Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Ciężko kręcić kierownicą

Bango - 2016-02-18, 10:06
Temat postu: Ciężko kręcić kierownicą
Witam,
Dotyczy Ducato I 2,5 td. Na postoju lub w mieście na skrzyżowaniach przy małych prędkościach ciężko skręca się kierownicą.
Mam opony 205 mm szer, w jakimś stopniu to też pewnie wpływa.
Zazwyczaj pompa albo maglownica. Czy jedynym sposobem aby wykluczyć usterkę jest podmiana czy jest inny sposób ?

Pozdrawiam
Bango

lepciak - 2016-02-18, 11:18

Mam dokładnie taki sam pojazd i również bez wspomagania. Pojazd śmiga przez skrzyżowania i nawet nie myślę o założeniu czegokolwiek aby ułatwić sobie życie. Chyba jesteś wątłej postury skoro masz aż takie problemy. Spróbuj potrenować i bardziej wykształcić bicepsy.
CORONAVIRUS - 2016-02-18, 11:42

lepciak napisał/a:
Mam dokładnie taki sam pojazd i również bez wspomagania..


przecież napisał , że być może pompa ... czyli wspomaganie ma . :haha:


popatrz na pasek klinowy , może kiepski albo kiepski płyn , albo sworznie zapieczona na zwrotnicach albo łożyska nad sprężyną ,,, może mechanik niech spojrzy :spoko

janusz - 2016-02-18, 12:08

Bango napisał/a:
Zazwyczaj pompa albo maglownica.
lepciak napisał/a:
Mam dokładnie taki sam pojazd i również bez wspomagania.

Trochę widać, że nie taki sam. Różnią się układem kierowniczym. Auto bez wspomagania ma inną przekładnię kierowniczą. Obydwie mają inne przełożenia, inna ilość obrotów kierownicy od lewego do prawego skrajnego położenia a co za tym idzie i inna siła potrzebna do obrócenia kierownicy.
Proponuję sprawdzić czy działa wspomaganie. Zdejmij pasek z pompy i sprawdź czy jeszcze ciężej obraca się kierownica. Będziesz wiedział czy usterki szukać we wspomaganiu kierownicy czy w samym układzie kierowniczym.

Bango - 2016-02-18, 14:42

lepciak, Daruj sobie z takimi komentarzami, w życiu mnie nie widziałeś a oceniasz wygląd. :shock: Także zamiast pisać głupoty lepiej przemilczeć, takie to moje zdanie
Moje auto ma wspomaganie, także czytaj ze zrozumieniem. :mrgreen:
Tobie może to nie przeszkadza a mi tak i zrobię że będzie lekko kierowało się :)

Dzisiaj jadę zawieszenie resora zrobić to i sprawdzę na podniesionym aucie co i jak

CORONAVIRUS - 2016-02-18, 15:02

nie krzycz na lepciaczka ;) .... ma swoje latka , pomylił się zwyczajnie :haha:
kubryk1 - 2016-02-18, 16:54

Lepciak! Po co Ty masz swoje, jakże cenne motto skoro się do niego nie stosujesz?
Gewehr - 2016-02-18, 17:14

Sprawdź zawór w pompie. Często się zacierają i wtedy nie daje odpowiedniego ciśnienia na magiel. Prosta robota. Przy okazji nalejesz nowy płyn. Pamiętaj o zachowaniu czystości przy robocie. Jedno ziarenko piasku może zabić pompę. Jeśli zauważysz opiłki w płynie, koniecznie trzeba wypłukać cały układ. Jeśli tego nie zrobisz, to padnie maglownica i nowa pompa jak byś ją wymieniał :bajer
Pompa od iveco ma większe ciśnienie. Zwróć na to uwagę przy kupnie nowej.

przemo.d - 2016-02-18, 17:44

Jak to kamper i używany niezbyt często to jeszcze krzyżaki w kolumnie kierownicy często mogą powodować taki problem ;) Trzeba zerknąć pod kierownicę czy nie są całe zardzewiałe bo jak tak to nawet jak wspomaganie chodzi to kierą ciężko skręcić...;)
Pozdro.

Gewehr - 2016-02-18, 17:51

przemo.d napisał/a:
Jak to kamper i używany niezbyt często to jeszcze krzyżaki w kolumnie kierownicy często mogą powodować taki problem ;) Trzeba zerknąć pod kierownicę czy nie są całe zardzewiałe bo jak tak to nawet jak wspomaganie chodzi to kierą ciężko skręcić...;)
Pozdro.


Przy zatartych krzyżakach, czuć przeskoki przy kręceniu kierownicą ;)

ferguson - 2016-02-18, 18:21

Zaczynamy od sprawdzenia ciśnień w oponach i możliwych uszkodzeniach w zawieszeniu, a potem cała reszta.
Adam i Celina - 2016-02-18, 21:38

cześć jestem nowy ,zapisałem się do klubu niedawno czytam różne wasze posty i trafiłem TU
Sprawdz czy na postoju, jak dodaż gazu kierownica lżej się kręci,jeżeli tak to na 200 procent to pompa moge to zasugerować.Wiem to bo się zajmuje naprawami samochodów.

CORONAVIRUS - 2016-02-18, 22:16

Adam i Celina napisał/a:

Sprawdz czy na postoju, jak dodaż gazu kierownica lżej się kręci,jeżeli tak to na 200 procent to pompa moge to zasugerować.Wiem to bo się zajmuje naprawami samochodów.


oj bym popolemizował z taką, jednoznaczną , diagnozą :kawka:

Adam i Celina - 2016-02-18, 22:38

no cóż jedna choroba a może być wiele przyczyn trzeba wszystko posprawdzać czy nie? :?:
Bango - 2016-02-18, 23:26

Ciśnienie na oponach ok, zaweszenie oky, jutro jadę zbieżność ustawić a później sprawdzę to co poradził Gewehr,
Ahmed - 2016-02-18, 23:32

Łożysko kolumny McPhersona? :bajer
Gewehr - 2016-02-18, 23:39

oskp napisał/a:
Łożysko kolumny McPhersona? :bajer

Obalam :haha:
Wtedy strzela sprężyna przy kręceniu. Bardzo wyraźnie to słychać ;)

Ahmed - 2016-02-18, 23:44

Nie mów hop póki nie przeskoczysz :spoko
lepciak - 2016-02-19, 06:10

Bango napisał/a:
lepciak, Daruj sobie z takimi komentarzami, w życiu mnie nie widziałeś a oceniasz wygląd. :shock: Także zamiast pisać głupoty lepiej przemilczeć, takie to moje zdanie

Przepraszam, nie doczytałem.

Bango - 2016-02-19, 09:15

lepciak, przyjęte
Camp77 - 2016-03-06, 23:02

Bez złośliwości znacznie milej. :mrgreen:
Ahmed - 2016-03-07, 10:29

Dobrze byłoby po naprawie poinformować dyskutantów co było przyczyną :bajer
Bango - 2016-04-19, 20:12

Ustawiłem zbieżność, trochę pomogło. Na pusto dobrze się kręci ale jak jest załadowany ok 1400 kg drewnem to już sporo ciężej

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group