| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Prawo i przepisy - Z blaszaka na kampera legalnie
jubi-tom - 2016-02-01, 19:48 Temat postu: Z blaszaka na kampera legalnie Witam
Sporo szukałem na tym forum ale nic konkretnego nie znalazłem , jak krok po kroku zalegalizować przeróbki blaszaka ( ciężarowy do 3,5 t) na kampera , lub specjalny ( choć nie wiem jakie są plusy i minusy)
przeróbki wszystkie wykonałem sam .
Jeżeli słabo szukałem to proszę o link
frólik - 2016-02-01, 19:59
kilka razy opisywane, chociażby tu
http://www.camperteam.pl/...=fr%F3likow%F3z
CORONAVIRUS - 2016-02-01, 20:12
na dziś procedura jest taka :
wszystko robisz sam
potem jedziesz na przegląd i jeśli oni mają a przeważnie mają uprawnienia do zmian konstrukcyjnych to wystawia FV na zmianę / 123 pln brutto /
na przeglądzie opisują , robią foty i wystawiają kwit
warto przed przeglądem wjechać na wagę i mieć kwit ile nowe cudo waży
różnie podchodzą do kwestii zwiększenia liczby miejsc / blaszak fabrycznie jest na 3 a kamper +1 / warto w trakcie budowy pogadać z diagnosta , który będzie sie podpisywał na kwitach , czasami warto pokazać konstrukcję II rzędu siedzeń przed zabudowaniem tapicerką .
jeśli blaszak był wcześniej busem na5,6, 7 lub 9 miejsc to problemu nie ma , na przeglądzie pozostawiają tylko faktyczną liczbę miejsc po przebudowie na specjalny kempingowy .
z kwitami z przeglądu do wydziału komunikacji i po sprawie
Uwaga dla tych co sprowadzają blaszankę z zagranicy !!! Zarejestrujcie w Polsce najpierw jako blaszanka . Nigdy tak by najpierw przerobić na kampera i potem rejestrować pierwszy raz jako już kamper . Nie wolno tak robić , ponieważ do takiej rejestracji przyklei się urząd celny i policzą sobie akcyzę co może zaboleć .
Ahmed - 2016-02-01, 20:18
Kolega pyta jak zalegalizować , a Ty podpowiadasz jak obejść przepisy
Jeden z nich mówi ,, zmiana rodzaju pojazdu jest zabroniona "'
frólik - 2016-02-01, 20:20
Ja dodałbym tylko od siebie że w przypadku auta sprowadzonego z zagranicy proponuję zrobić kilka zdjęć samochodu przed przeróbkami, ponieważ zdarzają się przypadki że UC chce zobaczyć samochód. Często zdjęcia wystarczają.
CORONAVIRUS - 2016-02-01, 20:21
ok....
oddać furę do przerobienia renomowanej firmie i odebrać z dokumentami .
tak dobrze ?
papamila - 2016-02-01, 20:22
doprecyzuję post Adama
jesli sam sprowadzisz blaszaka z zagranicy i tak go zarejestrujesz
a po czasie TY sam dokonasz zmiany tegoż auta na kampera
to na 100% będziesz wezwany do zapłaty akcyzy wraz z odsetkami (akcyza 3,1% lub 18,6%)
zwykle w ciągu 5 lat
Ahmed - 2016-02-01, 20:24
Chyba to lepsze niż stodoła
CORONAVIRUS - 2016-02-01, 20:41
| papamila napisał/a: |
jesli sam sprowadzisz blaszaka z zagranicy i tak go zarejestrujesz
a po czasie TY sam dokonasz zmiany tegoż auta na kampera
t |
Jarek ...akcyzie nie podlega auto ciężarowe a takowe pierwszy raz w PL jest rejestrowane .
Jaka podstawę prawną chciałbyś zastosować by już zarejestrowane auto w PL jako ciężarowe , przy zmianie na kampera poddać procedurze akcyzy ???
Ahmed - 2016-02-01, 20:48
| BIORCA napisał/a: | ok....
oddać furę do przerobienia renomowanej firmie i odebrać z dokumentami .
tak dobrze ? |
Tak niby dobrze ale czy w stodole , czy w renomowanej firmie i tak trudno będzie zapewnić punkty kotwiczenia pasów w miejscach przewidzianych przez producenta pojazdu
CORONAVIRUS - 2016-02-01, 20:51
tak jak i osławione i legendarne miejsca do przykręcenia II rzędu ... punkty których faktycznie nie ma
Ahmed - 2016-02-01, 21:01
Niejedno fabryczne widziałem , są , zapewniam
CORONAVIRUS - 2016-02-01, 21:06
no szukam jakiś oryginalnych planów ducato III / trojaczki / z wytyczonymi punktami kotwicznymi ... jest problem
zastanawiającym jest fakt , że na przykładzie iveco dailly w wersji brygadowej 7 i busowej / 9 osób/ te punkty są zupełnie inne
frólik - 2016-02-01, 22:06
| oskp napisał/a: | Niejedno fabryczne widziałem , są , zapewniam |
Nie to żebym był z tych co jak nie zobaczą to nie uwierzą, ale ja naprawdę chciałbym je ujrzeć
Kolejne auto które przerabiam nie ma takich punktów fabrycznego kotwiczenia dodatkowych rzędów siedzeń, ani fabrycznie nowe Ducato, ani fabrycznie nowy Boxer, ani kilkuletni Jumper.
Prawdą jest tylko fakt że w/w posiadają mocowanie pasa bezpieczeństwa w słupku, które jest i tak w gó..nym miejscu
jubi-tom - 2016-02-01, 22:31
Dziekuje za liczne odpowiedzi , auto mam z polski , i od razu było zarejestrowane na 6 os , bo było przebudowane przez firme Van Grabowski z Wrocka (po rozebraniu tego co stworzyli to NIE POLECAM ),a teraz jest już prawie gotowe , tylko dalej jest jako ciężarowy . Konstrukcja mocowania foteli jaką zrobili to było raczej kupowane jako oryginalna holenderka ,z plastikami drzwi , przegrody itd., a Oni tylko to montują .Musze znaleźć foty to wstawie.
Ahmed - 2016-02-01, 22:54
| BIORCA napisał/a: | no szukam jakiś oryginalnych planów ducato III / trojaczki / z wytyczonymi punktami kotwicznymi ... jest problem |
Ale one mają homologację fabryczną ,prawda ? Wtedy ,'gdy przy czołówce pasażerowie tych miejsc polecą razem z fotelami diagnosta nie pojedzie w kajdankach do prokuratora
Punkt widzenia Adaś zależy od punku siedzenia
wlodo - 2016-02-01, 23:24
Kolejna dysputa na ten temat...
I kolejne niedopowiedziane posty...
| Cytat: | | Niejedno fabryczne widziałem , są , zapewniam |
Trudno zrozumieć podejście "wiem ale nie powiem"
Wielokrotnie udowadniane(zresztą można sobie pooglądać podwozie),że tych miejsc nie ma.
I nagle mamy taką sensację,SĄ-żart,nabijanie się z innych,nabijanie postów,podtrzymywanie dyskusji,pisanie dla pisania ?
CORONAVIRUS - 2016-02-01, 23:42
Jedynymi punktami jakie spotkałem w podłogach to zdrowy rozsądek ... podłoga jest z blachy ale nie wszędzie tylko z blachy pojedynczej ale do niej są zgrzane poprzecznice i właśnie przez nie powinny przechodzić otwory do mocowania foteli ... homologacja obejmuje pola do mocowań a nie konkretne punkty podłogi ... moi znajomi diagności już dawno wiedzą jak sprawdzić czy mocowanie foteli są w odpowiednich , logicznych , miejscach ...wystarczy, że z kanału sobie popatrzą , zobaczą też dodatkowe podkładki pod nakrętką ...gdyby byli bardziej dociekliwi to by sprawdzili czy w tej poprzecznicy jest też tuleja na śrubie by przy dokręcaniu konstrukcji podłogi nie zgniatać ...
... i to jest tajemnica tych "punktów" .... jeśli ktoś sobie przykręca fotel do pojedynczej blachy w podłodze to nie powinien nigdy się za takie robótki brać bo zwyczajnie nie myśli .
mrsulki - 2016-02-02, 06:16
| BIORCA napisał/a: | | jeśli ktoś sobie przykręca fotel do pojedynczej blachy w podłodze |
A co powiecie na fabryczne mocowanie foteli przednich do "skrzynek: z pojedynczej blachy w Ducato II. A homologowane???
CORONAVIRUS - 2016-02-02, 08:11
A co tu oceniać? wyliczyli pierwszy rząd na skrzynkach i się sprawdza ... ktos słyszał o urywaniu sie ich przy wypadku ? Ja nie słyszałem .... skrzynka to rodzaj kratownicy i wcale nie jest przyczepiona tylko do pojedynczej blachy podłogi , tam jest parę tych blaszek połączonych ze sobą.
Nikt jeszcze skrzynek w II rzędzie nie montował chyba
Ahmed - 2016-02-02, 12:06
| wlodo napisał/a: | Kolejna dysputa na ten temat...
I kolejne niedopowiedziane posty...
| Cytat: | | Niejedno fabryczne widziałem , są , zapewniam |
Trudno zrozumieć podejście "wiem ale nie powiem"
Wielokrotnie udowadniane(zresztą można sobie pooglądać podwozie),że tych miejsc nie ma.
I nagle mamy taką sensację,SĄ-żart,nabijanie się z innych,nabijanie postów,podtrzymywanie dyskusji,pisanie dla pisania ? |
Czy ja napisałem że są w Ducato czy napisałem że takowe w samochodach widziałem
|
|