Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Sprzęgło/wałek sprzęgłowy Ducato/Talento 1992

valdes - 2016-04-01, 20:19
Temat postu: Sprzęgło/wałek sprzęgłowy Ducato/Talento 1992
Witam,
mam pytanie do znawców tematu - po pierwszych oględzinach auta, które nabyłem pojawił się problem - hałas sprzęgła, po wciśnięciu pedału sprzęgła jest cisza, po jego zwolnieniu wyraźny szum - znajomy oświadczył, że to wałek sprzęgłowy - jakie mogą być koszty naprawy???

McGali - 2016-04-01, 20:52
Temat postu: Re: Sprzęgło/wałek sprzęgłowy Ducato/Talento 1992
valdes napisał/a:
Witam,
mam pytanie do znawców tematu - po pierwszych oględzinach auta, które nabyłem pojawił się problem - hałas sprzęgła, po wciśnięciu pedału sprzęgła jest cisza, po jego zwolnieniu wyraźny szum - znajomy oświadczył, że to wałek sprzęgłowy - jakie mogą być koszty naprawy???

Przypadłość tych skrzyń. Ja zalałem półsyntetykiem powyżej kreski (1/2l więcej ) i jeżdżę.

valdes - 2016-04-01, 20:59

Nie znam się kompletnie na tych rzeczach - to coś poważnego? Jest ryzyko, że w drodze (na razie po Polsce) auto stanie i finito? :roll: To droga naprawa jest? Lubię mieć jednak sprawne auto, nawet z takiego rocznika ;)
McGali - 2016-04-01, 21:07

valdes napisał/a:
Nie znam się kompletnie na tych rzeczach - to coś poważnego? Jest ryzyko, że w drodze (na razie po Polsce) auto stanie i finito? :roll: To droga naprawa jest? Lubię mieć jednak sprawne auto, nawet z takiego rocznika ;)

Nie ma ryzyka, nie ma zabawy. Ryzyko jest zawsze nawet w najlepiej działającej skrzyni. Szum powoduje łożyskowanie związane z używaniem piątego biegu. Jeżeli do działania skrzyni nie ma uwag to sprawdź olej lub wymień. Mi szumi odkąd pamiętam.

valdes - 2016-04-01, 21:12

Oki, trochę mnie uspokoiłeś :) dzięki, auto dziś pojechało na wymianę rozrządu i oleju, kupiłem półsyntetyk LiquiMoly Mos2 - olej, z którego byłem zadowolony kiedy jeździłem starą Primerą 2.0TD, odczuwalnie wyciszył silnik. Dzięki za pomoc :)
McGali - 2016-04-01, 21:24

valdes napisał/a:
Oki, trochę mnie uspokoiłeś :) dzięki, auto dziś pojechało na wymianę rozrządu i oleju, kupiłem półsyntetyk LiquiMoly Mos2 - olej, z którego byłem zadowolony kiedy jeździłem starą Primerą 2.0TD, odczuwalnie wyciszył silnik. Dzięki za pomoc :)


Poczekajmy, co powiedzą staży wyjadacze co nie jedną skrzynię roz..(_I_)..pili.

Gewehr - 2016-04-01, 22:38

Prawdopodobnie słyszysz V bieg. Na puszczonym sprzęgle i odpalonym silniku, dopchnij lewarek zmiany biegów, tak jak byś chciał wsadzić V bieg. Pchaj do wyraźnego oporu, jak hałas ucichnie, to słychać piątkę. Lekarstwo na to? Nalać oleju ponad stan ;)
valdes - 2016-04-01, 22:48

Gewehr napisał/a:
Prawdopodobnie słyszysz V bieg. Na puszczonym sprzęgle i odpalonym silniku, dopchnij lewarek zmiany biegów, tak jak byś chciał wsadzić V bieg. Pchaj do wyraźnego oporu, jak hałas ucichnie, to słychać piątkę. Lekarstwo na to? Nalać oleju ponad stan ;)


Oke, jak tylko auto wróci z wymiany rozrządu i oleju nie omieszkam sprawdzić wg opisu :)
dziękuję , pozdrawiam :)

krimar - 2016-04-01, 22:48

Mos może popsuć starą skrzynię. Ktoś na forum opisywał jak zalał stary silnik olejem z mos i go tym popsuł
valdes - 2016-04-01, 22:53

krimar napisał/a:
Mos może popsuć starą skrzynię. Ktoś na forum opisywał jak zalał stary silnik olejem z mos i go tym popsuł


ups, no nie chce mi się wierzyć, przeszukam forum za tym wątkiem, ale żeby od oleju ? Nie wiem czy to dobrze ale polecili mi też płukankę Liqui Moly przed zalaniem nowym olejem.

SZEJK - 2016-04-01, 22:59

Prawdopodobnie masz uszkodzone łożysko wyciskowe na wałku sprzęgłowym, bo po wyciśnięciu sprzęgła hałas mija pisałeś.
Łożysko tanie tylko trzeba wyjąć skrzynie biegów a to kosztuje. :lol:

McGali - 2016-04-01, 23:08

SZEJK napisał/a:
Prawdopodobnie masz uszkodzone łożysko wyciskowe na wałku sprzęgłowym, bo po wyciśnięciu sprzęgła hałas mija pisałeś.
Łożysko tanie tylko trzeba wyjąć skrzynie biegów a to kosztuje. :lol:

Jeżeli byłoby odwrotnie to mogłoby to być łożysko oporowe w tym przypadku w/w diagnoza nie trafiona.

valdes - 2016-04-01, 23:10

SZEJK napisał/a:
Prawdopodobnie masz uszkodzone łożysko wyciskowe na wałku sprzęgłowym, bo po wyciśnięciu sprzęgła hałas mija pisałeś.
Łożysko tanie tylko trzeba wyjąć skrzynie biegów a to kosztuje. :lol:


Jest odwrotnie :) , hałas jest na pewno na postoju, na biegu jałowym po wciśnięciu sprzęgła jest cisza, po jego zwolnieniu jest hałas ...nie wiem jak podczas jazdy, bo jak nim jechałem od sprzedającego byłem tak podekscytowany zakupem, że mogłem nie słyszeć podczas jazdy tego hałasu...

eMKa - 2016-04-02, 08:20

Typowe objawy uszkodzenia “7”
valdes - 2016-04-02, 09:17

A ta część nr 7 jest do nabycia osobno? I jakie ewentualne koszty takiej zabawy? Czy nie przejmować się faktycznie, jak piszą poprzednicy, nalać oleju ponad stan i jeździć?
Gewehr - 2016-04-02, 13:40

Napiszę jak to sprawdzić.
Silnik odpalony, SB na luzie i słychać szum/terkot. Jeśli cichnie na wciśniętym pedale sprzęgła w 30-40%, jest to łożysko oporowe. Jeśli cichnie dopiero przy całkowitym wciśnięciu, jest to łożysko na wałku sprzęgłowym. W 90% lecą łożyska pomiędzy V, a IV biegiem. Bardzo rzadko pada te pod I biegiem. Takie same objawy mogą być z V biegu. Jak to sprawdzić, napisałem w poprzednim poście.
Teraz jak jest na odwrót, Czyli słychać szum/terkot na wciśniętym pedale sprzęgła. Wtedy jest uszkodzone łożysko w wale korbowym. Może to być również łożysko oporowe, ale wprawny mechanik to wyczuje na pedale sprzęgła ;)
Piątki mają w zwyczaju hałasować w tych skrzyniach i osobiście bym to olał. Reszta uszkodzeń wymaga przynajmniej demontażu SB(łożysko oporowe, łożysko w wale korbowym). Wymiana łożysk w SB wymaga jej rozebrania. W przypadku uszkodzenia któregoś łożyska w SB, zaleca się wymianę wszystkich łożysk. Każde rozebranie skrzyni, wiąże się z regulacją luzu łożysk(wymagane są specjalne podkładki, które mogą być w kpl. z łożyskiem).

eMKa, macie jeszcze jakieś części dostępne do skrzyń przed 94?

Tomaszowiak - 2016-04-02, 20:59

Miałem ten sam problem , dolewałem oleju do i maksa nic nie pomagało dopiero wymiana łożysk na nowe zrobiło swoje .Teraz jest cicho i przyjemnie :)
eMKa - 2016-04-02, 21:26

Gewehr napisał/a:

eMKa, macie jeszcze jakieś części dostępne do skrzyń przed 94?


Coś tam jest, na pewno synchronizatory 3-4 bieg, koronka jakies pojedyncze koła, raczej do pozmianowej. Napisz na PW co potrzebujesz.

Gewehr - 2016-04-02, 21:30

Na chwilę obecną to nic nie potrzebuję, ale warto wiedzieć na przyszłość. Jak coś to będę pisał PW :spoko
valdes - 2016-04-02, 22:48

Tomaszowiak napisał/a:
Miałem ten sam problem , dolewałem oleju do i maksa nic nie pomagało dopiero wymiana łożysk na nowe zrobiło swoje .Teraz jest cicho i przyjemnie :)


Pamiętasz ile Cię to kosztowało?

Tomaszowiak - 2016-04-04, 18:40

Cytat:
Nie licząc robocizny bo robiłem sam , to łożyska nie są drogie. Idzie 6 łożysk podam numery to sobie samemu zamówisz; Lm 503310 , NP294963, LM 503310,SKF445924,L45410 i jeszcze jedno którego nie pamiętam numeru.
valdes - 2016-04-05, 20:56

Oki, dzięki za namiary na łożyska. Tak myślałem, że ich cena głowy nie urywa w przeciwieństwie do robocizny, pewnie z co :lol: najmniej trzy stówki trzeba liczyć
valdes - 2016-05-02, 15:37

Macie jakiegoś zaufanego, godnego polecenia mechanika? Chciałbym jednak zrobić to sprzęgło, raczej komplet za jedną robotą, ile kasy potrzebuję na całość? Tzn robocizna i części no i gdzie, u kogo?
MILUŚ - 2016-05-02, 20:57

Proponuję napisz na PW do eMKi . Do Kalisza nie masz aż tak daleko :bigok
valdes - 2016-05-02, 22:20

MILUŚ napisał/a:
Proponuję napisz na PW do eMKi . Do Kalisza nie masz aż tak daleko :bigok


Kurcze nie śmiem wątpić w umiejętności kolegi eMKi ale jednak Kalisz trochę km ode mnie jest ....w te i we w te stówka na paliwo zejdzie

MILUŚ - 2016-05-02, 23:50

No popatrz a ja kiedyś przymierzałem się ,żeby do Niego jechać ze Śląska :-P
StasioiJola - 2016-05-03, 20:52

No - Miluś nic byś nie stracił- bo oprócz fachowych porad czy robocizny - Krzysiu ugościł by Was po staropolsku!! :ok :spoko
valdes - 2016-05-03, 21:56

Skusiłem się ale najbliższy termin to niestety lipiec :(
MILUŚ - 2016-05-03, 22:52

StasioiJola napisał/a:
No - Miluś nic byś nie stracił- bo oprócz fachowych porad czy robocizny - Krzysiu ugościł by Was po staropolsku!! :ok :spoko


Nie wątpię :ok

valdes - 2016-05-04, 21:43

Pytanie zasadnicze - czy do mojego kampera są bez problemu dostępne sprzęgła? Zmartwili mnie dzisiaj w Polcarze, bo po nr nadwozia nic nie znalazł u nich w bazie :(

W innym zakł mech pojazdowej też po nr nadwozia nic nie znaleźli ....

Auto to fiat talento rok 1992 silnik 1.9D 52kW

Gewehr - 2016-05-04, 21:49

Zadzwoń i spytaj:
http://e-katalog.intercar...5923/602010000/

Pokazuje zero na stanach, ale może coś załatwią :spoko

valdes - 2016-05-04, 22:02

Kurde ale ceny jak na Batorym, nawet tego stanu zerowego :shock:

Na all..ro znalazłem jakieś sprzęgło m-ki MECARM , nie wiem co to ale jakieś włoskie niby , no i jedno z dwóch w ogóle na all..ro ....to drugie to jakieś chińskie STATIM , więc raczej odpada, pozostaje mi chyba oddać w ręce mechanika, niech wyjmie, zobaczy co to, co pasuje , może nie będzie takiego problemu jak mnie dziś wystraszyli :gwm

eMKa - 2016-05-04, 22:05

valdes napisał/a:
Pytanie zasadnicze - czy do mojego kampera są bez problemu dostępne sprzęgła? Zmartwili mnie dzisiaj w Polcarze, bo po nr nadwozia nic nie znalazł u nich w bazie :(

W innym zakł mech pojazdowej też po nr nadwozia nic nie znaleźli ....

Auto to fiat talento rok 1992 silnik 1.9D 52kW


powinieneś mieć Valeo 801551

ale dla pewności podaj vin
na półce nikt z moich dostawców nie ma, jutro coś sie dowiem

valdes - 2016-05-04, 22:07

ZFA29000000173885

ale to Valeo za mniej więcej ile pieniąchów by było? bo w necie niby to sprzęgło jest za ok. 800zł , duużo trochę :( nie może być te MERCAM albo jakie inne tańsze nie dużo gorsze? :roll:

IAAN - 2016-05-04, 22:12

eMKa napisał/a:
Typowe objawy uszkodzenia “7”

czy tą 7 można wyjąć bez rozbierania skrzyni

Gewehr - 2016-05-04, 22:17

IAAN napisał/a:
eMKa napisał/a:
Typowe objawy uszkodzenia “7”

czy tą 7 można wyjąć bez rozbierania skrzyni


Nie.

IAAN - 2016-05-04, 22:21

nie wiem jak w fiacie ale ja za wymianę wszystkich łożysk w Masterze zapłaciłem 1800zł i dałem samą skrzynię bez auta
Twoje dukato chyba nie na 270 tyś km tak jak mój master więc może tylko oporowe słychać

eMKa - 2016-05-04, 22:34

to jest to sprzęgło co wcześniej pisałem
FIAT 5890358
71734960
Valeo 801551
Luc 622080500

na szybko http://twojeczesci24.pl/item?prod_id=801551.21

valdes - 2016-05-04, 22:52

eMKa napisał/a:
to jest to sprzęgło co wcześniej pisałem
FIAT 5890358
71734960
Valeo 801551
Luc 622080500

na szybko http://twojeczesci24.pl/item?prod_id=801551.21


Dzięki za info.


Zna ktoś dobrego mechanika z Poznania/okolic? Dobrze by było gdyby miał doświadczenie w temacie skrzyń biegów...

eMKa - 2016-05-05, 11:41

No ta cena na stronie ciężka do przeskoczenia :?
Valeo Polska nawet nie ma na magazynie, wycofano z oferty
Jedynie Luk w
expresie 683
przesyłka do mnie 27
Przesyłka do Ciebie 20
moje symboliczne 10
razem min. 740zł.

StasioiJola - 2016-05-05, 11:49

To Valeo można wyrwać za 555 plus przesyłka!! :ok :spoko
valdes - 2016-05-05, 12:49

StasioiJola napisał/a:
To Valeo można wyrwać za 555 plus przesyłka!! :ok :spoko


Poproszę namiary ;-)

valdes - 2016-05-05, 13:24

eMKa napisał/a:
No ta cena na stronie ciężka do przeskoczenia :?
Valeo Polska nawet nie ma na magazynie, wycofano z oferty
Jedynie Luk w
expresie 683
przesyłka do mnie 27
Przesyłka do Ciebie 20
moje symboliczne 10
razem min. 740zł.


Ok, dziękuję, będę miał na uwadze, we wtorek daję do mechanika , wyjmąskrzynkę i zobaczymy jak to wyglądać będzie...wtedy decyzja

Michalcc - 2016-05-18, 17:04

Jak poczytałem o tych cenach sprzęgieł do 1.9D to aż sprawdziłem do 2.5D.
LUK - 275pln
SACHS - 310pln
I dostępność bezproblemowa....

To chore, żeby do tak starego samochodu sprzęgło kosztowało ponad 500pln!!!!

Gewehr - 2016-05-18, 18:30

Michalcc napisał/a:

To chore, żeby do tak starego samochodu sprzęgło kosztowało ponad 500pln!!!!


A Ty będziesz magazynował mało chodliwy towar za darmo?

Michalcc - 2016-05-19, 00:09

Najciekawsze, że dystrybutorzy nie mają na tym żadnej konkretnej marży.... To producenci życzą sobie bardzo dużo.... (mowa o Valeo 801551)

Jeśli chodzi o Ducato I 2.5D (Valeo 801095) cena jest o połowę niższa.... Sprzęgło jednak wydaje się ciut bardziej popularne: występuje w Ducato I 1.9TD ; 2.5D ; 2.5TD, a nawet w Alfa Romeo AR6 2.4D i 2.5D :) :) :)

Ale skoro Inter Team trzyma na stanie 2 sztuki sprzęgieł Mecarm do 1.9D to może im się to czasami sprzedaje? Obadam temat.....
(osobiście marki tej mocno nie polecam)

valdes - 2016-06-02, 22:18

Witam...

Cały czas jestem przed naprawą, a czas po mału nagli i się lekko wpieniam...najpierw jeden mechanik początkowo przyjął robotę ale później zaczął marudzić, że to, że tamto, że pracownik przyniósł L4 i wyraźnie był zadowolony jak w końcu odwołałem wizytę....
Drugi mechanik też z tego co wywnioskowałem dowiedział się dokładnie, że roboty jest sporo i zaczyna mnie zbywać...

Chyba auto zawiozę do droższego a konkretnego (Foltyn w Poznaniu) za robociznę chcą 800zł - co Wy na to??? Jest to rozsądna cena za taką naprawę? Ponoć całe zawieszenie trzeba wywalić, żeby dostać się do skrzyni i tego wałka sprzęgłowego...

Jeśli znacie jakiegoś dobrego, godnego polecenia w Poznaniu/okolicach proszę albo tu albo na PW namiary . Byłem kamperem na wypadzie nad Bałtykiem, zrobione ok. 650km i coś mocniej już tam łupie :( Autko koniecznie musi jechać na operację....

Michalcc - 2016-06-03, 01:44

Mooooże w sobotę wezmę się za wymianę swojego to powiem Ci jak jest.....
valdes - 2016-06-03, 10:54

No i zapisałem się na wtorek na robotę, skrzynia ma być wymontowana tego samego dnia i następnego jedzie gdzieś do Grodziska...

Zmartwil mnie natomiast dzis jeden "skrzyniarz" z Poznania, mówi, że kiedyś utknął z taką skrzynią na długooooo, bo dostępność części jest prawie zerowa :-( - podczas demontażu może wyjść to i tamto, coś się że starości urwie, pęknie i szukaj pierdóły po całym kraju ...z góry więc uprzedził, że u niego może skończyć się na tym, że złoży z powrotem nie naprawioną, czyli zapłacę za niepotrzebna robotę...

Z reguły nie martwię się na zapas, ale tym razem jest z lekka inaczej :?

Michalcc - 2016-06-03, 17:46

Nie martw się.....!!! Nie oddawaj skrzyni!

Gość nie ma bladego pojęcia skąd weźmie częsci i w ten sposób asekuruje się przed Twoimi codziennymi telefonami....

Niestety, albo stety za taką robotę weźmie się tylko kozak, albo rozpaczliwie szukający jakiegokolwiek zajęcia desperat...
- Kozak mówi co i jak i kiedy do odbioru bo wie że sobie poradzi...
Niestety będzie drogo...
- Desperat mówi, że zrobi, ale mogą wystąpić nieoczekiwane utrudnienia, z których nie mam pojęcia jak wyjść, najwyżej kliencie poczekasz miesiąc, a na końcu kupisz używaną skrzynie i może będzie działać... Desperat może coś zarobi, lepsze to niż siedzieć i nic nie robić...

Ale przede wszystkim!!!!!!!
Dlaczego cały czas upierasz się na otwieranie skrzyni, skoro z Twojego opisu wynika, że masz zatarte łożysko oporowe sprzęgła?

Gewehr - 2016-06-03, 18:01

Michalcc napisał/a:

Dlaczego cały czas upierasz się na otwieranie skrzyni, skoro z Twojego opisu wynika, że masz zatarte łożysko oporowe sprzęgła?


Gdzie znalazłeś ten opis?

Nawet jak będzie kozak, to i tak przy braku części z trzonka od łopaty wałka nie wystruga ;)
Ciekaw jestem jak ta skrzynia wyjdzie :bajer

valdes - 2016-06-03, 18:18

Ja się nie upieram na otwieranie skrzyni, chcę to mieć zrobione cokolwiek to jest, nie mam pojęcia bo mechanikiem nie jestem co to jest wałek sprzęgłowy i gdzie on się znajduje ;-) - mam nadzieję, że mechanik, któremu oddaję auto będzie uczciwy i weźmie kasę tylko za to co się s... zepsuło , sam już nie wiem skąd ta skrzynia się w moich postach pojawiła i czy jest konieczność jej otwierania i naprawy czy to "tylko" wałek sprzęgłowy gdziekolwiek on się znajduje. Tak jak już pisałem objawy są takie, że przy odpaleniu silnika jest hałas, przy naciśnięciu pedału sprzęgła cichnie, ale zauważyłem po wyjeździe nad morze, że doszedł jakiś inny hałas - jakiś łomot który słychać na postoju, i który nie ustaje po wciśnięciu sprzęgła, ustaje za to po dodaniu gazu...
IAAN - 2016-06-03, 19:00

Gewehr napisał/a:
Prawdopodobnie słyszysz V bieg. Na puszczonym sprzęgle i odpalonym silniku, dopchnij lewarek zmiany biegów, tak jak byś chciał wsadzić V bieg. Pchaj do wyraźnego oporu, jak hałas ucichnie, to słychać piątkę. Lekarstwo na to? Nalać oleju ponad stan ;)

czy jak słychać ten 5 bieg to wymiana łożyska wewnątrz skrzyni pomoże czy to raczej słychać wytarte zęby na wałkach

Gewehr - 2016-06-03, 22:15

IAAN napisał/a:
Gewehr napisał/a:
Prawdopodobnie słyszysz V bieg. Na puszczonym sprzęgle i odpalonym silniku, dopchnij lewarek zmiany biegów, tak jak byś chciał wsadzić V bieg. Pchaj do wyraźnego oporu, jak hałas ucichnie, to słychać piątkę. Lekarstwo na to? Nalać oleju ponad stan ;)

czy jak słychać ten 5 bieg to wymiana łożyska wewnątrz skrzyni pomoże czy to raczej słychać wytarte zęby na wałkach


Piątka wycina się(zęby) z powodu uszkodzonych łożysk. Tyle że jak ją już słychać, to sama wymiana łożysk już jej nie uciszy. Jedynie pozwoli jej przeżyć kolejne kilometry ;)

Michalcc - 2016-06-03, 23:16

Kolega Valdes już dwa, albo trzy razy napisał, że słyszy hałas na postoju, a po wciśnięciu sprzęgła ustaje...
Co Wy z tą piątką....???? :)
Na 95% łożysko oporowe....

CORONAVIRUS - 2016-06-03, 23:30

a te pozostałe 5 % to w jakim kierunku ??? :)
Gewehr - 2016-06-03, 23:34

BIORCA napisał/a:
a te pozostałe 5 % to w jakim kierunku ??? :)


Nach Konstancin :haha:

Michalcc - 2016-06-04, 00:19

Hmmm... Te pozostałe 5% to w kierunku.... No Panowie Mechanicy, na pewno daleko od 5tego biegu... :)

Dobra, zaczynają się docinki, więc czas wyluzować.... :spoko

IAAN - 2016-06-04, 19:11

Czy ktoś zna momenty dociągania śrub mocujących koło zamachowe do wału oraz śrub mocujących docisk sprzęgła do koła zamachowego ?
Gewehr - 2016-06-04, 19:29

Daj mi na PW rok i model, to Ci jutro napiszę.
CORONAVIRUS - 2016-06-04, 19:32

IAAN napisał/a:
Czy ktoś zna momenty dociągania śrub mocujących koło zamachowe do wału oraz śrub mocujących docisk sprzęgła do koła zamachowego ?


TYLKO DOKŁADNIE ...JAKI MASZ SILNIK?

rok/pojemność/moc ? może symbol ?


oki ... trochę robisz zmyłę w awatarze pisząc "tdi" ... renówki odznaczają "dTi" ... może masz coś specjalnego :)

dla 2,8 dTi z lat 98-00 i silników S9W702 lub S9W700

koło zamachowe - 30 Nm + 90 stopni
tarcza docisk na kole zamachowym - 20 Nm
wał korbowy /koło pasowe - 200 Nm
kolektor ssący - 25 Nm
kolektor wydechowy - 25 Nm
wtryskiwacze - 40 Nm
koło zębate pompy wtryskowej - 50 Nm
uchwyt pompy wtryskowej - 25 Nm

piasta koła przód - 480 Nm
piasta koła tył - 330 Nm
przegub drążka poprzecznego 85 Nm


wspornik zacisku hamulcowego tył/przód - 110 Nm
nakrętki / sworznie kół 155 Nm

IAAN - 2016-06-04, 20:32

eMKa napisał/a:
valdes napisał/a:
Pytanie zasadnicze - czy do mojego kampera są bez problemu dostępne sprzęgła? Zmartwili mnie dzisiaj w Polcarze, bo po nr nadwozia nic nie znalazł u nich w bazie :(

W innym zakł mech pojazdowej też po nr nadwozia nic nie znaleźli ....

Auto to fiat talento rok 1992 silnik 1.9D 52kW


powinieneś mieć Valeo 801551

ale dla pewności podaj vin
na półce nikt z moich dostawców nie ma, jutro coś sie dowiem

chodzi mnie o to konkretne auto o którym jest ten temat fiat talento 1,9D 52kw ,
skrzynia została wyjęta teraz trzeba dobrać części i złożyć do kupy

CORONAVIRUS - 2016-06-04, 20:42

fiat talento 1992 1,9 52 kw

koło zamachowe - 142 Nm
tarcza/docisk - 38 Nm

IAAN - 2016-06-04, 20:46

BIORCA napisał/a:
fiat talento 1992 1,9 52 kw

koło zamachowe - 142 Nm
tarcza/docisk - 38 Nm

Dziękuję
a może jeszcze półosie 500Nm?

CORONAVIRUS - 2016-06-04, 20:51

IAAN napisał/a:
BIORCA napisał/a:
fiat talento 1992 1,9 52 kw

koło zamachowe - 142 Nm
tarcza/docisk - 38 Nm

Dziękuję
a może jeszcze półosie 500Nm?



421-510 Nm :spoko

Michalcc - 2016-06-05, 11:49

Ja swoją wczoraj wyjąłem....

Czas demontażu to ok. 1,5h. Niestety nie zamontowałem na samochód z dwóch powodów:
- Mam nieprawidłowy uszczelniacz wału korbowego (przy zamawianiu nie zauważyłem, że są dwa rodzaje, a w sobotę o godz. 20:00 kupić już się nie da)
- Skrzynia "poci się" z kilku miejsc. To tylko kamper, a nie samochód do codziennego użytku, więc stwierdziłem, że nie ma co się spieszyć ze składaniem - otwieram skrzynie i całą uszczelniam na lux.
Stare sprzęgło ma tylko asygnaty Valeo, nie ma żadnych asygnat Fiat lub Iveco, więc pewnie ktoś już przede mną tam był.
W skrzyni miałem tylko 0,5l. oleju, a raczej czegoś podobnego do oleju....
Poduszka skrzyni wyrwana.

W poniedziałek wkładam uszczelnioną skrzynie z nowym sprzęgłem, na nowych uszczelniaczach wału i półosi, na nowej poduszce i dla kompletu wymieniam jeszcze linkę sprzęgła....
Na końcu ustawie jeszcze zbieżność i to już chyba koniec operacji związanych z mechaniką mojego niedawno zakupionego kamperka...
A nie....!!!!! Jeszcze wtryski zrobię, bo potrafi puścić białego kopcia przy odpalaniu....! :)

IAAN - 2016-06-05, 13:17

Ja wyjąłem skrzynie Valdesa
zeszło mi z 3godziny dlaczego tobie tak szybko ?,widzę że robisz z kanału ja kanału nie mam pytanie czy tą skrzynię da się wyjąć odkręcając od silnika i przesuwając w bok w stronę nadkola. Czy jest tam wystarczająco miejsca ?. Bo ja wyjołem przez opuszczenie silnika pod kątem w dól aby skrzynia mineła nadkole i w tedy idzie w dół.
Teraz nie wiem jak pójdzie ze włożeniem w 2,5D wkładałem też mając silnik pod kątem .
Czy w 1,9 D można ją wsadzić na prostym silniku w dziurę pomiędzy nadkolem i silnikiem i przesunąć w stronę silnika czy nie ma na to miejsca ?
Ja miałem sprzęgło Valeo ale z napisem Fiat za to nie ma żadnego numeru części
diagnoza to zatarte łożysko podporowe wału staneło ,głośne łożysko docisku ,w tarczy sprzęgła obróciły się sprężyny ,do wymiany przy okazji łożysko podporowe półosi


Jak byś mógł ,znał numery rozmiar łożyska podporowego wału i łożyska podporowego prawej półosi to byłbym wdzięczny rozmiar tego uszczelniacza wały też by się przydał

Michalcc - 2016-06-05, 22:35

Dysponując kanałem i narzędziami pneumatycznymi nawet do głowy mi nie wpadło, żeby nie opuścić silnika (+10 minut pracy, a zaoszczędzone 20 minut na dostępie do kolejnych śrub), dlatego nie potrafię powiedzieć czy wyjdzie bez tego zabiegu....

W moim 2.5D występują dwa uszczelniacze wału korbowego... Ten starszy (mniejszy) miałem, ale rozmiaru nie pamiętam, ten nowszy (większy) będę miał jutro.
Prawidłowy w/g katalogów to 100x118x10, był wsadzony 100x118x12.
Sprawdziłem w katalogu i Fiat podaje wysokość uszczelniacza 10, a Iveco 12. Działało wcześniej na 12 i taki też zastosuje...

Uszczelniacz półosi to 35x50x8

Ps.: Poszło szybko, bo wszystko wyszło dosłownie jak by miesiąc temu było demontowane.... Półosie powyskakiwały mięciutko, z żadną śrubą nie było najmniejszego problemu...

valdes - 2016-06-05, 23:04

Że się nie śmiało wtrącę w dyskusję - jutro będę latał za częściami i pytanie a‘propos sprzęgła - na Waszych zdjęciach wyglądają przynajmniej one identycznie jeśli chodzi o liczbę tych sprężynek , natomiast podane przez kolegę eMka w poscie na stronie trzeciej sprzęgło z linka http://twojeczesci24.pl/item?prod_id=801551.21 , które ma wg nr nadwozia pasować jest inne - ma tych sprężynek mniej... ma to znaczenie?
CORONAVIRUS - 2016-06-05, 23:30

nie przepłacaj w tych internetowych sklepikach ...

http://e-katalog.intercar...2746/602010000/

Adres: Cieszkowskiego 90, 62-020 Swarzędz
Telefon:61 667 34 40

Michalcc - 2016-06-05, 23:46

Nie mogą być identyczne... Ja mam 2.5D, a Ty 1.9D... Ja mam takie jak w 1.9TD.
Na wyglądzie się nie opieraj...
Sprzęgło zazwyczaj wygląda inaczej w zależności od producenta... A już z dwumasowymi kołami zamachowymi to jest prawdziwy cyrk... Zdejemujesz jedno, a Luka wygląda zupełnie inaczej, z Sachsa jeszcze inaczej, a Valeo to już w ogóle co innego.... Montujesz i działa...
Każdy producent ma swój pomysł na ten element.... Z całym swoim doświadczeniem stanowczo polecam:
1. LUK
2. Valeo
3. Sachs
4. Statim
długo, długo nic....
5. Maxgear (brend dystrybutora Auto Partner)
6. Kraft (brend dystrybutora Auto Land)
7. Hart (brend dystrybutora Hart)
8. Mercam
9. Inne wynalazki....

valdes - 2016-06-06, 06:25

BIORCA - dzięki za namiary, nie omieszkam zadzwonić, zapytać ale nie sądzę, żeby w intercars była dobra cena....kiedyś może tak...na ich stronie z Twojego linka cena za Valeo 801551 - 883zł i stan zerowy na magazynie....

Michalcc - Mimo, że camper to dziadunio chciałbym założyć dobre sprzęgło, - pytanie odnośnie właśnie tych sprężynek ze zdjęć - wyjęte ze skrzyni ma ich więcej niż tej samej marki (Valeo) polecane przez kolegę eMka, no chyba, że sklep internetowy dał zdjęcie od innego sprzęgła...

CORONAVIRUS - 2016-06-06, 08:27

stan zerowy ponieważ tego zestawu nikt nie montuje...nie ma zapotrzebowania to i stany magazynowe zerowe ...tylko w czym problem?

Ten zestaw crosuje sie z innym tej samej lub równie dobrej firmy za połowę ceny a jak sie dogadasz z jakims warsztatowcem na jego zniżki to jeszcze taniej .... zadzwoń do nich , zapytaj ...bedzie Pan zadowolony :)

valdes - 2016-06-06, 08:50

BIORCA napisał/a:
stan zerowy ponieważ tego zestawu nikt nie montuje...nie ma zapotrzebowania to i stany magazynowe zerowe ...tylko w czym problem?

Ten zestaw crosuje sie z innym tej samej lub równie dobrej firmy za połowę ceny a jak sie dogadasz z jakims warsztatowcem na jego zniżki to jeszcze taniej .... zadzwoń do nich , zapytaj ...bedzie Pan zadowolony :)


Byłem przed dosłownie chwilą osobiście u nich i nic facet nie znalazł, a szukał na różne sposoby....
Zamawiam chyba z tego linka co podał eMKa

CORONAVIRUS - 2016-06-06, 10:04

valdes napisał/a:
BIORCA napisał/a:
stan zerowy ponieważ tego zestawu nikt nie montuje...nie ma zapotrzebowania to i stany magazynowe zerowe ...tylko w czym problem?

Ten zestaw crosuje sie z innym tej samej lub równie dobrej firmy za połowę ceny a jak sie dogadasz z jakims warsztatowcem na jego zniżki to jeszcze taniej .... zadzwoń do nich , zapytaj ...bedzie Pan zadowolony :)


Byłem przed dosłownie chwilą osobiście u nich i nic facet nie znalazł, a szukał na różne sposoby....
Zamawiam chyba z tego linka co podał eMKa



co to znaczy NIC NIE ZNALAZŁ jak stany magazynowe są :( może na dziś nie ale na jutro rano to bez proszenia ściągną z końca Polski .

CORONAVIRUS - 2016-06-06, 10:22

zwracam honory :)

inter cars, fota i autoland się poddają :(

tylko w inter teamie włoski Mecarm za 500 zł


i to bym zakładał gdybym musiał :)

valdes - 2016-06-06, 10:37

Mecarm miałem możliwość wziąć w sklepie stacjonarnym za 456 zł jak dla mnie, postawiłem jednak na Valeo, zamówiłem za 654zł, wysyłka gratis, bezproblemowy zwrot jak by nie pasowało w ciągu 2 tygodni.
Michalcc - 2016-06-06, 10:59

Mecarm w Inter Team mogę Ci załatwić za 360pln, ale nie polecam....
Valeo też jest średnie, ale dużó lepsze od Mecarm

Zadzwoń do http://www.schaeffler-aft...pl/pl/index.jsp i zapytaj o dostępność LUK 622 0805 00
Jeśli jest to zamawiaj przez Inter Team (będzie najszybciej) i za 3-5 dni masz w rękach...

valdes - 2016-06-06, 11:51

Michalcc napisał/a:
Mecarm w Inter Team mogę Ci załatwić za 360pln, ale nie polecam....
Valeo też jest średnie, ale dużó lepsze od Mecarm

Zadzwoń do http://www.schaeffler-aft...pl/pl/index.jsp i zapytaj o dostępność LUK 622 0805 00
Jeśli jest to zamawiaj przez Inter Team (będzie najszybciej) i za 3-5 dni masz w rękach...


Już zamówiłem te Valeo, myślę, że będzie wystarczająco dobre do dziadunia z 1992roku ;) Zresztą właśnie Valeo było założone, co prawda z ośmioma sprężynkami :) ) a te ma mieć cztery (nie wiem czy ma znaczenie zmiana konstrukcji) ale jak było Valeo i to z pieczątką Fiata (sic!) :) wygląda na to, że od nowości więc niech sobie będzie też Valeo :)
Jeśli jest dużo lepsze od tego Mecarmu to już git! Ile ja przejadę tym kamperkiem? Ze 20.000km - 30.000km to będzie wyczyn a myślę, że sprzęgło wytrzyma i z 50.000km i więcej ;)

Dzwoniłem tak z ciekawości do tego Schaefflera , żeby cenę obadać LUK'a ale nikt nie odbiera, tak więc będzie Valeo, mam nadzieję, że będzie pasowało :)

Michalcc - 2016-06-06, 16:07

Konstrukcją się nie martw, jeśli chodzi o to czy pasuje....
Po prostu Valeo w 92r. to była bardzo dobra marka.... Dzisiaj nie kojarzę, która marka zakłada Valeo na pierwszy montaż...? Może Fiat/Lancia/Alfa w silnikach benzynowych, bo w dieslach idzie LUK i Sachs?

IAAN - 2016-06-06, 23:36

czy te gumki osłony są do kupienia
Gewehr - 2016-06-07, 00:04

IAAN napisał/a:
czy te gumki osłony są do kupienia


http://e-katalog.intercar...amulcowego.html

http://e-katalog.intercar...amulcowego.html

Michalcc - 2016-06-07, 01:42

A mój już wśród żywych.....
Czas montażu skrzyni - ok. 3,5h

Nowe sprzęgło LUK
Skrzynia pouszczelniana tam gdzie było źle
Nowa poduszka skrzyni
Oś łapy łozyska oporowego oczyszczona i nasmarowana
Nowa linka sprzęgła
Nowe uszczelniacze półosi
Nowy uszczelniacz wału korbowego
Zalana Motulem 80W

Efekt osiągnięty:
Sprzęgło pracuje delikatnie, aż miło powciskać...
(jedynym powodem wymiany był ciężko pracujący pedał sprzęgła)

Pojawił się nowy defekt:
Masakrycznie drga drążek zmiany biegów i troszkę nadwozie... Wygląda na to, że prawa poduszka nie wytrzymała opuszczania silnika... Wymieni się.... :)

Ps.: Przy okazji skończyłem nowy brodzik, muszę tylko otworzyć ujście kanalizacyjne, które zalaminowałem....

SZEJK - 2016-06-09, 22:58

Witam!!!!
Valdes jak skończyła się sprawa z twoim sprzęgłem :spoko

valdes - 2016-06-10, 08:06

SZEJK napisał/a:
Witam!!!!
Valdes jak skończyła się sprawa z twoim sprzęgłem :spoko


Witam :-)
Części pokupowane, sprzęgło również - Valeo 801551 (tutaj podziękowania dla kolegi StasioiJola za zaangażowanie i pomoc przy kupnie sprzęgła :spoko )
Montaż wkrótce, sprawą zajmuje się kolega forumowy IAAN, po weekendzie będę wiedział więcej - jak znajdzie czas poskłada wszystko do kupy i zobaczymy jak będzie grało B-)

Michalcc - 2016-06-10, 15:18

Linke dorzuć "dla zasady", bo kosztuje 20-30pln.
Poproś IAANa, żeby nasmarował Ci oś łapy łożyska oporowego.

Nie uwierzysz, że w takim samochodzie tak może pracować sprzęgło.....

Ja zrobiłem jeszcze:
Poduszke skrzyni (urwana)
Poduszki silnika (dla zasady) i dało to efekt piorunujący.... Były niby całe, ale jednak już miękkie....

IAAN - 2016-06-10, 22:46

Czy gdzieś można kupić górny wąż do chłodnicy do Ducato /Talento 1,9D Proszę o namiary

Skrzynia w aucie dało radę włożyć bez opuszczania silnika ,pozostało włożyć półosie i odpalić auto

ccsrally - 2016-06-24, 21:00

Witam
Pomocy!!!
robią mi skrzynie w warsztacie i zachcialo mi się wymiany sprzegła no i odkreciłem i nie zwróciłem uwagi jak ma iść tarcza. TZN która stroną wystajace sprezynki w stronę skrzyni czy w stronę koła zamahowago.

SlawekEwa - 2016-06-24, 21:02

W stronę skrzyni.
ccsrally - 2016-06-24, 21:34

rozumiem że ta bardziej wystająca część tarczy w stronę skrzyni?
dzieki

SlawekEwa - 2016-06-24, 21:36

Tak
ccsrally - 2016-06-24, 21:46

zapomniałem dodać że to 2,5 TD 95KM
SZEJK - 2016-07-05, 00:06

Witaj !!!

valdes - co było główna przyczyną chałasowania sprzęgła , łożysko wyciskowe czy coś innego???? :lol:

valdes - 2016-07-12, 22:52

SZEJK napisał/a:
Witaj !!!

valdes - co było główna przyczyną chałasowania sprzęgła , łożysko wyciskowe czy coś innego???? :lol:


Witam..

Szczerze mówiąc to po wyjęciu skrzyni wymienione było tylko sprzęgło plus wiadomo docisk, skrzynia nie była rozbierana. Kolega IAAN , który podjął się roboty stwierdził, że wałek sprzęgłowy obraca się ciasno i bez żadnych zgrzytów i luzów więc nie ma potrzeby rozbiórki skrzyni. Hałas jest teraz inny, pojawia się nie tak jak wcześniej od razu po odpaleniu silnika, a po przejechaniu jakiegoś odcinka, powiedzmy około 5 - 10km. Coś tam nieźle rzęrzoli,- słychać to na luzie, na postoju, np na światłach albo w korku, czasem pomoże wciśnięcie sprzęgła, ale raz się zdarzyło, że hałas tego rzęrzolenia nie ustał nawet po wciśnięciu sprzęgła,- lekkie dodanie gazu hałas ustaje...nie wiem, nie znam się, skoro pytacie odpowiadam, wszystko wyjdzie pewnie w dłuższej trasie...czyli już niedługo bo na początku sierpnia...-planowany ma wyjazd do Chorwacji około 1100km, trochę się tego wyjazdu obawiam, ale co tam....najwyżej zostanę w CRO, zadzwonię do roboty, że auto padło i tam zamieszkam :)

SZEJK - 2016-07-12, 23:52

Witaj !!!!!

W sumie to nie pozbyłeś się churgotania w skrzyni biegów.
Życzę szerokości i bezawaryjnego wyjazdu do Chorwacji. :spoko :spoko

valdes - 2016-07-13, 00:07

SZEJK napisał/a:
Witaj !!!!!

W sumie to nie pozbyłeś się churgotania w skrzyni biegów.
Życzę szerokości i bezawaryjnego wyjazdu do Chorwacji. :spoko :spoko


Nie dziękuję, co by nie zapeszyć....może skuszę się na na ubezpieczenie holowania do 1000km, będę spokojniejszy przynajmniej....nie wiem na ile to co rzęrzoli z okolic skrzyni jest poważne :shock:

TomaszG - 2016-07-13, 08:42

valdes napisał/a:
SZEJK napisał/a:
Witaj !!!!!

W sumie to nie pozbyłeś się churgotania w skrzyni biegów.
Życzę szerokości i bezawaryjnego wyjazdu do Chorwacji. :spoko :spoko


Nie dziękuję, co by nie zapeszyć....może skuszę się na na ubezpieczenie holowania do 1000km, będę spokojniejszy przynajmniej....nie wiem na ile to co rzęrzoli z okolic skrzyni jest poważne :shock:

Nie wiem czy to to, ale u mojego teścia w ducato 2,5 d także rzężoliło i słyszalne było i myślał że sprzegło, czy coś tam , po wizycie u mechanika okazało się że winnym tego był poluzowany pasek alternatora, skubany nie popiskiwał tylko właśnie rzechotał czy coś tam. naciąg pomógł i do dzisiaj jest OK.

Michalcc - 2016-07-13, 13:50

SZEJK napisał/a:
Witaj !!!!!

W sumie to nie pozbyłeś się churgotania w skrzyni biegów.
Życzę szerokości i bezawaryjnego wyjazdu do Chorwacji. :spoko :spoko


Wcześniej miał głośne łożysko oporowe. Po wymianie sprzęgła efekt zanikł, jak sam autor napisał....
To było praktycznie pewne, tak jak pisałem wczesniej.... :-P :mrgreen: :-P

Teraz, jak sam autor podkreśla, ma inny objaw.... Objaw ponadto pojawia się tylko po rozgrzaniu....
Tak wstępnie z opisu to dało ciała sprzęgło, lub jakiś błąd montażu?
Efekt, który opisuje może wywołać uszkodzony tłumik drgań w tarczy
A może skrzynia nie chce gadać z nowym olejem?
A może to rezonansuje jakiś nieprawidłowo zamontowany element?

Ja na 100% takim samochodem nie pojechał bym na weekend 30km, bo po co mi nerwy...???
A Chorwacja...???? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
(wynika to może z osobistego zboczenia, że samochód musi być 100% sprawny, albo się go nie rusza)

Chłopie, obadaj to przed wyjazdem....

CORONAVIRUS - 2016-07-13, 14:56

szkoda,że tej skrzyni nie otworzyliście ... podejrzewam, że jakieś łożysko jednak dokonuje żywota :gwm

ale wrócisz...spoko ... jak jeszcze reaguje czasami na na sprzęgło i gaz to wada nieśmiertelna dla całości :wyszczerzony:

valdes - 2016-07-13, 15:20

BIORCA napisał/a:
szkoda,że tej skrzyni nie otworzyliście ... podejrzewam, że jakieś łożysko jednak dokonuje żywota :gwm

ale wrócisz...spoko ... jak jeszcze reaguje czasami na na sprzęgło i gaz to wada nieśmiertelna dla całości :wyszczerzony:


Ja tam się na tym nie znam...otwierać czy nie otwierać, diagnoza była, że nie ma potrzeby otwierania skrzyni to sam otwierać nie będę ... a wada nieśmiertelna dla całości? tzn? :shock:



Michalcc napisał/a:
SZEJK napisał/a:
Witaj !!!!!

W sumie to nie pozbyłeś się churgotania w skrzyni biegów.
Życzę szerokości i bezawaryjnego wyjazdu do Chorwacji. :spoko :spoko


Wcześniej miał głośne łożysko oporowe. Po wymianie sprzęgła efekt zanikł, jak sam autor napisał....
To było praktycznie pewne, tak jak pisałem wczesniej.... :-P :mrgreen: :-P

Teraz, jak sam autor podkreśla, ma inny objaw.... Objaw ponadto pojawia się tylko po rozgrzaniu....
Tak wstępnie z opisu to dało ciała sprzęgło, lub jakiś błąd montażu?
Efekt, który opisuje może wywołać uszkodzony tłumik drgań w tarczy
A może skrzynia nie chce gadać z nowym olejem?
A może to rezonansuje jakiś nieprawidłowo zamontowany element?

Ja na 100% takim samochodem nie pojechał bym na weekend 30km, bo po co mi nerwy...???
A Chorwacja...???? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
(wynika to może z osobistego zboczenia, że samochód musi być 100% sprawny, albo się go nie rusza)

Chłopie, obadaj to przed wyjazdem....


Sam nie obadam, dać do warsztatu to zapłacę znów za demontaż/montaż skrzyni i co dalej? Zły jestem na siebie, że nie dałem go jednak kompleksowo zrobić włącznie z otworzeniem skrzyni...
:gwm :gwm :gwm :gwm :gwm :gwm :gwm :gwm :gwm :gwm :gwm :gwm

Gewehr - 2016-07-13, 17:46

Czy zrobiłeś to co napisałem na początku tego tematu?
valdes - 2016-07-13, 18:05

Gewehr napisał/a:
Prawdopodobnie słyszysz V bieg. Na puszczonym sprzęgle i odpalonym silniku, dopchnij lewarek zmiany biegów, tak jak byś chciał wsadzić V bieg. Pchaj do wyraźnego oporu, jak hałas ucichnie, to słychać piątkę. Lekarstwo na to? Nalać oleju ponad stan ;)


Jeśli piszesz o tym. to tak,- przed wymianą sprzęgła robiłem tę próbę, nie było takich objawów.... sprawdzę jeszcze raz teraz, jak odbiorę auto od ALPO (dałem do sprawdzenia w międzyczasie lodówę)

erikson - 2016-07-13, 18:18

milem podobna sytuacje w ducato 2 , grzechotało na luzie,po wciśnięciu lekko sprzęgła ustawało,ale kiedyś wbiłem 3 i auto dało dęba,zablokowała sie skrzynia,jazda tylko na włączonym sprzęgle,wsadziłem inna skrzynie
Michalcc - 2016-07-13, 21:45

Współczuje Ci strasznie i rozumiem sytuacje w której jesteś....

Jakbyś był bliżej Wawki to obadałbym Ci temat za free....

Jedno jest pewne - na Chorwcje tym jechać to ryzyko znaczne.....
Znajdź jakiś dobry warsztat na www.dobrymechanik.pl i poproś o pomoc....

erikson - 2016-07-14, 14:25

a kiedy ty lecisz do CRO?,bede prawdopodobnie podążał w tym kierunku okolo 23.07 ,moge cie trochę ubezpieczać.
valdes - 2016-07-14, 14:47

erikson napisał/a:
a kiedy ty lecisz do CRO?,bede prawdopodobnie podążał w tym kierunku okolo 23.07 ,moge cie trochę ubezpieczać.


:-) dzięki za propozycję, ale lecę dopiero 7 sierpnia :-)

IAAN - 2016-07-14, 19:46

Sprzęgło zakładałem ja daliśmy nowy zestaw kupiony i dedykowany do tego modelu ,było zatarte łożysko podporowe wału wymieniłem na nowe ,łożysko docisku nowe ,wymieniłem łożysko na półosi daliśmy nową poduszkę skrzyni biegów ,linka nie jest podciągnięta zbyt mocno bo jak by była to pedał podchodzi prawie pod kolumnę kierowniczą ,sprzęgło nie ślizga się daje się jeździć Valdek ile zrobiłeś już km po wymianie 1000?
Biegi wchodzą nic nie haczy tylko właśnie ten dźwięk jak sam Valdek mówi słychać go jak rozpędzi auto i wrzuci na luz i puści sprzęgło ,wtedy to górny wałek w skrzyni się kręci razem z silnikiem ,na luzie jak auto stoi to też go słychać ale przecież wtedy też górny wałek w skrzyni się kręci ale nie zazębia z kołami w skrzyni ,może faktycznie łożyska siadają na tym wałku ,
Olej w skrzyni wymieniony też na właściwy stan przelany ,
Więc co tam może się odzywać ???
Wciśnięcie sprzęgła nie pomaga nie zanika ten dźwięk więc faktycznie może to nie ze strony sprzęgła a z drugiej może łożyska alternatora ale on wygląda na nowy trzeba zajrzeć ,zdjąc pasek i wtedy posłuchać

valdes - 2016-07-14, 21:36

Kilometrów zaledwie góra 150 ...
Gewehr - 2016-07-14, 22:16

IAAN napisał/a:
na luzie jak auto stoi to też go słychać ale przecież wtedy też górny wałek w skrzyni się kręci ale nie zazębia z kołami w skrzyn


Koła na wałku sprzęgłowym i wałku atakującym są zawsze zazębione pomiędzy sobą i się kręcą razem. Jedynie koło wsteka nie jest spięte na stałe ;) Wałek główny jest spinany z poszczególnymi biegami za pomocą przesuwek.
Co to jest wałek górny?

IAAN - 2016-07-15, 14:20

Chodzi mi o ten wałek który wychodzi że skrzyni biegów i wchodzi w sprzęgło on przecież zawsze się kręci czy dobrze myślę jeśli tam są łożyska które się kończą to też będą wydawać dźwięki przy puszczonym sprzęgle ale pomagało wciśnięcie sprzęgła aby ucichło teraz ponoć nie to może dźwięki nie dobiegają że skrzyni biegów tylko z drugiej strony silnika
roldis - 2016-08-07, 10:13

to wałek sprzegłowy, kreci sie owszem zawsze ale jak użyjesz sprzegła to silnik przestaje go napędzać i zatrzymuje sie , wtedy (jezeli masz głosne dwa lozyska walka sprzegłowego ) halas ustaje - charakterystyczny terkot
IAAN - 2016-08-07, 11:23

czyli skrzynia w dół
roldis - 2016-08-07, 11:27

generalnie trudno o nowe cześci - ja bym przed rozbiórką sprawdzil dostępność cześci - będąc we wloszech nawet tam mają problemy z ich dostępnością! chyba ze masz w miarę świezy sprzet
IAAN - 2016-08-07, 12:06

co łożysk nie idzie kupić ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group