Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Nowy kamper z Niemiec

kimtop - 2008-05-08, 10:03
Temat postu: Nowy kamper z Niemiec
O ile się orientuję to kupując nowego kampera u dilera w Niemczech zapłacę cenę hurtową.
Czy w Polsce będę musiał zapłacić 22% Vat ?

eler1 - 2008-05-08, 10:06

kimtop napisał/a:
Czy w Polsce będę musiał zapłacić 22% Vat ?
jeżeli kupujesz jako osoba fizyczna to skasują cię 22% Vatu
MariuszB - 2008-05-08, 12:12
Temat postu: Re: Nowy kamper z Niemiec
kimtop napisał/a:
O ile się orientuję to kupując nowego kampera u dilera w Niemczech zapłacę cenę hurtową.
Czy w Polsce będę musiał zapłacić 22% Vat ?

A czemu cenę hurtową? Chyba, że będziesz chciał kupić kilka kamperów ;)
Pewnie chodziło Ci o cenę netto a to jest ewentualnie możliwe tylko wtedy kiedy będziesz kupował jako firma z PL posiadając euronip.
Wtedy f netto z de+ u nas 22% vat od kwoty na f z de.
Niestety problem w tym, że nie każda firma w Niemczech może sprzedać jakikolwiek pojazd bez MwSt :? ale to temat na dłuższą rozmowę.

janusz - 2008-05-08, 21:59

Jeżeli prywatnie to zapłacisz tam 19% VAT i u nas 22%. Żeby nie płacić u nas Vatu samochód musi mieć minimum 6 miesięcy od rejestracji niemieckiej i przejechane 6000 km.
Marek - 2008-05-08, 22:22

Ale od akcyzy nie uciekniesz.
Marek

Mirekmat - 2008-05-08, 22:41

witam.
Chyba to co mówią szanowni weterani nie do końca jest prawdą.W kwietniu ubiegłego roku odbieraliśmy fabrycznie nowego kampera w Niemczech po cenie netto.Zakup cvałkowicie na osobę prywatną,jedynie sprzedawca prosił o przesłanie kopii opłaty wat w Polsce.Oczywiście w kraju były opłaty akcyzowo-watowskie itp.Może to tylko kwestia negocjacji ale parę groszy zostało zaoszczędzonych.

DAKOTA - 2008-05-08, 22:44

janusz napisał/a:
Jeżeli prywatnie to zapłacisz tam 19% VAT i u nas 22%. Żeby nie płacić u nas Vatu samochód musi mieć minimum 6 miesięcy od rejestracji niemieckiej i przejechane 6000 km.


Witam

przepraszam ze sie wcinam Janusz to co piszesz przepraszam ze tak powiem ale to glupota

moj DAGOCIK tez mial isc na polske zaplacilbym wtedy 42 000 Euro w austrii to cena bez 20 % Mwst i w polsce zaplacilbym wtedy 22% Vat jezeli jest akcyza od nowych auto to byloby liczone 42 000 + akzyza + 22 % Vat.

Miedzy zameldowaniem w Polsce i Austri wychodzilo o 7 tys Euro taniej na polske .
Jako ze nie zamieszkuje w polsce i nie posiadam obywatelstwa polskiego musialbym na kogos to zameldowac ,ale na tyle to nikomu nie zaufalem.

Istnieje jeszcze inna mozliwosc jezel dotyczy samochopdow nowych na prywatna osobe

Cena z Mwst w niemczech do tego dochodzi akcyza w polsce + roznic 3 % Vatu miedzy niemcami a polska

poza tym dodam jezeli ktos chce kupic nowego Campera w niemczech i ma na to gotowke to proponuje takie cos

http://www.palmo.de/
to jest to samo

poczytaj na koncu strony notke po polsku

http://www.reisemobil-discount.de/

Tam mowia po polsku i masz ceny exportowe
to najwiekszy i najmocniejszy handlarz na rynku Camperow

Ja zanim kupilem Camperka to pol roku siedzialem na necie , wyszukiwalem i kombinowalem nie pytalem innych ludzi tylko czytalem i dzwonilem .

zycze przyjemnych zakupow

DAKOTA

janusz 52 - 2008-05-09, 08:20

Nie zapłacisz podatku Vat jeżeli kwota nie będzie przekraczała 30 tyś zł , a jak to zrobić? jest multum sposobów.
eeik - 2008-05-09, 08:42

Nie chcę się wcinać w te męskie sprawy ,
ale jednak wytłumacz mi Dakota czy w Austrii jest prawo podatkowe tak skonstruowanie, że osoby prywatne kupują auto bez podatku od wartości dodanej (VAT - MWst)
bo wiesz ceny netto nie ma juz między państwami należącymi do Unii .
Zwroty podatku były kiedyś tak zwany "Tax Free" ale to funkcjonuje tylko dla kupujących spoza Unii.

Więc jeżeli kupujemy auto prywatnie w Niemczech mamy cenę brutto i do tej dochodzi akcyza i nasz VAT.
Mówię tu o autach nowych,


Aha i już nie ma exportu do Polski jest tylko wewnątrzwspólnotowa dostawa/nabycie.
Albo ja juz kompletnie nie rozumiem przepisów.

DAKOTA - 2008-05-09, 09:17

eeik napisał/a:
Nie chcę się wcinać w te męskie sprawy ,
ale jednak wytłumacz mi Dakota czy w Austrii jest prawo podatkowe tak skonstruowanie, że osoby prywatne kupują auto bez podatku od wartości dodanej (VAT - MWst)
bo wiesz ceny netto nie ma juz między państwami należącymi do Unii .
Zwroty podatku były kiedyś tak zwany "Tax Free" ale to funkcjonuje tylko dla kupujących spoza Unii.

Poczytaj w poscie wyzej na stronie www discont ..........

prawie kazdy Handlarz Niemiecki ma kontakty w polsce i wysle ci do partnera polskiego samochod przez firme gdzie trzeba w niemczech zaplacic tylko cene netto a w polsce reszte zalatwia partner za odpowiednia oplata lub sam sie z tym naciagasz.

ja sprzedawalem juz kilka moich firmowych samochodow do polski i nigdy nie bylo problemu byly to samochody uzywane firmowe i kupowala firma w polsce dla prywatnych klientow





Więc jeżeli kupujemy auto prywatnie w Niemczech mamy cenę brutto i do tej dochodzi akcyza i nasz VAT.
Mówię tu o autach nowych,


Aha i już nie ma exportu do Polski jest tylko wewnątrzwspólnotowa dostawa/nabycie.
Albo ja juz kompletnie nie rozumiem przepisów.




Witam

pierwsze pytanie w tym watku bylo nie za dobrze sprecyzowane

Kolega okreslil sie ze kupuje noweg campa u handlarza

czyli na wywoz do plski bedzie sie to skladalo tak

ceny rowne do liczenia
dla firm
10 000 € (netto) do polski bez Vatu w polsce + akzyza + polski vat


lub
dla osob prywatnych
10 000 + 19% mwst w niemczech + w polsce akcyza + doplaty te 3 % polskiego vatu (czyli roznica miedzy niemieckim i polskim vatem

a austrii wyglada ta sytuacja troche inaczej cenowo ale dziala na tych samych zasadach:::


to jest na austrie
a wiec

cena campera

10 000 € + (w zaleznosci spalania na 100 km) miedzy 7 a 16% tak zwana Nova do tego dochodzi 20 % mwst

do polski

10 000 € jezeli kupujemy pojazd niezameldowany NOWY na terenie austrii

na firme w polsce bez Nova , bez Mwst w polsce placimy lub nie akcyze i 22% polskiego watu

jezeli kupuje prywatny NOWY camper

10 000 + 20% mwst w polsce akcyza +doplaty 2 % roznicy w vacie

jezeli kupuje urzywany

cena sklada sie z:

10 000 € + (7 - 16 % NOVA) + 20 % Mwst ) a w polsce doplaca akcyze i te 2 % roznicy w Vacie miedzy austria a polska

My tutaj tez placimy FRYCOWE to jest ta NOVA ktorej to w Niemcach nie ma ,dlatego samochody w niemczech sa tansze niz w austrii


w razie pytan prosze o konkretne pytanie kto kupuje gdzie i u kogo to bede sie staral dac tez konkreta odpowiedz

pozdrawiam
DAKOTA

eeik - 2008-05-09, 09:50

DAKOTA napisał/a:
10 000 + 19% mwst w niemczech + w polsce akcyza + doplaty te 3 % polskiego vatu (czyli roznica miedzy niemieckim i polskim vatem


No ja jeszcze myśle, że całe 22 % dochodzi ,a nie dopłata 3 %.

ale nie mam doświadczenia więc nie będe polemizowac :) ).

A nie chce mi się czytac przepisów VAT dotyczących nabycia nowych samochodów.

No i jeżeli chodzi o kupno przez pośrednika, no to wiesz ten pośrednik tez musi zarobic :) )).

Zawiłe sa te przepisy podatkowe.

Ale chyba pytający myśli o tym by zapłacic jak najmniej :) ))

DAKOTA - 2008-05-09, 09:56

[quote="eeik"]
DAKOTA napisał/a:
10 000 + 19% mwst w niemczech + w polsce akcyza + doplaty te 3 % polskiego vatu (czyli roznica miedzy niemieckim i polskim vatem


No ja jeszcze myśle, że całe 22 % dochodzi ,a nie dopłata 3 %.

ja to wiem ze trzeba wyrownac tylko Vat miedzykrajowy

:spoko

to jest to samo jak kupie cos w polsce po 22% vat a w austrii jest 20 % i ta roznica bedzie zwrocona a austrii z finansowego

eeik - 2008-05-09, 09:59

Wierzysz , ze z ciekawości jestem skłonna dryndnąc do Izby Skarbowej.
Moze jest ktos kto zawodowo się zajmuje sprowadzaniem nowych samochodów i się wypowie praktycznie.

[ Dodano: 2008-05-09, 10:11 ]
1. VAT na samochody sprowadzane z UE
Ustawa o podatku od towarów i usług (VAT) w stosunku do sprowadzanych samochodów z UE formułuje dwa reżimy podatkowe. Zastosowanie jednego z nich jest zależne od spełnienia przez sprowadzany samochód definicji nowego środka transportu, która zawarta została w art. 2 pkt 10 ustawy o VAT. Według tego przepisu samochód może być traktowany jako nowy, jeżeli nie przejechał więcej niż 6 tys. km lub od momentu dopuszczenia go do użytku upłynęło nie więcej niż 6 miesięcy. W przypadku samochodu uznanego za nowy środek transportu, podatek VAT zawsze będzie pobierany w kraju, w którym pojazd będzie używany, niezależnie od statusu sprzedającego i nabywcy. Zatem polski podmiot (osoba fizyczna bądź prawna) niezależnie od tego, czy jest on podatnikiem VAT, czy też nie, który nabędzie nowy samochód w innym państwie Unii Europejskiej, zobowiązany jest do odprowadzenia podatku VAT w Polsce w pełnej wysokości.

Z tego wnioskuję, że jednak VAT w przypadku zakupu przez osobę fizyczna się powieli.

DAKOTA - 2008-05-09, 10:41

[quote="eeik"]Wierzysz , ze z ciekawości jestem skłonna dryndnąc do Izby Skarbowej.


ja nie dryndalem tylko zadzwonilem
nie ma podwojnego opodatkowania


http://www.reisemobil-discount.de/


Ps.tak a propo kupujesz czy tylko sie nudzisz :roza:

eeik - 2008-05-09, 11:56

DAKOTA napisał/a:
Ps.tak a propo kupujesz czy tylko sie nudzisz :roza:


Nie kupuję, ale nie chciałabym, żeby ktoś się naciął :diabelski_usmiech

[ Dodano: 2008-05-09, 12:48 ]
Poonieważ lubie się nudzić efektywnie, zadzwoniłam/zadryndałam do Ministerstwa Finansów.

Odpowiedź taka:

Płaci sie od kwoty brutto całe 22% i potem ewentualnie jeżeli przepisy danego kraju przewiduja zwraca sie o zwrot tego podatku np w Austrii czy Niemczech.

To tyle.

Ale jeszcze drążąc dalej gdzie indziej ( na forach na ten temat) dowiedziałam się że handlujący nowymi samochodami ma możliwość wystawienia faktury osobie bez euronipu bez podatku VAT, ale nie zawsze chcą i tu jest problem.

Wychodzi, że Palmowski chce i dlatego netto.

Zwracam honor i chylę czoła :) ))

Ale nie ma mowy nigdzie o dopłacie 2 czy 3 %

Bo w sumie interesuje nas jaka kwota jest na fakturze :) )))


"Nie jest błędem niewiedza, błędem jest nie chcieć się niczego nauczyć" :szeroki_usmiech

MariuszB - 2008-05-09, 15:42

eeik napisał/a:

Ale jeszcze drążąc dalej gdzie indziej ( na forach na ten temat) dowiedziałam się że handlujący nowymi samochodami ma możliwość wystawienia faktury osobie bez euronipu bez podatku VAT, ale nie zawsze chcą i tu jest problem.

Właśnie o tym pisałem w swoim poprzednim poście. Co do netto bez euronipu to nie słyszałem o takich chętnych... np. w de ale może ja się nie znam :-D

Ps. Kimtop jak poczytał to chyba mu się odechciało zakupów :szeroki_usmiech

janusz - 2008-05-09, 19:42

O tym pół roku od rejestracji i 6000 tysiącach kilometrów to święta prawda. Przerabiałem to w lipcu. Chodzi o sprzedaż pomiędzy dwoma osobami fizycznymi. Aby nie płacić VAT samochód musi być używany. Dla naszego fiskusa używany to taki któremu upłynęło minimum pół roku od pierwszej rejestracji i przejechał minimum 6000 kilometrów. Jeżeli nie spełnia obu tych warunków jednocześnie płaci się 22% VAT. Aby zarejestrować samochód składasz w Urzędzie skarbowym druk VAT24 i ksera dokumentów. + 160zł. Po dwóch tygodniach otrzymujesz z urzędu VAT 25 w którym napisane że nie podlega VAT. Cały czas mowa o transakcji miedzy osobami fizycznymi.
Przy zakupie u dealera, nowego samochodu zawsze płaci się 22% Vat a o tym zapłaconym lub nie w innym państwie trzeba rozmawiać z dostawcą samochodu. Nie ma tak że jeżeli w Niemczech płacisz 19% to w Polsce dopłacasz 3%. W Polsce płacisz 22% a ewentualne 19% zwraca Niemiec.
Taka dopłata 2 lub 3% VATu o której pisze DAKOTA nie istnieje dla normalnego prywatnego kupującego. Faktycznie może się zdarzyć, że taki "posrednik" poprosi o dopłacenie tej 3% różnicy ale tylko dlatego, że to on płaci VAT i odlicza VAT. Kupujący stoi jakby obok tych rozliczeń podatkowych. Generalnie prywatny człowiek kupujący samochód w Niemczech w cenie brutto płaci 41% VAT 19%niemieckie i 22% Polskie i na to musi mieć przygotowane pieniądze, później może ubiegać się o zwrot niemieckiego VATu. Niemcowi musi przedstawić dokument, że zapłacił w Polsce VAT.

kimtop - 2008-05-09, 20:26

Zakupów mi się nie odechciało,ale widzę ,że trzeba będzie zasięgnąć info bezpośrednio w swoim urzędzie,żeby nie być zaskoczonym jakąś interpretacją przepisów
Poruszyłem temat ,gdyż wiem ,że kilka osób myśli o zakupie u dilera i np.u Palmowskiego ceny nie są tak szokujące.Ale trzeba oczywiście wszystko przekarkulować, rozważyć wszystkie za i przeciw, no i chyba poczekać do jesieni.

DAKOTA - 2008-05-13, 07:58

Witam

Kazdy ma swoja racje , sa rozne sposoby sciagniecia samochodu do polski i rozne warunki zaplaty VATU tylko ze o co kolega pisal:: Nowy camper u Dilera

wiec nie ma podwojnego opodatkowania

a jezeli chodzi o prywatny (od osoby prywatnej) zakup samochodu PRAWIE NOWEGO sie nie karkuluje.







janusz napisał/a:
O tym pół roku od rejestracji i 6000 tysiącach kilometrów to święta prawda. Przerabiałem to w lipcu. Chodzi o sprzedaż pomiędzy dwoma osobami fizycznymi. Aby nie płacić VAT samochód musi być używany. Dla naszego fiskusa używany to taki któremu upłynęło minimum pół roku od pierwszej rejestracji i przejechał minimum 6000 kilometrów. Jeżeli nie spełnia obu tych warunków jednocześnie płaci się 22% VAT. Aby zarejestrować samochód składasz w Urzędzie skarbowym druk VAT24 i ksera dokumentów. + 160zł. Po dwóch tygodniach otrzymujesz z urzędu VAT 25 w którym napisane że nie podlega VAT. Cały czas mowa o transakcji miedzy osobami fizycznymi.
Przy zakupie u dealera, nowego samochodu zawsze płaci się 22% Vat a o tym zapłaconym lub nie w innym państwie trzeba rozmawiać z dostawcą samochodu. Nie ma tak że jeżeli w Niemczech płacisz 19% to w Polsce dopłacasz 3%. W Polsce płacisz 22% a ewentualne 19% zwraca Niemiec.
Taka dopłata 2 lub 3% VATu o której pisze DAKOTA nie istnieje dla normalnego prywatnego kupującego. Faktycznie może się zdarzyć, że taki "posrednik" poprosi o dopłacenie tej 3% różnicy ale tylko dlatego, że to on płaci VAT i odlicza VAT. Kupujący stoi jakby obok tych rozliczeń podatkowych. Generalnie prywatny człowiek kupujący samochód w Niemczech w cenie brutto płaci 41% VAT 19%niemieckie i 22% Polskie i na to musi mieć przygotowane pieniądze, później może ubiegać się o zwrot niemieckiego VATu. Niemcowi musi przedstawić dokument, że zapłacił w Polsce VAT.



W


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group