Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Zrób to sam - Techniki wykonywania slidera

misiek85 - 2016-05-25, 13:36
Temat postu: Techniki wykonywania slidera
Cześć, czołem! :)

Szukam informacji na temat technik wykonywania slidera. Niestety nic na forum nie znalazłem :(

Pytanie moje brzmi: Jak to się robi? Ktoś coś może podpowie?

Mój pomysł to listwa zębata i zębatka.


Tutaj też fajny patent na wysuwanie. Trzeba tak wykonać slajd, że w momencie kiedy jest wysunięty nacisk schodzi z łożysk tocznych i slajd opiera się tylko na ramie. Niestety w skutek tego trochę opadnie :?

McGali - 2016-05-25, 14:31
Temat postu: Re: Techniki wykonywania slidera
misiek85 napisał/a:
Cześć, czołem! :)

Szukam informacji na temat technik wykonywania slidera. Niestety nic na forum nie znalazłem :(

Pytanie moje brzmi: Jak to się robi? Ktoś coś może podpowie?




Najprostsza jest hydraulika /pompa, rozdzielacz i siłowniki/ dalej tylko prowadnice i rolki.

misiek85 - 2016-05-25, 14:34

McGali napisał/a:
dalej tylko prowadnice i rolki
Właśnie o te prowadnice i rolki mi chodzi :pifko
silny - 2016-05-25, 22:12

dziś nie patrzyłbym na kase .

Shwintec slide out.

narobiłem się , wyważając otwarte drzwi :gwm :oops:

na you tube i na jebejach jest .

minus taki że robiąc na ori masz mały skok . ja zrobiłem 120 cm bo tak pasowało ale nie w bok tylko z tyłu .

jakbym wcześniej znalazł ori to bym kupił :spoko

misiek85 - 2016-05-26, 00:22

silny napisał/a:
minus taki że robiąc na ori masz mały skok
Co to jest ori? :)

W planach mam dwa slidery po jeden na bok wysuwane na 120 cm.

silny - 2016-05-26, 06:00

niech i się powiedzie misiek , ale są ograniczenia których nie przeskoczysz i ta szerokość slajdu jest w/g mnie nierealna w bok .

ja zrobiłem 120 cm wysówaną elektrycznie sypialnie, ale po otwarciu tylnych drzwi, mieszczą sie w niej część piętrowych łóżek dla dzieci i spory bagażnik ale wąski.

aparat z tamtymi zdjęciami mam na firmie ale jak się toważystwo obudzi to znajde z jedno -dwa zdjęcia z budowy na kompie domowym .

ori - orginał , orginalny napęd z USA , np Schwintec właśnie

:spoko

Bronek - 2016-05-26, 07:35






Tu np. i gdzie idziej http://www.lci1.com/in-wall-slide-out

Możew końcu coś się ruszy. Tak jak kiedyś z skrzyniami automatycznymi.

misiek85 - 2016-05-26, 14:05

silny napisał/a:
niech i się powiedzie misiek , ale są ograniczenia których nie przeskoczysz i ta szerokość slajdu jest w/g mnie nierealna w bok .
W planach jest zabudowa kontener 5 metrów długa, 2.5 metra szeroka, 2.5 metra wysoka. Na przedniej ścianie zabudowy ma być kuchnia z łazienką, dalej pomieszczenie narzędziowo-warsztatowo-twórcze. Slajdery mają mieć wymiary 3.5 x 2 x 1.2m, po jeden na stronę. Najlepiej to bym całą powierzchnię powiększył i może tak zrobię. Problem jest natomiast w hydraulice i doprowadzeniu połączeń. Nie chcę robić slajdera klitki, bo to nie ma sensu moim zdaniem. Lubię czuć przestrzeń. Kamper ma być całoroczny.
Powierzchnia ścian wyniesie 100m2. Takiego olbrzyma planuję ocieplić pianką poliuretanową otwartokomórkową ze względu na jej małą wagę. Według danych producenta ocieplenie będzie ważyć 80kg.

Nie chcę wchodzić w dalsze szczegóły, chcę się skupić na slajderach.
Pierwszy problem jaki widzę to brak możliwości postawienia słupków wspierających dach na takiej długości jak długi jest slajder. Zatem slajder musi służyć też jako podparcie dachu na tym odcinku. I to w obu pozycjach. Kiedy jest rozłożony i złożony.

Te slidery, które pokazujecie są bardzo delikatne. Potrzeba mi czegoś mocniejszego.
Skłaniałbym się do czegoś takiego
http://www.awesomescreens...022dc5994a57fcf
Podobne rozwiązanie na górze, tylko delikatniejsze, do podtrzymania dachu.

Może w sumie nie ma czego podtrzymywać skoro ocieplenie będzie takie lekkie..
Powierzchnia dachu to 12.5m2. Ocieplenie będzie ważyć całe 10 kg :)
Dojdzie do tego jeszcze zewnętrzne i wewnętrzne pokrycie, ale to jeszcze temat otwarty. Szukam czegoś lekkiego i taniego. Do tego instalacja solarna.
Link do pianki http://www.quadfoam.pl/pianka-poliuretanowa/

wlodo - 2016-05-26, 14:43

Cytat:
slajder musi służyć też jako podparcie dachu na tym odcinku.

Nie koniecznie.
Jeżeli nie chcesz za bardzo obniżać wysokości,możesz na dachu,przy krawędzi,nad sliderem dołożyć belkę-kratownicę.
To dwie rury połączone rurkami lub drutami.
Będzie wyglądało jak relingi dachowe a podwiesi cały dach.
To samo z dachem slidera,ale tu juz można delikatniej i konstrukcja inna.
W ub.roku jak kupiłem kampera na szybko robiłem mu daszek.
Belki na rozstawie chyba 4 m zbudowane z 6mm drutu,jednego,i mogę po tym chodzić! :)

misiek85 - 2016-05-26, 16:10

I coś takiego zrobię.

Przyszedł mi do głowy nowy problem. Podskakiwanie złożonego slidera w trakcie jazdy. Trzeba tak wykonać prowadnice i rame, żeby złożony slider nie podskakiwał na wertepach.

Rama slidera musi wytrzymywać duże przeciążenia. Dobra do tego celu byłaby pionowa kratownica. Tylko jak wykonać prowadnice ?

silny - 2016-05-26, 18:08
Temat postu: slajdy
hm , na czym to bedziesz kotwiczył :?: coś jak świstakowe Atego by trzeba.

ja w 3500 mieszcze sie z zapasem 350 KG .

wlodo - 2016-05-26, 18:08

Niedawno forumowy kolega pokazywał zrobioną szufladę.
Pewnie ma rozgryzione problemy,może Ci cos podpowie :shock:

silny - 2016-05-26, 18:12

no i na koniec ostatnie jakie mam z tamtych jesiennych walk. miejsce wywalczyłem , najbardziej lubię piętro z wielgachnym materacem :lol: :spoko
wlodo - 2016-05-26, 18:14

silny, Ty takie przebudowy robisz,dach,szufladka,a nic się nie chwalisz?
Gdzie masz Twój temacik z budowy ? :bajer

silny - 2016-05-26, 20:12

hehe , zasrany przez moje narzekanie i nawet go nie szukałem , gdzieś jest :aniolek

z zabudowy 330 cm paki plus obrotowe fotele kabiny ok 60-80 cm dochodzi 120 z tyłu. wychodzi ponad 5 metrów użytkowych a do jazdy jak zwykły osobowy , od tego gigantyczna alkowa na piętrze -naprawde potężna.

salon w każdym razie jest zawsze wolny :bigok

silny - 2016-05-26, 20:26

aaa , siłowniki elektryczne na piętro ok, na dole przekładnia , 2 silniki synchroniczne , lepiej działają niż ten daleko wschodniożółty SUPERPOWER JACK zastosowany do dachu .

do MIŚKA - jakbyś potrzebował odkrywania ameryki to piusz PW , pomoge wiedzą popartą setkami niepowodzeń prowadzących do sukcesu a taka wiedza najlepsza .

ten nibykolega z forum co zrobił szufladke nigdy Tobie nie podpowie bo myśli że z tego zrobi kase ale jedyne co zrobi to jak jeden guru forumowy zacznie pisać że przeróbki są do dupki a i tak nie pomoże :-/ :roll:

misiek85 - 2016-05-26, 23:06

Dzięki Panowie za wsparcie.

Chcę się zmieścić w DMC 3500 :wyszczerzony: Przy wadze auta 1700 kg, będę miał 1800 kg do zagospodarowania. Wiem, że może to być trudne :wyszczerzony: ale nie niemożliwe. Tak uważam.
Planuję ograniczyć stal gdzie się tylko da i zastąpić ją drewnem. Według obliczeń naukowców drewno przy takiej samej wadze jest 4 razy bardziej wytrzymałe od stali.

Szukam alternatywy dla blachy na zewnętrzne poszycie. Zastanawiam się nad arkuszami pcv. Przyszedł mi do głowy pomysł wykorzystania wykładzin domowych, ale te współczesne są bardzo cienkie, a ja bym chciał mieć takie pcv z 5 mm grubości
Myślę użyć folii, jakiej używają przy kurtynach paskowych w chłodniach. Jednak jeszcze się rozglądam. Szukam czegoś w cenie do 10 zł/m2. Najlepiej coś z odzysku albo II kategorii. Pleksi jest droga.
http://elgracool.pl/produ...-standard-.html
Co o takim pomyśle sądzicie? :?: Spód zabudowy wyłożyłbym blachą lub nawet ściany do pewnej wysokości.

Cała zabudowa będzie miała 100m2 powierzchni ścian. Planuję to ocieplić pianką. Znalazłem taką co waży 8 kg/m3. Waga ocieplenia wyniesie 81 kg.


Rozważałem już kilka opcji sliderów. Każdy miał jakąś wadę. Najlepsze rozwiązanie, które mi przychodzi do głowy to zastosować profil typu H, położyć go na boku, na górnej części od razy położyć zabudowę, a dolną część puścić pomiędzy rolki na łożyskach, albo dać same łożyska a wnętrze profilu wyłożyć paskiem polamidowym dla lepszego poślizgu.

Na dwa takie profile planuję od razu położyć poszycie, a na poszycie legary drewniane pomiędzy które będzie pianka.

Niestety prowadnica nie może być jednocześnie ramą nośną, bo górne kółka zawsze będą przeszkadzały ruchomej zabudowie, jak będzie chciało się to schować do środka. Dlatego rolki trzeba puścić na osobnej prowadnicy, albo na profilu H.

silny - 2016-05-27, 06:46

narysuj , nawet na kartce odręcznie. , bo ni huhu o co chodzi z tymi rolkami
Świstak - 2016-05-27, 08:11

A może zastosować profile półpełne o przekroju kwadratowym i gotowe wózki do bram przesuwnych? Wykorzystując właśnie takie prowadnice i 4 zestawy rolek o nośności bodaj 800 kg każda, zrobiłem u siebie w ubiegłym roku windę dla niepełnosprawnych....





Świstak - 2016-05-27, 08:17

Idąc dalej z wykorzystaniem tego mechanizmu - masz listwy zębate do napędu, zębatki czy wreszcie całe napędy na 24V




misiek85 - 2016-05-27, 09:22

Świstak, co Ty jeszcze na tej chacie masz :) Dexter laboratory :wyszczerzony: Dach się otwiera i rakieta wylatuje :ok

Stosując listwy zębate jako prowadnice i elementy nośne slajder będzie podskakiwał na wertepach, bo nic go przed tym nie blokuje, nie dociska od góry (nie ma rolek u góry).

Jak się zastosuje profile kwadratowe i da się rolki od góry, żeby trzymały slajdera na wertepach, to jeśli na tym profilu od razu będzie leżeć zabudowa slajdera to slajder się nie schowa, bo górna rolka będzie zawadzać o zabudowę slajdera.

Wyobraźcie sobie wysunięty slajder (który leży bezpośrednio na wysuniętych profilach) i wałeczek przyspawany w poprzek profilu na krańcu auta. Wasza zabudowa slajdera leży bezpośrednio na profilach. Dojeżdżacie zabudową do wałka i stop. Zabudowa zawadza o wałek, bo leży bezpośrednio na profilu, a wałek jest tuż nad nim. Nie da się dalej wjechać. W takich rozwiązaniu zabudowę trzeba by usadowić na dodatkowej półramie wiszącej nieco w powietrzu, połączonej z profilami prowadnicami tylko na ich krańcach, co komplikuje rozwiązanie. Wniosek mój jest taki, że prowadnica nie może być jednocześnie ramą nośną na której bezpośrednio leży zabudowa, bo górna rolka umieszczona na krańcu auta (a potrzebna, bo dociskająca slajd na wertepach) będzie zawadzać o tą zabudowę. Stąd pomysł na profil H przewrócony na bok.

Na górnym T profilu leży zabudowa a po dolnym T jeżdżą rolki i nic o nic nie zawadza :bigok

silny - 2016-05-27, 18:11

misiek . do 3500 z twoim pomysłem bedzie ciężko . piszesz swoje a nie czytasz co kto pisze.

Swistak :!: masz nosa, tył zrobiłem na bramowych , na takich rolkach ;) jak wkleiłeś ale po testach musiałem dołożyć dość masywne wzmocnienie podłogi :-/

nic nie wali na wybojach, w/g mnie najlepsze rozwiązanie handmade.dołożyłem na skrajnych pozycjach skośne blachy wbijające się w gniazda żeby stabilizować pozycje.

mam nadzieje że sie myle ale 5/2.5/2.5 ze slajdami do 3500 to tak solo salon :lol: bez wypasu

misiek85 - 2016-05-27, 19:24

Silny, jaki masz profil użyty? Taki?


Jeśli tak to na pewno masz luzy wewnątrz profilu, bo inaczej rolka nie mogłaby się obracać i jeśli nie masz żadnego dodatkowego rozwiązania to slajder powinien Ci minimalnie podskakiwać na wertepkach właśnie przez ten luz.

Czytam Panowie wszystko co piszecie :spoko Wiem, że będzie ciężko się zmieścić w takiej wadze, Silny :)

Tutaj znalazłem fajny patent
http://archiwumallegro.co...2108520970.html



Wózek ma dwie rolki i można sobie za pomocą śrubki docisnąć dolną rolkę do dolnego profilu, a górną do górnego. I nie będzie luzu :)

Istvan - 2016-05-27, 20:52

misiek85 napisał/a:
Silny, jaki masz profil użyty? Taki?

Obrazek

Czytam Panowie wszystko co piszecie :spoko Wiem, że będzie ciężko się zmieścić w takiej wadze, Silny :)

A jeśli masz taki profil to na pewno masz luzy wewnątrz profilu, bo inaczej rolka nie mogłaby się obracać i jeśli nie masz żadnego dodatkowego rozwiązania to slajder powinien Ci minimalnie podskakiwać na wertepkach właśnie przez ten luz.



Witam Panowie,
miałem robić u siebie szufladę ale odpuściłem. Zrobiłem kasowanie tego luzu. Rysunki gdzieś zostały i jak znajdę to wyświetlę.

Z tymi wymiarami szuflad, wielkością wysuwu i DMC to kolega postawił poprzeczkę wysoko. Wg mnie nie powinny to być jednakowe szuflady. Jedna powinna być mniejsza żeby jej prowadnice wchodziły w większą. Nie ryzykowałbym zrobienia szuflady 130cm z wysuwem 120cm (jeszcze pewnie bez podparcia po wysunięciu).

Niemniej powodzenia

silny - 2016-05-27, 21:49

Misiek - tak , ale pisałem że jak wózki wjeżdzają do środka to przyspawane po bokach profilu skośne blachy wjeżdzają w przyspawaną do podłogi szczeline niejako się klinując, wiec luzu zero bez udziwnień z rolkami.

Istvan - tył mam 120 cm z załadem kilka cm i musiałem kilka razy przerabiać /wzmacniać konstrukcje w ramach rozsądku .
najpierw profil za cienki , następnie podłoga za słaba itd.
teraz nośność na końcu schowka ok 50-80 kg tak żeby sie nie wyginało :bukiet:

wlodo - 2016-05-27, 22:05

Taki trochę zwariowany pomysł...
Gdyby ten kontener przeciąć na dwie połowy,wzdłuż...
Odpadło by wiele kombinacji a uszczelnienie środka o wiele łatwiejsze :-/

silny - 2016-05-27, 23:10

ja się namęczyłem z takim prostym , a tam by trzeba podłączyć media itd .

no nie wiem , trudniejsze jest to niż myślicie

misiek85 - 2016-05-27, 23:16

Silny, teraz już rozumiem.

Część wymagającą mediów, czyli kuchnię i łazienkę można zrobić na przedniej ścianie kontenera i nie na slajderze. Odpadnie wtedy skomplikowana kwestia mediów.
Ewentualnie jeśli jednak media na slajderze nie są aż tak skomplikowane to można by całą zabudowę zrobić rozsuwaną :szeroki_usmiech Wiem, że to odlot :lot
wlodo napisał/a:
Gdyby ten kontener przeciąć na dwie połowy,wzdłuż...
Odpadło by wiele kombinacji a uszczelnienie środka o wiele łatwiejsze :-/
Możesz Wlodo rozwinąć myśl?
wlodo - 2016-05-28, 00:41

Tak za dużo nie rozwinę bo...dopiero teraz pomyślałem.
Ale...po przecięciu całego,pod podłogą mogą być profile na całą szerokość kontenera w/na których się rozsuwają połówki,więc stabilnie i równomiernie obciążone.
Dołożenie przedłużenia dachu,boków,podłogi,to żadna filozofia,kwestia,jak łatwiej,taniej i szczelnie.
To tylko dwie puszki które się rozsuwają,mechanicznie lub hydraulicznie np.dwoma siłownikami.
Nie widzę żadnego problemu z mediami,przecież do wszystkiego można stosować węże elastyczne.
Byłby to ciekawy projekt,bo za jednym naciśnięciem guziczka prawie podwajała by się powierzchnia zabudowy.

silny - 2016-05-28, 06:50

i to do 3500 KG :haha:

ciekawa oserwacja z moich experymentów-

-robiąc 50-cio cm ślizg prawie nie ma znaczenia ile szyny wchodzi w podwozie , troche zapasu i już .Zaskoczyło mnie jednak przy przekroczeniu metra wysuwu jakie wielkie siły zaczynają działać , bo poprostu zasada dżwigni przejeła władze nad masą .
o ile pusty nie pracował wcale to pod obciążeniem tragedia .


dałem grubsze profile to zaczeła giąć się ........podłoga busa :roll: tak tak .

przy wysunięciu 120 cm które mam u siebie profil ma prawie 3 metry i klika rolek żeby nie wyginać konstrukcji.

wiem że wszystko da sie zrobić ale tego co pisze MISIEK nie da się zmieścić w 3500 kg.

co ma być w sladach , pusto :?: łózko szafka , telewizor i 100 kilowy gość w łóżku i na nim babeczka :oops: i po slajdzie , no chyba że -

-ślizgi 50-60 cm
-pow. 3500 kg

reszta to mżonki nie do ogarnięcia
ale kibicuje

Istvan - 2016-05-28, 09:23

Mój slajd miał mieć 125cm szer. - wysuwu max.65cm. Używany tylko przy większej załodze 4-6 osób.
Teraz przy 2os zupełnie wystarcza to co mam. Pomijając sprawy technicze trzeba pomyśleć o wygodzie użytkowania. Tam gdzieś wyżej napisałeś ze kuchnia łazienka poza slajdami. Przy zamkniętych nie będziesz miał tam dostępu a wydaje mi się że kamper powinien dać się wówczas używać. Sama procedura składania wymaga wyczyszczenie powierzchni do zera żeby slajdy się schowały. Jak będziesz kamperował niestacjonarnie to Twoja Szefowa zabije Cię po tygodniu.

Ale kibicuję

misiek85 - 2016-05-28, 13:38

Istvan napisał/a:
Tam gdzieś wyżej napisałeś ze kuchnia łazienka poza slajdami. Przy zamkniętych nie będziesz miał tam dostępu
Mogę zostawić trochę wolnej przestrzeni na dostęp do kuchni. Nie planuję też często zmieniać lokalizacji. Nie sądzę, że będzie to częściej niż raz na miesiąc albo nawet rzadziej z lenistwa. Muszę się nad tym zastanowić, bo jak będę chciał często zmieniać miejsce to zmienię koncepcję na bardziej mobilne i proste w przygotowaniu do jazdy rozwiązanie.
W przypadku całej zabudowy rozsuwanej dostęp do wszystkiego będzie nawet jak buda jest złożona.

Istvan napisał/a:
Sama procedura składania wymaga wyczyszczenie powierzchni do zera
Nie planuję robić takiej zaślepki w zewnętrznej ścianie slajdera. Planuję natomiast przyczepić do zabudowy szeroki pas gumy, która będzie zgarniać wszelkie liście i gałęzie przy wsuwaniu slajdera do środka. Na dole natomiast przyczepię gumę nie do zabudowy tylko do slajdera, żeby chroniła przed dostawaniem się wody do wnętrza zabudowy. W planach jest jeszcze roleta, żeby to wszystko zamknąć albo jakieś lżejsze rozwiązanie, jak np. plandeka.
Tak to wygląda w teorii :) Nie jestem pewien czy się to sprawdzi w praktyce, szczególnie te gumy, bo tego nie jestem pewien. I nie wiem czy plandeka nie będzie hałasować na wietrze jeśli jej sprytnie nie zabezpieczę przed dostawaniem się pod spód powietrza w trakcie jazdy. Zawsze mogę założyć tylko pas dajmy na to 20 centymetrowy na samą szczelinę. Niestety byłoby to już do wykonania ręcznie. To tak na wszelki wypadek gdyby gumy się nie sprawdziły.

silny napisał/a:
robiąc 50-cio cm ślizg prawie nie ma znaczenia ile szyny wchodzi w podwozie , troche zapasu i już .Zaskoczyło mnie jednak przy przekroczeniu metra wysuwu jakie wielkie siły zaczynają działać , bo poprostu zasada dżwigni przejeła władze nad masą .
o ile pusty nie pracował wcale to pod obciążeniem tragedia .


dałem grubsze profile to zaczeła giąć się ........podłoga busa :roll: tak tak .

przy wysunięciu 120 cm które mam u siebie profil ma prawie 3 metry i klika rolek żeby nie wyginać konstrukcji.
Profil na pewno musi mieć bardziej kształt płaskownika pionowo położonego niż poziomo. Poziomo położony płaskownik będzie się giął niemiłosiernie. Zatem ważne jest, żeby profil był bardziej wysoki niż szeroki. Te profile bramowe są zazwyczaj kwadratowe. To trochę nie pasuje pod to rozwiązanie. Zawsze można kupić cienki profil bramowy i dospawać po dwóch jego bokach dwa grube płaskowniki, żeby zwiększyć jego nośność, jednak to już trochę komplikuje rozwiązanie. -A nawet tylko na jednym jego boku, ale odpowiednio grubszy.

Silny, Twoje uwagi są dość cenne :bukiet:

Istvan - 2016-05-28, 14:15

[quote="misiek85"]
Istvan napisał/a:
...

Istvan napisał/a:
Sama procedura składania wymaga wyczyszczenie powierzchni do zera
...


Liście i gałązki to prawda, ale mi chodziło o środek. Jeśli masz dwa slajdy po 120cm to one schodzą się na styk i wszystkie rzeczy muszą być z tej przestrzeni zabrane i wrzucone np. do slajdów i tak w kółko.

W bramach profile bramowe nie dają sztywności. To konstrukcja skrzydła ją zapewnia, a one tylko trochę przy okazji że tam są to pomagają. Ich rola to rola bieżni dla rolek. Przy małej rozpiętości i małym obciążeniu mogą udawać że są ważne i też będą przenosić obciążenia.

silny - 2016-05-28, 19:04

oj Istvan coś rozsądnie pisze .

jest co robić przy ślizgu , jest co dbać .

kibicuje i szkoda że kolega który zrbił piętro zarejestrował się i olał forum bo mógłby podzielić się informacjami :(

wlodo - 2016-05-28, 20:57

Cytat:
szkoda że kolega który zrobił

Tak, wiele jest pokazówek i...na tym się kończy.

Profile bramowe,wielkie i ciężkie...
Przecież taki bok slidera to można np. z dwóch rur 3/4" i kawałka drutu zrobić i po wysunięciu możesz na tym siedzieć.
Jeszcze nie rozgryzałem tematu,choć bardzo mi się podoba żeby sobie zrobić.
Ale ładowanie czołgowych profili nie koniecznie jest potrzebne.

misiek85 - 2016-05-28, 21:37

Zastanawiam się nad pracą resorów i amortyzatorów przy tak dużym rozsuwie i braku podpór. Zastanawiam się jak bardzo będą pracować. Na pewno długość ramienia zrobi swoje.
Dodatkowo im większa jego długość tym środek ciężkości szybciej będzie się przesuwał. Będę musiał to policzyć o ile przesunie się środek ciężkości przy przeniesieniu 400 kg (4 osoby) z krańca lewej strony na prawą. O ile przechyli się zabudowa?

Przy szerokości rozstawu kół 1.5m. i wysunięciu slidera na 1.2m, długość ramienia do amortyzatora i resora wyniesie 1.75 metra, czyli prawie 2 metry. Sporo.

Moment siły działający na resor i amortyzator podwoi się. Jeśli na obu krańcach położy się po 500kg, każdy z nich będzie to odbierał jakby to była 1t.
Chociaż w sumie w trakcie jazdy są one przystosowane do większych obciążeń, jednak są to obciążenia chwilowe.

Świstak - 2016-05-29, 11:12

Przy wysuniętym slajdzie obciążenie powinno być przenisione na dach (siła rozrywająca dach) przez ukośny zastrzał łączący najbardziej dolny wysunięty punkt slajda z najmniej wysuniętym górnym. Dźwignia będzie przenosić siły na dach auta (rozrywanie) i na jego podłogę (zgniatanie). Będzie to konstrukcja stabilna przy całkowitym wysunięciu i przy całkowitym zablokowaniu mechanizmu w pozycij wysuniętej oraz odpowiednio ustawionego ogranicznika wysuwu/uszczelnienia przy dachu. Funkcję zastrzału będą poniekąd realizować ściany boczne slajda, najlepiej wzmocnione ukośnym płaskownikiem ewentualnie linką ze stali nierdzewnej(siła rozrywająca). Zwyczajnie trzeba się pogodzić z myślą że slajd w czasie wysuwania będzie lekko uciekał w dół i nie można go w tym czasie nadmiernie obciążać, a po całkowitym wysunięciu i zablokowaniu wyrówna się i zyska sztywność.
misiek85 - 2016-05-29, 11:24

Świstak napisał/a:
Przy wysuniętym slajdzie obciążenie powinno być przenisione na dach (siła rozrywająca dach) przez ukośny zastrzał łączący najbardziej dolny wysunięty punkt slajda z najmniej wysuniętym górnym.
Dobry patent z tymi przestrzałami :brawo: :pifko

Jest pewien mankament. Takie przestrzały można schować tylko w ścianach slajdera, zatem jeśli prowadnice nie są umieszczone na jego krańcach, tylko gdzieś pośrodku podłogi, trzeba zrobić w miarę solidną ramę podłogi, co by przeniosła siły z przestrzałów, które są w ścianach, na prowadnice, które są gdzieś pośrodku podłogi. Trochę się to nie uśmiecha. Natomiast instalowanie prowadnic na krańcach slajdera to troche nieefektywne rozwiązanie.

Mimo wszystko można zastosować takie przestrzały.

wlodo - 2016-05-29, 14:00

Nawet jak masz prowadnice odsunięte od ścian bocznych,to końcowa belka je łącząca dochodzi do boków ,i już masz punkt mocowanie zastrzałów.
Jednak zaprojektowanie prowadnic w narożniku upraszcza i odchudza konstrukcję.
Między nimi (prowadnicami) można wstawić lekką kratownicę podłogi,a szkielet boków i sufitu również łatwiej wykonać.
Mocne prowadnice w narożniku to b.dobry"fundament" dla całości.

misiek85 - 2016-05-29, 19:13

Zobaczcie to rozwiązanie.

W 3:16 gościu próbuje się na nim oprzeć.
W 3:29 widać jak mu to lata na boki, a profile ma potężne. Przestrzały są chyba niezbędne.


CORONAVIRUS - 2016-05-29, 21:03

misiek85 napisał/a:
Zobaczcie to rozwiązanie.

W 3:16 gościu próbuje się na nim oprzeć.
W 3:29 widać jak mu to lata na boki, a profile ma potężne. Przestrzały są chyba niezbędne.



Świstak wcześniej dokładnie określił kiedy slid jest sztywny ...tylko w pozycji zamknietej lub otwartej , w pośrednich wszystko sie buja i wszelakie fabryczne instrukcje zabraniają wchodzenia do slida w pozycjach pośrednich . Nie dopuszczają też używania w takich pośrednich pozycjach ze względu na brak uszczelnień .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group