Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - "SUDOKU" elektroblok chyba problem

martini44 - 2016-02-26, 15:06
Temat postu: "SUDOKU" elektroblok chyba problem
Kto pomoże rozwiać moje wątpliwe podejrzenie o prawidłowym działaniu elektrobloku ??
Mianowice podczas pracy silnika nie mam ładowania akumulatora pokładowego GELOWEGO gdy w tym samym czasie ładowanie akumulatora rozruchowego KWASOWEGO wynosi ok 14,4 V , przy podpięciu 230V ładowanie jest, solary również ładują. Wygląda na to że brakuje prądu na wyjsciu z elektrobloku bo chyba na wejsciu znalazłem 14,4V podczas pracy silnika w 3 pinach.
Być może tak ma być w momencie gdy są dwa różne akumulatory Gelowy/Kwasowy.....niewiem....
Aha.... lodówka również nie pracuje na 12V
Bezpieczniki sprawdzone....

Może ktoś ma instrukcję obsługi elektrobloku z fotki i pomoże rozwiązać mi SUDOKU , schemat elektryczny mam w języku niemieckim jakby co :spoko

PS....
Po cichu liczę na kolegę KAIMAR ponieważ chętnie bym oddał do Ciebie na kontrolę

gino - 2016-02-26, 15:16

Dareczek rozwiąże każdy problem i będzie wszystko jasne...
wystarczy dopisac się do listy...
http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0

:ok

martini44 - 2016-02-26, 15:28

Gino Przyjacielu mojej żony.... wiesz jak jest .... :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech ;)
Tadeusz - 2016-02-26, 15:52

martini44 napisał/a:
wiesz jak jest .... :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech ;)


Wiemy...wiemy...wątroba już nie ta... :haha:

martini44 - 2016-02-26, 15:54

Tadeuszu moja wątroba zawsze ma problem jak wracam od Was ..... :haha: :haha:
mrsulki - 2016-02-26, 17:10

Nie
martini44 napisał/a:
yć może tak ma być w momencie gdy są dwa różne akumulatory Gelowy/Kwasowy.....niewiem....
Aha.... lodówka również nie pracuje na 12V
Bezpieczniki sprawdzone...

Wszystko wskazuje na to iż elektroblok nie dostaje sygnału D+ (kontrolka alternatora) gdy pojawia się ładowanie. Wg tego co widzę na zdjęciu (nie mogę w necie znaleźć schematu) to chyba we wtyczce Batterien ten czarny nr 7. Na nim po pojawieniu się ładowania winno się pojawić 12V. Jak mi podeślesz schemat to powiem Ci na pewno na którym wejściu. Na tym przewodzie powinien być bezpiecznik u mnie jest w pobliżu aku silnikowego. Jak nie wiesz jak sprawdzić dzwoń pogadamy.

krzlac - 2016-02-26, 17:49
Temat postu: Re: "SUDOKU" elektroblok chyba problem
martini44 napisał/a:
podczas pracy silnika nie mam ładowania akumulatora pokładowego GELOWEGO gdy w tym samym czasie ładowanie akumulatora rozruchowego KWASOWEGO wynosi ok 14,4 V ,


Czy aby napewno ładowanie pokładowego aku z alternatora odbywa się za pośrednictwem energobloku?
Zwykle rozruchowy jest "spięty" z pokładowym grubym przewodem i przekaźnikiem sterowanym napięciem z alternatora. Zwykle jeszcze na tym kablu jest bezpiecznik 40 - 60A. Przy takim rozwiązaniu powodem takich objawów jest właśnie ten przekaźnik a częściej bezpiecznik.

martini44 - 2016-02-26, 17:55

krzlac, być może.... ale lodówka również nie działa na 12V podczas pracy silnika , wszystkie dla mnie widoczne bezpieczniki sprawdziałem, fakt nie spotkałem aż tak duzych 40-60 po drodze .....
nie jestem elektrykiem ani elektronikiem nie znam się na tym a schemat rozumiem tylko połowicznie.....

krzlac - 2016-02-26, 18:04

Fakt, Frankia to nie Ebac. Ale ja dokładnie tak miałem, bezpiecznik 40A przy samym akumulatrze rozruchowym. Jeden telefon do Ebacu wszystko wyjaśnił. Energoblok tez Schaudt (inny model). W kwestii lodówki się nie wypowiadam bo mam kompresorową 12V.
martini44 - 2016-02-26, 20:34

mrsulki napisał/a:
Wg tego co widzę na zdjęciu (nie mogę w necie znaleźć schematu) to chyba we wtyczce Batterien ten czarny nr 7. Na nim po pojawieniu się ładowania winno się pojawić 12V


dokładnie..... w/g schematu ta pozycja 7 to D+ Li-Ma 2A
ale napięcie 14.4 po uruchomieniu silnika pojawia się na pinie 4 i 1 Batterien oraz 4 w an Panel (żółty kabelek)
z opisu Batterien pozycja 4 i 1 dotyczy akumulatora nr1 a 5 i 2 akumulatora nr 2 gdzie niema napięcia

mrsulki - 2016-02-26, 21:34

martini44 napisał/a:
dokładnie..... w/g schematu ta pozycja 7 to D+ Li-Ma 2A

Czyli musisz szukać tego bezpiecznika 2A na D+ po uruchomieniu silnika i zgaśnięciu kontrolki ładowania winno być 12V. Może to być rzeczony bezpiecznik (szukaj go raczej w komorze silnika da się go poznać bo będzie na nieoryginalnej instalacji tylko w dokładanej przez producenta zabudowy) lub jak było w moim wypadku badziewna szybkozłączka przy wpince w oryginalną instalację auta.

Gewehr - 2016-02-26, 21:50

Marcin, najczęściej w DII wpinają się przy poduszce silnika. Stosowana jest taka niebieska szybkozłączka która śniedzieje i nie przewodzi prądu. Musisz to sprawdzić. Zaraz koło tej wpinki, powinien być również bezpiecznik.

Dla testów możesz podać poprzez bezpiecznik na 7pin plus. Będziesz wiedział czy działa EB.

martini44 - 2016-02-27, 15:53

mrsulki napisał/a:
jak było w moim wypadku badziewna szybkozłączka przy wpince w oryginalną instalację auta.


Gewehr napisał/a:
Stosowana jest taka niebieska szybkozłączka która śniedzieje i nie przewodzi prądu. Musisz to sprawdzić. Zaraz koło tej wpinki, powinien być również bezpiecznik.


Koledzy..... dzięki Wam problem częściowo rozwiązany..... prąd na D+ odnaleziony, winna faktycznie jak pisaliście niebieska pieprzona szybkozłączka jak i samo gniazdo bezpiecznika ( niewiem dlaczego mam założony bezpiecznik 7,5A ) no i ładowanie na akumulatorze Gelowym już jest..... DZIĘKUJĘ......

Pozostaje jednak problem z działaniem lodówki na 12V ....... na wtyczce "an Panel" pozycja 4 w/g schematu to lodówka i tu prąd jest a po załączeniu lodówki przełącznik nie podświetla się........KAIMAR plissss...... ;)

Gewehr - 2016-02-27, 16:24

martini44 napisał/a:
niewiem dlaczego mam założony bezpiecznik 7,5A


Możesz tam dać nawet 5A, nie wstawiaj większego. Ten przewód jedynie ma wysterować przekaźnik.

martini44 - 2016-02-27, 16:29

Marcinku proszę CIĘ o burze myśli na temat lodówki :szeroki_usmiech mimo iż tak jej nie używam na 12V wolałbym aby ta funkcja działała :)
Gewehr - 2016-02-27, 16:36

Miernik w rękę(lub kontrolka) i sprawdź czy do lodówki dochodzi prąd. Może jedynie nie działa/brak jest kontrolki ;) Ile czasu miałeś ją włączoną i odpalony silnik? Sprawdzałeś czy wymiennik nie robi się ciepły?
martini44 - 2016-02-27, 16:41

no kurna nie srpawdzałem tego.... sugerowałem się tylko brakiem podświetlenia włacznika lodówki.... kolega Michał podsunął mi myśl że może być tylko żaróweczka spalona.... hmmmm.... jutro to sprawdzę bo dziś mam gości z CT :hura :pifko2
Gewehr - 2016-02-27, 16:44

martini44 napisał/a:
no kurna nie srpawdzałem tego.... kolega Michał podsunął mi myśl że może być tylko żaróweczka spalona.... hmmmm.... jutro to sprawdzę bo dziś mam gości z CT :hura :pifko2


Marsz do kampera sprawdzić, a nie martwić się na zapas :mrgreen:

robba - 2016-02-27, 19:26

w tej dwunastopinowej wtyczce z grubymi kabelkami
(możesz wyjąć lub na sondzie mierniczka zamontową cienki drucik np. od migomatu
i we wtyczce koło kabla przechodzić wgłąb. możesz też kabelek przebić szpilką
i na szpilce mierzyć - co łatwiej) sprawdz:
1. czy na kabelku niebieskim (pin nr 4) jest +12V (około oczywiście) po odpaleniu
(możesz drugą sonde podpinać pod dowolny brązowy, najlepie pod wszystkie
brązowe po kolei żeby sprawdzić czy wszędzie są masy)
2. Jeśli od strony energobloku jest napięcie to sprawdź przed lodówką
(jeśli nie ma to gdzieś po drodze wkręciłeś śrubkę w kabelek przy ulepszaniu :-P
lub jeśli jest napięcie to już musisz sprawdzać termostat, grzałkę lodówki, włącznik lodówki...)
3. Jeśli z energobloku nie ma na niebieskim napięcia a na innych urządzeniach tak
( a zapewne tak jeżeli ładuje) to najprawdopodobniej skończył się przekażnik od lodówki
w energobloku (trzeba wtedy popatrzeć jaki i coś podpasować)
lub ewentualnie jakiś styk lub kabelek w energobloku

pozdrawiam,

mrsulki - 2016-02-27, 21:24

martini44 napisał/a:
może być tylko żaróweczka spalona

Żarówka we włączniku albo po prostu styki w nim się wygrzały i brak przejścia - to częsta wada dlatego warto zamontować (jeśli nie ma) przekaźnik za pośrednictwem którego "pstryczek" steruje lodówką.

martini44 - 2017-09-10, 18:46

Koledzy jaką macie wartość napięcia ładowania akumulatora pokładowego GELOWEGO podczas pracy silnika ??
Jaka jest żywotność akumulatora GELOWEGO 120ah przy prawidłowym użytkowaniu ?? coś mi się zdaje że mi się kończy ...... :(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group