| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Prawo i przepisy - Kamper z przyczepą lekką - jakie wady i zalety?
Góral - 2016-02-22, 08:56 Temat postu: Kamper z przyczepą lekką - jakie wady i zalety? Witam.
Zastanawiam się nad podłączeniem do mojego Burstnera (3200 masy własnej), DMC 3500 lekkiej przyczepy DMC 750kg, o ładowności ok 400kg. Potrzebuję wrzucić do przyczepki rowery, ponton z silnikiem i skuter. W kamperze mam już hak.
Proszę o info (może ktoś już tak jeździ) w kilku wątkach:
1/ czy można z tym jeździć wszędzie w Europie na prawo jazdy kat. B? Czy nie trzeba dorabiać 96 lub B+E?
2/ Jak z Viatollem w Polsce - konieczny czy nie? Jeśli tak, to ile kosztuje podróżowanie z Viatollem. Jakie kary za jego brak jeśli konieczny a niedoładowany np.
3/ Jak z opłatami (typu nasz Viatoll) za granicą - czy konieczne w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, Austrii, Niemczech, Włoszech, Szwajcarii, Słowenii, Chorwacji? Jeśli konieczne to czy są drogie?
3/ Przyczepa lekka - podoba mi się PRZYCZEPA LEKKA WIOLA KONTENER HAMOWANY. Czy waszym zdaniem ok? Może ktoś ma lepsze propozycje...
4/ Jak z prędkościami podróżowania po Europie w praktyce. Czy trzeba się ciągnąć 80, czy można gnać 100-110 km/h
5/ Pewnie jakichś istotnych szczegółów nie wziąłem pod uwagę we wcześniejszych punktach - jeśli tak, proszę o podpowiedź.
kimtop - 2016-02-22, 20:08
Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedż jeśli tylko poświęcisz forum pół godziny
stef - 2016-02-22, 20:19
w skrócie:
1 - tak wystarczy B
2 - nie trzeba
3 - nie wiem
3 bis - sprzęt ok
4- prędkości jak z każda przyczepą: 70 lub 80 a w terenie zabudowanym 50. I NIE OBOWIĄZUJE podniesienie prędkości w terenie zabudowanym !! tzn. Zawsze 50 w terenie zab.
5 - nie przeładuj. Masz mały margines błędu, a sa kraje gdzie lubią nam ważyć przyczepy !!
Ogólnie ja po to wymieniałem przyczepę kempingową na kampera by nie ciągać ogona za sobą i mieć lepsza mobilność i możliwość manewrowania. W kamperze też mam hak ale tak myślę by uczepić na niego jakiś fajny bagażnik, a nie przyczepę bo mój sprzęt ma dużą ładowność ale mało schowków.
Bronek - 2016-02-22, 20:29
Viatol nie potrzbny gdy . nie przekraczasz 3,5 t jako zestaw.
Ale ten Twój zestaw pozwala sie poruszwć na Kat PR B, lecz nie po drogach z poborem viatola . Tam możesz jechać lecz musisz płacić
Ad2 ?
https://www.viatoll.pl/pl...-elektronicznej
stef - 2016-02-22, 20:39
Bronek oczywiście dobrze prawi !!
Jak pisałem - moje punkty tak w skrócie bo każdy punkt możemy rozwijać. Np. prędkości w ob. zabudowanym... dzień i noc...
CORONAVIRUS - 2016-02-22, 20:49
| kimtop napisał/a: | | Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedż jeśli tylko poświęcisz forum pół godziny |
Ale po co jeśli zawsze znajdą się przewodnicy leniuchów
Fux - 2016-02-22, 20:49
2. viatoll (viabox) konieczny powyżej 3,5t masy zestawu
3. Wejdź na strony tych Państw.
4. tylko w przypadku odpowiedniego zawieszenia przyczepy 100km/h
Polski Caravaning nr 3 2015 str 25
ABS w aucie, przycepa hamulec i amortyzatory hydrauliczne, opony do lat 6, indeks L, nie może pzyczepa przekraczać 80% masy własnej samochodu.
HarryLey4x4 - 2016-03-08, 22:14
Podłączę się pod temat i zapytam, czy ktoś orientuje się jaki producent przyczep robi sensowne małe lawetki dwuosiowe do przewozu małego samochodu. Chodzi mi o coś w stylu smarta, cinquecento, seicento...
HarryLey4x4 - 2016-03-08, 22:17
Podłączę się pod temat i zapytam, czy ktoś orientuje się jaki producent przyczep robi sensowne małe lawetki dwuosiowe do przewozu małego samochodu. Chodzi mi o coś w stylu smarta, cinquecento, seicento...
P.S. do autora wątku
Jeśli dodasz do siebie DMC samochodu i DMC przyczepy i wartość będzie powyżej 3,5 to viatoll w Polsce niezbędny. Mam tak , bo jeżdżę z przyczepką z motocyklem.
Osobiście sam idę w kierunku jazdy z przyczepą , teraz szukam nawet lawetki pod samochodzik. Nie wiem czy się uda , ale próbować trzeba. Jest to o tyle fajne rozwiązanie,że kampera traktuję jako transporter i ciągnik oraz domek na miejscu. Ściągam autko z lawetki i zwiedzam wszystko w promieniu do 100 km.
CORONAVIRUS - 2016-03-08, 22:23
do małych aut to na jednej osi robią a na dwu to do koparek
HarryLey4x4 - 2016-03-08, 22:24
pomyślałem,że dwuosiowa byłaby bezpieczniejsza mimo wszystko. Poza tym można odczepić łatwiej o zostawić. Chyba stabilniejsza.
a masz jakieś namiary na producenta takowych ?
Bronek - 2016-03-08, 22:26
U mnie odwrotnie, kilka lat ciągnąłem czepkę. I zudziło mi się.
To optimum do stacjonarnego pobytu. Wypinasz i jedziesz. Taniej i wygodniej, nie trzeba liliputa wozić itd.
Ale to temat rzeka.
Też chciałem z motocyklem, lecz to popsuło by m frajdę z jazdy i parkowaniem niemal bezproblemowym zwartego kampera w miejscach gdzie zestawem nie da rady.
Jazda z czepką to cała logistyka, postojów, itd.
Sam kamper nawet wielki inna bajka.
HarryLey4x4 - 2016-03-08, 22:31
Wiesz Bronku. Niby myślę tak samo, ale czasem priorytety się zmieniają. Jeżdżę 4 sezony kamperem i w zeszłym podłączyłem na przyczepce motocykl. Dla mnie fajnie, ale z motocykla cieszę się na wyjeździe sam. Chcę teraz sprawdzić inne opcje. Po prostu poszukuję.
EDYTA: Aha i jedna kwestia, która dotyczy nadwagi kampera. Do każdej przyczepki, czy z motocyklem czy z autkiem , czy też zwykłej ładunkowej , możemy przenieść nadmiar bagażu, jeśli przekraczamy DMC. A to jak można wyczytać w innych wątkach nie rzadka sprawa. Mnie dotyczy nadwaga , zatem szukam rozwiązania. W Polsce Viatoll to nie jest problem, bardziej martwią mnie viatolopodobne systemy w innych krajach .
CORONAVIRUS - 2016-03-08, 22:35
a pełno tego w necie
np. http://www.przyczepy-boro.pl/oferta/lawety
http://www.ta-no.com.pl/p...cle/index_3.php
HarryLey4x4 - 2016-03-08, 22:40
BORO znam. Mam jedną ich lawetę od nowości.
Myślałem,czy może ktoś ma konkretne doświadczenia z jakimś małym producentem, sprawdzonym co robi przyczepki w dobrych cenach.
A BORO mini WENUS 1300 DMC wydaje się fajna, tylko właśnie jedna oś
CORONAVIRUS - 2016-03-08, 22:51
dołożenie osi to żaden problem , tylko wtedy cena rośnie .
|
|