| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Chausson Flash 08 - podpięcie do 230v przez zimę
Witek G - 2016-04-20, 12:16
Pewnie coś przeoczyłem ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie czy szkodzi akumulatorom i energoblokowi gdy kamper podłączony jest non stop pod zasilanie zewnętrzne 230 V np. przez całą zimę ?
[ Komentarz dodany przez: koder: 2016-04-21, 09:52 ]
Wydzielono z tematu o budowie własnego energobloku.
Świstak - 2016-04-20, 16:13
Energoblokowi - nie, zaś akumulatorom - to zależy od zastosowanego prostownika/ładowarki. Inteligentne przerywają ładowanie i przechodzą w tryb konserwacji/podtrzymania, najprostsze - wygotowują akumulator.
zbyszekwoj - 2016-04-20, 17:21
Ale WitekG pyta o zewnętrzne podłączenie kampera do sieci 230V na zimę przez przyłącze na zewnątrz kampera. Ja tak zrozumiałem. O ile akumulatorom to nie szkodzi to już co do elektrobloku nie jestem pewien.
koder - 2016-04-20, 19:35
W tym temacie jest konstrukcja konkretnego energobloku, i jak rozumiem, Świstak właśnie w kontekście tego konkretnego energobloku odpowiadał. Jako, że tutaj ładowarka jest "jaką sobie zażyczymy", to odpowiedź jest właśnie taka - jeśli zażyczymy sobie taką, że można - to można. A jak nie, to nie.
Czy można zostawić seryjnego kampera podłączonego 24/7 do sieci to całkowicie inny temat. Jeśli taka była intencja Witka, to z przyjemnością wydzielę posty. Przypomnę pierwszego posta:
| Świstak napisał/a: | | Pytania dlaczego w modelu 3884/2736634/dfdef/wer/83273494 (ale w wersji z zieloną kontrolką) proszę umieszczać w osobnym wątku. |
Witek G - 2016-04-21, 08:21
Chodzi mi o przechowywanie kamperka w okresie zimowym, kiedy jest możliwość podłączenia do sieci 230V. Mam Chaussona Flash 08 z 2009 roku. W załączeniu schemat instalacji i zdjęcia urządzeń. W sezonie 2014/2015 odłączyłem akumulatory i doładowywałem "ręcznie. W tym roku nie odłączałem ale podłączyłem do 230V (jak na campingu) wyłączając oczywiście wszystkie odbiorniki wewnętrzne.
Witek G - 2016-04-21, 09:00
Znalazłem jeszcze takie informacje
Świstak - 2016-04-21, 09:33
Z dokumentacji wynika że ładowarka CB 516 po naładowaniu akumulatora przechodzi w tryb gotowości i kontroli. Doładowanie następuje automatycznie przy spadku napięcia akumulatora poniżej 13V.
Mając możliwość podpięcia kamperka na stałe przez zimę postąpił bym dokładnie tak samo czyli podpiął auto na całą zimę.
Stanek - 2016-04-21, 13:54
To ja się podłączę z pytaniem. Mając akumulator kabinowy AGM jaką opcję ustawić w energobloku: lead acid (Blei-Säure) czy lead gel (Blei-Gel) ?
Bronek - 2016-04-21, 20:24
Agm ja traktuję jako lead bezobsługowy kwasiak.
Tracer ma trzy ma opcje, zalany kwasiak, bezobsługowy i żel.
Podobnie mam w ładowarce ale tam jeszczevtryb regeneracyjny. [/code]
|
|