| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Problem z elektryką - 15 bezpieczników, 6 przekaźników i...
Ignas - 2015-12-16, 02:53 Temat postu: Problem z elektryką - 15 bezpieczników, 6 przekaźników i... Stałem się posiadaczem dość leciwego kampera, i próbuję go polatać niestety nie posiadam rozpiski bezpieczników i przekaźników.
Próbowałem znaleźć podobne, ale ni w ząb.
Mam rząd 13 bezpieczników, z lewej na początku listwy nad nią dodatkowo dwa poziomo, z prawej strony 4 kostki przekaźników i dwie tak na środku w/w listwy.
Nie działa w elektryce:
- podświetlenie schowka
- podświetlenie deski w miejscu ustawienia nadmuchu
- światło przeciwmgielne
- oświetlenie tablicy
- dmuchawa powietrza
Dodatkowo:
- czujnik temp nie drgnie nawet o minimetr (nie wiem gdzie jest czujnik)
Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są sprawne, nie wiem gdzie szukać, za dużo tego wszystkiego :-( Może ktoś wie czy to przekaźnik, czy może jakiś kabel się uszkodził...
Ewentualnie bezpiecznik w innym miejscu niż schowek.
Może ktoś posiada instrukcję obsługi (nie, sam naprawiam) do Fiata Ducato z 1992 roku.
mrsulki - 2015-12-16, 06:22
| Ignas napisał/a: | | Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są sprawne |
Może to głupie pytanie: a żarówki sprawdziłeś?
moskit - 2015-12-16, 06:54
a może by tak do elektryka samochodowego będzie taniej, od........ gaśnicy
Sądząc po pytaniach to troszeczkę Twoja myśl techniczna poszła w kierunku humanistycznym
Niech każdy robi to co robi najlepiej, uwierz kamper to setki metrów przewodów, przewodzików i wszystkie ukryte.
Pozdrawiam
Andrzej
lepciak - 2015-12-16, 07:09
| mrsulki napisał/a: | | Ignas napisał/a: | | Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są sprawne |
Może to głupie pytanie: a żarówki sprawdziłeś? |
Pytanie nie tyle głupie co trzeźwe.
Ignas - za radą moskita w Twoim przypadku też polecam elektryka.
Ignas - 2015-12-16, 08:47
No dobrze, to wujków dobra rada już mamy wypowiedzi... za które serdecznie dziękuję. Poczekam na kogoś z podobną instalacją i schematem do niej bo za chiny znaleźć nie mogę, a bez tego jak bez ręki.
Niestety o ile instalację wewnątrz zabudowy udało mi się wymienić, o tyle utknąłem nad tą "dziwną" samochodową.
Edycja:
- wymiana czujnika temp. cieczy chłodzącej i wskaźnik ożył.
Poniżej zamieszczam zdjęcie "skrzynki bezpieczników/przekaźników", może ktoś skojarzy wersję i ma schemat elektryczny tego modelu.
lepciak - 2015-12-16, 10:27
| Ignas napisał/a: | | No dobrze, to wujków dobra rada już mamy wypowiedzi... za które serdecznie dziękuję. Poczekam na kogoś z podobną instalacją i schematem do niej bo za chiny znaleźć nie mogę, a bez tego jak bez ręki. |
To chyba mnie masz na myśli nazywając wujkiem. Moja odpowiedź na Twój problem jest tak samo skromna jak Twoje przedstawienie się w awatarze. Podałeś o sobie minimum danych aby wejść na forum i za te minimum życzysz sobie komplet informacji dotyczących Twojego problemu. Dalej nie wiem kim jesteś i skąd ale uzupełnię wiadomości za które już przecież serdecznie podziękowałeś. Schemat do tego kampera to mam w głowie i nie wiem jak go przesłać przy minimum wysiłku. Ale doradzę, że schemat podłączenia lampki schowka jest następujący. Zasilanie z bezpiecznika idzie na wyłącznik klapy schowka a z niego na lampkę oświetleniową. Masowy przewód lampki jest czarny (FIAT jest produktem włoskim a więc ma czarny przewód na masie). Przewód zasilający oświetlenie tablicy rejestracyjnej biegnie od prawej lampy pozycyjnej - żarówki oświetlenia postojowego.
Jak uzupełnisz informację o sobie to ja uzupełnię informację o elektryce. Rozumiem, że jesteś w stanie przedzawałowym bo jak dobrze zrozumiałem już Chiny wzywasz na pomoc.
Pozdrawiam
Wujek - to tylko dla Ciebie
moskit - 2015-12-16, 10:27
Ale jesteś uparty
Każda instalacja w kamperze jest inna, ze zdjęcia można wymienić przynajmniej kilkadziesiąt pojazdów.
Jak już tak chcesz koniecznie to; przekaźniki kosztują parę złotych kup komplet i metodą prób wymieniaj może coś zadziała
Z opisu wynika że to raczej błąd w podłączeniach lub zgniła instalacja jeżeli jest leciwy, wszytko jest możliwe
Sprawdź podłączenia w skrzynce bezpiecznikowej może poprzednik coś namieszał lub źle zacisnął przewody
Ignas - 2015-12-16, 15:55
No proszę aktywność powróciła ;-)
Nie wiem jeszcze Wujku jakie dane potrzebujesz, numer silnika 8144.67, wersji 209PA7 nic mądrego nie znalazłem. No może po za symbolem czujnika temp. który wymieniłem.
Sam pojazd posiadam 4 dni, więc póki co zapoznaje się z jego mankamentami.
Pierwsze dwa były na poprawę instalacji wewnętrznej, od wczoraj zająłem się resztą.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - OK
Sprawdziłem wszystkie przekaźniki - OK
1 - oświetlenie rejestracji, podłączenie miernika 12V , założenie żarówki i spada do 0V (postojowe OK)
2 - schowek (brak +) masa pojawia się po otwarciu
3 - Włącznik przeciwmgielnych (brak reakcji na desce i w lampie)
4 - dmuchawa i podświetlenie nie działa
Jak ktoś książkę sam naprawiam to na schemacie chodzi o zakres 24-29 (36,37,38) i 39-40 (53,54)
Ponieważ nie wszyscy mieć ja muszą dodaję schemat :-)
Ps. zna ktoś symbol czujnika zapełnienia filtru powietrza ? Bo go w ogóle nie mam, pozostał gwint i 2 kabelki.
No i tak sobie siedzę i poznaję sprzęt, zamiast iść na łatwiznę ;-)
SlawekEwa - 2015-12-16, 19:03
| Ignas napisał/a: | | numer silnika 8144.67, |
To jest oznaczenie modelu silnika
Ignas - 2015-12-16, 20:11
| SlawekEwa napisał/a: | | Ignas napisał/a: | | numer silnika 8144.67, |
To jest oznaczenie modelu silnika |
Dziękuję za wychwytywanie i poprawianie detali.
Poprawka w kwestii czujnika, znalazłem pod siedzeniem, ale uszkodzony.
Oznaczenia A116 7688534 5KPa nic mi nie mówi, wujek google też za wylewny nie jest.
Może ktoś rozpozna to ustrojstwo.
MER-lin - 2015-12-16, 21:43
Trochę dużo nie działa w twojej instalacji. Jeżeli masz sprawne bezpieczniki, przekaźniki i żarówki oczyść złączki na przewodach. W starych autach pokrywają się śniedzią i nie kontaktują. Przeczyść również nóżki bezpieczników i ich gniazda. To tak na początek. Wentylator nagrzewnicy ma taki złośliwy kabelek, który łączy się z drugim pomiędzy kierownicą i kratkami środkowego nawiewu. Połączenie to lubi pokryć się śniedzią i wtedy wentylator udaje nieboszczyka. Czujnikiem na filtrze powietrza możesz się nie przejmować. Jeżeli wymieniasz wkład filtra systematycznie, to jest on tylko zbyteczna ciekawostką. Powodzenia
MILUŚ - 2015-12-16, 22:32
Dziwne ,że nikt jeszcze nie napisał o..........masie ..........a najlepiej wspólnej dla tych wszystkich niedziałających odbiorników
moskit - 2015-12-16, 22:41
Bo dla piszących masa to podstawa i nie zastanawiają się nad "masą"
ponawiam propozycję ELEKTRYK
Ignas - 2015-12-16, 23:02
Wraz ze sprawdzeniem wszystko wypsikałem preparatem Kontakt S, taki stosuję w elektronice, więc raczej do samochodu też się nada.
Każdy z przekaźników sprawdziłem także czy przewodzi.
Muluś co do masy.
- przeciwmgielne (masa wspólna z postojowymi, więc OK) brak +
sprawdziłem włącznik, ma przejście bez problemu, za to kabel w kostce lampy jakiś taki "luźny"
- tablica ma większe jaja, bo jak sprawdzam miernikiem jest napięcie jak wsadzę żarówki to znika, tu podejrzewam problem właśnie z masą
Co gorsza ani do oświetlenia tablicy, ani do tylnych lamp nie mam widocznego dostępu od tyłu, jak wsadzam rękę pod spód to jest zabudowane.
Schowek i wentylacje i czujnik na razie sobie darowałem w/w ważniejsze.
Edycja:
Niestety okazało się, że właśnie od nich zacząłem bo od rana padało niemiłosiernie.
1)Schowek
- było zwarcie na kablach, jakiś geniusz zamiast to naprawić po prostu wyrwał kabel z konsoli bezpieczników.
2) Wentylacja
- okazało się, że z kostki znajdującej się pod środkową kratką (jak kolega wspominał) ktoś wyrwał masową złączkę, wsadziłem ją z powrotem do kostki i dmuchawa ożyła.
Niestety tylko zimnym dmuchało mimo, że temp. w okolicach 90*C była na desce.
Zdjąłem obudowę i moim oczom ukazał się taki widok:
Zastanawiam się czy jest jakiś kierunek przepływu, bo mam króćce dłuższy i krótszy, ale pojęcia nie mam czy ważny jest, która rura do którego, czy tam jest przepływ swobodny w dmuchawie ?
Niestety nadal brak oświetlenia tablicy i przeciwmgielnego, choć po naciśnięciu zapala się kontrolka na desce, to światło już nie :-(
Ignas - 2015-12-24, 21:00
No i po robocie... instalacja elektryczna ogarnięta polutowana, skrócona i działająca (oj był jakiś amator +/- 1m kabla... bez różnicy "się podwiesi" ;-).
Choć nadal mam niezły bur... w bezpiecznikach.
Nagrzewnica wymieniona...
Niestety nadal szukam jakiegoś schematu elektrycznego ducato dla 15 bezpieczników i 6 przekaźników :-(
CORONAVIRUS - 2015-12-24, 21:46
| Ignas napisał/a: |
Niestety nadal szukam jakiegoś schematu elektrycznego ducato dla 15 bezpieczników i 6 przekaźników :-( |
mam oryginalna niemiecka instrukcje ducato i w niej bezpieczników dla wszystkich modeli jest tylko 13 ten 13-ty to dodatkowa dmuchawa dla busów ...
Ignas - 2015-12-25, 01:25
Posiadam podobną książeczkę, niestety moja obejmuje tylko 12 bezpieczników, także byłbym wdzięczny za foto tej strony.
CORONAVIRUS - 2015-12-25, 12:09
proszę bardzo jak w czymś pomoże to fajnie
krimar - 2015-12-25, 12:36
co do schematu starego ducato to już kiedyś był taki temat http://www.camperteam.pl/...p=141327#141327
a co do czujnika zapchania filtra powietrza to też już było http://www.camperteam.pl/...p=240770#240770 i się okazało, że już go nie produkują
Ignas - 2015-12-27, 00:09
Dziękuje za wstawkę.
Niestety tak jak myślałem, ale miałem nadzieję, że się nie spełni, był tam ktoś przede mną.
Bezpieczniki mam totalnie pomieszane :-(
Na szczęście powoli dochodzę co do czego jest i już elektryka w kabinie działa na 99,9% (pozostało światełko schowka i krańcówka od kierowcy).
Ignas - 2016-01-12, 13:24
Dziękuję koledzy za pomoc... ogarnąłem jak mi się wydaje 99,9% instalacji bo pozostało mi:
- cienki kabel fioletowy
- gruby kabel fioletowy
Oba zwisają z wiązki idącej do listwy bezpieczników i tam zapewne powinny być wpięte... ale...
No właśnie, gdzie ?
Kabel w 100% oryginalne więc może ktoś zerknąć pod spód i powiedzieć pod który bezpiecznik są podpięte (i przy okazji do zasilania czego służą by wyszło) :-)
|
|