Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - Boxer 2,8 HdI

Piotrowski Zbys - 2016-02-04, 00:06
Temat postu: Boxer 2,8 HdI
Podczas ostatniego wyjazdu na Korfu, podczas normalnej jazdy, silnik nagle gaśnie. Zaraz nie odpali ale po ok. 1 min. zapala bez problemu. Nie traci mocy i wszystko jest ok. Nie ma reguły, po 300km lub po 30km.Tak dalej nie można jechać.
Co to może być ?
Pozdrawiam.

CORONAVIRUS - 2016-02-04, 00:29

czujnik położenia wału albo... 100 innych przyczyn . Mechanik znajdzie :spoko
Gewehr - 2016-02-04, 00:30

Trzeba podłączyć komputer i sprawdzić błędy. Duże prawdopodobieństwo że przyciera się zawór MPROP w pompie CR.
gino - 2016-02-04, 00:31

ewentualnie czujnik ciśnienia paliwa...
jak szwankuje, potrafi przesyłać do kompa info o za dużym ciśnieniu, i autko gaśnie..

CORONAVIRUS - 2016-02-04, 00:37

tylko , że ten od ciśnienia zapisze w pamięci i można to odczytać a wału nie widzi komp jako wadę .
Piotrowski Zbys - 2016-02-18, 23:40

JEST diagnoza.
Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.
Pozdrawiam.

Gewehr - 2016-02-18, 23:41

Piotrowski Zbys napisał/a:
JEST diagnoza.
Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.
Pozdrawiam.


Stawiaj piwo. Trafiłem "wysyłkowo" :haha:

CORONAVIRUS - 2016-02-18, 23:47

Gewehr napisał/a:
Piotrowski Zbys napisał/a:
JEST diagnoza.
Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.
Pozdrawiam.


Stawiaj piwo. Trafiłem "wysyłkowo" :haha:



nie tak szybko ... niech najpierw wymieni :lol:

Gewehr - 2016-02-18, 23:50

Standardowy problem przy tych objawach ;)
kimtop - 2016-02-19, 10:16

Piotrowski Zbys napisał/a:
Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.


W pompie wysokiego ciśnienia jest zawór ,który utrzymuje odpowiednie ciśnienie paliwa.Na czubku zaworu jest filterek i to właśnie zapchanie tego filterka powoduje wyłączenie silnika.Walczyłem z tym półtora roku w firmowym Iveco 2.8jtd..Z tym że u mnie silnik przechodził w tryb awaryjny.Po wielokrotnym czyszczeniu tego filterka miejscowi "fachowcy" uznali że pomoże tylko wymiana pompy.Kupiłem nową pompę i pomogło.Na trzy tygodnie :haha: W końcu w listopadzie auto wylądowało w Kielcach w specjalistycznym warsztacie.Okazało się,że powodem zapychania zaworu była pompa paliwa,która znajduje się przy zbiorniku paliwa.

Moja rada.Wymiana pompy paliwa przy zbiorniku.Wymiana filtra paliwa.Czyszczenie zaworu.

P.s.
W tej firmie w Kielcach dowiedziałem się ,że oni często odłamują ten filterek na zaworze w pompie.

Gewehr - 2016-02-19, 17:13

W Ducato jest inna pompa wstępna niż w Daily. Iveco ma zewnętrzną w ramie i ona faktycznie potrafi się łuszczyć. Później była zmiana i pompa poszła również do zbiornika. Problem przestał istnieć.
Ducato ma od zawsze w zbiorniku i średnio wytrzymuje ona 800tyś-1milion kilometrów. Praktycznie jest niezniszczalna. Opiłki tankujesz na stacji benzynowej, pochodzą one z pomp dystrybutorów i są tak drobne, że potrafią przecisnąć się przez filtr paliwa.
Sitka w zaworze nie wolno usuwać. Jak je usuniesz, to wszelkie opiłki osiądą we wtryskach. Nowsze zawory(np. w 2,3 i 3,0) już sitek nie mają i właśnie siadają wtryski, a nie zaworki MPROP. Poprawili na lepsze :haha:
Zawsze jak się grzebie przy układzie CR, trzeba wymienić filtr. Ja również zalecam wymianę filtra, gdy zabraknie paliwa. W samochodach gdzie jest wkład eko filtra, zawsze pilnujcie żeby przy wymianie umyli obudowę filtra. Ma być czysta jak łza ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group