Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Tylna os - tylne kola gleboko schowane...

wsnj - 2016-02-15, 10:36
Temat postu: Tylna os - tylne kola gleboko schowane...
Witam forumowiczow,

Zastanawiam sie nad takim fenomenem: czemu w niektorych egzemplarzach mojego kampera kolo jest gleboko schowane tak jak u mnie (zdjecie: kamper u gory) - a w niektorych jest to ladnie 'wypchniete; na zewnatrz? (zdjecie: kamper na dole).

Czy jest to kwestia:
1. szerokosci belki?
2. ksztaltu felgi stalowej?
3. Rozmiaru felgi? 15 vs 16 cali?
4. dystansow?

Ze wzgledu wizualnego chcialbym aby moj kamper wygladal jak ten na dole. Co zrobic?

Dzieki

bart.ek - 2016-02-15, 10:50

Kupując nowe ducato masz do wyboru opcję - szeroki rozstaw kół na tylnej osi (właśnie pod campery/sklepy i tego typu zabudowy), wtedy belka jest po prostu szersza.
Można próbować trochę to korygować dystansami/ET felg, ale łożyska po dupie dostaną.

wsnj - 2016-02-15, 11:00

Dzieki za odp. ale nie jest to dziwne ze ten sam model z tego samego roku moze miec dwie rozne szerokosci osi? Tak jak na zdjeciu?
Pawcio - 2016-02-15, 11:07

To jest tak, jak z wyposażeniem wewnątrz pojazdu. Możesz zamówić kampa z silnikiem 2,3 ale również 3,0. Podobnie jest z ramą pojazdu. Mżesz zamówić na standardowej ramie (wãski rozstaw) lub zamówić z ramą np Alko, gdzie rozstaw kół jest szerszy. :spoko
CORONAVIRUS - 2016-02-15, 11:18

szerszy rozstaw nie musi być alko , są też na resorach , zwykłe :spoko
Bronek - 2016-02-15, 12:01

Ja mam zwykłą szerszą , fajnie trzyma na zakrętach
Alko ponoć jeszcze lepiej

Niewielki kłopot w niektóryvh serwisach , jak biorą na ponsośnik możycowy , np. wymiana opon.
Trzeba uważać na tylną oś. Czasem koła ledwo łapią najazdy podnośnika.
Mało bym się nie sp..... , prowadzący najazd mechanik nie zwracał uwagi na tył...coś mnie tkneło , z przodu zapas , tył na styk.

wsnj - 2016-02-15, 12:14

Dzieki za odpowiedzi, widze ze po prostu sa belki szersze i wezsze. Czy to jest zmienialne?

Pytam bo optycznie jest tak sobie - trzeba sie skupic aby zobaczyc tylne kola schowane w nadkolach.

Przejmowac sie, nie? Co radzicie?

Rav - 2016-02-15, 12:20

wsnj napisał/a:
Dzieki za odpowiedzi, widze ze po prostu sa belki szersze i wezsze. Czy to jest zmienialne?

Pytam bo optycznie jest tak sobie - trzeba sie skupic aby zobaczyc tylne kola schowane w nadkolach.

Przejmowac sie, nie? Co radzicie?


Olać i jeździć.

wsnj - 2016-02-15, 12:33

Cytat:
Olać i jeździć.


Spoko - w takim razie olewam i jezdze - jeden z plusow to ze nie spadnie mi z podnosnika...jak pisal Bronek.

Robold - 2016-04-09, 11:51

Czy to jest zmienialne?
Tak istnieje możliwość zamiany, ja wymieniłem w swoim na oryginalną belkę 18 cm szerszą.
Poza wymianą belki musiałem wymienić wężyki hamulcowe i przewody ABS-u.

kaimar - 2016-04-09, 18:22

Cytat:
Dzieki za odp. ale nie jest to dziwne ze ten sam model z tego samego roku moze miec dwie rozne szerokosci osi? Tak jak na zdjeciu?

W Polsce wszystko możliwe. Może być tak popularny ostatnio przeszczep.

krimar - 2016-05-05, 12:41

a czy były wąskie z fabryki, czy jak wąska to automatycznie przeszczep?
Robold - 2016-05-05, 12:59

Oryginalnie była normalna, czyli wąska oś.
Brat ma kampera na takiej osi i nie bardzo mi się to podoba a że była możliwość kupienia szerokiej, to kupiłem wstawiłem i chwalę sobie :o)

amee - 2016-05-07, 06:28

Witam może takie coś pomoże

http://www.wulmarex.com.p...y-rozstaw-.html

pozdrawiam

gino - 2016-05-07, 08:38

ale chłopaki nie piszą o zmianie rozstawu śrub, tylko o szerokości tylnej osi :spoko

aczkolwiek, sa również dystanse do wysadzenia kół na zewnątrz, ale..osobiście w kamperze bym ich nie zastosował..

Rav - 2016-05-07, 21:30

Dobrze Gino prawi. Dystanse niewiele pomogą, a spowodują zwiększenie obciążenia łożysk, a przy ciężkim aucie - takim jak kamper to byłoby proszenie się o kłopoty.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group