Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Wymiana Silnika ducato I

Suburban - 2015-11-30, 03:35
Temat postu: Wymiana Silnika ducato I
Cześć,

Tak jak w temacie chciał bym w DucatoI zmienić silnik z 2,5D na jakiś benzynowy ( docelowo LPG).

Czy ktoś podpowiedział by mi na jaki silnik dało by się to zmienić?

Można wypłukać bak i zostawić po dieslu?
Co innego trzeba by było zmienić oprócz całego silnika i pewnie skrzyni?

Oryginalnie w Ducato 1 benzynowe były 2.0 ale raczej nie chętnie na oryginalne 2.0 bo to również stara i niezbyt silna jednostka. Po za tym nie widzę ani jednego na allegro ( w czym one jeszcze występowały ? )

Czy tutaj ktoś ma Ducato1 w benzynie?
Jak to jeździ i jak to pali?

Marzyło by mi się 150-170 KM i spalanie rzędu 12-13 l gazu przy 90km/h no i również benzyna jest cichsza :D



McGali - 2015-12-02, 11:08
Temat postu: Re: Wymiana Silnika ducato I
Suburban napisał/a:


Czy tutaj ktoś ma Ducato1 w benzynie?
Jak to jeździ i jak to pali?


Ma w benzynie i w gazie i sobie chwali :) Silnik to dwulitrowa jednostka na podwójnym łańcuchu praktycznie niezniszczalna. Moc silnika 170b to 75KM szału nie ma lecz 90 km/h w alkowie bez problemu osiąga. Spalanie gazu 14-16 l/100.

marcin traker - 2015-12-02, 14:44

przy tej masie i gabarytach to przy zakładanej mocy to spalanie lpg na zakładanym poziomie nie do osiągnięcia 'raczej'
Suburban - 2015-12-16, 22:49

Spodziewałem się większego zainteresowania tematem :) widocznie mało kto chce mieć dwie kuchenki na gaz w kamperze :)
CORONAVIRUS - 2015-12-16, 23:48

Suburban napisał/a:
Spodziewałem się większego zainteresowania tematem :) widocznie mało kto chce mieć dwie kuchenki na gaz w kamperze :)


bo wymienianie silnika w jedynce to poroniony pomysł ... za wiekowe na satysfakcję :)

cichy - 2015-12-17, 07:39

Zainteresowanie żadne bo pomysł "dziwny"

Zmiana jak to w każdym innym aucie dość pracochłonna. Potrzebujesz silnika ze skrzynią (kompletny czyli z kolektorami, osprzętem, wiązką, komputerem). Łapy wraz z poduszkami trzeba będzie dorobić oraz co chyba najtrudniejsze dorobienie półosi. dolot i filtr powietrza jak i pompa paliwowa to najmniejsze problemy.
Z silników benzynowych o mocy przez Ciebie pożądanej polecił bym Ci wyrób opla 2,5 V6, te silniki występowały w szerokiej gamie modeli wzdłużnie i poprzecznie ustawione. Wszystko łatwo dostępne i tanie. Moc seryjnego silnika to 170km, z łatwością do zrobienia okolice 200km. Zapomnij jednak o spalaniu gazu na poziomie 12-13 litrów, raczej prognozuje okolice 20 litrów, ale po przeliczeniu na ropę to i tak o wiele taniej :spoko

Donat - 2015-12-17, 07:42

A ja do tego podszedłbym inaczej :-) Jak już koniecznie chcesz mieć nowszy silnik to kup sobie jakąś rozbita xantię albo innego Puga z silnikem 2,0 HDi 110 km. Silnik jest kompaktowy , mocny i całkowicie niezawodny. Nie ma dwumasy, FAPa i innych tego typu umilaczy życia.Ładujesz to pod maskę do jedynki i śmigasz sobie spokojnie po świecie na praktycznie jakimkolwiek paliwie (spokojnie jeździ na paliwie JET A1 czy też na oleju opałowym- przetestowane na przebiegu 100 000 km) Jedyny problem przy takiej przeróbce to mocowania silnika i półośki a cała reszta to betka :-) Nie jest to co prawda benzynka ale zyskujesz kawał momentu obrotowego i stosunkowo cichą pracę jednostki napędowej.
silny - 2015-12-20, 08:05

SUBURBAN - 99 % bez wymiany skrzyni!!!!! podejdzie 2.0 8 zaworów 120 KM od fiata ULYSSE z lat 94-96 i jego rozwinięcie 2.0 TURBO 147 KM 235 NM.

wiem bo mam zainstalowany w swoim i kiedyś porównywałem z kolegi koniowozem 2.0 lpg na Ducato 1 :idea

Kuba L. - 2015-12-20, 10:21

silny, czy mógłbyś coś więcej napisać o twoich wrażeniach z eksploatacji silnika benzynowego w ducato?
Czy sam tę przekładkę wykonywałeś czy już takowy zakupiłeś? Jak ze spalaniem? :spoko

silny - 2015-12-20, 12:29

jumper to był ori. 2.0 110 KM. dostał sekwencje i spalał od 10 PB i od 11.5 lpg w góre. normalnie do 120 na długich prostych 14 LPG.
silnik turbo 2.0 8v wybrałem tylko dla tego że jest fizycznie taki sam jak ten bez turbiny więc włożyć i jechać.
na silniku bez turbiny jazda lipna skrajnie wiec po zadymach forumowych o zwiększeniu pojemnosci silnika przez wymiane tłoków , postanowiłem kupić turbinowca .pali tyle samo , jeżdzi super ,komputery bez immo więc prosto jest wszczepić prądy.
skrzyni nie zmieniłem bo bałem sie że bedzie za słaby a mam krótkie przełożenie 60 kmh przy 2000 obr/min

a , i zbiorniki 160 l lpg. ostatnio wyszło mi prawie 16 litrów ale wszystkie media gazowe mam z tych samych zbiornikow więc nie wiem ile zużyły przez 2 dni postoju gdy wszystko pracuje -kuchnia lodówka , ogrzewanie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group