Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - Peugeot J5 - co to za element w układzie chłodzenia?

pingwin52 - 2016-07-10, 19:02
Temat postu: Peugeot J5 - co to za element w układzie chłodzenia?
Witam,

Dzisiaj podczas jazdy zagotował mis się płyn chłodniczy (tzn. woda, mam od niedawna tego kampera - sprawdzałem stan, lecz nie wymieniłem cieczy chłodniczej). dolałem ok 2,5l wody zanim płyn pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym. Odkryłem, iż winowajcą ucieczki cieczy jest element zaznaczony na poniższym zdjęciu, który od kupna już mnie zastanawiał, bo był cały kompletnie zasilikonowany. Więc moje pytanie co to za element? Czy mam go wyjmować i łatać czy da się to kupić, bo wymiana jest raczej banalna.

Właśnie odkryłem co to jest, mianowicie "naczynie odparowania gazów z cieczy chłodzącej". Szperam po internecie i nie widzę możliwości nabycia tego elementu, więc nowe pytanie - czy da się to czymś zastąpić? Czy to jest potrzebne? Są do tego podłączone 3 przewody: 1 gruby idący chyba do nagrzewnicy, 2 gruby idący chyba do silnika, 3 cienki idący do zbiorniczka wyrównawczego. Czy jeżeli połącze te dwa grube i wywale ten cienki to coś się będzie złego działo? czy zaślepić rónież króciec w zbiorniczku wyrównawczym?

IAAN - 2016-07-10, 21:43
Temat postu: Re: Peugeot J5 - co to za element w układzie chłodzenia?
pingwin52 napisał/a:
Witam,

Dzisiaj podczas jazdy zagotował mis się płyn chłodniczy (tzn. woda, mam od niedawna tego kampera - sprawdzałem stan, lecz nie wymieniłem cieczy chłodniczej). dolałem ok 2,5l wody zanim płyn pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym. Odkryłem, iż winowajcą ucieczki cieczy jest element zaznaczony na poniższym zdjęciu, który od kupna już mnie zastanawiał, bo był cały kompletnie zasilikonowany. Więc moje pytanie co to za element? Czy mam go wyjmować i łatać czy da się to kupić, bo wymiana jest raczej banalna.

Właśnie odkryłem co to jest, mianowicie "naczynie odparowania gazów z cieczy chłodzącej". Szperam po internecie i nie widzę możliwości nabycia tego elementu, więc nowe pytanie - czy da się to czymś zastąpić? Czy to jest potrzebne? Są do tego podłączone 3 przewody: 1 gruby idący chyba do nagrzewnicy, 2 gruby idący chyba do silnika, 3 cienki idący do zbiorniczka wyrównawczego. Czy jeżeli połącze te dwa grube i wywale ten cienki to coś się będzie złego działo? czy zaślepić rónież króciec w zbiorniczku wyrównawczym?


Pokaż jak wygląda to co potrzebujesz chyba mam ten zbiorniczek
Tak mam ten zbiorniczek a!e będę dopiero za 2 tygodnie więc mogę potwierdzić wtedy na 100 procent

pingwin52 - 2016-07-11, 05:49

Ok, dzieki, jak nic nie wykombinuję do tego czasu to napewno się odezwe. Czy jednak ktoś wie czy mogę tymczasowo wywalić ten element? Chciałbym gdzieś wyruszyć w weekend. Namierzyłem na internecie takie coś podobne od renault 5, może podejdzie.
Peugeot-504 - 2016-07-11, 06:26

W autach typu J5 C25 to widocznie dość częsta usterka... bo i mi uciekał tamtędy płyn chłodzący. Niedopilnowanie tego może skutkować zatarciem silnika :stop: tak było w moim przypadku... Teraz jestem na etapie montażu drugiego silnika 2,5 TD którego prawie dwa miesiące szukałem....Nie ukrywam, że też jestem ciekaw czy można to zastąpić czymś innym... ???
pingwin52 - 2016-07-11, 08:27

Daje jeszcze raz zapożyczoną fote tego ustrojstwa. Chyba kupię ten od Renault 5, dam znać czy to bangla, a jeżeli miał ktoś podobny problem i wie czy można zastosować bypass niech da znać, taka informacja może bardzo przydać się dla potomnych w trasie w razie wystąpienia tej usterki.
IAAN - 2016-07-12, 15:17

czy tam w środku jest jakaś membrana albo coś
mrsulki - 2016-07-12, 19:18

W/g mnie to zbiornik do odpowietrzania układu a ten "cycek" za górnym przewodem miał kiedyś ciąg dalszy w postaci gałki za pomocą której po odkręceniu wypuszczało się powietrze.
IAAN - 2016-07-12, 20:30

mrsulki napisał/a:
W/g mnie to zbiornik do odpowietrzania układu a ten "cycek" za górnym przewodem miał kiedyś ciąg dalszy w postaci gałki za pomocą której po odkręceniu wypuszczało się powietrze.

Na pewno nie a zbiorniczek od citroena c25 mam ale będę dopiero po 24 lipca

CORONAVIRUS - 2016-07-13, 22:25

mrsulki napisał/a:
W/g mnie to zbiornik do odpowietrzania układu a ten "cycek" za górnym przewodem miał kiedyś ciąg dalszy w postaci gałki za pomocą której po odkręceniu wypuszczało się powietrze.


ten cycek na górze łączył się rurka ze zbiorniczkiem wyrównawczym .

Można to całe gówno wywalić , połączyć grube węże , zasilają nagrzewnicę w środku .

górne wyjście z chłodnicy na wężu przerobić, wstawić w układ rurkę z której wychodzi króciec połączony rurką ze zbiorniczkiem wyrównawczym . po zawodach, układ się odpowietrza , przelewa , działa .

Peugeot-504 - 2016-07-14, 06:09

Może by tak jakiś rysunek techniczny dla potomnych :mrgreen:
Socale - 2016-07-16, 10:48
Temat postu: Re: Peugeot J5 - co to za element w układzie chłodzenia?
pingwin52 napisał/a:
...
Czy jeżeli połącze te dwa grube i wywale ten cienki to coś się będzie złego działo?
...

Możesz ten element trwale usunąć. Grube przewody połącz ze sobą króćcem.
Natomiast cienki przewód ten od zbiorniczka wyrównawczego musisz podłączyć w dowolnym górnym punkcie układu chłodniczego.
.
Rozważ jeszcze poprawę skuteczności układu chłodzenia, mój silnik był taki sam:
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=18114
.
.
.
Edit:
O... Adam... powieliłem Twoja wiedzę :)

Peugeot-504 - 2016-07-16, 10:58

Fajnie by było jakbyś to zademonstrował na przykładzie Twojego J5 znaczy się fotkę wrzuć :)
Socale - 2016-07-16, 11:32

Ja już go nie mam, ale dziwi mnie że masz kłopot z wyobraźnią, jak wyglądają połączone ze sobą 2 przewody...
Kawałek rurki/króćca, 2 opaski i gotowe.
Możesz zastosować trójnik, jedno w wyjść o małym kalibrze wykorzystać dla cienkiego przewodu.

Peugeot-504 - 2016-07-16, 12:00

Socale napisał/a:
Ja już go nie mam, ale dziwi mnie że masz kłopot z wyobraźnią, jak wyglądają połączone ze sobą 2 przewody...
Kawałek rurki/króćca, 2 opaski i gotowe.
Możesz zastosować trójnik, jedno w wyjść o małym kalibrze wykorzystać dla cienkiego przewodu.

Z moją wyobraźnią jest wszystko ok... z tym łączeniem bardziej mi chodziło o to w którym miejscu było by najlepsze ? czy dać kolanko zaraz przy tym cieknącym badziewiu czy np tuż przy sciance grodziowej... z której te przewody wychodzą...

Socale - 2016-07-16, 12:51

Aaaaa, rozumiem...
Dla poprawności działania układu chłodzenia nie ma to znaczenia, jak wygodniej. Ja jestem zwolennikiem stanu fabrycznego, więc zostawiłbym furtkę na powrót do oryginału, może kiedyś trafi się puszka i założysz.

IAAN - 2016-07-23, 15:28

mam ten zbiornik zapraszam na pw
xwi15 - 2016-12-26, 16:11

Peugeot-504 napisał/a:
Może by tak jakiś rysunek techniczny dla potomnych :mrgreen:

Diagram stanu oryginalnego ale łatwo sobie teraz to wszystko "poukładać".

yuras - 2016-12-26, 18:13

A co to jest 10.?
xwi15 - 2016-12-26, 19:08

Chyba wycinek rzutu chlodnicy i włącznik wentylatorów.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group