Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Sprinter 4x4 bardziej wyprawowy niż kamper

svenskurvensen - 2016-06-01, 22:56
Temat postu: Sprinter 4x4 bardziej wyprawowy niż kamper
Wlodo kazali to się troszkę pochwalę ;) Oczywiście daleko mi do waszych camperów ale i założenie było inne.
Zawsze nosiło mnie po świecie i zawsze autem bo co by ni mówić daje sporo wolności i autonomiczności i żadne ALL z parasolkami w drinkach, basen.... nie da tyle radochy jak spakować się i w drogę. Z racji, że zawsze były to wyjazdy dość spontaniczne i zawsze na dziko nawet campy omijam ;) to konieczne było auto znapędami. Zjeździłem kilka terenówek ale zawsze marzyłem o sprinterku 4x4 no i prawie 2 lata go mam.
No i teraz do sedna.
Założenia:
1 Spanie dla 2 osób
2 5 miejsc siedzących ale nie zawsze
3 maksymalna dzielność w terenie
4 ciepła woda
5 sporo prądu 12 i 230 v
6 kawałek kuchni
7 ciepło w zimne dni (przede mną wyprawa na syberię ale to dopiero marzec 2017)
8 reszta w praniu ;)

Po kilku miesiącach znalazłem odpowiedniego kandydata w Luksemburgu
Czyli sprinter 4x4 model 906 315 rok 2010 precyzując silnik 2,2na 2 turbinach 150 koni dopinany przedni napęd reduktor i blokada tylnego mostu.

No i zaczynam przebudowę, pierwsze co to koła fabryczne to jakieś nieporozumienie. Zamontowałem 235/85/16 AT już po tym zabiegu poligon na biedrusku przestał być straszny :)
Jest dobrze auto idzie jak kuna jedyny problem to to że jest masakrycznie wysoki 3,2 m co skutecznie pozbawia mnie ok 80% warsztatów bo się nie mieści. Załączam zdjęcie obrazujące skalę:


Dalszy opis jutro o ile ktoś będzie miał ochotę abym kontynuował temat.
Dopinam kilka fotek z pierwszej wyprawy było to w zeszłym roku, kraje to Chorwacja, Czarnogóra, Albania, Grecja, Serbia.......





Fanatyk - 2016-06-01, 23:31

Jestem zainteresowany jak to wystrugałeś bo sam jestem w trakcie przeróbki Sprintka 4x4 tyle ze starszego. Rozumiem że projekt jest gotowy? Masz zwykłe pojedyncze szyby samochodowe? Co z wilgocią spływającą z szyb?
svenskurvensen - 2016-06-02, 00:24

Postaram sie jutro zrobić zdjęcia to wstawię. Tak szyby są zwykłe i jakoś na ten moment nie było problemu jedynie czego brakuje to okna dachowego ale jest w planie i wentylacji ale też jest w planie. Na ten moment wentyluję przez webasto jest spięte do centralki sterujacej i jeśli na pokretle temperatury klimy jest niska wartość to automatycznie włącza się wiatrak nawiewów i jakoś daje radę no ale jak wspomniałem bedzie wentylator w suficie. Kolejna sprawa to panele foto na dachu, instalacja jest już gotowa jedynie co trzeba to kupić zamontować i podłączyć kabel. Mam zamontowaną przetwornicę Volta z funkcją ładowania aku i podłączenia paneli wiec sprawa prosta. Co do akumulatorów to poszedłem w ilość czyli jest 10 szt 20AH głębokiego rozładowania i nie martwię się że osprzęt je wyładuje prawie do zera bo większej krzywdy im to nie zrobi a i koszt zakupu rozsądny bo szt. ok 90 PLN
piotr1 - 2016-06-02, 01:08

A gdzie kibelek. Nie ma kamperka bez kibelka :lol: :spoko
4x4camper - 2016-06-02, 06:37

Cześć
Szkoda że mercedes nie robi aut 1H, ja ten problem rozwiązuje inaczej.
Mój sprint 4x4 będzie miał 2,7m wysokości.

poz
Tolo

Louis - 2016-07-05, 19:00

Bardzo fajny temat. Apeluję o kontynuację. Osobiście również celuję w te klimaty. Pozdrawiam
4x4camper - 2016-07-05, 20:40

Temat camperów 4x4 zawsze jest interesujący.

Może się przełamie i rozpocznę nowy temat z ekstremalnej przebudowy sprintera

poz
Tolo

Świstak - 2016-07-29, 08:35

Ja również się dołączam do czekających na ciąg dalszy!
CrazyJack - 2016-07-29, 11:19

svenskurvensen kampery 4x4 to coś pięknego :)

Wjeżdżasz gdzie chcesz i wyjeżdzasz ;P

Będę z ciekawością obserwował ten wątek ;)

Trzymam kciuki za rozbudowę :ok

oldarcher - 2016-07-29, 14:52

Być może jestem w błędzie ale chyba poznaliśmy się na Woodstocku w tym roku.
Rozmawialiśmy trochę o busach 4x4. Przyjechałem (liśmy) VW T4 Long z wysokim dachem.

Kompi - 2016-07-29, 18:18

Dobry temat. Będę kibicował. :spoko
sator - 2016-08-04, 16:41

kolego a jakie masz wymiary budy (zwłaszcza wysokość)?
rubicon - 2016-10-16, 22:43

Czy dobrze zrozumiałem, wybierasz się tym Sprinterem za rok na Syberię ?
Z tym silnikiem i na oponach AT a wysiłek przebudowy idzie w komfort "mieszkania "?

rubicon - 2017-11-04, 17:58

Zapewne gdzieś pisząc o wyborze swojego turystycznego off-roadera wspomniałem,że zanim wybór padł na Iveco Daily 4x4 55S17 brałem też pod uwagę nowego Sprintera 4x4. Cena podobna, podchodząca do 300 tyś. więc miałem dylemat. Kusiła kultura poruszania się Sprintera po asfalcie i jego cywilizowany wygląd.
Ale po 2 latach używania Iveco i nadal uważnego przyglądania się każdemu spotkanemu na bezdrożach Europy Sprinterowi 4x4 utwierdziłem się w przekonaniu, że gdybym postawił na wehikuł Mercedesa , popełnił bym spory, kosztowny błąd.
Z różnych powodów, na wyjaśnianie których teraz nie miejsce. Ale ostatnio natrafiłem na filmik z testów Campera na Mercedesie:
Sprinter 4x4 311 CDI Test Offroad Allrad Iglhaut Low range Camper.
Kosztowna w zakupie wersja z reduktorem i blokadą mostu. Czyli minimum konieczne do jazdy nawet w lekkim terenie, przy tych gabarytach i ciężarze.
Kiepskie kąty natarcia, rampowy, zejścia nie były by problemem. Opony oczywiście można i powinno się wymienić na MT lub co najmniej dobre AT.
Ale kompletnie kiepska trakcja POMIMO zainstalowanego reduktora i blokady dyskwalifikuje ten samochód jako podstawę do bezpiecznego samochodu turystycznego nawet w mało wymagającym off-road.

O dziwo, WV Crafter z ich autorskim napędem 4Motion radzi sobie lepiej. Co prawda jest w krótszej wersji. Ale jednak znacznie lepiej.

https://www.youtube.com/watch?v=wUg7cujMn7w

https://www.youtube.com/watch?v=WAkE73zdk3M

A tu dla porównania samochód Uve Hasubek'a i jego Towarzyszki w naturalnych warunkach turystyki off-road . Ciekaw czy jeszcze są w Brazylii czy już w Patagonii.
Zwracam uwagę na spektakularny "skok" Iveco przez wydmę i na ELASTYCZNOŚĆ ramy i połączenia z kontenerem. To ogromna zaleta w porównaniu do nadwozi samonośnych np. Sprintera. Rama bierze na siebie całą pracę. Nadwozie samonośne trzeszczy ...aż pęknie .

https://www.youtube.com/watch?v=arN-Fyuw2os

4x4camper - 2017-11-04, 18:35

Rubikon-porównujesz nieporównowalne.

Poszukaj info o Mantrze.

https://www.youtube.com/watch?v=xd5Op96Ximk

dla ułatwienia

https://pl.pinterest.com/pin/91127592441258671/


poz
tolo

rubicon - 2017-11-04, 21:34

Zarzut nieadekwatnego porównania poważny, więc podejmę rękawicę:

Ustalmy zasady porównania.
Porównywałem samochody cywilne, całkowicie dostępne w sieci dealerskiej dużych koncernów i objęte standardowym serwisem na całym świecie. A przede wszystkim, porównujemy cenowo podobne poziomy !.

Mantra w oryginale była wojskową wersją seryjnego Sprintera produkowaną jednostkowo przez Achleitnera. O ile wiadomo, udało się sprzedać te autka jedynie Turkmenbaszy, co nie dziwi, jeżeli weźmie się pod uwagę łapówkę jako jedyny aspekt decydujący o zakupach w takich krajach.
Czyli Mantrę oryginalną, wojskową , możesz porównać jedynie do WOJSKOWEJ WERSJI Iveco , czyli takiej :http://www.military-today.com/trucks/iveco_m70_20wm.htm

Zresztą porównując to cudo z klonem Sprintera, , również się Sprinter w tym porównaniu nie obroni. Ta wojskowa wersja Iveco 4x4 jest marzeniem / niestety niedostępnym / każdego Australijczyka, bo ma automatyczną skrzynię biegów i potężny silnik. Gdyby wprowadzono ją na rynek cywilny, ocenia sie że w samej AU sprzedało by się ponbad 1000 szt . rocznie.

Oczywiście jest jeszcze cywilna wersja Mantry, dostępna bezpośrednio od Achleitnera i ostatnio przez sieć Mercedesa. Ale w żadnym wypadku też się nie obroni jako baza do poważniejszych wyzwań turystyki off-road. I nie mówię tu zupełnie o ekstremum, tylko o np. Unia Europejska na dziko, czyli europejskie wyższe rejony.
http://www.offroadvehicle...%20Prospekt.pdf

Podany przez Ciebie odnośnik prowadzi do customowego, modyfikowanego na INDYWIDUALNE zamówienie potwora z wyliftowanym na moje oko na min. 6 cali zawieszeniem, kołami które wymagały na pewno całkowitej wymiany półosi na silniejsze, nowych amorków, nowych drązków, sprężyn itd. itp. To droga i nie zawsze zdająca egzamin modyfikacja.

Nota bene, zdjęcia tego potworka jakie są w podanym przez Ciebie linku pochodzą z kanału na YT prowadzonego od lat przez Alexa del Oso Villa.

Zapewne wiesz, że Alex właśnie kończy lub już skończył , po latach analiz i poszukiwań, budowany od podstaw camper na ... Iveco Daily 4x4
A mało kto z taką pasja i uwagą podchodził do głębokiej analizy rynku i możliwości

Trzymam kciuki za Jego dzieło :
https://www.youtube.com/watch?v=oM832TFsdYM


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group