Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Inne spojrznie na zasilanie kampera. A gdyby tak ?

Bronek - 2016-02-27, 10:23
Temat postu: Inne spojrznie na zasilanie kampera. A gdyby tak ?
Np to przyklad LPG http://allegro.pl/generat...5030728729.html



Ok 15 000zł niby drogo

Ale nie muszę mieć agregatu upierdliwego, o tych parametrach i klasie to 3-4tys mniej

Solary to tanie w miarę rzeczy , ale mogą być mniejsze i tysiaka wtedy urwiemy

Akumulator też mniej pojemny i o m/w 20kg mniej i z 500 zł, co najmniej taniej.

Klima ....dedykowane 5000 wzwyż . I w dużych kamperach nawet dwie zalecane
A tu można cywilną/domową klimę zamontować i kilkoma nawiewami . Taniej i skuteczniej .
Urwiemy też 2-4 tyś

Niezależność bezcenna

W dużych kamperach temat do rozważenia.

I w ogóle do przemyśleń i dyskusji.

Wygoda kosztuje , ale po pewnych kombinacjach może i nie tak wiele ?

Dieslowski droższy cięższy ale można całkowicie wtedy zrezygnować z gazu. Grzanie , gotowanie , prąd , ciepła woda wsio na "ropę"


To tylko poranne dywagacje.

Ps. Ta zabawka realnie mnie by kosztowała ok 7/8 tyś zł
Odpada ekspres specjalnie kupiony , droga energooszczędna mikrofalówka i przetwornica z automatycznym przełącznikem
W sumie z 2 tyś mniej plus powyższe oszczędności . Gdybym wszedł w to od razu.

Przemyślę i może w noeym kamperze ???

frólik - 2016-02-27, 11:29

Ewentualnie trochę słabszy ale i sporo tańszy generator Dometic 2500H za 13800 zł.


krzlac - 2016-02-27, 11:56

Jak już to zasilany z głównego zbiornika auta czyli na olej napędowy - Dometic TEC 30EV.
Niestety ponad 20 tys PLN i 70 KG. Do tego ogrzewanie Webasto i Diesel Cooker i robi się 30 tysi, ale wtedy dopiero pełna niezależność.
Czy ktoś słyszał jak pracują takie generatory? Czy można wtedy już zawsze i wszędzie powarczeć? Nawet w nocy (kilima)? Chyba nie.

frólik - 2016-02-27, 12:11

Ewentualnie tańsze są generatory zasilane benzyną, ale wtedy do przemieszczania też pasowało by mieć silnik benzynowy.
Po prostu jesteśmy nie na tym kontynencie :wyszczerzony:

krzlac - 2016-02-27, 12:21

frólik napisał/a:
Po prostu jesteśmy nie na tym kontynencie :wyszczerzony:

Tak, dzisiaj czytałem, że przeciętny amerykanin pracuje na litr benzyny 10 razy krócej niż my.
A tak swoją drogą litr benzyny dzisiaj kosztuje w hurcie (loco ARA) 75 gr/ litr. Reszta to transport, marże pośredników i podatki.

Bronek - 2016-02-27, 12:33

Oto chodziło .
Yoko ponoć wyciszył Hondę 20 eui 2kw. Cena nówki to 5/6ty plus dorobił start i elektronikę.
Lubi to i ma możliwości..

Moim zdaniem benzyna odpada , trzecie paliwo w przeciętnym kamperze.

Diesel ciężki i drogi - to dla bogatych i z dużym kamperem pow 4 ttony DMC
Ostatecznie można by w do 3,tt , odpadają butle o ile przestawimy się na olej nalpędowy.

Może drugi bak na olej opałowy ? :szeroki_usmiech

Moc powinna być taka , by klimę pociągnął,

Kuchenki indukcyjne się łapią . Nie grzeją . Cena pojedyńczej śmieszna .

Folie grzewcze też , a to świetna sprawa , ekonomiczne i cieniutkie.

toscaner - 2016-02-27, 13:14

Bronek gaz w kamperze masz. Honde też masz. Wiertarka, kilka wężyków i ...
10 tysi w kieszeni. Jak zrobisz, to resztę przekamperujesz.



:mrgreen:

Bronek - 2016-02-27, 13:28

Wiem , znam to ustrojstwo , startuje na benzynie i bez sensu ten gaz przy używaniu sporadycznym.

Tu nie chodzi o status quo i dalej do przodu

To temat bardziej, dla tych co zaczynają.
Mam np. full kasy :wyszczerzony: , zamawiam kampera, lub oddaję w ręce fachowca i jedziemy z robotą.
Lub robię od podstaw bez takiej forsy.

Agregat, grzanie elektryczne delikatne , ta m gdzie np wyrko itp.
Grzanie Diesel
Kuchna elektryczna
Ekspresik I microvella ,itd.

Lub inaczej skonfigurowane , to wybór całej koncepcji ......

Tak drogi agregat powinien chodzić ciągle i być wykorzystywany w różnych celach

Ps , mam za mały agregat :(
I to tylko kombinacja teoretyczna jak dla mnie.
Moje kamperowanie to na kilku kartuszach i karcie kredytowej da radę.

toscaner - 2016-02-27, 16:30

Jak dobra karta to i kartusze niepotrzebne, ale przypomniałeś mi. Właśnie, miałem kupić kartusze :mrgreen:
joko - 2016-02-28, 11:47

Od tych generatorów zaczynałem poszukiwania rozwiązania niezależnego zasilania klimy i miałem możliwość sprawdzenia jak to się zachowuje w kamperze, w firmie która zajmuje się instalacją tego typu sprzętu .
Miałem do czynienia z wersją na gaz i diesel i to co usłyszałem i zobaczyłem, było chyba głównym powodem tego, że zacząłem kombinować z Hondą.
Wersja na gaz na pewno cichsza ,ale w/g mnie i tak nie do przyjęcia, a już na pewno nie za tę kasę . Diesel odpada zupełnie bo chodzi jak traktor.
Problem polega na tym, że o ile sam dźwięk byłby przy odrobinie inwencji do opanowania , to konstrukcja jest źródłem wibracji , które przeniesione na zabudowe kampera są zwyczajnie nie do zniesienia . Można by wprawdzie pomyśleć, aby to mocować na jakiś miekkich poduszkach, ale przy tej wadze to trudna sprawa. Poza tym jeśli miałem płacić więcej za to że rozwiązanie jest kompletne i gotowe do użytku ..... a potem to przerabiać i poprawiać , to wolałem od razu zrobić to po swojemu. Wyszło bez porównania lepiej a do ceny nawet tych najtańszych gotowców sie nawet nie zbliżyłem.

Bronku jeżeli chcesz wyrobić sobie pogląd , jak mniej więcej działa ten gotowy agregat w wersji gaz/benzyna, to zapal swoją Hondę , postaw ją bezpośrednio na podłodze w garażu , zamknij drzwi garażu i wejdź do środka kampera. Oczywiście nie rób tego za długo , bo zadymisz sobie wszystko, ale chwila wystarczy aby było wiadomo o czym rozmawiamy.
Wersja diesel to jest to co usłyszysz z Hondy , ale x3.

Wady /zalety obu rozwiązań (gotowiec i moja samoróbka):

Jedyną zaletą wersji gotowej jest własnie to że jest gotowa do użytku zaraz po instalacji, co jest bez wątpienia atutem dla osób , które chcą kupić i używać bez konieczności majsterkowania.

W każdej innej kwestii uważam moje rozwiązanie za lepsze , bo m.in:

- jest cichsze (poziom hałasu jest bliski zeru , zarówno wewnątrz jak i w otoczeniu kampera)
- jest tańsze (jakieś 50%)
- jest bardziej funkcjonalne (automatyka rozruchu w gotowcach sprowadza się do odpalania/gaszenia za pomocą przycisków na penelu sterującym, a u mnie z racji własnego sterownika , mam możliwość automatycznego odpalania na żądanie klimy, lub w sytuacji kiedy rozładuje się akumulator, oraz automatycznego wyłaczania kiedy agregat nie jest w danym momencie potrzebny)
- jest bardziej praktyczne (agregat można w prosty sposób wyciągnąć z kampera, kiedy nie jest potrzebny i używać go np. w domu)
- jest lżejsze (cały zestaw Honda + osprzęt waży 46kg)
- jest własne (co samo w sobie jest już bezcenne :wyszczerzony: )

Jeżeli chodzi o konieczność stosowania kolejnego rodzaju paliwa (Diesel, Gaz, a teraz Benzyna) to też na początku mnie to męczyło. Myślałem o zastosowaniu tego układu zasilania gazem dla Hondy, ale jak zacząłem agregat używać to szybko o tym zapomniałem.
To, że agregat nie musi chodzić godzinami , a jedynie włącza się wtedy kiedy faktycznie jest potrzebny i tylko na taki czas na jaki jest potrzebny, powoduje, że w praktyce ,4l bak Hondy wystarcza na bardzo długo i przy moim sposobie kamperowania , nie mam potrzeby stosowania dodatkowego zbiornika, ani wożenia kanistra

Bronek - 2016-02-28, 12:42

Ok..
Mały problem w tym widzę :) :shock: z rodzącym się pytaniem : Dlaczego tego nie można kupić ? Teraz i za wieki wieków ,amen.

Och gdyby to była Ameryka ... pewnie by się dalo , no może ?

Joko , szkoda. że nie jesteś chińczykiem , wtedy za tydzień , przysłałbyś kontener tych adapterów z instrukcją po polsku.

:spoko
:mrgreen:

Ps Te dwie Hondy 10/20 to najpopularniejsze urządzenia z masą podobnych klonów.

Aż prosi się zrobić modu/ł skrzynkę / box .

Nie tylko kampery , ale kontenery mieszkalne itd. Pod sterownik odpalanua można podpiąć piece CO pompy itd.
Zaleta , że agregat jest nieruszany

Jacek Lisiecki - 2016-03-08, 23:43

A mozesz podac szczegoly tego rozwiazania? Albo ile by kosztowalo, zebys wykonal cos takiego dla mnie?

Pozdrawiam

Jacek Lisiecki

Bronek - 2016-03-08, 23:56

:haha: W tym cały jest ambaras, aby dwoje chciało na raz.

Joko twórca i wytwórca się znudził i robić mu się już nie chce.
:idea:

Jacek Lisiecki - 2016-03-08, 23:58

Normalna kolej rzeczy - ale moze moglby sprzedac patent?
Bronek - 2016-03-09, 00:01

Zabierze go do grobu.
Kasa go brzydzi.

Boi się, że możemy to wykorzystaćcw grzesznym celu, zgubić ludzkość.

To podobnie jak miał Robert Oppenheimer :spoko

Milano - 2016-03-09, 03:43

Bronek dobrze prawi !
W naszym kamperze jest zamontowany generator na gaz 4kw fabrycznie.
Z tego wynalazku (w tym domku)jestem najbardziej zadowolony.Podczas jazdy Klima na 230 chłodzi co w ubieglym roku b.się przydało. Dzieci też zadowolone (laptopy) i mikrofala funkcjonuje.Na postoju można np.podladowac aku.Jeżeli chodzi o głośnośc to średnio.Cena nowego poraża ale używany około 4-5tys.Jutro napisze nazwę i model dla osób zainteresowanych.

przemo.d - 2016-03-09, 10:51

frólik napisał/a:
Ewentualnie trochę słabszy ale i sporo tańszy generator Dometic 2500H za 13800 zł.
Obrazek


Ja posiadam taki agregat na pokładzie.Urządzenie jest przy używaniu klimy ciche, ale bardzo skuteczne;) .
Może pracować w czasie jazdy itd. nie straszne mu krótkie dnie, zacienione miejsca itd.
Za to jeżeli chodzi o samo ładowanie akumulatorów na długim postoju to jest nieporozumienie używanie do tego celu agregatu , dlatego mam też solar.
Np. długi postój na plaży, na dziko i ładowanie baterii z agragatu może być irytujące dla otoczenia.....

Sam montaż jest dosyć skomplikowany u mnie akurat jest wmontowane ( mam Alko) pomiędzy podłogi+ dodatkowy zbiornik na paliwo 10L pod zabudową i dodatkowy wlew paliwa, uruchamiany jest ze środka rozrusznikiem w dowolnej chwili i zasila cały camper jak podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania.

Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group