|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - Ładowanie obu akumulatorów z sieci?
Mandus - 2016-05-30, 14:08 Temat postu: Ładowanie obu akumulatorów z sieci? Witam - taką zagadkę mam dzisiaj - jak jest u Was - chodzi mi, czy po podpięciu kabla czyli 230V - ładowane macie oba akumulatory (mam na myśli nie 2 akumulatory pokładowe, bo niektórzy maja więcej niż jeden pokładowy) tylko akumulator pokładowy i akumulator rozruchowy.
Pytam, bo u mnie ładuje się tylko aku pokładowy, natomiast kolega w identycznym modelu (odebranym 4 m-ce później) twierdzi, że po podłączeniu sieci ładują mu się oba - zapala się ikonka sparowania akumulatorów na panelu itp.
Z różnych wpisów na forum wywnioskowałem, że raczej ładowany jest tylko pokładowy, ale może być też inaczej??? Pomimo, że to identyczne modele w teorii, to kilka rożnic drobnych jest, może być i taka...
dulare - 2016-05-30, 14:14
Z tego co kojarzę po większości opisów fabrycznych kamperów na forum, po podpięciu 230V ładowany jest tylko aku zabudowy. Tak samo jest w moim RollerTeam.
Myślę że jest to o tyle uzasadnione, że zasilacz powinien dobierać parametry ładowania do stanu akumulatora. Akumulator rozruchowy jest zazwyczaj w "lepszym stanie" - bardziej naładowany, rzadziej rozładowywany do niskiego napięcia - rzadziej też będzie potrzebował podładowania z słupka. Akumulator(y) zabudowy pracują inaczej i to one zazwyczaj są dość rozładowane. Podłączając się do 230V liczymy głównie na to żeby właśnie ten akumulator podładować (i np. przełączyć lodówkę na 230).
Są separatory akumulatorów które potrafią wykryć ładowanie akumulatora zabudowy i podpiąć też akumulator rozruchowy, ale nie wiem czy Tobie by się coś takiego przydało? Zdarza Ci się rozładowywać akumulator rozruchowy na postoju?
Bronek - 2016-05-30, 14:22
Normalnie powinny być oba.
Nie chcę dogadywać, ale Roller to jakaś specyficzna marka.
Mam takie zdanie od momentu gdy poznałem w ub roku nówkę tej marki u kolegi.
O perypetiach, tu opisywanych nie wspomnę...
Dwa ładowane winny być i koniec.
Z czego to wynika, że ma być inaczej?
Koszty?
Mandus - 2016-05-30, 14:46
Bronek napisał/a: |
Nie chcę dogadywać, ale Roller to jakaś specyficzna marka.
Mam takie zdanie od momentu gdy poznałem w ub roku nówkę tej marki u kolegi.
O perypetiach, tu opisywanych nie wspomnę...
|
Nie chcę ripostować więc napiszę Ci tylko, że masz niepotrzebne uprzedzenia - nie twierdzę, że to najlepsze marki świata (roller Team i CI), ale z pewnością nie odbiegają w dół od innych
ciekawy jestem jak mają inni, bo rozumiem, że ładują Ci się oba akumulatory.
Może być jeszcze inaczej - nie zauważyłem, że jest ładowany też rozruchowy, bo on może być nie zawsze ładowany np. dopiero jak zrównają się oba poziomem albo jest jakiś inny patent?
Bronek - 2016-05-30, 14:59
Dobra ok... każda sroka....
Zrób prosty test. Podłącz miernik do akumulatora rozruchowego gdy na postoju sobie np. radyjko gra z 3 godzinki , lub światełka zostaw na trochę. Jak spadnie o np 1 volt to podłącz do 230 kameprek.
I zobaczysz za jakiś czas.
NA MARGINESIE dodam, że akurat w moim przypadku i np. Yoko, panel sterowania kampera pokazuje cały czas ładowanie pokładowego, tak jak by był nienasycony gdy jest pidłączony do 230v. Pomimo, że jest full.
Priorytet ładowarki kamperowej to pewnie zabudowa, potem rozruch. Tego nie pamiętam lub nie badałem?
Ja mam ekstra gniazdo zapalniczki bezpośrednio podłączone via bezpiecznik do rozruchowego i tam podłączam miernik wyświetlacz/miernik napięcia z Conrada.
https://www.conrad.pl/?we...efKey=YotDCvDrc
Simbus - 2016-05-30, 14:59
W moim kamperze na 100 % ładowane są dwa - zabudowy i rozruchowy.
Mandus - 2016-05-30, 15:38
Simbus napisał/a: | W moim kamperze na 100 % ładowane są dwa - zabudowy i rozruchowy. |
OK, a co masz na panelu? Czy ikonka sparowanych akumulatorów świeci się - tak jak podczas jazdy?
jaro136 - 2016-05-30, 16:12
U mnie też są ładowane dwa akumulatory pokazuje też napięcie jednego i drugiego mam wpięty solar w energoblok to pokazuje mi też jaki prądem ładuje rozruch i zabudowe
Stanek - 2016-05-30, 16:17
U mnie ładują się oba akumulatory po podpięciu do gniazdka. Tyle, że rozruchowy dostaje max. 2A. Oto fragment instrukcji mojego energobloku:
Mains charging of starter battery
This feature provides an automatic float charge for the starter battery at up to
2 A when the 230 V mains is connected to the Electrobloc.
Sprawdzone w praktyce i tak jest.
Simbus - 2016-05-30, 16:42
Mandus napisał/a: | Simbus napisał/a: | W moim kamperze na 100 % ładowane są dwa - zabudowy i rozruchowy. |
OK, a co masz na panelu? Czy ikonka sparowanych akumulatorów świeci się - tak jak podczas jazdy? |
Mandus - 2016-05-31, 09:56
Wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc - u mnie już też są ładowane 2 akumulatory i świecą obie ikonki, jak u kolegi Simbusa (dzięki Simbus za zdjecia). Nie będę się rozpisywał, ale w skrócie:
ja po podłączeniu kabla nie miałem żadnej ikony (nawet tej z wtyczką, że jest sieć 230V podłączona???), ale aku pokładowy był ładowany, rozruchowy nie, klima chodziła, ogólnie prąd 230V był. Kolega w identycznym modelu ma tak jak Wy, ikonki jak u Simbusa itp. Akurat jechałem do dealera w innej sprawie z kolegą i poprosiłem, żeby podpiął kablem kampery na placu - miał 3 sztuki - i też miał obie ikonki, czyli ładowane 2 aku, jednym słowem książkowo. Teraz najlepsze - sprzedawca stwierdził, że widocznie tak mam i tak ma być bo on spotkał się z "obiema wersjami", ale jak zacząłem drążyć i wyciągnąłem jakąś małą, kwadratową wtyczkę u niego z energobloku, to zauważyłem, że robi się jak u mnie. Więc jadę do domu z myślą, że wtyczka nie jest wpięta - patrzę, jest wpięta, ale wtyczka jest na cztery kable w kwadracie, z czego wpiety jest tylko jeden. Pytam kolegi, żeby sprawdził, w które miejsce we wtyczce ma kabel wpięty - i oczywiście w innym . Podpiąłem na krótko tak jak kolega - i oczywiście wszystko zrobiło się książkowo. Czyli jakiś pacan w fabryce odwrotnie zakuł kabel we wtyczce
Powiem tylko tyle, że za tyle kasy to faktycznie jakość czy po prostu brak kontroli jakości w tej fabryce razi. W sumie pierdoła, ale jednak ważna i taki czeski błąd nie powinien mieć miejsca, nie wspominając o reakcji sprzedawcy...
Johny_Walker - 2016-05-31, 10:11
Chyba masz coś popsute.
U mnie się ładują dwa: podczas jazdy z alternatora, z 230V zewnętrznego oraz z solarów.
Raz zepsuł się warystor w EBL i ładowanie z 230V nie działało. Zdaniem Schaudt powodem było jakieś przepięcie.
Mandus - 2016-05-31, 10:15
Miałem źle kabel wpięty we wtyczce - już jest temat rozwiązany - ładowane są oba
kaimar - 2016-05-31, 10:17
W kamperach z elektroniką Nordelletronica (między innymi Roller Team, McLouis, Mobilvetta) akumulator rozruchowy jest ładowany z sieci 230V poprzez równoległe połączenie obu akumulatorów (sygnalizowane ikoną na panelu) dopiero po naładowaniu akumulatora zabudowy.
Bronek - 2016-05-31, 10:39
Mandus napisał/a: | Bronek napisał/a: |
Nie chcę dogadywać, ...........................
|
Nie chcę ripostować więc napiszę Ci tylko, że masz niepotrzebne uprzedzenia -.................? |
O to mi chodziło, niestety. Psieje wszystko i wszędzie. A my się z tym godzimy bo to taka pierdółka .
Co tam . Przecież to nie hamulce... itd.
niedługo nawet saper będzie się mógł pomylić..... i nic mu nie wybuchnie bo mina to tez będzie lipnie zrobiona
Mandus - 2016-05-31, 13:45
No powiem, że nic wcześniej mnie tak nie wqurzyło jak to - a najbardziej to, że sam z tym zostałem (co prawda dealer zaprosił mnie do siebie z autem i że pomoże, pomierzy i zobaczymy, ale dopiero po moich naciskach...)
nikita55 - 2016-07-03, 12:31
Mandus napisał/a: | Wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc - u mnie już też są ładowane 2 akumulatory i świecą obie ikonki, jak u kolegi Simbusa (dzięki Simbus za zdjecia). Nie będę się rozpisywał, ale w skrócie:
ja po podłączeniu kabla nie miałem żadnej ikony (nawet tej z wtyczką, że jest sieć 230V podłączona???), ale aku pokładowy był ładowany, rozruchowy nie, klima chodziła, ogólnie prąd 230V był. Kolega w identycznym modelu ma tak jak Wy, ikonki jak u Simbusa itp. Akurat jechałem do dealera w innej sprawie z kolegą i poprosiłem, żeby podpiął kablem kampery na placu - miał 3 sztuki - i też miał obie ikonki, czyli ładowane 2 aku, jednym słowem książkowo. Teraz najlepsze - sprzedawca stwierdził, że widocznie tak mam i tak ma być bo on spotkał się z "obiema wersjami", ale jak zacząłem drążyć i wyciągnąłem jakąś małą, kwadratową wtyczkę u niego z energobloku, to zauważyłem, że robi się jak u mnie. Więc jadę do domu z myślą, że wtyczka nie jest wpięta - patrzę, jest wpięta, ale wtyczka jest na cztery kable w kwadracie, z czego wpiety jest tylko jeden. Pytam kolegi, żeby sprawdził, w które miejsce we wtyczce ma kabel wpięty - i oczywiście w innym . Podpiąłem na krótko tak jak kolega - i oczywiście wszystko zrobiło się książkowo. Czyli jakiś pacan w fabryce odwrotnie zakuł kabel we wtyczce
Powiem tylko tyle, że za tyle kasy to faktycznie jakość czy po prostu brak kontroli jakości w tej fabryce razi. W sumie pierdoła, ale jednak ważna i taki czeski błąd nie powinien mieć miejsca, nie wspominając o reakcji sprzedawcy... |
To co dopiero ja mam powiedzieć robiąc przeglądy fabrycznie nowych HOBBY,jak tam połowa rzeczy jest niechlujnie zamontowana i praktycznie zawsze coś nie działa i trzeba wymieniać.....
mischka - 2016-07-06, 23:29
nikita55, kiedyś na placu kempingowym usłyszałem... "kto ma Hobby ten ma hobby."
Mam też znajomego z nowym Hobby i auto praktycznie ciągle stoi w serwisie.
Nie jestem uprzedzony do marek ale....
nikita55 - 2016-07-07, 00:05
Serwis polubiły szczegulnie modele z czarnymi szybami obojętnie czy kamper czy cepa,niestety co roku trzeba wszystkie szyby zmieniać bo się wichrują od słońca i przeciekają......ciekawe co wtedy jak garancja się skończy........a to tylko czubek góry lodowej w hobby......
Johny_Walker - 2016-07-07, 06:24
nikita55 napisał/a: | Serwis polubiły szczegulnie modele z czarnymi szybami obojętnie czy kamper czy cepa,niestety co roku trzeba wszystkie szyby zmieniać bo się wichrują od słońca i przeciekają......ciekawe co wtedy jak garancja się skończy........a to tylko czubek góry lodowej w hobby...... |
Wichrowały się jeszcze na targach w Dusseldorfie. Niektóre nówki dopieszczone na wystawę były krzywe i miały szpary same z siebie bez odginania. Przyjrzałem się temu rozwiązaniu, odgiąłem bardziej sterczącą końcówkę szyby, spojrzałem na absurdalnie wysoką cenę - do dziś nie wiem o co chodzi.
|
|