Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Prawo i przepisy - Z blaszaka na kampera legalnie

jubi-tom - 2016-02-01, 19:48
Temat postu: Z blaszaka na kampera legalnie
Witam
Sporo szukałem na tym forum ale nic konkretnego nie znalazłem , jak krok po kroku zalegalizować przeróbki blaszaka ( ciężarowy do 3,5 t) na kampera , lub specjalny ( choć nie wiem jakie są plusy i minusy)
przeróbki wszystkie wykonałem sam .
Jeżeli słabo szukałem to proszę o link

frólik - 2016-02-01, 19:59

:bylo kilka razy opisywane, chociażby tu
http://www.camperteam.pl/...=fr%F3likow%F3z
:spoko

CORONAVIRUS - 2016-02-01, 20:12

na dziś procedura jest taka :

wszystko robisz sam

potem jedziesz na przegląd i jeśli oni mają a przeważnie mają uprawnienia do zmian konstrukcyjnych to wystawia FV na zmianę / 123 pln brutto /

na przeglądzie opisują , robią foty i wystawiają kwit

warto przed przeglądem wjechać na wagę i mieć kwit ile nowe cudo waży

różnie podchodzą do kwestii zwiększenia liczby miejsc / blaszak fabrycznie jest na 3 a kamper +1 / warto w trakcie budowy pogadać z diagnosta , który będzie sie podpisywał na kwitach , czasami warto pokazać konstrukcję II rzędu siedzeń przed zabudowaniem tapicerką .

jeśli blaszak był wcześniej busem na5,6, 7 lub 9 miejsc to problemu nie ma , na przeglądzie pozostawiają tylko faktyczną liczbę miejsc po przebudowie na specjalny kempingowy .

z kwitami z przeglądu do wydziału komunikacji i po sprawie :spoko

Uwaga dla tych co sprowadzają blaszankę z zagranicy !!! Zarejestrujcie w Polsce najpierw jako blaszanka . Nigdy tak by najpierw przerobić na kampera i potem rejestrować pierwszy raz jako już kamper . Nie wolno tak robić , ponieważ do takiej rejestracji przyklei się urząd celny i policzą sobie akcyzę co może zaboleć .

Ahmed - 2016-02-01, 20:18

Kolega pyta jak zalegalizować , a Ty podpowiadasz jak obejść przepisy :bajer

Jeden z nich mówi ,, zmiana rodzaju pojazdu jest zabroniona "'

frólik - 2016-02-01, 20:20

Ja dodałbym tylko od siebie że w przypadku auta sprowadzonego z zagranicy proponuję zrobić kilka zdjęć samochodu przed przeróbkami, ponieważ zdarzają się przypadki że UC chce zobaczyć samochód. Często zdjęcia wystarczają.
CORONAVIRUS - 2016-02-01, 20:21

ok....

oddać furę do przerobienia renomowanej firmie i odebrać z dokumentami .

tak dobrze ?

papamila - 2016-02-01, 20:22

doprecyzuję post Adama
jesli sam sprowadzisz blaszaka z zagranicy i tak go zarejestrujesz
a po czasie TY sam dokonasz zmiany tegoż auta na kampera
to na 100% będziesz wezwany do zapłaty akcyzy wraz z odsetkami (akcyza 3,1% lub 18,6%)
zwykle w ciągu 5 lat

Ahmed - 2016-02-01, 20:24

Chyba to lepsze niż stodoła :bajer
CORONAVIRUS - 2016-02-01, 20:41

papamila napisał/a:

jesli sam sprowadzisz blaszaka z zagranicy i tak go zarejestrujesz
a po czasie TY sam dokonasz zmiany tegoż auta na kampera
t


Jarek ...akcyzie nie podlega auto ciężarowe a takowe pierwszy raz w PL jest rejestrowane .

Jaka podstawę prawną chciałbyś zastosować by już zarejestrowane auto w PL jako ciężarowe , przy zmianie na kampera poddać procedurze akcyzy ???

Ahmed - 2016-02-01, 20:48

BIORCA napisał/a:
ok....

oddać furę do przerobienia renomowanej firmie i odebrać z dokumentami .

tak dobrze ?


Tak niby dobrze ale czy w stodole , czy w renomowanej firmie i tak trudno będzie zapewnić punkty kotwiczenia pasów w miejscach przewidzianych przez producenta pojazdu :bajer

CORONAVIRUS - 2016-02-01, 20:51

tak jak i osławione i legendarne miejsca do przykręcenia II rzędu ... punkty których faktycznie nie ma :) :haha:
Ahmed - 2016-02-01, 21:01

Niejedno fabryczne widziałem , są , zapewniam :spoko
CORONAVIRUS - 2016-02-01, 21:06

no szukam jakiś oryginalnych planów ducato III / trojaczki / z wytyczonymi punktami kotwicznymi ... jest problem :gwm



zastanawiającym jest fakt , że na przykładzie iveco dailly w wersji brygadowej 7 i busowej / 9 osób/ te punkty są zupełnie inne :-P

frólik - 2016-02-01, 22:06

oskp napisał/a:
Niejedno fabryczne widziałem , są , zapewniam :spoko

Nie to żebym był z tych co jak nie zobaczą to nie uwierzą, ale ja naprawdę chciałbym je ujrzeć :wyszczerzony:
Kolejne auto które przerabiam nie ma takich punktów fabrycznego kotwiczenia dodatkowych rzędów siedzeń, ani fabrycznie nowe Ducato, ani fabrycznie nowy Boxer, ani kilkuletni Jumper.
Prawdą jest tylko fakt że w/w posiadają mocowanie pasa bezpieczeństwa w słupku, które jest i tak w gó..nym miejscu :spoko

jubi-tom - 2016-02-01, 22:31

Dziekuje za liczne odpowiedzi , auto mam z polski , i od razu było zarejestrowane na 6 os , bo było przebudowane przez firme Van Grabowski z Wrocka (po rozebraniu tego co stworzyli to NIE POLECAM ),a teraz jest już prawie gotowe , tylko dalej jest jako ciężarowy . Konstrukcja mocowania foteli jaką zrobili to było raczej kupowane jako oryginalna holenderka ,z plastikami drzwi , przegrody itd., a Oni tylko to montują .Musze znaleźć foty to wstawie.
Ahmed - 2016-02-01, 22:54

BIORCA napisał/a:
no szukam jakiś oryginalnych planów ducato III / trojaczki / z wytyczonymi punktami kotwicznymi ... jest problem :gwm


Ale one mają homologację fabryczną ,prawda ? Wtedy ,'gdy przy czołówce pasażerowie tych miejsc polecą razem z fotelami diagnosta nie pojedzie w kajdankach do prokuratora :bajer

Punkt widzenia Adaś zależy od punku siedzenia :spoko

wlodo - 2016-02-01, 23:24

Kolejna dysputa na ten temat...
I kolejne niedopowiedziane posty...
Cytat:
Niejedno fabryczne widziałem , są , zapewniam

Trudno zrozumieć podejście "wiem ale nie powiem"
Wielokrotnie udowadniane(zresztą można sobie pooglądać podwozie),że tych miejsc nie ma.
I nagle mamy taką sensację,SĄ-żart,nabijanie się z innych,nabijanie postów,podtrzymywanie dyskusji,pisanie dla pisania ? :shock:

CORONAVIRUS - 2016-02-01, 23:42

Jedynymi punktami jakie spotkałem w podłogach to zdrowy rozsądek ... podłoga jest z blachy ale nie wszędzie tylko z blachy pojedynczej ale do niej są zgrzane poprzecznice i właśnie przez nie powinny przechodzić otwory do mocowania foteli ... homologacja obejmuje pola do mocowań a nie konkretne punkty podłogi ... moi znajomi diagności już dawno wiedzą jak sprawdzić czy mocowanie foteli są w odpowiednich , logicznych , miejscach ...wystarczy, że z kanału sobie popatrzą , zobaczą też dodatkowe podkładki pod nakrętką ...gdyby byli bardziej dociekliwi to by sprawdzili czy w tej poprzecznicy jest też tuleja na śrubie by przy dokręcaniu konstrukcji podłogi nie zgniatać ...
... i to jest tajemnica tych "punktów" .... jeśli ktoś sobie przykręca fotel do pojedynczej blachy w podłodze to nie powinien nigdy się za takie robótki brać bo zwyczajnie nie myśli .

mrsulki - 2016-02-02, 06:16

BIORCA napisał/a:
jeśli ktoś sobie przykręca fotel do pojedynczej blachy w podłodze

A co powiecie na fabryczne mocowanie foteli przednich do "skrzynek: z pojedynczej blachy w Ducato II. A homologowane???

CORONAVIRUS - 2016-02-02, 08:11

A co tu oceniać? wyliczyli pierwszy rząd na skrzynkach i się sprawdza ... ktos słyszał o urywaniu sie ich przy wypadku ? Ja nie słyszałem .... skrzynka to rodzaj kratownicy i wcale nie jest przyczepiona tylko do pojedynczej blachy podłogi , tam jest parę tych blaszek połączonych ze sobą.

Nikt jeszcze skrzynek w II rzędzie nie montował :) chyba :-P

Ahmed - 2016-02-02, 12:06

wlodo napisał/a:
Kolejna dysputa na ten temat...
I kolejne niedopowiedziane posty...
Cytat:
Niejedno fabryczne widziałem , są , zapewniam

Trudno zrozumieć podejście "wiem ale nie powiem"
Wielokrotnie udowadniane(zresztą można sobie pooglądać podwozie),że tych miejsc nie ma.
I nagle mamy taką sensację,SĄ-żart,nabijanie się z innych,nabijanie postów,podtrzymywanie dyskusji,pisanie dla pisania ? :shock:


Czy ja napisałem że są w Ducato czy napisałem że takowe w samochodach widziałem :bajer


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group