|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - Moment dokręcania kół w Ducato
Johny_Walker - 2015-10-31, 19:30 Temat postu: Moment dokręcania kół w Ducato Jaki jest moment dokręcania kół w Ducato?
Koło 215/70/15 na pięć śrub.
Nigdzie nie mogę znaleźć.
Rowerek - 2015-10-31, 19:56
dokręcaj aż ci w łokciu strzeli
Johny_Walker - 2015-10-31, 20:10
Czyli co, rurka na klucz i skaczemy aż trzeszczy?
Bronek - 2015-10-31, 20:14
bez rurki !!!
Zakładasz dokrecasz po "przekątnych" , opuszczasz , i znów dokręcasz na maksa do trzeszczrnia nie w łokciu a w śrubie. Oblatujesz z dwa razy dla dobrego samopoczucia i po sprawie.
Pewnie są,momenty ,ale kto by to pamiętał . To nie wóz sportowy ale dostawczak.
Od Syrenki , prze maluchy i itd. W drodze czy w domu wymieniałem na czuja i OK .
Raz mi w warszatacie po przeglądzie niedokręcili , odtąd zawsze poprawiam po wymianie sezonowej.
StasioiJola - 2015-10-31, 20:23
Napewno też nie zaszkodzi po 300-400 km jeszcze raz sprawdzić dokręcanie. To tylko tak dla spokojności sumienia szczególnie ja k ktoś ma felgi aluminiowe!! Na stalówkach o wiele rzadziej sie luzują a w większości jak są dobrze dokręcone to wcale. Bronek ma rację - ja dokręcam do pierwszego kliknięcia śruby koła.!!
Johny_Walker - 2015-10-31, 20:24
Rezygnuję z warsztatów do zmiany kół. Gnoje zawsze dokręcają tak, że nie da się odkręcić. Nie mam nerwów ich pilnować. Nawet jak udają że dokręcają kluczem dynamometrycznym, to i tak przedtem przesadzają z udarem pneumatycznym nastawionym na maksa do odkręcania.
Kupiłem lewarek na czterech kółkach. Jeszcze sprężarka i klucz pneumatyczny. Myślę że 2500-3000 wystarczy. Będzie wypas. Bo lubię zabawki.
Tylko nie wiem ile Nm dokręcać koła.
Już wiem. Dla 15" 160Nm. Jak wszystko zawiedzie, to czytam instrukcję. W fiatowskiej nie było, ale Hymerowa ma tabelkę.
StasioiJola - 2015-10-31, 20:29
JW - chyba lepiej jak sa mocno dokręcone niz gdybyś miał zgubić koło- czego Ci nie życzę , Po prostu miej na stanie w bagażniku kawałek rurki jako przedłużkę do klucza którymi odkręcasz koła. Ja taką mam i nie mam problemu z odkręceniem zadnej sruby w kole!! Nawet w osobowym też wożę tak na wszelki wypadek!! A i na złodzieja dobry taki kawałek szczególnie jak schowasz sobie pod siedzenie!!
Johny_Walker - 2015-10-31, 20:31
StasioiJola napisał/a: | JW - chyba lepiej jak sa mocno dokręcone niz gdybyś miał zgubić koło- czego Ci nie życzę |
Wcale nie jest lepiej, bo też ryzykuje się urwaniem śruby, zerwaniem, odkształceniem lub osłabieniem gwintu i zgubieniem koła. Na dodatek ciężko później odkręcić i ryzykujemy ukręceniem śruby przy odkręcaniu jak się zapiecze.
Mam klucz dynamometryczny i zamierzam go użyć!
janusz - 2015-10-31, 20:37
StasioiJola napisał/a: | gdybyś miał zgubić koło- czego Ci nie życzę |
To uważaj żeby to nie było wieczorem w polu na którym rośnie zboże w lipcu. Żeby odnaleźć, przerąbane.
yuras - 2015-10-31, 20:50
86
Gewehr - 2015-10-31, 21:08
Johny_Walker napisał/a: | Rezygnuję z warsztatów do zmiany kół. Gnoje zawsze dokręcają tak, że nie da się odkręcić. Nie mam nerwów ich pilnować. Nawet jak udają że dokręcają kluczem dynamometrycznym, to i tak przedtem przesadzają z udarem pneumatycznym nastawionym na maksa do odkręcania.
Kupiłem lewarek na czterech kółkach. Jeszcze sprężarka i klucz pneumatyczny. Myślę że 2500-3000 wystarczy. Będzie wypas. Bo lubię zabawki.
Tylko nie wiem ile Nm dokręcać koła.
Już wiem. Dla 15" 160Nm. Jak wszystko zawiedzie, to czytam instrukcję. W fiatowskiej nie było, ale Hymerowa ma tabelkę. |
Po pierwsze, co to za wartości?
Po drugie, nie obrażaj ludzi! Sam jesteś "obciążnikiem"(staropolskim ) do zasłon, a krzyczysz co nie miara.
Śruby na klucz 24 180Nm, a na 21 160Nm
Bronek - 2015-10-31, 21:12
Jak pas słudzki to forum "gesto nakrapiane k.....mi "
To a propos cyt
.. Cytat: | jesteś "obciążnikiem"(staropolskim |
I o co kaman to: "Pan Tadeusz"str 22
Johny_Walker - 2015-10-31, 21:26
Też widziałem tą tabelę dla OSOBÓWEK.
Skwarek - 2015-10-31, 22:59
Fabryczny klucz do kół a właściwie jego długość jest tak dobrana by nawet licha osoba wystarczająco mocno ręką dokręciła śruby koła. I chyba nikt nie wozi klucza dynamometrycznego, choć różne ludziska mają pomysły.
W latach 90-tych widziałem w Polmozbycie facia który Polonezem przyjechał na roczny przegląd gwarancyjny z przebiegiem ok. 500km i winszował sobie wyważenie kół. Nikt nie był w stanie odkręcić kół. Facio zamiast jeździć chyba codziennie dokręcał koła Szukali palnika by ciąć śruby, ale nie wiem jak to się zakończyło.
SlawekEwa - 2015-11-01, 12:12
StasioiJola napisał/a: | Po prostu miej na stanie w bagażniku kawałek rurki j |
StasioiJola napisał/a: | ! A i na złodzieja dobry taki kawałek szczególnie jak schowasz sobie pod siedzenie!! |
Stasiu tylko nie zapomnij tą rurkę zawinąć w gazetę. W razie użycia to złodziejowi gazetą przyłożyłeś
salut - 2015-11-01, 17:11
SlawekEwa napisał/a: | Stasiu tylko nie zapomnij tą rurkę zawinąć w gazetę. W razie użycia to złodziejowi gazetą przyłożyłeś |
A na pytanie co było w gazecie śmiało odpowiesz "nie wiem, nie czytałem"
|
|