Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - Hamulce Peugeot J5/280l, Citroen C25, Ducato

krzysmoc - 2016-06-08, 09:57
Temat postu: Hamulce Peugeot J5/280l, Citroen C25, Ducato
Witajcie
Przed następnym wyjazdem wakacyjnym zastanawiam się nad podrasowaniem układu hamulcowego. Akcja jest wynikiem zeszłorocznych problemów gdy podczas dłuższych stromych zjazdów hamulce w moim kamperku zagotowały się (przejazd przez góry koło Sarandy, przy zjeździe na plażę za Llogarą, przy zjeździe z Llogary,itp). Dzięki temu, iż spodziewałem się takich problemów "udało" mi się zatrzymać na poboczu - wsparty o krawężnik - i schłodzić układ.
Jest to jeden z bardziej wrażliwych układów z dużym wpływem na nasze bezpieczeństwo.
Nie chcę wyważać otwartych drzwi i dlatego chciałbym spytać biegłych kolegów i koleżanki:
- jakie klocki stosujecie - jakie są Waszym zdaniem najlepsze?
- czy ktoś wynalazł może do J5 tarcze wentylowane, nacinane lub nawiercane i gdzie to kupić?
- czy można znaleźć gdzieś alufelgi do J5 (lepsze chłodzenie zwiększa sprawność hamulców)
- jakieś pomysły dotyczące hamulców na tylnej osi??

amples - 2016-06-08, 10:38

Np. http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
CORONAVIRUS - 2016-06-08, 10:42

a Kolego w jakim stanie masz płyn hamulcowy to sprawdziłeś ??? :spoko
krzysmoc - 2016-06-08, 12:06

Płyn wymieniony wraz z klockami przed wyjazdem. Z Polski do Albanii zrobiłem ok 2tyś km i to większość po autostradzie. Pierwszy duży zjazd i hamulce zagotowane. Zatrzymałem się już na bardzo miękkim pedale hamulca a to była dopiero połowa zjazdu. Gdybym przejechał jeszcze ze dwa zakręty to pewnie musiałbym wyskakiwać w biegu.
Jestem już na tropie firmy która wykonuje na zamówienie wentylowane tarcze. Jak będę miał ofertę to się podzielę.

Ahmed - 2016-06-08, 12:41

Jak się nie nauczysz hamować silnikiem to najlepsze tarcze nie pomogą :bajer :spoko
arek - 2016-06-08, 13:34
Temat postu: hamulec
J 5 z zasady ma nie za bogate hamulce,ja zakładam klocki markowe ale coraz trudniej o nie
bo to samochody już antyczne, sprawdź szczęki i cylinderki z tyłu ew.wyreguluj.
I także proponuje używać silnika do hamowania.

krzysmoc - 2016-06-08, 13:34

Pewnie masz rację tylko mały szkopuł że przy tak zestrojonej skrzyni biegów (5-ka) to na dwójce rozpędza się ponad 50km/h a to przy ciasnych zakrętach już za dużo za dużo a przy jedynce rzęzi okrutnie i tak nie można jechać wcale (do 20km/h).
Co do firmy robiącej wentylowane tarcze to jest to Mikoda z Częstochowy. Czy ktoś miał może przyjemność używać na kamperze?
Jakie tarcze i klocki wykorzystujecie i polecacie? TRW? BOSCH? MINTEX?

CORONAVIRUS - 2016-06-08, 16:27

wentylowane tarcze nie zmieszczą się w zaciskach z klockami ... tylko technika jazdy jak w każdym aucie czy nowym czy starym , ratuje hamulce :)
krzysmoc - 2016-06-08, 16:46

Firma Mikoda produkuje tarcze (niestety opinie są bardzo rozbieżne od Ohów i Achów po badziewie). Wysyłam zapytanie i zobaczymy co odpowiedzą (czy są w stanie takie tarcze zrobić i za ile)
amples - 2016-06-08, 18:05

Tak jak napisał BIORCA do wentylowanych (są grubsze o około 10 mm) musisz wymienić zaciski i możliwe że jarzma.
McGali - 2016-06-16, 11:23
Temat postu: Re: hamulec
arek napisał/a:
J 5 z zasady ma nie za bogate hamulce,ja zakładam klocki markowe ale coraz trudniej o nie
bo to samochody już antyczne, sprawdź szczęki i cylinderki z tyłu ew.wyreguluj.
I także proponuje używać silnika do hamowania.


Potwierdzam! Po wymianie klocków i szczęk na Ferodo samochód hamuje o niebo lepiej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group