Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - Swap 2.4d na 2.4 dtic [ FOTORELACJA ] POMOC?!

david111 - 2016-04-10, 17:52
Temat postu: Swap 2.4d na 2.4 dtic [ FOTORELACJA ] POMOC?!
witam koledzy

po strzale rozrzadu postanowilem zrobic swapa z mojego 2.4d na 2.4 tdic z volvo 940. nabylem caly samochod volvo z tym silnikiem. z mojego eltka stary silnik juz wyciagniety, nowy juz siedzi w kamperze. i teraz same problemu.
- miska olejowa. postanowilem zostawic ta z vovla. miesci sie miedzy belke o nic nie haczy. problemem moze byc smok. czy ktos ma z tym doswiadczenie. zerknalem przez spust oleju i widac smok w polozeniu takim ze powinien byc caly zanurzony w oleju. kolejnym powodem pozostawienia miski volvo jest krociec spustu olejowego z turbo.

- skrzynia biegow. krociec wody do nagrzewnicy ktory jest w 2.4d jest w glowicy tutaj w bloku. to maly problem. przekladamy krociec z mojego silnika wybijajac zaslepke w glowicy volvo a w blogu dziure zaslepiamy brokiem 27mm. problemem jest montaz skrzyni do bloku w dolnej czesci. niestety nie pasuja sruby. miska olejowa z eltka ma inne otwory montarzowe dla skrzyni biegow ktore pasuja a juz z volvo nie pasuja. skrzynia teraz wisi na kilku srubach u gory, brakuje 4 mniejszych na dole.

- kolektor wydechowy. w volvo byl egr ktory zostal zaslepiony, domyslam sie ze kolektor wydechowy przez to wyjscie egr jest ciut dluzszy niz oryginalny z turbo.

- filtr oleju. kolejny problem, z volvo jest za nisko i chaczy o drazek kierwoniczy. temat do ogarniecia na pozniej.

i teraz najgorsze!!

- turbo. z powodu tego ze tdic to 122 konie to turbo pewnie jest wieksze niz w 2.4td. przez co ma malo miejsca. turbinie przeszkadza mocowanie poduszki umieszczone na wozku silnika. na zdjeciu silnik jest podwieszony i daletego ma troszke miejsca miedzy mocowaniem poduszki z turbina.

i teraz jeszcze gorsze!!

- lapa silnika. ciezko znalezc w necie jakiekolwiek fotki silnika od strony turbo. kazdy cyka fotki od strony pompy bo latwiej bo tak sie silnik uklada :P a ja nie mam pojecia jak wyglada oryginalna lapa od silnika turbo. jak jest wyprofilowana i gdzie jest jej poduszka.

prosba!!

koledzy, prosze czy ktos moglby sie poswiecic polozyc pod autem i cyknac tyle fotek ile sie da obrazujacych mocowanie silnika od strony turbo, lape silnika, same turbo, kolektor wydechowy, miske olejowa ze spustem olejowym z turbo, mocowanie filtra oleju.

z gory dziekuje a na dole wrzucam fotki tego co by mnie interesowalo i jak to wyglada u mnie.

pozdrawiam















Idaho - 2016-04-20, 18:42

Część

Zobacz tego linka. To powinno ci pomóc.

http://www.vwltclub.nl/fo...php?f=16&t=5574

m3tal - 2016-05-05, 16:33

inny przydatny link, mechanior naprawdę ma rękę do rozwiązywania tego typu problemów naprawdę z pompą:
http://www.brick-yard.co....topic60315.html

a co to tego, na ile potrafię coś podpowiedzieć:

1) miskę albo przerzeźbisz oryginał z 24d, albo szukaj oryginału eLTekowego 2.4td, tak czy siak, za jednym zamachem rozwiązujesz problem łączenia ze skrzynią. smok do przełożenia razem z miską.

2) jak wyżej, alternatywnie można rzeźbić adapter jakiś... zostałbym przy misce z LT

3) może rozejrzeć się za kolektorem od eLTeka td?

4) a filtr oleju z LT?

5) coś kojarzę, że mimo wszystko turbina volvo była mniejsza... tylko inny może być kolektor (pod inne ustawienie silnika- kąt położenia?). patrz pkt. 3)

6) to żadna tragedia. możemy zrobić :mrgreen: nie pamiętam, gdzie masz łapę u siebie, ale od silnika turbo powinna łączyć się z poduszką leżacą na sankach (na przyspawanym do nich profilu, tu więcej: http://www.brick-yard.co....978_page2.html)

Podsumowując- przydałoby się namierzyć na jakimś szrocie najlepiej komplet tych kilku gratów z LT td. są takie miejsca.

Wybaczcie mi proszę ewentualne drobne nieścisłości, skrobałem to na szybko w trakcie pracy....

david111 - 2016-05-05, 20:22

m3tal,

temat wymiany silnika ogarniety :) kamper powoli zaczyna jezdzic, juz pierwsze ruchy byly :)
zdobylem lapy silnika od turbo i od wersji z zawieszeniem na sprezynach taka jak moja i lape od wersji z resorem. W weekend bedzie monatrz :) wiem juz jak powinno to wszystko wygladac. Miska olejowa zostala od volvo. Pasuje do wozka silnika wprawdzie nie pasuja 4 sruby na dole ale to male imbusy a od gory zostaly te najwieksze sruby, chyba z 8 ich jest wiec wystarczy. Trafi sie kiedys miska olejowa to wymienie, poki co klej do gwintow i nic sie nie urwie :-P
dla splywu turbo zrobilem piekna dziure w wozku :-P wiec jest ok. Filtr olejowy po malych nodyfikacjach pasuje jak ulal :) z mojego starego silnika niemoglby byc gdyz tutaj mamy chlodnjce oleju.
Tak wiec w sobote walcze dalej i mysle ze w niedziele beda testy drogowe :-D

m3tal - 2016-05-11, 21:44

david111, opowiadaj, były te testy?
Musisz wpaść do nas na wielki Kack :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group