Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Diesel dymi jak parowóz!

Fenianek - 2016-03-22, 19:29
Temat postu: Diesel dymi jak parowóz!
Witam!!

Kilka dni temu zakupiłem WV Craftera, 2008 rok, 2,5 TDI, 280 000 przejechane, auto służyło jako mobilne autostradowe biuro we Włoszech. Samochód to idealna baza pod kampera, izolacja, webasto, dwie klimatyzacje, lodówka kompresorowa, sporo mebli, podłoga i bardzo wysoka buda. WV zakupiłem w Katowicach, przyjechałem nim jakieś 600 km. do domu bez żadnego problemu. Dzisiaj wpadłem do mechanika żeby go trochę sprzwdzić bo wyświetla komunikat Service D. Po podłączeniu komputera fachowiec stwierdził, że nie ma żadnych błędów, umówiłem się za kilka dni na rozrząd, oleje i filtry, wiadomo! Po powrocie od mechanika zauważyłem, że auto dymi jak cholera, mam wrażenie, że na biało, płynu chłodniczego nie ubywa, w zbiorniczku nie bulgocze i nie ma oleju, auto dymi na rozgrzanym motorze. Jutro pojadę na ekspertyzę, ma ktoś jakiś pomysł tak na szybko?? Czemu przez 600 km. wszystko było OK, a dzisiaj po podłączeniu kompa takie jaja, może to wtryski, może uszczelka pod głowicą, ale czemu objawiło się dopiero teraz?? Mam nadzieje, że to nic wielkiego, tylko coś z tym komputerem!!

Autko to prawie takie samo cacko jak ten:http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-crafter-2-5tdi-do-odslugi-autostrad-camper-warsztat-auto-z-obslugi-autostrad-wyposazone-w-klime-webasto-polki-stoliki-itp-ID6ycSOp.html

Pozdrawiam!!

Bartek

SlawekEwa - 2016-03-22, 19:37

To ten http://otomoto.pl/oferta/...p-ID6ycSOp.html
Fenianek - 2016-03-22, 19:39

Nie, ale podobny tylko z niższym przebiegiem, to dwa różne auta, aczkolwiek bardzo podobne!
Rav - 2016-03-22, 19:44

Pierwsze co sprawdź to ... ustawienie rozrządu
Fenianek - 2016-03-22, 19:45

Ok, tylko czemu to wyszło tak z nienacka?
nercedes - 2016-03-22, 19:49

Ja bym się zastanawiał nad rozrządem czy dobrze ustawiony tez tak miałem kopcił ale tylko na zimnym silniku był przestawiony o jeden ząbek na wałku rozrządu i tez robił to niby fachowiec Ale było to odczuwalne bo silnik twardo pracował i na większych obrotach tracił moc Chyba ze mógł być wlany gęsty mineralny olej i po wymianie na syntetyk pompuje go przez pierścienie do komory spalania. Ale to tylko moje przepuszczenia :bylo
Fenianek - 2016-03-22, 19:52

Tylko, że dzisiaj nic nie było robione, tylko podłączenie pod komputer.
nercedes - 2016-03-22, 20:15

Dopiero masz zamiar zrobić rozrząd wymienić olej ??? Zobacz czy nie robią ci się twarde węże od chłodnicy :bylo
marcincin - 2016-03-22, 20:21

Mój kolega zabudował craftera (rocznik 2007) i miał z nim podobny problem. Od pewnego czasu na wolnych obrotach na ciepłym silniku potrafił zrobić niezłą zasłonę dymną - pod obciążeniem było ok. Okazało się, że wtryski padają - poszły do wymiany - niestety w tym modelu to wydatek kilku tysięcy.
Fenianek - 2016-03-22, 20:24

Tak, bo dopiero co go kupiłem.
michałp - 2016-03-22, 20:52

stawiam na wtrysk!!!
McGali - 2016-03-22, 21:08

marcincin napisał/a:
Mój kolega zabudował craftera (rocznik 2007) i miał z nim podobny problem. Od pewnego czasu na wolnych obrotach na ciepłym silniku potrafił zrobić niezłą zasłonę dymną - pod obciążeniem było ok. Okazało się, że wtryski padają - poszły do wymiany - niestety w tym modelu to wydatek kilku tysięcy.

Nowe 4 szt to wydatek ok 4tys bez mechanika

CORONAVIRUS - 2016-03-22, 21:48

auto ma DPF ?
Fenianek - 2016-03-22, 22:10

Noooo ma
CORONAVIRUS - 2016-03-22, 22:25

może przypadkiem komputerownia wskoczyła w tryb wypalania ...warto to sprawdzić .


tak wygląda wypalanie

https://picasaweb.google.com/112783723224563846719/FOCUSDYM?authkey=Gv1sRgCKz9-IGqi6aIowE#6250082953708712786

michałp - 2016-03-22, 22:29

Można regenerować, ale wpadło mi do głowy jeszcze jedno;EGR!!!! DPF też jest możliwy jeśli nic się nie dzieje w czasie jazdy to mógł się czyścić, a jeśli zapaliła się kontrolka to meches powinien podać kod błędu i po sprawie. Nieraz jest tak jak EGR się zawiesi to wyskakuje błąd i dymi.
Gewehr - 2016-03-22, 22:36

michałp napisał/a:
Można regenerować, ale wpadło mi do głowy jeszcze jedno;EGR!!!! DPF też jest możliwy jeśli nic się nie dzieje w czasie jazdy to mógł się czyścić, a jeśli zapaliła się kontrolka to meches powinien podać kod błędu i po sprawie. Nieraz jest tak jak EGR się zawiesi to wyskakuje błąd i dymi.


Otwarty EGR= dym czarny i brak mocy.
Obstawiam tak jak Adam, DPF. Do pełnej diagnozy potrzeba logi i pamięć błędów. Pogoń go z 10 km na 4 biegu, tak aby trzymać 3,5tyś obrotów. Jak DPF to go powinno wypalić. Jak wtrysk, będzie dziurka w tłoku :haha:

Socale - 2016-03-22, 22:45

W moim kochaniutkim byłym Peugeocie miałem tak 2 lub 3 razy.
To z czasów jak jeszcze go stroiłem, zawsze w wydechu wzięła się albo wilgoć albo nie spalone paliwo. Dymił jak diabli, istna zasłona dymna. Po kilku-nastu kilometrach nieco mu wstawiając po garach, z rurki nic nie było już potem widać.
Potem jakaś przerwa w eksploatacji, coś tam se grzebałem i próba drogowa, efekty podobne.
Kolejny raz również.
To po pracach typu wtryski, rozrząd, uszczelnianie, czyli poważniejsze prace.
Jak go ukończyłem, nic już potem nie dymiło nawet po dłuższych postojach.

Fenianek - 2016-03-23, 19:53

Witam!

Odpaliłem auto rano, kopcił jak cholera, przegoniłem go ze 20 km. i koniec, totalnie ustało, to pewnie dpf.

CORONAVIRUS - 2016-03-23, 20:20

nie powinien na zimnym od razu przepalać ... dopiero po rozgrzaniu silnika .
Gewehr - 2016-03-23, 21:08

Niedokończone wypalanie i mógł mieć naddatek ropy w układzie wydechowym. Stąd dymienie już na zimno. Stary soft i tak może być.
Socale - 2016-03-23, 21:12

Fenianek napisał/a:

... to pewnie dpf.

Albo to co u mnie, bez DPFu, objawy identyczne aś ty się uczepił tego dopalacza...
:diabelski_usmiech

RVrider - 2016-03-23, 21:43

U mnie kiedyś w osobówce był objaw chmury białego dymu po odpuszczeniu gazu.Był to palony olej z psującej się turbiny(sprawdź poziom oleju).Dobra rada to- zmień tego mechanika co jeszcze nie dotknął auta a już zepsuł :wyszczerzony: to na pewno jego wina :haha:
CORONAVIRUS - 2016-03-23, 21:52

RVrider napisał/a:
.Dobra rada to- zmień tego mechanika co jeszcze nie dotknął auta a już zepsuł :wyszczerzony: to na pewno jego wina :haha:


jakaś totalna bzdura :shock:

Gewehr - 2016-03-23, 21:54

Wina nie mechanika, tylko Tuska :mrgreen:
ZEUS - 2016-03-23, 22:00

jak zwykle... :szeroki_usmiech
ostatnio to reguła :oops: :spoko

Fenianek - 2016-03-27, 22:00

Święta, święta i problem wrócił! Wczoraj przegoniłem naszego Crafterka na czwórce przez 30 km na 3500 obrotów w celu powtórnego przepalenia DPF, dziś odpaliłem auto i problem wrócił, dymi jak sie lekko rozgrzeje, do tego w silniku słychać metaliczne tykanie! Zdaje sobie sprawę z tego, że nikt mi tu diagnozy nie postawi, proszę tylko o radę, czy na WAGU, CANIE da się poprawnie sprawdzić wtryski, bo to właśnie podejrzewam, niestety!! We wtorek pojadę do mechanika, chcę się trochę teoretycznie przygotować...

Ehhh!

Pozdrawiam!

onionskin - 2016-03-27, 22:45

Poczytaj ten post:
http://peugeot.auto.com.p...=asc&highlight=

Tam jest opisane przez KotBury jak się sprawdza wtryski.
Polecam przeczytanie wszystkich jego postów- takiej wiedzy na temat Common Raill nikt więcej na necie nie przekazuje.

Ponadto współczesny mechanik do współczesnych aut powinien mieć coś w tym stylu:

http://injectorservice.com.ua/docs/dx_eng.swf

Wtedy nie ubrudzi się- i w kilka minut wie co jest z silnikiem, bez zdejmowania głowic, wyrywania wtryskiwaczy itp/itd :)

Michalcc - 2016-07-04, 22:59

Fenianek i jak się sprawa zakończyła....????
To "metaliczne stukanie" to zawór, obrócona panewka, czy spalanie stukowe wywołane lejącym wtryskiwaczem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group