Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Moment dokręcania kół w Ducato

Johny_Walker - 2015-10-31, 19:30
Temat postu: Moment dokręcania kół w Ducato
Jaki jest moment dokręcania kół w Ducato?
Koło 215/70/15 na pięć śrub.
Nigdzie nie mogę znaleźć.

Rowerek - 2015-10-31, 19:56

dokręcaj aż ci w łokciu strzeli :spoko
Johny_Walker - 2015-10-31, 20:10

Czyli co, rurka na klucz i skaczemy aż trzeszczy?
Bronek - 2015-10-31, 20:14

bez rurki !!!
Zakładasz dokrecasz po "przekątnych" , opuszczasz , i znów dokręcasz na maksa do trzeszczrnia nie w łokciu a w śrubie. Oblatujesz z dwa razy dla dobrego samopoczucia i po sprawie.

Pewnie są,momenty ,ale kto by to pamiętał . To nie wóz sportowy ale dostawczak.
:bigok

Od Syrenki , prze maluchy i itd. W drodze czy w domu wymieniałem na czuja i OK .

Raz mi w warszatacie po przeglądzie niedokręcili , odtąd zawsze poprawiam po wymianie sezonowej.

StasioiJola - 2015-10-31, 20:23

Napewno też nie zaszkodzi po 300-400 km jeszcze raz sprawdzić dokręcanie. To tylko tak dla spokojności sumienia szczególnie ja :spoko k ktoś ma felgi aluminiowe!! Na stalówkach o wiele rzadziej sie luzują a w większości jak są dobrze dokręcone to wcale. Bronek ma rację - ja dokręcam do pierwszego kliknięcia śruby koła.!!
Johny_Walker - 2015-10-31, 20:24

Rezygnuję z warsztatów do zmiany kół. Gnoje zawsze dokręcają tak, że nie da się odkręcić. Nie mam nerwów ich pilnować. Nawet jak udają że dokręcają kluczem dynamometrycznym, to i tak przedtem przesadzają z udarem pneumatycznym nastawionym na maksa do odkręcania.
Kupiłem lewarek na czterech kółkach. Jeszcze sprężarka i klucz pneumatyczny. Myślę że 2500-3000 wystarczy. Będzie wypas. Bo lubię zabawki.
Tylko nie wiem ile Nm dokręcać koła.

Już wiem. Dla 15" 160Nm. Jak wszystko zawiedzie, to czytam instrukcję. W fiatowskiej nie było, ale Hymerowa ma tabelkę.

StasioiJola - 2015-10-31, 20:29

JW - chyba lepiej jak sa mocno dokręcone niz gdybyś miał zgubić koło- czego Ci nie życzę , Po prostu miej na stanie w bagażniku kawałek rurki jako przedłużkę do klucza którymi odkręcasz koła. Ja taką mam i nie mam problemu z odkręceniem zadnej sruby w kole!! Nawet w osobowym też wożę tak na wszelki wypadek!! A i na złodzieja dobry taki kawałek szczególnie jak schowasz sobie pod siedzenie!! :ok :spoko
Johny_Walker - 2015-10-31, 20:31

StasioiJola napisał/a:
JW - chyba lepiej jak sa mocno dokręcone niz gdybyś miał zgubić koło- czego Ci nie życzę

Wcale nie jest lepiej, bo też ryzykuje się urwaniem śruby, zerwaniem, odkształceniem lub osłabieniem gwintu i zgubieniem koła. Na dodatek ciężko później odkręcić i ryzykujemy ukręceniem śruby przy odkręcaniu jak się zapiecze.
Mam klucz dynamometryczny i zamierzam go użyć!

janusz - 2015-10-31, 20:37

StasioiJola napisał/a:
gdybyś miał zgubić koło- czego Ci nie życzę

To uważaj żeby to nie było wieczorem w polu na którym rośnie zboże w lipcu. Żeby odnaleźć, przerąbane. :haha:

yuras - 2015-10-31, 20:50

86
Gewehr - 2015-10-31, 21:08

Johny_Walker napisał/a:
Rezygnuję z warsztatów do zmiany kół. Gnoje zawsze dokręcają tak, że nie da się odkręcić. Nie mam nerwów ich pilnować. Nawet jak udają że dokręcają kluczem dynamometrycznym, to i tak przedtem przesadzają z udarem pneumatycznym nastawionym na maksa do odkręcania.
Kupiłem lewarek na czterech kółkach. Jeszcze sprężarka i klucz pneumatyczny. Myślę że 2500-3000 wystarczy. Będzie wypas. Bo lubię zabawki.
Tylko nie wiem ile Nm dokręcać koła.

Już wiem. Dla 15" 160Nm. Jak wszystko zawiedzie, to czytam instrukcję. W fiatowskiej nie było, ale Hymerowa ma tabelkę.


Po pierwsze, co to za wartości?
Po drugie, nie obrażaj ludzi! Sam jesteś "obciążnikiem"(staropolskim :mrgreen: ) do zasłon, a krzyczysz co nie miara.
Śruby na klucz 24 180Nm, a na 21 160Nm :bajer

Bronek - 2015-10-31, 21:12

Jak pas słudzki to forum "gesto nakrapiane k.....mi " :mrgreen:
To a propos cyt
..
Cytat:
jesteś "obciążnikiem"(staropolskim


I o co kaman to: "Pan Tadeusz"str 22

Johny_Walker - 2015-10-31, 21:26

yuras napisał/a:
86

Też widziałem tą tabelę dla OSOBÓWEK. :)

Skwarek - 2015-10-31, 22:59

Fabryczny klucz do kół a właściwie jego długość jest tak dobrana by nawet licha osoba wystarczająco mocno ręką dokręciła śruby koła. I chyba nikt nie wozi klucza dynamometrycznego, choć różne ludziska mają pomysły.

W latach 90-tych widziałem w Polmozbycie facia który Polonezem przyjechał na roczny przegląd gwarancyjny z przebiegiem ok. 500km i winszował sobie wyważenie kół. Nikt nie był w stanie odkręcić kół. Facio zamiast jeździć chyba codziennie dokręcał koła ;) Szukali palnika by ciąć śruby, ale nie wiem jak to się zakończyło.

SlawekEwa - 2015-11-01, 12:12

StasioiJola napisał/a:
Po prostu miej na stanie w bagażniku kawałek rurki j

StasioiJola napisał/a:
! A i na złodzieja dobry taki kawałek szczególnie jak schowasz sobie pod siedzenie!!

Stasiu tylko nie zapomnij tą rurkę zawinąć w gazetę. W razie użycia to złodziejowi gazetą przyłożyłeś :haha:

salut - 2015-11-01, 17:11

SlawekEwa napisał/a:
Stasiu tylko nie zapomnij tą rurkę zawinąć w gazetę. W razie użycia to złodziejowi gazetą przyłożyłeś :haha:


A na pytanie co było w gazecie śmiało odpowiesz "nie wiem, nie czytałem" :diabelski_usmiech
:spoko :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group