|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - przegub wewnętrzny prawy,
janek50 - 2016-03-01, 23:13 Temat postu: przegub wewnętrzny prawy, dziś w moim dostawczaku ducato 14, 2,8d, 2000r, dmc 3250 kg, 64kW, ładowność 1300kg, skrzynia 5 biegowa, pękł mi przegub prawy, czy macie jakieś doświadczenie z takim przypadkiem. przy lekkim dodaniu gazu na prostej prędkość 20km na godzinę zrobiło tylko wryt i po ujechaniu kilku metrów wiedziałem że problem mam , po wyjściu z auta na ulicy leżały dwie częśći z obudowy przegubu. Chodzi mi o to czy prawy i lewy przegub czymś się różnia, bo jest sporo lewych a prawych dużo dużo mniej na alledrogo i na co jeszcze zwrócić uwage . Przy niektórych przegubach pisze ilośc zębów zewnętrznie i ilość wewnętrznie??? tego już nie kumam, wiem że sa zęby na wpuście do skrzyni ale wewnętrznie o co tu idzie.
eMKa - 2016-03-02, 08:31
Podaj VIN - sprawdzę
oko21 - 2016-03-02, 09:41
Przeguby niczym się nie różnią. Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne są z obu stron takie same. Jedynie półosie różnią się długością. Czasem różnice wynikają tylko z zastosowania danej części z konkretną jednostką napędową. Wszystkie dane można znaleźć tutaj: http://eper.fiatklubpolska.pl//navi?FORCED=TRUE W przypadku ducato, trzeba kliknąć w FIAT Professional i dalej na katalog części. Sprzedawcy na allegro tworzą bajki z mchu i paproci.
janek50 - 2016-03-02, 17:59
dzięki za odpowiedzi, dziś byłem w sklepie zapytać o cenę przegubu i sprzedawca powiedział mi że to jest całość z półosią , że nie ma samych przegubów prawych , tak mu wyszło gdy szukał po w katalogu. Jutro jak pogoda dopisze wezmę się za rozbieranie i wyciągnięcie przegubu celem oględzin . Przejrzę neta może tam coś znajdę więcej wczoraj nie miałem już czasu . oko na tej stronce nie ma wogóle fiata w katalogu???
oko21 - 2016-03-02, 19:54
janek50 napisał/a: | sprzedawca powiedział mi że to jest całość z półosią | Opowiada bajki. Przeguby są osobną częścią.
janek50 napisał/a: | oko na tej stronce nie ma wogóle fiata w katalogu??? | Jest. W przypadku ducato, trzeba kliknąć ikonkę FIAT Professional, znajdującą się na górze, po prawej stronie. Potem z lewej Espare parts i wchodzimy do katalogu modeli. Potem już po wybranym modelu.
eMKa - 2016-03-02, 22:28
oko21 napisał/a: | Przeguby niczym się nie różnią. Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne są z obu stron takie same |
Przegub wewnętrzny w Duc.94-02 to tzw.kielich i krzyżak.
Kielich wew.lewy jest oczywiście inny niż kielich prawy (!) Dla orientacji rysunek
Kielichy prawe były kiedyś oferowane i dzisiaj też są ale ich cena jest abstrakcyjna. W twoim przypadku ekonomicznie uzasadniona jest cała półoś
nr.kat. 1463106080, cena w zamienniku z przesyłką ok 300 zł
2. półoś prawa
przegub wew.to część od lewej do zgrubienia włącznie
1. półoś lewa
przegub wew. to część od prawej do zgrubienia włącznie
janek50 - 2016-03-02, 23:28
dzięki raz jeszcze za informacje koledzy, oko , znalazłem, dzięki, po prostu klikałem nie tam gdzie trzeba. widzę żę muszę kupić całą półoś bedzie najprostsze rozwiązanie.
oko21 - 2016-03-03, 07:45
eMKa napisał/a: | Kielich wew.lewy jest oczywiście inny niż kielich prawy | OK, mój błąd. Wynika z tego, że zasugerowałem się rozwiązaniem z punto. Tam oba przeguby są jednakowe a półosie są osobną częścią
janek50 - 2016-03-03, 19:43
dziś rozebrałem i wyciągłem resztki tego co zostało, przegub został rozerwany tak że nic nie zostało na nim , przy okazji rozwaliło jedne łożysko igiełkowe na krzyżaku półosi tej co idzie od koła.
Półoś wchodząca do skrzyni jest to jedna całość z przegubem, żeby wyciągnąć półoś ze skrzyni trzeba odkręcić dwie śruby schowane w podporze półosi od strony skrzyni na klucz 12, śruby są zakończone na kształt litery L i przytrzymują łożysko i całą półoś żeby nie wypadła z podpory.
Moje półosie mają od skrzyni 37 zębów na wieloklinie, a 28 zębów na wieloklinie od strony przegubu koła. średnica obu to 28mm, znalazłem dziś jedną cało za rozsądną cenę , jutro jak sprawdzą ilość zębów na wieloklinach pewnie zamówię .
Fotka nr 1 , tyle zostało widok z przodu, fotka 2 -po prawej brak łożyska igiełkowego na krzyżaku, fotka 3, rozerwana osłona blaszana, fotka nr 4- widok od góry pozostałości ,
zdjęcia takiej jakości robione lampą błyskową i odblaski ze smaru.
eMKa - 2016-03-03, 22:19
Tak rozerwanego kielicha nie widziałem
Ed - 2016-03-04, 09:19
napewno wcześniej stukał
marekoliva - 2016-03-04, 13:58
janek50 napisał/a: | muszę kupić całą półoś bedzie najprostsze rozwiązanie. | [/i]
najlepsze wyjście, przerabiałem to w poprzednim kamperze, 1,5 godziny roboty i jechałem dalej
janek50 - 2016-03-04, 19:18
kupiłem w sklepie w Będzinie całą nową półoś za całę 238zł, była to najtańsza na aledrogo , większość przekraczała 340 zł , plus koszt paliwa na dojazd po nią czyli 20 zł, półoś zamontowana . Tak ,wcześniej na skrętach coś tam stukała , ale myślałem że to przegub przy kole zaczyna stukać bo tylko klupało przy skręcaniu i to w jedną stronę. Szrociarzom podziękowałem, za stare nie wiadomo w jakim stanie wołali od 150 do 200 zł za sztukę.
eMKa kiedyś ukręciłem w Trafiku 2,5 D. z 1992 roku półoś .
Dzieki wielkie za podpowiedzi.
|
|