|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Porady dla kupujących kampera - Nowy kamper z Niemiec
kimtop - 2008-05-08, 10:03 Temat postu: Nowy kamper z Niemiec O ile się orientuję to kupując nowego kampera u dilera w Niemczech zapłacę cenę hurtową.
Czy w Polsce będę musiał zapłacić 22% Vat ?
eler1 - 2008-05-08, 10:06
kimtop napisał/a: | Czy w Polsce będę musiał zapłacić 22% Vat ? | jeżeli kupujesz jako osoba fizyczna to skasują cię 22% Vatu
MariuszB - 2008-05-08, 12:12 Temat postu: Re: Nowy kamper z Niemiec
kimtop napisał/a: | O ile się orientuję to kupując nowego kampera u dilera w Niemczech zapłacę cenę hurtową.
Czy w Polsce będę musiał zapłacić 22% Vat ? |
A czemu cenę hurtową? Chyba, że będziesz chciał kupić kilka kamperów
Pewnie chodziło Ci o cenę netto a to jest ewentualnie możliwe tylko wtedy kiedy będziesz kupował jako firma z PL posiadając euronip.
Wtedy f netto z de+ u nas 22% vat od kwoty na f z de.
Niestety problem w tym, że nie każda firma w Niemczech może sprzedać jakikolwiek pojazd bez MwSt ale to temat na dłuższą rozmowę.
janusz - 2008-05-08, 21:59
Jeżeli prywatnie to zapłacisz tam 19% VAT i u nas 22%. Żeby nie płacić u nas Vatu samochód musi mieć minimum 6 miesięcy od rejestracji niemieckiej i przejechane 6000 km.
Marek - 2008-05-08, 22:22
Ale od akcyzy nie uciekniesz.
Marek
Mirekmat - 2008-05-08, 22:41
witam.
Chyba to co mówią szanowni weterani nie do końca jest prawdą.W kwietniu ubiegłego roku odbieraliśmy fabrycznie nowego kampera w Niemczech po cenie netto.Zakup cvałkowicie na osobę prywatną,jedynie sprzedawca prosił o przesłanie kopii opłaty wat w Polsce.Oczywiście w kraju były opłaty akcyzowo-watowskie itp.Może to tylko kwestia negocjacji ale parę groszy zostało zaoszczędzonych.
DAKOTA - 2008-05-08, 22:44
janusz napisał/a: | Jeżeli prywatnie to zapłacisz tam 19% VAT i u nas 22%. Żeby nie płacić u nas Vatu samochód musi mieć minimum 6 miesięcy od rejestracji niemieckiej i przejechane 6000 km. |
Witam
przepraszam ze sie wcinam Janusz to co piszesz przepraszam ze tak powiem ale to glupota
moj DAGOCIK tez mial isc na polske zaplacilbym wtedy 42 000 Euro w austrii to cena bez 20 % Mwst i w polsce zaplacilbym wtedy 22% Vat jezeli jest akcyza od nowych auto to byloby liczone 42 000 + akzyza + 22 % Vat.
Miedzy zameldowaniem w Polsce i Austri wychodzilo o 7 tys Euro taniej na polske .
Jako ze nie zamieszkuje w polsce i nie posiadam obywatelstwa polskiego musialbym na kogos to zameldowac ,ale na tyle to nikomu nie zaufalem.
Istnieje jeszcze inna mozliwosc jezel dotyczy samochopdow nowych na prywatna osobe
Cena z Mwst w niemczech do tego dochodzi akcyza w polsce + roznic 3 % Vatu miedzy niemcami a polska
poza tym dodam jezeli ktos chce kupic nowego Campera w niemczech i ma na to gotowke to proponuje takie cos
http://www.palmo.de/
to jest to samo
poczytaj na koncu strony notke po polsku
http://www.reisemobil-discount.de/
Tam mowia po polsku i masz ceny exportowe
to najwiekszy i najmocniejszy handlarz na rynku Camperow
Ja zanim kupilem Camperka to pol roku siedzialem na necie , wyszukiwalem i kombinowalem nie pytalem innych ludzi tylko czytalem i dzwonilem .
zycze przyjemnych zakupow
DAKOTA
janusz 52 - 2008-05-09, 08:20
Nie zapłacisz podatku Vat jeżeli kwota nie będzie przekraczała 30 tyś zł , a jak to zrobić? jest multum sposobów.
eeik - 2008-05-09, 08:42
Nie chcę się wcinać w te męskie sprawy ,
ale jednak wytłumacz mi Dakota czy w Austrii jest prawo podatkowe tak skonstruowanie, że osoby prywatne kupują auto bez podatku od wartości dodanej (VAT - MWst)
bo wiesz ceny netto nie ma juz między państwami należącymi do Unii .
Zwroty podatku były kiedyś tak zwany "Tax Free" ale to funkcjonuje tylko dla kupujących spoza Unii.
Więc jeżeli kupujemy auto prywatnie w Niemczech mamy cenę brutto i do tej dochodzi akcyza i nasz VAT.
Mówię tu o autach nowych,
Aha i już nie ma exportu do Polski jest tylko wewnątrzwspólnotowa dostawa/nabycie.
Albo ja juz kompletnie nie rozumiem przepisów.
DAKOTA - 2008-05-09, 09:17
eeik napisał/a: | Nie chcę się wcinać w te męskie sprawy ,
ale jednak wytłumacz mi Dakota czy w Austrii jest prawo podatkowe tak skonstruowanie, że osoby prywatne kupują auto bez podatku od wartości dodanej (VAT - MWst)
bo wiesz ceny netto nie ma juz między państwami należącymi do Unii .
Zwroty podatku były kiedyś tak zwany "Tax Free" ale to funkcjonuje tylko dla kupujących spoza Unii.
Poczytaj w poscie wyzej na stronie www discont ..........
prawie kazdy Handlarz Niemiecki ma kontakty w polsce i wysle ci do partnera polskiego samochod przez firme gdzie trzeba w niemczech zaplacic tylko cene netto a w polsce reszte zalatwia partner za odpowiednia oplata lub sam sie z tym naciagasz.
ja sprzedawalem juz kilka moich firmowych samochodow do polski i nigdy nie bylo problemu byly to samochody uzywane firmowe i kupowala firma w polsce dla prywatnych klientow
Więc jeżeli kupujemy auto prywatnie w Niemczech mamy cenę brutto i do tej dochodzi akcyza i nasz VAT.
Mówię tu o autach nowych,
Aha i już nie ma exportu do Polski jest tylko wewnątrzwspólnotowa dostawa/nabycie.
Albo ja juz kompletnie nie rozumiem przepisów. |
Witam
pierwsze pytanie w tym watku bylo nie za dobrze sprecyzowane
Kolega okreslil sie ze kupuje noweg campa u handlarza
czyli na wywoz do plski bedzie sie to skladalo tak
ceny rowne do liczenia
dla firm
10 000 € (netto) do polski bez Vatu w polsce + akzyza + polski vat
lub
dla osob prywatnych
10 000 + 19% mwst w niemczech + w polsce akcyza + doplaty te 3 % polskiego vatu (czyli roznica miedzy niemieckim i polskim vatem
a austrii wyglada ta sytuacja troche inaczej cenowo ale dziala na tych samych zasadach:::
to jest na austrie
a wiec
cena campera
10 000 € + (w zaleznosci spalania na 100 km) miedzy 7 a 16% tak zwana Nova do tego dochodzi 20 % mwst
do polski
10 000 € jezeli kupujemy pojazd niezameldowany NOWY na terenie austrii
na firme w polsce bez Nova , bez Mwst w polsce placimy lub nie akcyze i 22% polskiego watu
jezeli kupuje prywatny NOWY camper
10 000 + 20% mwst w polsce akcyza +doplaty 2 % roznicy w vacie
jezeli kupuje urzywany
cena sklada sie z:
10 000 € + (7 - 16 % NOVA) + 20 % Mwst ) a w polsce doplaca akcyze i te 2 % roznicy w Vacie miedzy austria a polska
My tutaj tez placimy FRYCOWE to jest ta NOVA ktorej to w Niemcach nie ma ,dlatego samochody w niemczech sa tansze niz w austrii
w razie pytan prosze o konkretne pytanie kto kupuje gdzie i u kogo to bede sie staral dac tez konkreta odpowiedz
pozdrawiam
DAKOTA
eeik - 2008-05-09, 09:50
DAKOTA napisał/a: | 10 000 + 19% mwst w niemczech + w polsce akcyza + doplaty te 3 % polskiego vatu (czyli roznica miedzy niemieckim i polskim vatem |
No ja jeszcze myśle, że całe 22 % dochodzi ,a nie dopłata 3 %.
ale nie mam doświadczenia więc nie będe polemizowac ).
A nie chce mi się czytac przepisów VAT dotyczących nabycia nowych samochodów.
No i jeżeli chodzi o kupno przez pośrednika, no to wiesz ten pośrednik tez musi zarobic )).
Zawiłe sa te przepisy podatkowe.
Ale chyba pytający myśli o tym by zapłacic jak najmniej ))
DAKOTA - 2008-05-09, 09:56
[quote="eeik"] DAKOTA napisał/a: | 10 000 + 19% mwst w niemczech + w polsce akcyza + doplaty te 3 % polskiego vatu (czyli roznica miedzy niemieckim i polskim vatem |
No ja jeszcze myśle, że całe 22 % dochodzi ,a nie dopłata 3 %.
ja to wiem ze trzeba wyrownac tylko Vat miedzykrajowy
to jest to samo jak kupie cos w polsce po 22% vat a w austrii jest 20 % i ta roznica bedzie zwrocona a austrii z finansowego
eeik - 2008-05-09, 09:59
Wierzysz , ze z ciekawości jestem skłonna dryndnąc do Izby Skarbowej.
Moze jest ktos kto zawodowo się zajmuje sprowadzaniem nowych samochodów i się wypowie praktycznie.
[ Dodano: 2008-05-09, 10:11 ]
1. VAT na samochody sprowadzane z UE
Ustawa o podatku od towarów i usług (VAT) w stosunku do sprowadzanych samochodów z UE formułuje dwa reżimy podatkowe. Zastosowanie jednego z nich jest zależne od spełnienia przez sprowadzany samochód definicji nowego środka transportu, która zawarta została w art. 2 pkt 10 ustawy o VAT. Według tego przepisu samochód może być traktowany jako nowy, jeżeli nie przejechał więcej niż 6 tys. km lub od momentu dopuszczenia go do użytku upłynęło nie więcej niż 6 miesięcy. W przypadku samochodu uznanego za nowy środek transportu, podatek VAT zawsze będzie pobierany w kraju, w którym pojazd będzie używany, niezależnie od statusu sprzedającego i nabywcy. Zatem polski podmiot (osoba fizyczna bądź prawna) niezależnie od tego, czy jest on podatnikiem VAT, czy też nie, który nabędzie nowy samochód w innym państwie Unii Europejskiej, zobowiązany jest do odprowadzenia podatku VAT w Polsce w pełnej wysokości.
Z tego wnioskuję, że jednak VAT w przypadku zakupu przez osobę fizyczna się powieli.
DAKOTA - 2008-05-09, 10:41
[quote="eeik"]Wierzysz , ze z ciekawości jestem skłonna dryndnąc do Izby Skarbowej.
ja nie dryndalem tylko zadzwonilem
nie ma podwojnego opodatkowania
http://www.reisemobil-discount.de/
Ps.tak a propo kupujesz czy tylko sie nudzisz
eeik - 2008-05-09, 11:56
DAKOTA napisał/a: | Ps.tak a propo kupujesz czy tylko sie nudzisz |
Nie kupuję, ale nie chciałabym, żeby ktoś się naciął
[ Dodano: 2008-05-09, 12:48 ]
Poonieważ lubie się nudzić efektywnie, zadzwoniłam/zadryndałam do Ministerstwa Finansów.
Odpowiedź taka:
Płaci sie od kwoty brutto całe 22% i potem ewentualnie jeżeli przepisy danego kraju przewiduja zwraca sie o zwrot tego podatku np w Austrii czy Niemczech.
To tyle.
Ale jeszcze drążąc dalej gdzie indziej ( na forach na ten temat) dowiedziałam się że handlujący nowymi samochodami ma możliwość wystawienia faktury osobie bez euronipu bez podatku VAT, ale nie zawsze chcą i tu jest problem.
Wychodzi, że Palmowski chce i dlatego netto.
Zwracam honor i chylę czoła ))
Ale nie ma mowy nigdzie o dopłacie 2 czy 3 %
Bo w sumie interesuje nas jaka kwota jest na fakturze )))
"Nie jest błędem niewiedza, błędem jest nie chcieć się niczego nauczyć"
MariuszB - 2008-05-09, 15:42
eeik napisał/a: |
Ale jeszcze drążąc dalej gdzie indziej ( na forach na ten temat) dowiedziałam się że handlujący nowymi samochodami ma możliwość wystawienia faktury osobie bez euronipu bez podatku VAT, ale nie zawsze chcą i tu jest problem. |
Właśnie o tym pisałem w swoim poprzednim poście. Co do netto bez euronipu to nie słyszałem o takich chętnych... np. w de ale może ja się nie znam :-D
Ps. Kimtop jak poczytał to chyba mu się odechciało zakupów
janusz - 2008-05-09, 19:42
O tym pół roku od rejestracji i 6000 tysiącach kilometrów to święta prawda. Przerabiałem to w lipcu. Chodzi o sprzedaż pomiędzy dwoma osobami fizycznymi. Aby nie płacić VAT samochód musi być używany. Dla naszego fiskusa używany to taki któremu upłynęło minimum pół roku od pierwszej rejestracji i przejechał minimum 6000 kilometrów. Jeżeli nie spełnia obu tych warunków jednocześnie płaci się 22% VAT. Aby zarejestrować samochód składasz w Urzędzie skarbowym druk VAT24 i ksera dokumentów. + 160zł. Po dwóch tygodniach otrzymujesz z urzędu VAT 25 w którym napisane że nie podlega VAT. Cały czas mowa o transakcji miedzy osobami fizycznymi.
Przy zakupie u dealera, nowego samochodu zawsze płaci się 22% Vat a o tym zapłaconym lub nie w innym państwie trzeba rozmawiać z dostawcą samochodu. Nie ma tak że jeżeli w Niemczech płacisz 19% to w Polsce dopłacasz 3%. W Polsce płacisz 22% a ewentualne 19% zwraca Niemiec.
Taka dopłata 2 lub 3% VATu o której pisze DAKOTA nie istnieje dla normalnego prywatnego kupującego. Faktycznie może się zdarzyć, że taki "posrednik" poprosi o dopłacenie tej 3% różnicy ale tylko dlatego, że to on płaci VAT i odlicza VAT. Kupujący stoi jakby obok tych rozliczeń podatkowych. Generalnie prywatny człowiek kupujący samochód w Niemczech w cenie brutto płaci 41% VAT 19%niemieckie i 22% Polskie i na to musi mieć przygotowane pieniądze, później może ubiegać się o zwrot niemieckiego VATu. Niemcowi musi przedstawić dokument, że zapłacił w Polsce VAT.
kimtop - 2008-05-09, 20:26
Zakupów mi się nie odechciało,ale widzę ,że trzeba będzie zasięgnąć info bezpośrednio w swoim urzędzie,żeby nie być zaskoczonym jakąś interpretacją przepisów
Poruszyłem temat ,gdyż wiem ,że kilka osób myśli o zakupie u dilera i np.u Palmowskiego ceny nie są tak szokujące.Ale trzeba oczywiście wszystko przekarkulować, rozważyć wszystkie za i przeciw, no i chyba poczekać do jesieni.
DAKOTA - 2008-05-13, 07:58
Witam
Kazdy ma swoja racje , sa rozne sposoby sciagniecia samochodu do polski i rozne warunki zaplaty VATU tylko ze o co kolega pisal:: Nowy camper u Dilera
wiec nie ma podwojnego opodatkowania
a jezeli chodzi o prywatny (od osoby prywatnej) zakup samochodu PRAWIE NOWEGO sie nie karkuluje.
janusz napisał/a: | O tym pół roku od rejestracji i 6000 tysiącach kilometrów to święta prawda. Przerabiałem to w lipcu. Chodzi o sprzedaż pomiędzy dwoma osobami fizycznymi. Aby nie płacić VAT samochód musi być używany. Dla naszego fiskusa używany to taki któremu upłynęło minimum pół roku od pierwszej rejestracji i przejechał minimum 6000 kilometrów. Jeżeli nie spełnia obu tych warunków jednocześnie płaci się 22% VAT. Aby zarejestrować samochód składasz w Urzędzie skarbowym druk VAT24 i ksera dokumentów. + 160zł. Po dwóch tygodniach otrzymujesz z urzędu VAT 25 w którym napisane że nie podlega VAT. Cały czas mowa o transakcji miedzy osobami fizycznymi.
Przy zakupie u dealera, nowego samochodu zawsze płaci się 22% Vat a o tym zapłaconym lub nie w innym państwie trzeba rozmawiać z dostawcą samochodu. Nie ma tak że jeżeli w Niemczech płacisz 19% to w Polsce dopłacasz 3%. W Polsce płacisz 22% a ewentualne 19% zwraca Niemiec.
Taka dopłata 2 lub 3% VATu o której pisze DAKOTA nie istnieje dla normalnego prywatnego kupującego. Faktycznie może się zdarzyć, że taki "posrednik" poprosi o dopłacenie tej 3% różnicy ale tylko dlatego, że to on płaci VAT i odlicza VAT. Kupujący stoi jakby obok tych rozliczeń podatkowych. Generalnie prywatny człowiek kupujący samochód w Niemczech w cenie brutto płaci 41% VAT 19%niemieckie i 22% Polskie i na to musi mieć przygotowane pieniądze, później może ubiegać się o zwrot niemieckiego VATu. Niemcowi musi przedstawić dokument, że zapłacił w Polsce VAT. |
W
|
|