Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Zrób to sam - Fotele od Windstara wstawiłem se !!!

Socale - 2016-04-10, 17:56
Temat postu: Fotele od Windstara wstawiłem se !!!
Vitaycie.
Obiecałem Wam więc zapodaję fotopomocnik do skopiowania.
Ducato II.
Taki mam charakter że wszystko musi być po mojemu, przez co deptam z premedytacją po radosnej twórczości kosmitów inżynierów i projektantów od siedmiu boleści.
Postanowiłem wstawić lux fotele skórzane i obniżyć tak, by bez wychylania widzieć dół alkowy a ukochana pasażerka żeby siedziała jak królowa - nie mylić z krową.
Na początek rozpierducha do gołej podłogi*, demontaż nieciekawych kształtem skrzynek i obniżanie ich. Jedna obniżona jest mniej - kierowcy, druga bardziej bo doszła obrotnica.
Ponadto po obróceniu fotela ma być na nim równie wygodnie więc im niżej do podłogi budy tym wyżej do sufitu kabiny czyli guza nie powinno być.
Skrzynki rozciąłem dookoła na tyle cm od góry, na ile chciałem je obniżyć. Odciętą dolną część naciąłem w rogach i lekko sklepałem do środka by na nią nałożyć część górną. Nie spawałem na styk bo się bałem że blachy mi powygina. Skręciłem śrubami tak by ich suma wytrzymałości była większa od 4szt fabrycznych śrub mocujących fotel do skrzynki. Po spasowaniu czas na obrotnicę. Odciąłem z górnej części obrotnicy narożniki tak aby nic nie wystawało. Nawet blokada jest dyskretna. Fotele pochodzą w Forda Windstara, w nich nic nie rzeźbiłem tylko dopasowałem do nich obrotnicę i skrzynkę, czyli 4 nowe otwory i to wszystko.
Poniżej fotki do skopiowania mojej wersji tej moderny.
Powodzenia.
.
* Przy okazji zakupiłem 10mm matę/piankę kauczukową tłumiącą samolepną i dokładnie wytłumiłem cała kabinę we wszystkich zakamarkach pod kokpitem, podłogę, nadkola, stopnie, wsio.

gino - 2016-04-10, 18:20

:pifko
mrsulki - 2016-04-10, 18:23

SUPER też bym tak chciał tylko niestety skrzynki mam pełne. Pod kierowcą elektroblok a pod pasażerem bateria :-/
willi7 - 2016-04-10, 18:25

wygląda zacnie, moze się pokuszę i jeszcze raz się zabiorę za adaptację.
Gratulacje, będą służyć ..

Socale - 2016-04-10, 18:32

Dzięki za <piwo> to motywuje :)
Niedługo zrobię artykuł o tym jak zdewastowałem ściany łazienki i co ostatecznie z tego wyszło. To dopiero inżynieria :)
.
No ja akurat e-blok mam nad szafą, ale pod fotelami było trochę elektroniki i akumulatory.
Wywaliłem co zbędne, regulator od solarów zapodałem pod sam dach, teraz pod obrotnicą będzie duża przetwornica do klimy a pod fotelem kierowcy na styk obniżonym aby jeden duży aku wlazł.
Możesz zyskać bez problemów około 7cm i aku nadal tam będzie.

janusz - 2016-04-10, 18:46

Socale napisał/a:
Po spasowaniu czas na obrotnicę. Odciąłem z górnej części obrotnicy narożniki tak aby nic nie wystawało. Nawet blokada jest dyskretna.

Ale nie poszedłeś na całość i nie zrobiłeś elektrycznie obracanych. :(

Filip - 2016-04-10, 19:21

Brawo!!!
Też bym tak chciał ale tak zdolny nie jestem
:)

Bydgoszczu - 2016-04-10, 20:16

Fajna robota! Zainspirowałeś mnie właśnie, żeby w jakiejś przyszłości pomyśleć nad foteleami.
Te twoje fotele to które są dokładnie - kierowcy/pasażera czy z tylnych rzędów. Różnią się czymś konstrukcyjnie?

Socale - 2016-04-10, 21:14

Janusz, na taki bajer szkoda mi czasu, a jeszcze sporo pracy i dopieszczeń.
.
Fotele są z drugiego rzędu, brałem je z zaczepami do uchwytów podłogowych, kilka śrub i się ich bezinwazyjnie pozbyłem a do tego oparcia składają się całkowicie poziomo.

Jackfruits - 2016-06-16, 08:06
Temat postu: Wymiana foteli z Espace
Więc miałem fotele każdy inny na obrotnicach kompletnie nie przydatne w moim modelu. Nie czekając na teścia który notabene ma warsztat samochodowy sam zabrałem się do wymiany.
1. Fotele od espace, podłokietnik, regulacja oparcia, oraz wysokości oraz garba tylko u kierowcy.
2. Wysokość siedziska fotela to około 28 cm (dość wysoki)
3. Wysokość skrzyni podstawy pod fotel 38 cm (oryginał)
4. Co daje nam razem 66 cm - nogi wiszą co nie jest dobre
5. Odległość kierownicy od podłogi to 77 cm więc różnica to tylko 10 cm aby wcisnąć moje zgrabne uda (jestem dość postawny)
6. Dziś mam obniżać podstawy, są one w kształcie piramidy więc będzie zabawa. Myślałem o obniżeniu skrzyń o 15 cm do wysokości podstawy hamulca ręcznego. Fotel ma regulację wysokości więc jak coś można go podlewarować o jakieś 5-6 cm.

Widziałem Socale obniżał piękna robota tylko o ile obniżyłeś .

Socale - 2016-06-16, 10:43
Temat postu: Re: Wymiana foteli z Espace
Jackfruits napisał/a:
...
o ile obniżyłeś .

Niższy do 11cm a wyższy do 18 cm, na którymś foto coś tam widać.
U Ciebie sprawa jest prostsza bo masz bardziej kształtne skrzynki, miałem takie w poprzedniku i z obniżeniem nie miałem tyle kłopotu co z tymi.
Tam też obniżyłem do poziomu mocowania wajchy od postojowego i wbiłem fotele od Mondeo2, dla mnie były baaaardzo wygodne.

Jackfruits - 2016-06-16, 14:26
Temat postu: Re: Wymiana foteli z Espace
Socale napisał/a:
Jackfruits napisał/a:
...
o ile obniżyłeś .

Niższy do 11cm a wyższy do 18 cm, na którymś foto coś tam widać.

Dałem znajomemu ślusarzowi do zrobienia (nie z lenistwa ale brak spawarki itp) obniży 15 cm dokładnie do mocowania dźwigni hamulca ręcznego. Na wierzchu, po obcięciu góry wspawa ramkę z kątowników myślę że 4 cm x 4 cm aby fotel stabilnie mógł być przymocowany, następnie otwory do mocowania foteli z nakrętkami przyspawanymi od dołu. Myślę że będzie dobrze. Zrobię dok. fotograficzną aby innym było łatwiej. (oczywiście jak nie będzie wstydu tego pokazać ;)

papamila - 2016-06-16, 15:18

Gdzies w zakamarkach forum byly fotki
Z mojej zamiany foteli na takie z windstara wlasnie do ducato II
z tym ze ja nic nie przerabialem bo pasowalo prawie jak ulał :oops:

zbyszekwoj - 2016-06-16, 17:23

Ja wstawiłem te od espasa i tylko zona ma wygodę. Kierowcy wywaliłem z powrotem. Najgorszym punktem było wybrzuszenie pod udami co dawało w d... przy zmianie biegów. Wolę obyć się bez podłokietnika. Pasażer nie musi zmieniać biegów więc ma wygodnie.
Jackfruits - 2016-06-16, 17:32

zbyszekwoj napisał/a:
Ja wstawiłem te od espasa i tylko zona ma wygodę. Kierowcy wywaliłem z powrotem. Najgorszym punktem było wybrzuszenie pod udami co dawało w d... przy zmianie biegów. Wolę obyć się bez podłokietnika. Pasażer nie musi zmieniać biegów więc ma wygodnie.

Myślę że to właśnie dlatego że były za wysokie :roll: były niewygodne. Zobaczę jak wyjdą u mnie.

zbyszekwoj - 2016-06-16, 20:33

Jackfruits napisał/a:
Zobaczę jak wyjdą u mnie.


Zwróć uwagę na hamulec ręczny.

Socale - 2016-06-16, 22:40

Nie wiem czy jest to reguła, ale dołu skrzynek nie odcinamy. Wszystkie zabiegi tylko od góry.
I nie obniżyć O 15 cm, tylko DO - bo to może być spora różnica.

Jackfruits - 2016-06-17, 08:13

Socale napisał/a:
Nie wiem czy jest to reguła, ale dołu skrzynek nie odcinamy. Wszystkie zabiegi tylko od góry.
I nie obniżyć O 15 cm, tylko DO - bo to może być spora różnica.

Po prostu od góry jest łatwiej i w moim przypadku zwiększy się rozstaw pod montowanie szyn fotela ;) i tak jak piszesz będą podstawy obniżone (obcięte) od góry do górnego zgrzewu mocowania wspornika hamulca ręcznego i jest to 15 cm. Trzeba pamiętać jeszcze o akumulatorze gdzie w moim przypadku jest pod fotelem pasażera.

Socale - 2016-06-17, 10:42

Tak zgadza się i miałem w poprzednim tak samo, aku pod fotelem i obniżenie było ograniczone.
W tym kamperze i w tym temacie poszedłem na całość i jedną skrzynkę obniżyłem do granicy przyzwoitości (cudnie to wygląda a fotel po obróceniu nie naraża na guza od progu alkowy(patrz foto))
Natomiast swoją skrzynkę obniżyłem o tyle, byleby aku typu niskiego wlazł i o żelastwo zwarcia nie robił.
Było w zamyśle nawet wycięcie pod nim wykładziny na podłodze w skrzynce, ale nie było potrzeby, jakoś to ubiłem.

Roberto - 2016-06-17, 12:04

A ja zapytam z innej beczki :)
Czy koniecznie trzeba obcinać podstawę fotela :confused
Socale jaka jest u ciebie różnica wysokości siedziska między starymi a nowymi fotelami :?:
W moim Jumperze mam regulowaną wysokość a i tak zawsze ustawiam na najwyższym poziomie (lubię siedzieć wysoko). Niestety mam tylko jeden podłokietnik a i same siedziska do najwygodniejszych nie należą (pomijam już kwestię zagłówka który nie ma regulacji i jest 20 cm od głowy :evil: ).
Te fotele od Winstara wyglądają zacnie i może bym się zdecydował ale nie bardzo mogę obciąć podstawę fotela kierowcy bo mam tam oryginalnie dodatkową nagrzewnicę. :-/

papamila - 2016-06-17, 12:44

Roberto,
zobacz wyżej kilka postów jest fotka
bez zadnych przeróbek,............. no prawie
bo 1 otwór minimalnie nie pasowal,
trzeba było rozwiercić z fi 8 na fi 10

Roberto - 2016-06-17, 13:54

papamila napisał/a:
Roberto,
zobacz wyżej kilka postów jest fotka
bez zadnych przeróbek,............. no prawie
bo 1 otwór minimalnie nie pasowal,
trzeba było rozwiercić z fi 8 na fi 10


Nie wiem jak to przeoczyłem...
Super. :ok

Mam nadzieję, że nie zmieniali wymiaru skrzynek, bo ja mam wersję po lifcie - 2005 rok.
Tak czy siak, jak znajdę w okolicy takie fotele to przymierzę i jak będą pasować to wymienię. :)

Filip - 2016-06-17, 15:33

Mam pytanie odnośnie foteli od Forda Windstara.
Zastanawiam się nad zamontowaniem foteli kapitańskich ale z drugiego rzędu bo są mniej zniszczone i mniej używane. Czy to wielka różnica i czy jest to możliwe?
Ducato II 1999r widziałem że pasy bezpieczeństwa można odkręcić od oryginalnego fotela i zamontować np do podstawy... Co Wy na to?

Socale - 2016-06-17, 21:39

ALARMAaaaaa!!!!
Koledzy, coby jasne było wsio.
Papamila wstawił fotele pierwszego rzędu.
Ja wstawiłem fotele drugiego rzędu.
Są tylko odrobinę mniejsze powierzchniowo.
Regulacje chyba te same, zagłówek tuż za głową.
Nie odcinałem góry skrzynek, lecz przeciąłem na wyliczonej wysokości i nałożyłem górną na dolną tak by konstrukcyjnie fabryczna góra była do dyspozycji.
Zapraszam do przestudiowania od nowa mojego opisu.

Socale - 2016-06-17, 21:46

Filip napisał/a:
...
foteli od Forda Windstara.
Zastanawiam się nad zamontowaniem foteli kapitańskich ale z drugiego rzędu
...

No tak dokładnie ja mam. D2 i 2 rząd z Windstara.

Filip - 2016-06-17, 21:57

Czyli da się to dobrze. Ja nie mam obrotnicy więc nie będę ich obniżał. Mam nadzieję że się uda
:)

Socale - 2016-06-17, 22:07

Obniżanie to kwestia upodobań i potrzeb.
Nawiercisz nowe otwory od góry i skręcisz śrubami. Nie będzie filozofii, da się łatwo.
Z Windstara fotele 2 rzędu, odkręcisz od fotela dolne konstrukcje/haki mocujące, bodaj 6 nakrętek kluczem 12. Zetniesz zbędne szpilki, resztę opanujesz/dopasujesz.

Roberto - 2016-06-17, 22:19

Ja tylko te z drugiego rzędu brałem pod uwagę, bo tam są dwa podłokietniki :!:
Jackfruits - 2016-06-17, 22:20

Filip napisał/a:
Czyli da się to dobrze. Ja nie mam obrotnicy więc nie będę ich obniżał. Mam nadzieję że się uda
:)

To jest tak: zależy od wysokości fotela(siedziska) i rozstawu szyn. Jeśli siedzisko jest niskie i rozstaw pasuje to super. Natomiast jak coś wstawiamy od innego tj. osobówka, van to te fotele mają na bank wyższe siedzisko i trzeba kombinować. Choć tak jak fotele z Pontiaka Trans Sport/ Lumina gdzie dół od siedziska można odkręcić (jak czytałem na forum) to będzie pasować. Chyba że się mylę.

Filip - 2016-06-21, 10:23

koledzy jest jeszcze jeden problem
fotele drugiego rzędu nie mają prowadnic bo są montowane na stałe bez możliwości przesuwania przód tył
Czy pasują prowadnice z pierwszego rzędu do tych z drugiego?

papamila - 2016-06-21, 14:38

z tego co pamietam to przekładalem całe fiatowskie prowadnice
Jackfruits - 2016-06-21, 18:09

Jejku, jejku fotele z drugiego rzędu na pierwszy... hm to zagwozdka jeżeli nie mają szyn do przesuwania :? i zazwyczaj mają ograniczoną regulację siedziska i oparcia (chyba że z mega wypasionej salonki to i nawet obrotowe i podgrzewane :lol: ) ale ja bym się nie podjął przeróbki bez szyn. Ale to moje zdanie, pewnie na forum jest ktoś kto to studiował.
Ja swoją rzeźbę odbieram jutro więc zdam fotorelację z końcowego efektu :ok

Socale - 2016-06-21, 23:04

Jackfruits napisał/a:
Jejku, jejku fotele z drugiego rzędu na pierwszy... hm to zagwozdka jeżeli nie mają szyn do przesuwania :?
...

Mają, nawet coś więcej, też mają :)
Nawet oparcie złoży się do równiutkiego poziomu, np kierowcy za stolik do laptopa może robić.

Socale - 2016-06-21, 23:08

Filip napisał/a:
...
fotele drugiego rzędu nie mają prowadnic bo są montowane na stałe bez możliwości przesuwania przód tył
...

Mylisz się.
Odkręcasz stelaż z hakami, zostają ci siedziska z prowadnicami.
Patrz foto "C".

Filip - 2016-06-21, 23:24

mam rozumieć że pod stelażem z hakami są standardowe prowadnice?
Socale - 2016-06-21, 23:28

Tak, ale nie pod lecz nad :)
Haki odkręcasz od prowadnic.
NIe czytasz a ja się powtarzam :)

Filip - 2016-06-22, 08:04

ok dzięki
czyli spokojnie mogę też szukać foteli z drugiego rzędu
Zawsze są w lepszym stanie niż ten kierowcy :ok
pozdrawiam

Jackfruits - 2016-06-22, 21:53

Ha dziś zamontowałem skrzynki i fotel jest świetnie, do małej poprawki regulacja oparcia coś w dwóch fotelach blokada nie puszcza ale myślę że dam radę to naprawić :wyszczerzony: Fotele od Espace IV biorca Ducato 1985
Socale - 2016-06-23, 21:12

Wszystko ok, rzeźba udana, ale mam wątpliwości co do wytrzymałości punktowego spawania elementów blaszanych, szczególnie uchwyty tylne.
silny - 2016-06-23, 22:19

socale , a czy ta skórka w 4 litery nie pali jak sie dłóżej jedzie ? bo klimy nie ma :chytry
Socale - 2016-06-23, 22:21

Klima już jest, czekam jeszcze na przetwornicę.
W ostateczności ręcznik pod plecy/tyłek i wio.

Jackfruits - 2016-06-24, 19:03

Socale napisał/a:
Wszystko ok, rzeźba udana, ale mam wątpliwości co do wytrzymałości punktowego spawania elementów blaszanych, szczególnie uchwyty tylne.

Myślę że wytrzyma gdyż ciężar fotela i ludzia pod moją lub żony postacią opiera się na całej długości szyny. Jestem dobrej myśli :) A jak nie to szyna kolejowa i będzie musiało trzymać :diabelski_usmiech

Socale - 2016-06-24, 22:22

Nikomu nic złego nie życzę, ale włącz wyobraźnię.
To ma trzymać w razie, a nie tylko podtrzymywać.

Jackfruits - 2016-06-24, 22:37

Socale napisał/a:
Nikomu nic złego nie życzę, ale włącz wyobraźnię.
To ma trzymać w razie, a nie tylko podtrzymywać.

I po twojej uwadze owszem będzie taki wspornik jak z przodu tak z tyłu myślę że wzmocni to koń- strukcję. :wyszczerzony:
P.S. widziałem crash-test takiego Ducato brak szans.

forhend - 2016-09-17, 22:05

Ja dzis też troszke sie pobawiłem i spłodziłem ,takie krzesełeczka.
Fotele od Chryslera Voyagera drugi rząd za 250 zł komplet,bez prowadnic ,wystarczyło częsc odciąc i przyspawac orginalne prowadnice,no i dociąc troszke maskownice boczne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group