| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Akumulatory i energoblok
Filip - 2016-03-15, 09:28 Temat postu: Akumulatory i energoblok Po zimie, Jak już wspominałem w innym temacie, rozładowały mi się akumulatory. Zostawiłem włączone radio samochodowe i...
Podłączyłem do prądu kampera, ale po ok 7 godzinach aku samochodowe nadal było wyładowane, a aku mieszkalne pokazywało ponad 12 V. Podłączyłem zwykły prostownik pod aku samochodowe na całą noc i rano było ok.
Teraz podłączyłem prąd do kampera i ładuje dalej ale chciałbym z Wami skonsultować czy wskaźniki dobrze wskazują dlatego załączam fotki...
Pytania w opisach zdjęć...
P.S. Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o prąd. Dwa razy w życiu "naprawiałem" coś przy prądzie i dwa razy mnie popieściło
Pozdrawiam
Filip
Załoga G - 2016-03-15, 10:09
ale jak to całą zimę nie był podłączony prąd? a radio zostawiłeś włączone?
Jeżeli tak było to chyba z tych aku już nic nie ma.
7 godzin to trochę za mało..
Filip - 2016-03-15, 10:50
Nie. Pare dni wcześniej jedzilem i wtedy zostawiłem radio.
Kilka razy w zimie odpalałem i jeździłem, tylko ostatnim razem się zdarzyło
Załoga G - 2016-03-15, 22:56
Podczas ładowania voltomierz musi pokazać więcej niż bez ładowania np 13,8v.
Jak masz aku np 100Ah i ładujesz go prostowniczkiem 5A to znaczy ,że( tak teorytecznie bo dokładnie to tak nie jest) wpakowujesz w niego 5 amper przez godzinę ładowania to policz ile godzin potrzebujesz aby w pełni naładować 2 aku.
toscaner - 2016-03-16, 01:54
Jeśli ołowiowe, to jeszcze sprawność ładowania około 60%. Jeśli liion (takich jeszcze chyba nikt nie ma na CT) byłoby niemal tak, bo jakoś 95% czy coś koło tego.
Filip - 2016-03-16, 08:12
po dniu i nocy z ładowaniem lampka kontrolna świeci na zielono, a dwa aku na wskaźniku w zielonym polu, tak jak przed ładowaniem. aku w części mieszkalnej pewnie muszę wymienić.
Załoga G - 2016-03-16, 22:39