| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Truma 2400 E - zielona dioda się nie świeci
Emill`76 - 2015-10-26, 09:35 Temat postu: Truma 2400 E - zielona dioda się nie świeci Witam Wszystkich,
Przestała mi nagle działać truma ( Trumatic 2400 E 2008 r ) . Tydzień temu wszystko było ok , natomiast w piątek włączam i ....no właśnie ...nic nie działa , nie pali się zielona dioda na pokrętle sterującym , brak jakichkolwiek oznak życia w samym urządzeniu. Na pierwszy ogień badam akumulator i bezpiecznik zasilania - wszystko jest ok , napięcie 12,7 V . Aby wyeliminować ewentualne przyczyny po stronie przewodów doprowadzajacych napięcie, zbadałem miernikiem napięcie bezpośrednio na pinach czerwonym i niebieskim na płytce z elektroniką . Napięcie jest ..
powypinałem i powpinałem wszystkie kostki z wiązkami , sprawdziłem również miernikiem 2 bezpieczniki na płytce elektronicznej - oba mają pełną przewodność. Zdjąłem pokrywę trumy aby dotrzeć do bezpiecznika termicznego - również miernik wykazał pełną przewodność...
Ręce już rozkładam i chyba czas przekazać temat serwisowi ?
Pozdrawiam
Emil
stef - 2015-10-26, 15:23
kiedyś brat pożyczył ode mnie kampera i też mu nie działała... okazało się ,że spadł poziom wody a on nie włączył pompki... głupie wiem ale może musisz po prostu odpowietrzyć??
kaimar - 2015-10-26, 16:18
Sprawdź napięcie na złączu w punktach X4 i X5
Emill`76 - 2015-10-26, 19:20
| kaimar napisał/a: | | Sprawdź napięcie na złączu w punktach X4 i X5 |
Kolego, które dokładnie piny masz na myśli ? Na tym złączu, patrząc od lewej strony?
kaimar - 2015-10-26, 20:02
Tak, to złącze
Emill`76 - 2015-10-26, 20:04
| kaimar napisał/a: | | Tak, to złącze |
Czyli zmierzyć napięcie na czerwonym i zielonym kabelku. Już działam bardzo dziękuję za odzew.
Emill`76 - 2015-10-26, 20:25
| kaimar napisał/a: | | Tak, to złącze |
No więc na pinach 4 i 5 brak napięcia.
kaimar - 2015-10-27, 10:56
Sprawdź jeszcze raz bezpiecznik 3.15A,najlepiej zmierz napięcie na nim.
Emill`76 - 2015-10-27, 11:00
| kaimar napisał/a: | | Sprawdź jeszcze raz bezpiecznik 3.15A,najlepiej zmierz napięcie na nim. |
Kaimar, bezpiecznik sprawdziłem wyciągając go z gniazda , mierząc próbnikiem czy przewodzi prąd .
W jaki sposób sprawdzić na nim napięcie ?
Przyłożyłem minus do masy a plusem zmierzyłem prawy i lewy biegun bezpiecznika na płytce. Z każdej strony 12,56 V.
Na 4 i 5 pinie nadal brak napięcia ...
kaimar - 2015-10-27, 12:09
Jeżeli na włożonym bezpieczniku masz napięcie z obu stron a do pinu X4 napięcie nie dochodzi, to prawdopodobnie uszkodzona jest płytka elektroniki.
Emill`76 - 2015-10-27, 12:36
| kaimar napisał/a: | | Jeżeli na włożonym bezpieczniku masz napięcie z obu stron a do pinu X4 napięcie nie dochodzi, to prawdopodobnie uszkodzona jest płytka elektroniki. |
Przepraszam, kompletnie Cię nie zrozumiałem zmierzyłem napięcie pomiędzy 4 a 5 pinem ...
Przykładając minus do masy a mierząc napięcie na 4 pinie , następnie na 5-tym , jest to samo napięcie ok 12,50 V
Pozdrawiam
Emil
kaimar - 2015-10-27, 15:17
To jeszcze napięcie na B9, B8 i B2 (czerwona kostka do sterowania) z podpiętą wtyczką po włączeniu urządzenia.
Emill`76 - 2015-10-27, 15:53
| kaimar napisał/a: | | To jeszcze napięcie na B9, B8 i B2 (czerwona kostka do sterowania) z podpiętą wtyczką po włączeniu urządzenia. |
Wieczorkiem będę miał możliwość podpiąć wiązkę od sterownika.
Raz jeszcze serdeczne dzięki za pomoc !
No więc wczoraj wieczorkiem "podłubałem " trochę w elektronice. Podpiąłem płytkę bezpośrednio w jachcie pod pierwotną instalację . Co się okazało .... ano okazało się, że pomimo tego, że na pinach doprowadzających prąd do płytki było napięcie ok 11,90 V , to już na biegunach bezpiecznika 3,15 A , miernik pokazywał jedynie około 2 V !!!!
Pamiętając, że wczoraj w ciągu dnia , mając płytkę i całe urządzenie na stole , podłączałem napięcie bezpośrednio z innego akumulatora , na stykach bezpiecznika było 12,5 V , wiedziałem że coś jest nie tak . Odłączyłem więc oryginalny przewód zasilający od kostki jachtowej i podpiąłem "na krótko" bezpośrednio do akumulatora. Wszystko zadziałało jak należy !!!!
Teraz zagadka, dlaczego pomimo prawidłowego napięcia pomiędzy pinami 1 i 3 ( masa i + ) prąd który dochodził do bezpiecznika był taki mały ...?
P. S Bardzo dziękuję koledze Kaimarowi za wskazówki ! Dały mi do myślenia i pomogły znaleźć źródło problemu.
|
|