawdzonego kampera z dużym garażem i nie tylko ;)

W innym Cię nie widzę :ok

kalinin - 2015-09-24, 17:41

Masz rację Maćku, poczekam jak Mu się znudzi :mrgreen:
Coć nie ma skrzyni automatycznej , silnika 3 litry, ogrzewania Alde, łożka królewskiego, mogę isć na kompromis. :-P

kalinin - 2015-09-24, 17:47

Endi, pochwal sie, jak skrzynia automatyczna sprawuje sie w kamperze? Warto o nia zabiegac?
Marek - 2015-09-24, 18:33

Mireczku , a może chcesz mojego kampera. :lol: Zastanawiam się nad sprzedażą.
Marek

SlawekEwa - 2015-09-24, 18:49

kalinin napisał/a:
Zapraszam do dyskusji

Mirku czyżby pogoda się popsuła w Zatonie :bajer ?
Leszek wyjechał i brakuje składu do drużyny.

Endi - 2015-09-24, 19:20

kalinin napisał/a:
...jak skrzynia automatyczna sprawuje sie w kamperze ?...


Mówimy o automacie jaki wkłada Fiat do Ducato.

wg FiatAutoPoland
Jest to 6 biegowy, zrobotyzowany automat w którym układ manualnego sterowania zastąpiono siłownikami uruchamianymi elektronicznie. Skrzynia pracuje zarówno w trybie automatycznym - z konkretnym mapowaniem dla różnych zastosowań, jak i w manualnym trybie sekwencyjnym. W trybie manualnym kierowca może dowolnie wybierać przełożenie korzystając z dźwigni zmiany biegów typu „joystick" na desce rozdzielczej. Oczywiście, nie ma w tym przypadku pedału sprzęgła.

W atomacie to jazda po autostradach ale preferuję tryb manualny, szczególnie w mieście na drogach lokalnych, również w górach. Tryb ten pozwala całkowicie panować nad przekładnią przy właściwych obrotach dla silnika.



kalinin napisał/a:
Warto o nia zabiegac?


Jest wielu przeciwników ( bo to, bo tam to ) ja jestem ZAdowolony.

kalinin - 2015-09-25, 13:41

Marek, masz automatyczną skrzynie biegów?
MAZUREK - 2015-09-25, 15:28

kalinin napisał/a:
Warto o nia zabiegac?


zdecydowanie warto - jeżdżę już drugim automatem (wprawdzie nie kamperem, ale chciałbym). Wygoda, jest mniej pracy dla nogi i jednej ręki... Mój następny kamper na pewno będzie z automatem. :spoko

Marek - 2015-09-25, 16:31

Wiem dlaczego automat w kamperze. Musiałeś być ostatnio we Włoszech w rejonie Wenecji, Padwy, Rawenny, Rimini, Gardy, tam są ronda czasami co 500 m. Posiadam tempomat i to wystarcza. Ja przez te ronda na dojazdówkach preferuję autostrady i staram się poruszać poza szczytem w ruchu lokalnym. Posiadam automat w osobówce niezastąpiony w dojeździe codziennym w trafiku do miasta , lub domu.W kamperze przy założeniu ,że się nie spieszymy i poruszamy się w czasie dowolnym , w zasadzie można odpuścić automat.
Marek :roll:

Socale - 2015-09-25, 22:11

kalinin napisał/a:

...
najlepiej z automatyczna skrzynia biegów
...
łożkiem z którego mogę zejśc bezposrednio.

Wszystkie moje od 16 lat z ASB, ale nadal kamper bez takowej :-/
.
A ja właśnie buduję łóżko na półpiętrze* :)
.
*Zakładając że pięterko to alkowa.

kalinin - 2015-09-26, 09:45

Przeanalizowałem potrzeby ponownie - Mój ranking;
1. Łóżko królewskie lub 2 pojedyncze wzdłuż kampera
2. Duży garaż
3. Skrzynia biegów automatyczna
4. Silnik 3 litry
5. ??????????????????????????????

kimtop - 2015-09-26, 09:54

kalinin napisał/a:
1. Łóżko królewskie lub 2 pojedyncze wzdłuż kampera
2. Duży garaż


Mirek,myślę że trudno będzie te dwie rzeczy pogodzić.

kalinin - 2015-09-26, 10:12

Jest taki, nawet podobny do Twojego kampera; http://www.mobile.de/pl/S.../215453497.html
lub podobny; http://www.mobile.de/pl/S.../208108200.html

slawwoj - 2015-09-26, 13:44

Palmowski ma ciekawą cenowo ofertę.
Mirek a mógłbyś dla przypomnienia napisąc o opłatach
- akcyza w zależności od pojemności
- cło - ile ?
- a jak jest z VAT ?

Endi - 2015-09-27, 19:37

kalinin napisał/a:
Przeanalizowałem potrzeby ponownie - Mój ranking;
1. Łóżko królewskie lub 2 pojedyncze wzdłuż kampera
2. Duży garaż
3. Skrzynia biegów automatyczna
4. Silnik 3 litry
5. ??????????????????????????????


Mirku, już poświęciłbym automat ;) ale nie integry.
Piękna panorama, czujesz się jak kapitan na mostku Queen Elizabeth 2 ( co najmniej ) :lol:

:spoko

kalinin - 2015-09-27, 21:34

Zakup wylącznie w cenie netto na firme. Akcyza około 18%. Endi mi znowu zamieszał w głowie :diabelski_usmiech
Argo - 2015-09-27, 21:59

Najtańsza integra to http://www.ahorn-wohnmobi...6-01-15_web.pdf z grupy Rimora, który jest własnością francuskiego Tigano. Czeski dealer Ahorna oferuje Ahorn Liner od ręki. Prawdopodobnie nie kupi się już Rimora na Fiacie http://www.promobil.de/ak...or-6619225.html będą tylko Renult i Citroen. Sam zastanawiam się nad tym Ahornem z silnikiem 3,0 i automatem. (ostatni rok silniki 3,0 w produkcji) jeszcze jeden artykuł http://www.promobil.de/ak...ze-6481117.html

GiottiLine http://suchen.mobile.de/w...as46-2_c01_4201

Endi - 2015-09-27, 22:13

kalinin napisał/a:
... Endi mi znowu zamieszał w głowie :diabelski_usmiech


Jak to bliżnięta, trudne do rozpoznania :)

Nawet skrzynie biegów, takie same... :ok

Bajaga - 2015-09-27, 23:26

Ciekawe, że w PL nie robi się integrali. Jedyny sensowny czynnik jaki podobno możemy zaoferować to tania robocizna.
Robimy blaszaki, nie robimy alkow i półintegr (bo ceny za jakie Duzi kupują bazę są dla nas nieosiągalne) ale moglibyśmy robić integry. Ale Nikt nie próbował... Dziwne.

Fux - 2015-09-28, 07:20

kalinin napisał/a:
Przeanalizowałem potrzeby ponownie - Mój ranking;
1. Łóżko królewskie lub 2 pojedyncze wzdłuż kampera
2. Duży garaż
3. Skrzynia biegów automatyczna
4. Silnik 3 litry
5. ??????????????????????????????


5. Integra nie spełnia w zasadzie żadnych crash testów, więc dla mnie odpada całkowicie.
-większy koszt za to samo z stosunku do półintegry.
6. DMC wybierałbym <3,5t dla świętego spokoju. Będziesz chciał/ masz skuter, dwa rowery i się nie mieścisz.
7. Łazienka i WC oddzielnie jest ok.

Ale ja jeszcze nie mam campera, więc się nie znam. :mrgreen:
Może uda się wybrać ten optymalny dla dwóch osób za pierwszym razem. ;)

Do stacjonarnego siedzenia miejsca nigdy dość; do częstszego przemieszczania się duże auto to zło.
Opinie Kolegi, który prawie co tydzień w piątki wsiada w carawele i znika. Teraz chce zmienić na Westfalię.
Minusem przy mniejszym aucie jest przestrzeń przy załamaniu pogody.

gino - 2015-09-28, 07:35

Bajaga napisał/a:
Robimy blaszaki, nie robimy alkow i półintegr
jak zwykle mijasz się z prawdą :spoko
Niewiadowski Romer jest półintegrą
a alkowę swojej konstrukcji , na zamówienie zbuduje Ci Włodek Dunikowski czyli znana nam firma DUNI :spoko

Świstak - 2015-09-28, 08:36

Dla mnie ważna rzecz to oddzielenie części prywatnej (sypialnia, kibelek i prysznic) od części "publicznej" (kuchnio-jadalnia). Równie ważne jest aby do kibelka nie chodzić przez brodzik, dzięki czemu nocne posikiwania można załatwić suchą stopą. Absolutny brak schodów czy drabin do sypialni, wielka, wielgachna markiza, płaski dach na którym będzie mnóstwo solarów, łaciata tapicerka odporna na bród i nie klejąca się do skóry, wielka lodówa, metalowe krany, mała kaseta na fekalia, garaż z dostępem z kilku stron, mebli mało ale duże (mierzę na własny tyłek, ale nie tylko wielkość ma znaczenie lecz i wygoda). Ogólnie szukać auto projektowane dla dwójki bez opcji robienia z kampera sypialni dla połowy przedszkola. No i hak z rampą na skuterek czy rowerki. To rzeczy które dla mnie są wielce istotne.

Automat bardzo doceniam i uważam że warto. Szczególnie w centrach miast, w upale, w tłoku, w szczycie, w stresie spowodowanym powożeniem nadgabarytem wartym walizkę pieniędzy - jeden kłopot mniej (wachlowanie krótkimi biegami) może drastycznie poprawić komfort, ale i zapobiec kolizji....

janusz - 2015-09-28, 09:12

Bajaga napisał/a:
Ciekawe, że w PL nie robi się integrali.

Robi się, patrz Milka1 ale nie produkuje się. W Polsce nie produkuje się żadnych kamperów. Są ręcznie zrobione egzemplarze jednostkowe i cały wachlarz samochodów przystosowanych do turystyki.
Produkcji kamperów nie ma a akcyza dla ochrony polskiego producenta jest. :haha:

Świstak napisał/a:
Ogólnie szukać auto projektowane dla dwójki bez opcji robienia z kampera sypialni dla połowy przedszkola.
Świstak napisał/a:
Dla mnie ważna rzecz to oddzielenie części prywatnej (sypialnia, kibelek i prysznic) od części "publicznej" (kuchnio-jadalnia).

Arku, mieszkałeś kiedyś kątem u rodziców, lub przynajmniej w kawalerce? :haha:
Jeżeli dla dwójki to po co rozdział? Jeżeli rozdział to dla kogo?

moskit - 2015-09-28, 10:08

Jeżdżę V-klasse z aktywnym tempomatem początki były trudne brakowało zaufania dla radarów, elektroniki, kamer ale szybko to minęło i dopiero teraz doceniam automat z tempomatem, może ktoś powiedzieć że to dla leniwych ale więcej czasu kierowca może poświęcić dla widoków, zdecydowanie mniej się męczę prowadząc, Mam nadzieję że już projektanci myślą o kamperku z aktywnym tempomatem.
Wracając do podstawowego wątku mocno się zastanów nad integrą ale dwuosobową niektóre marki mają takie w ofercie. Masz wtedy łóżko jakie chcesz, lekki DMC do 3500 kg a i ładowność około 600-700 kg oczywiście duży garaż
Z mojej wiedzy to KoKo wymienia na nowe Carthago zaś obecnie używane sprzedaje

kalinin - 2015-09-28, 11:29

moskit napisał/a:
Z mojej wiedzy to KoKo wymienia na nowe Carthago zaś obecnie używane sprzedaje
, DMC powyzej 3,5 , no ...............i brak automatycznej skrzyni.
Bajaga - 2015-09-28, 13:31

gino napisał/a:
Bajaga napisał/a:
Robimy blaszaki, nie robimy alkow i półintegr
jak zwykle mijasz się z prawdą :spoko
Niewiadowski Romer jest półintegrą
a alkowę swojej konstrukcji , na zamówienie zbuduje Ci Włodek Dunikowski czyli znana nam firma DUNI :spoko

Niewiadowski Romer to już raczej zmarł śmiercią naturalną (brak w ofercie) i zresztą bardzo dobrze bo to był knot.
A alkowe ulepi nie tylko Duni, temat mam dokładnie zbadany. Co nie oznacza że ktoś takie auta Produkuje. Jak chcesz się czegoś dowiedzieć w temacie polskiej produkcji kamperowej to pytaj śmiało 8-)

Bajaga - 2015-09-28, 13:37

janusz napisał/a:
W Polsce nie produkuje się żadnych kamperów. Są ręcznie zrobione egzemplarze jednostkowe i cały wachlarz samochodów przystosowanych do turystyki.


Elcamp robi całkiem dużo aut no ale to są blaszaki. Może nie całkiem blaszaki bo część ma dach i tył plastikowy. Polecam wizytę w ich "fabryczce" w jednej hali stoi np. 6 aut w różnych stadiach produkcji. Więc nie jest to jakiś garaż gdzie ktoś lepi 1 auto na pół roku.

janusz - 2015-09-28, 14:01

Bajaga,
Toteż napisałem, że przystosowują samochody, przeważnie dostawcze choć nie tylko, do celów turystycznych.
- "i cały wachlarz samochodów przystosowanych do turystyki".
Dalej uważam, że w naszym kraju nie produkuje się kamperów. :haha:
Moim zdaniem samo zakwalifikowanie takiego samochodu jako specjalny - kempingowy jest naciąganiem rzeczywistości, powinno być - samochód specjalizowany. :spoko

moskit - 2015-09-28, 14:42

Elcamp robi całkiem dużo aut no ale to są blaszaki. Może nie całkiem blaszaki bo część ma dach i tył plastikowy. Polecam wizytę w ich "fabryczce" w jednej hali stoi np. 6 aut w różnych stadiach produkcji. Więc nie jest to jakiś garaż gdzie ktoś lepi 1 auto na pół roku.[/quote]

Kalinin wyraźnie napisał "Preferencje przy zakupie następnego KAMPERA" nie blaszanki tylko KAMPERA
Jeszcze raz powtarzamy razem
KAMPERA- udało się

DZIĘKUJĘ
Teraz już lepiej

bart.ek - 2015-09-28, 14:50

Camper zbudowany na blaszaku to nie camper?
janusz - 2015-09-28, 15:16

bart.ek napisał/a:
zbudowany

Co rozumiesz pod pojęciem - zbudowany?

bart.ek - 2015-09-28, 15:17

Zbudowany, zabudowany, "zaklęty w blaszaku" - to piękne określenie ;)
janusz - 2015-09-28, 17:31

bart.ek napisał/a:
zaklęty w blaszaku

Piękne, bardzo mi się podoba. :spoko
Nasz piękny język jest jednak ubogi, więcej jest rzeczy lub przedmiotów mających tą samą nazwę a służących do czego innego lub zbudowanych inaczej, chodzi mi o znaczenie słowa.
Powinno być więcej słów na określenie samochodu turystycznego. Pewnie wtedy kamper to byłby samochód specjalnie zaprojektowany i zbudowany do uprawiania turystyki a samochód przystosowany do kamperowania mialby inną nazwę.
Nie byłoby niedomówień. Może wtedy Urząd Celny miałby łatwiejsze zadanie bo co to jest kamper każdy widzi i co samochód przystosowany do kamperowania też.

Świstak - 2015-09-28, 18:08

A chleb to bułka, tylko rozciągnięta... Wyjątek jednak stanowi bułka wrocławska która jest nieślubnym dzieckiem kajzerki suwalskiej i razowego z pod Torunia. I jak tu się dziwić że powołano do życia ITD! Policja i prokuratura już z interpretacjami nie nadążała, a celnicy ze skarbówką korzystali z uprawnień do dowolnej interpretacji w każdej gminie z osobna....

Kup se Mireczku autko wygodne, w kolorku który zaproponuje żoneczka. Nie za małe, ale i nie za duże. Z wygodnym wyrkiem, dużym kibelkiem i ławką w jadalni która brzuszka nie ściśnie. Bo człowiek musi w życiu zrobić tylko trzy rzeczy i to nawet nawet w kamperze: musi się najeść, wyspać i wysrać.
Wygodnie.

janusz - 2015-09-28, 19:28

Arku, Milka1 jest z rodzaju KamperBus "zkameryzowany autobus" a Milka2 co będzie?
Świstak - 2015-09-28, 19:43

Dyliżans na resorze z kozłem dla woźnicy i konduktora krytym blachą, w kolorze "Milka Velvet" nie podlegający VAT.
Johny_Walker - 2015-09-29, 18:57

Integral
Duży
Poniżej 3,5 i z rozsądną ładownością.

Nie da się.
Razem występują dwie z powyższych trzech cech.
Dlatego nie mam integrala.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group