| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Uturbienie staruszka
SDeba - 2016-04-03, 18:23 Temat postu: Uturbienie staruszka W moim camperku posiadam wolnossącego dieselka 2.5d (Ducato I - 93 rocznik). Co potrzebne jest do adaptacji tego silnika do wersji z turbo, czyli 2.5td? Czy ktoś sie tego podejmował i pomoże w temacie?
CORONAVIRUS - 2016-04-03, 18:48
Poszukaj
monio7 - 2016-04-03, 20:16
Mam Peugeota J5 z silnikiem wolnossącym 2,5 D od fiata Ducato z 91r. Właśnie zrobiłem przekładkę całego zespołu napędowego Fiata Ducato 2,5TD z 93r. Najgorszym problemem jest wstawienie nowego silnika, bo bardzo przeszkadza pompa wspomagania steru (całość mieści się na mikrony). Poza tym nie ma większych problemów. Dzisiaj poszedł w pierwszą trasę. Jest zrywniejszy i bardziej elastyczny. Jak masz możliwość to rób.
kimtop - 2016-04-03, 20:24
Zobacz tutaj http://www.camperteam.pl/...highlight=turbo
SDeba - 2016-04-03, 21:41
Dziękuję za linka
| monio7 napisał/a: | | Mam Peugeota J5 z silnikiem wolnossącym 2,5 D od fiata Ducato z 91r. Właśnie zrobiłem przekładkę całego zespołu napędowego Fiata Ducato 2,5TD z 93r. Najgorszym problemem jest wstawienie nowego silnika, bo bardzo przeszkadza pompa wspomagania steru (całość mieści się na mikrony). Poza tym nie ma większych problemów. Dzisiaj poszedł w pierwszą trasę. Jest zrywniejszy i bardziej elastyczny. Jak masz możliwość to rób. |
Rozumiem więc, że dokonałeś pełnej przekładki, a nie adaptacji 2.5D na 2.5TD? Trochę boję się pełnej operacji, bo obecny silnik jest jak dzwon i poza mocą niczego mu nie brakuje - a nowy jest wielką niewiadomą :/
Jest różnica w prędkości przelotowej? Gdyby udało się jechać te 10km/h szybciej przy podobnym zużyciu paliwa... :D
pluszak11 - 2016-04-04, 06:06
Też przełożyłem silnik na td i mocy jest teraz dużo, ale szybciej nie jedzie, do tego jest potrzebna skrzynia o większym przełożeniu. Ciągle jest o 10 za mało do normalnej ekonomicznej jazdy.
SDeba - 2016-04-04, 07:54
Temat skrzynki rozumiem. Bardziej chodzi mi o to, czy jazda 100km/h na liczniku (co na GPS jest w moim przypadku jakieś 95km/h) jest realna przez dłuży czas. W obecnej wolnossącej konfiguracji wystarczy nawet mały wiatr lub delikatna górka i czuję, jak on się męczy próbując utrzymać tę prędkość, więc odpuszczam. Pomijam już temat spalania, które w alkowie wtedy wzrasta do 11-12l...
SDeba - 2016-04-04, 18:21
Czy w takim razie przełożenie silnika 2.8 idTD jest równie łatwe? I czy skrzynia tam jest dłuższa od 2.5d?
monio7 - 2016-04-04, 18:38
Mój silnik padł i skrzynia też była w bardzo kiepskim stanie więc dlatego zdecydowałem się na przekładkę. To co zamontowałem to ledwo się zmieściło. Po tej zamianie samochód stał się bardziej elastyczny i zrywniejszy, nie odczuwa podjazdów pod górę. Jadąc 50 km/h na piątym biegu, rozpędza się i nie trzeba redukować. Prędkość maksymalna obu zespołów napędowych jest wg danych producenta, taka sama i zużycie paliwa jest bardzo podobne, różnią się tylko mocą. Większego silnika do tego auta nie da się zamontować, ponieważ się nie zmieści. J jestem z przekładki bardzo zadowolony
SlawekEwa - 2016-04-04, 18:50
| Cytat: |
Czy w takim razie przełożenie silnika 2.8 idTD jest równie łatwe? |
Jak dla kogo i zależy gdzie ma wejść ten silnik.
CORONAVIRUS - 2016-04-04, 19:11
| monio7 napisał/a: | | Jadąc 50 km/h na piątym biegu, rozpędza się i nie trzeba redukować. : |
gratuluję hardcorowego podejścia do słabych piątek w tych autach, zrywanie wieloklinów to normalka , własnie przez przyspieszanie na piątce z małych prędkości
Mechanicy lubią takich klientów , bardzo
SDeba - 2016-04-04, 19:14
| SlawekEwa napisał/a: | Jak dla kogo i zależy gdzie ma wejść ten silnik. | Pod maskę Ducato I z 93' Per "łatwe" rozumiem ilość wymaganych przeróbek oraz kompatybilność z obecną budą.
|
|