Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Uturbienie staruszka

SDeba - 2016-04-03, 18:23
Temat postu: Uturbienie staruszka
W moim camperku posiadam wolnossącego dieselka 2.5d (Ducato I - 93 rocznik). Co potrzebne jest do adaptacji tego silnika do wersji z turbo, czyli 2.5td? Czy ktoś sie tego podejmował i pomoże w temacie? :)
CORONAVIRUS - 2016-04-03, 18:48

:bylo :bylo :bylo Poszukaj :lol:
monio7 - 2016-04-03, 20:16

Mam Peugeota J5 z silnikiem wolnossącym 2,5 D od fiata Ducato z 91r. Właśnie zrobiłem przekładkę całego zespołu napędowego Fiata Ducato 2,5TD z 93r. Najgorszym problemem jest wstawienie nowego silnika, bo bardzo przeszkadza pompa wspomagania steru (całość mieści się na mikrony). Poza tym nie ma większych problemów. Dzisiaj poszedł w pierwszą trasę. Jest zrywniejszy i bardziej elastyczny. Jak masz możliwość to rób.
kimtop - 2016-04-03, 20:24

Zobacz tutaj http://www.camperteam.pl/...highlight=turbo
SDeba - 2016-04-03, 21:41

Dziękuję za linka :)

monio7 napisał/a:
Mam Peugeota J5 z silnikiem wolnossącym 2,5 D od fiata Ducato z 91r. Właśnie zrobiłem przekładkę całego zespołu napędowego Fiata Ducato 2,5TD z 93r. Najgorszym problemem jest wstawienie nowego silnika, bo bardzo przeszkadza pompa wspomagania steru (całość mieści się na mikrony). Poza tym nie ma większych problemów. Dzisiaj poszedł w pierwszą trasę. Jest zrywniejszy i bardziej elastyczny. Jak masz możliwość to rób.


Rozumiem więc, że dokonałeś pełnej przekładki, a nie adaptacji 2.5D na 2.5TD? Trochę boję się pełnej operacji, bo obecny silnik jest jak dzwon i poza mocą niczego mu nie brakuje - a nowy jest wielką niewiadomą :/

Jest różnica w prędkości przelotowej? Gdyby udało się jechać te 10km/h szybciej przy podobnym zużyciu paliwa... :D

pluszak11 - 2016-04-04, 06:06

Też przełożyłem silnik na td i mocy jest teraz dużo, ale szybciej nie jedzie, do tego jest potrzebna skrzynia o większym przełożeniu. Ciągle jest o 10 za mało do normalnej ekonomicznej jazdy.
SDeba - 2016-04-04, 07:54

Temat skrzynki rozumiem. Bardziej chodzi mi o to, czy jazda 100km/h na liczniku (co na GPS jest w moim przypadku jakieś 95km/h) jest realna przez dłuży czas. W obecnej wolnossącej konfiguracji wystarczy nawet mały wiatr lub delikatna górka i czuję, jak on się męczy próbując utrzymać tę prędkość, więc odpuszczam. Pomijam już temat spalania, które w alkowie wtedy wzrasta do 11-12l...
SDeba - 2016-04-04, 18:21

Czy w takim razie przełożenie silnika 2.8 idTD jest równie łatwe? I czy skrzynia tam jest dłuższa od 2.5d?
monio7 - 2016-04-04, 18:38

Mój silnik padł i skrzynia też była w bardzo kiepskim stanie więc dlatego zdecydowałem się na przekładkę. To co zamontowałem to ledwo się zmieściło. Po tej zamianie samochód stał się bardziej elastyczny i zrywniejszy, nie odczuwa podjazdów pod górę. Jadąc 50 km/h na piątym biegu, rozpędza się i nie trzeba redukować. Prędkość maksymalna obu zespołów napędowych jest wg danych producenta, taka sama i zużycie paliwa jest bardzo podobne, różnią się tylko mocą. Większego silnika do tego auta nie da się zamontować, ponieważ się nie zmieści. J jestem z przekładki bardzo zadowolony :wyszczerzony:
SlawekEwa - 2016-04-04, 18:50

Cytat:

Czy w takim razie przełożenie silnika 2.8 idTD jest równie łatwe?

Jak dla kogo i zależy gdzie ma wejść ten silnik. :bajer

CORONAVIRUS - 2016-04-04, 19:11

monio7 napisał/a:
Jadąc 50 km/h na piątym biegu, rozpędza się i nie trzeba redukować. :


gratuluję hardcorowego podejścia do słabych piątek w tych autach, zrywanie wieloklinów to normalka , własnie przez przyspieszanie na piątce z małych prędkości :bajer

:spoko :spoko :spoko


Mechanicy lubią takich klientów , bardzo :)

SDeba - 2016-04-04, 19:14

SlawekEwa napisał/a:
Jak dla kogo i zależy gdzie ma wejść ten silnik. :bajer
Pod maskę Ducato I z 93' :) Per "łatwe" rozumiem ilość wymaganych przeróbek oraz kompatybilność z obecną budą.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group