|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Hand made - ręczna robota - lpg do campera
Zelpin - 2016-03-06, 10:41 Temat postu: lpg do campera Bardzo interesuje mnie dowiedziec sie od was jakie macie doswiadczenie z gazem w waszych kamperach? W szczególnośći interesuje mnie czy ktos z was ma gaz zalozony do diesla? I w jakiej technologi jest on założony i jak sie sprawuje. Z tego co wyczytalem najlepsi w Polsce montazysci gazu do diesla sa z elpigaz.com. Jesli ktos montowal ile was to kosztowalo? Czy lepiej kupic kampera z silnikiem benzynowym ktorego ciężej znaleźć ale za to łatwiej o montaż gazu?
CORONAVIRUS - 2016-03-06, 10:44
rada . zapomnij o temacie .
donald - 2016-03-06, 11:16
Gaz jest do kuchenki nie do auta. A tak serio to po kieco ci gaz ? Stary diesel może nie przeżyć tego...benzyniak? Nie wiem...ale raczej też nie posluzy mu na dobre...
Kup starego mercedesa co nawet na fryturze przepalonej pojedzie..i ciesz sie z kampera.. Njwyzej za toba będzie frytkami waliło...
Zelpin - 2016-03-06, 12:30
W sumie z tym olejem to tez moze byc dobry pomysl ale czemu tylko do mercedesa. Slyszalem ze to poprostu musi byc stara konstrukcja z lat 80 lub wczesnych 90tych. Bez turbosprężarki. Jezdzi ktos z was na oleju czy sie nieodwazyliscie? Tak sobie mysle ze nie trzeba przeciez tylko na samym oleju jeździć zeby tam sie niezapchala pompa. Zawsze mozna wymieszac 50na50 z prawdziwa ropa i tez beda oszczednosci. A apropo gazu to ze to szkodzi silnikowi to stary stereotyp z czasów prl jak nie bylo jeszcze sekwencji. Teraz gdy juz sa instalacje sekwencyjne to sprawuja sie nawet lepiej niz na prawdziwym paliwie. Na internecie raczej wszystkie opinie na temat gazu sekwencyjnego sa pozytywne. Sam kiedys gadalem z gościem ktory zrobil juz 67tys na gazie i mowil ze jest zadowolony. A oszczędności roczne na gazie to od 3-5tys. Wiec nawet gdyby gaz psul silniki a nie psuje to naprawa i tak nie kosztowala by tyle co oszczędności:)
Stanek - 2016-03-07, 13:19
Wczoraj tankowałem diesla po 3,39 zł za litr. W tej cenie to ciężko olej znaleźć więc oszczędność na dzień dzisiejszy średnia
MILUŚ - 2016-03-07, 13:24
Stanek napisał/a: | Wczoraj tankowałem diesla po 3,39 zł za litr. W tej cenie to ciężko olej znaleźć więc oszczędność na dzień dzisiejszy średnia |
Ale Zelpin myśli o oleju do......frytek
Stanek - 2016-03-07, 13:32
MILUŚ napisał/a: | Ale Zelpin myśli o oleju do......frytek |
Nie wiem ile tańszy jest olej do frytek, ale najtańszy rzepakowy kosztuje w sklepie ok. 4 zł. Ponadto samego oleju się wleje trzeba mieszać 50/50. Do tego przydałby się układ do podgrzewania tego bo jak chłodniej to zastygnie. Kiedyś rozważałem do mojego starego volvo i wyszło mi, że gra nie warta świeczki. Przynajmniej przy moich przebiegach. Pomijam temat legalności
ZEUS - 2016-03-07, 14:32
Stanek napisał/a: | Nie wiem ile tańszy jest olej do frytek, ale najtańszy rzepakowy kosztuje w sklepie ok. 4 zł. |
nie o taki olej chodzi...
----
rozważania dotyczą:
donald napisał/a: | co nawet na fryturze przepalonej pojedzie..i ciesz sie z kampera.. Njwyzej za toba będzie frytkami waliło... |
przemas601 - 2016-03-20, 14:03
Do mojego starego hymera na ducato laliśmy we włoszech olej słonecznikowy z lidla. Moim zdaniem silnik pracował kulturalniej niż na ON. W słoweni laliśmy olej opałowy ze stacji benzynowej gdzie sprzedawczyni powiedziała,że musimy zatankować w kanistry i przelać tak ,żeby się nie rzucać w oczy. Co do LPG w dieslu to ja jestem na tak,też o tym myślę,ale nie ze względu na oszczędność,tylko przyrost mocy. Kłopot mam tylko taki,że niebezpiecznie się zbliżam do max DMC. Patrol na gazie zachowywał się tak jak by dostał drugie turbo.
IAAN - 2016-03-20, 14:19
Stanek napisał/a: | Wczoraj tankowałem diesla po 3,39 zł za litr. W tej cenie to ciężko olej znaleźć więc oszczędność na dzień dzisiejszy średnia |
A ja kupiłem opałowy po 2,4 zł za litr
KrzySówka - 2016-03-20, 19:09
IAAN napisał/a: | A ja kupiłem opałowy po 2,4 zł za litr |
Tylko jak go kupić
IAAN - 2016-03-20, 20:10
KrzySówka napisał/a: | IAAN napisał/a: | A ja kupiłem opałowy po 2,4 zł za litr |
Tylko jak go kupić |
najlepiej dzwoniąc do regionalnego dystrybutora paliw
miklo75 - 2016-04-03, 13:56
Ja też myślę o lpg dla diesla oczywiście przede wszystkim dla zwiększenia mocy - silnik 2,3 mercedes kaczka.
Z tego co się dowiadywałem same plusy, czystsze spalanie, cichsza praca, no i więcej koników .
Instalacja wręcz prostacka a i do gotowania i ogrzewania się nada.
Może kiedyś uda mi się ruszyć to nie omieszkam opisać jak gazik się sprawdza.
Tomcio - 2016-04-08, 20:02
Ja się do tego przymierzałem aby założyć gaz do silnika diesla. Z tego co wiem to cała instalacja gazowa /czyli gaz/ jest tylko do wspomagania spalania oleju napędowego tzn.ropa jest normalnie wtryskiwana do cylindra z wtryskiwaczy a gaz jest wtryskiwany do każdego cylindra. ok.10 do 15% w proporcji do ropy /nie pamiętam dokładnie proporcji/ .Srednio na zbiornik ropy wychodzi ok.15-20 l. gazy.Polepsza to spalanie ropy,ponieważ ok. 20% ropy nie jest spalana, oczywiście jest czystsze spalanie i trochę zwiększa moc silnika.Ja myślałem że to będzie działać tak jak w benzyniaku ale to nie tak.Koszt takiej instalacji do busa ok.5 tyś.Ja się z tego wyleczyłem i wolę mieć tak jak jest w oryginale.
piotr1 - 2016-04-08, 20:56
Gaz do diesla to tylko duże traki i wielkie przebiegi
marcinPK - 2016-04-08, 21:01
moje Iveco 2,3 HPI spala przy pełnym obciążeniu ok 3700kg w trasie od 1,8 do 2,5 litra ropy, oraz od 8 do 10 l LPG.... taniej się nie da...., tułaczka miejska, 1,2,3 bieg to jakieś 3,5 L ropy i 11 litra LPG.... moc silnika BI-Turobo... aktualnie pracujemy nad jeszcze innym systemem...
Stanek - 2016-04-08, 21:14
marcinPK napisał/a: | moje Iveco 2,3 HPI spala przy pełnym obciążeniu ok 3700kg w trasie od 1,8 do 2,5 litra ropy, oraz od 8 do 10 litra LPG.... taniej się nie da.... |
Pytanie ile spalał ropy w identycznych warunkach bez gazu?
marcinPK - 2016-04-08, 21:17
palił ok do 13 lit/100 wg komputera przy takim samym załadunku na maxa, nie oszczędzając na predkościach, a jest to proste do oceny, bo wystarczy wyłączyć system i widać na komputerze spalania, generalnie przy samej ropie potrzebuje do 3 litrów więcej, natomiast eksperymentalnie nie przekraczając 80 km/h na autostradzie Czechy Austria Chorwacja zszedłem do min sumarycznego 9 litrów... 1,5/7,5, ale tak się na co dzień nie jeździ... auto ma wyłączone turbo na stałe przy jeździe na mixie, ale moc jest 2xturbo, po powrocie na tryb ropa turbo mechaniczne włącza się automatycznie, ale i tak jest słabszy i wymaga więcej paliwa...
piotr1 - 2016-04-08, 22:17
Moje iveco 2.3 paliło do 10 l/100 km
marcinPK - 2016-04-08, 22:28
moje też pali do 10 na pusto, czyli ok 3000kg wagi, natomiast ja opisałem warunki pełnego załadunku, 9 osób w aucie, zbiorniki pełne, LPG 75 litra, Ropa 70 litra, woda 150 litar, box na dachu... zapasy jedzenia, walizki... wtedy mam czasami nawet 3850kg ok 12 litra spalania na prostej, do 15l dochodzi tylko w chorwackich górkach poza autostradami... wiem co piszę i jak się auto zachowuje...w zależności od załadunku i rodzaju trasy. średnia natomiast z około 35tyś km przebiegu na tym systemie, to ok. 2,6 ropy/100km i 9,5 LPG/100km ///
piotr1 - 2016-04-08, 22:31
Moje tyle paliło z pełnym załadunkiem czyli koło 3.5 t
marcinPK - 2016-04-08, 22:41
no, szkoda... moje Ivcio jest zdecydowanie gorsze...ma kiepskie przełożenie na tylnym moście....
piotr1 - 2016-04-08, 22:46
Mój był na szybkim moście. Teraz jest w Hiszpanii
piotr1 - 2016-04-08, 22:48
W górach paliło mniej niż na autostradzie i na tempomacie.
marcinPK - 2016-04-08, 23:15
...ale pytanie i temat jest w sprawie spalania łączonego LPG+Ropa w silniku Diesla, więc udzieliłem wyczerpującej odpowiedzi, jako jeden z nielicznych posiadający auto z takim systemem, w którym mam możliwość płynnej zmiany proporcji spalania w trakcie jazdy od 100% ropy do {20% ropy+80% LPG} co daje przy dzisiejszych cenach jazdę za 25-28 zł na 100km... kamperem 9 osobowym o wysokości 3,40m, długości 8,1m i wadze ok 3600kg. Nie po to, żeby wywoływać dzikie komentarze i dogaduszki, ale informacyjnie, że można...
wlodo - 2016-04-08, 23:45
Brawo TY !
Fajne wyniki...
Masz opracowany temat...ślinotok wywołałeś...
Może przybliż temat ubogim w wiedzę,a nuż ktoś pójdzie w ślady i pojedzie dalej za te same $
piotr1 - 2016-04-08, 23:56
Ja mam corsę na gazie i rozmawiałem z fachowcem co mi zakładał gaz i on stwierdził że gaz do diesla "małego" przy małym przebiegu to nieporozumienie bo instalacja do diesla to sporo większy koszt niż do benzyniaka
piotr1 - 2016-04-08, 23:58
Jaki koszt instalacji.
marcinPK - 2016-04-09, 23:01
koszt... Jak dla mnie prosty.... bardzo opłacalny...
CORONAVIRUS - 2016-04-09, 23:15
pytanie zasadnicze to nie ile pali i kosztuje tylko kiedy w kamperze inwestycja sie zwróci i to jest problem , ponieważ każdy inaczej korzysta...kamper to nie bus na linii podejrzewam,że 90 % kamperowców taka zabawa się zwyczajnie nie opłaci
marcinPK - 2016-04-09, 23:25
dlatego nie robię tu żadnej agitacji, reklamy ani namawiania, ktoś zapytał, odpowiedziałem, a że temat mamy przegryziony na silnikach Fiata, w Iveco, Mercedesa Sprintera, czy też Craftera z common rail, włącznie z przeprogramowaniem komputera, korekcjami ustawień, mapami itd, itp...tom napisał...
tom-cio - 2016-04-09, 23:35
no i fajnie
a cos do starszego ,np 2.8d sofim wlozony w ducato z 99r?Bo ja tam sie eksperymentow nie boje,podlubalbym co.Myslalem stary parownik z 1 generacji i zeby podcisnieniem ciagnal,ale w dizlu podcisnienie przeca stale.Podrzucisz jakis pomysl-bo komputerow toto nie ma ,komercyjnie nad tym pracowac sie nie oplaca,tylko jacys zapalency do starych kamperow wrzuca,ale ile mozna piwa na zlotach zarobic
marcinPK - 2016-04-09, 23:55
niestety... bez elektroniki, na pompie nie ma możliwości modulacji ilości dawki ropy w zależności od potrzeb i obciążenia silnika, przy równoczesnym zachowaniu odpowiednich proporcji powietrza+LPG, więc temat trudny do ruszenia, co najwyżej zwiększenie mocy podając jakieś 5% LPG, ale już wtedy powoli wystąpi w niektórych autach problem spalania stukowego... chociaż znam takiego jednego, co by to zrobił... bo niektóre pompy wtryskowe... dajom się oszukać i som jak kobietki, "czasem tylko" wszystko z nimi można.... ech późno już i bzdury wypisuję....na takim silniku przynajmniej żadna kontrolka nie wyskoczy, i tryb awaryjny nie groźny dla kierowcy i pasażera....a w szczególności dla żony, i układu nerwowego męża....
tom-cio - 2016-04-10, 08:00
No dla 5 procent to chyba gra swieczki nie warta,chyba ze ten wzrost mocy bylby naprawde odczuwalny....
|
|