|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - problemy z turbiną i skrzynią biegów - fiat ducato 1,9td
EwaMarek - 2008-06-11, 21:12 Temat postu: problemy z turbiną i skrzynią biegów - fiat ducato 1,9td kupiłem kampera z silnikiem 1,9 td 91r
wiedziałem że coś jest nie tak z turbiną - wkońcu przyszedł czas na naprawe
jeśli ma ktoś doświadczenie to proszę o informację czy kupić inną używaną, czy regenerowaną???
jakieś namiary pewnego sprzedawce używanej?
regenerowanej?
AUTOJUR - 2008-06-11, 21:14
Najlepiej daj swoją do regeneracji ale z gwarancją
eler1 - 2008-06-11, 21:18
Cytat: | Najlepiej daj swoją do regeneracji ale z gwarancją | popieram
EwaMarek - 2008-06-11, 21:20
to coś nowego, z tego co się dowiedziałem to oddaje się swoją i dostaje innąregenerowaną.
gdzie sąfirmy co regenerują dostarczoną turbinę?
AUTOJUR - 2008-06-11, 21:20
Nie kupuj używanej może być w krótkim czasie gorsza od twojej .Tylko nie z Lusowa koło Poznania
eler1 - 2008-06-11, 21:23
EwaMarek napisał/a: | sąfirmy co regenerują dostarczoną turbinę | www.jsturbo.com.pl
EwaMarek - 2008-06-11, 21:33
dzięki
i znowu mam daleko....
Jerzy - 2008-06-11, 21:34
Ponieważ koszt robocizny przy wymianie turbiny nie jest wysoki, radziłbym wymianę przeprowadzić w solidnym warsztacie samochodowym. Koszt samej turbiny w tym przypadku będzie zbliżony do tego, gdybyś ją sam gdzieś kupił.
Dokonując wymiany, warszat bierze na siebie coś w rodzaju odpowiedzialności za to co wstawia i jest jaka taka gwarancja, że zamontują turbinę porządną - oni nie lubią za darmo dokonywać ponownych wymian...
jacek stec - 2008-06-11, 23:00
polecam sprawdzony serwis w Borowej k/Wrocławia-więcej ewentualnie na PW
EwaMarek - 2008-09-07, 21:36
nie miałem czasu na szukanie mechanika i odstawienie kampera na kołki
znajomy pokręcił coś w pompie bo powiedział że to żadna turbina tylko pompa miała za mała dawke.
teraz jest o niebo lepiej ale jak ma teraz kopa to skrzynia zaczęła bardziej jęczeć
coś czuje że poprzedni właściciel specjalnie tak zrobił przed sprzedażą żeby nie było tak skrzyni słychać :-(
takżę nie wymiana turbiny mnie czeka a naprawa lub wymiana skrzyni biegów :-((
medard - 2008-11-14, 15:59
jesli to skrzynia to mam ale bez 5 biegu
EwaMarek - 2008-11-14, 19:38
dzięki ale właśnie na 4 i 5 słychać najgłośniej
dominik - 2008-11-16, 09:11
a sprawdzałeś na postoju na luzie, przy pracującym silniku wciśnij sprzęgło i słuchaj, puść sprzęgło i co grzechocze?
w 2,5td bardzo często padają na tarczy sprzęgła sprężyny (tłumik drgań skrętnych), sprężyny ugniatają się są niższe, lużne i zaczynają grzechotać, na niższych biegach przy przyśpieszaniu są ściśnięte i jest OK
no kampery na zachodzie na autostradzie prują na 5 biegu, no ale jak mawiał jeden instruktor w samochodówce:
"trzeba potrenować jazdę na rowerze z przerzutkami, a będziesz wiedział kiedy należy zmieniać biegi"
oczywiście cytat Ciebie nie dotyczy
EwaMarek - 2008-11-16, 09:17
o to cośnowego kilku mechaników i nasłuchiwało i mówili że skrzynia dlatego sobie odpusciłem narazie
kampera mam w garażu poza miejscem zamieszkania
jak bede miał czas to sprawdze
dzięki
gino - 2008-11-16, 09:38
jezeli objaw ''grzechotania'' skrzyni jest glownie przy wolnej jezdzie ..wlasnie na 4 i 5 biegu..a w miare rozpedzania-cichnie..to na 99% sprezyny w tarczy sprzegla..
EwaMarek - 2008-11-16, 19:20
z tego co do tej pory zauważyłem to na 4, 5 lekko dodaje gazu nic się nie dzieje ale jak tylko dodam więcej albo jak jest górka to wtedy rzęzi
musze to sprawdzić ale teraz kamper w garażu na podorach stoi więc nie wiem kiedy ...
Tadeusz - 2008-11-16, 19:27
EwaMarek napisał/a: | z tego co do tej pory zauważyłem to na 4, 5 lekko dodaje gazu nic się nie dzieje ale jak tylko dodam więcej albo jak jest górka to wtedy rzęzi |
Marku. Ty po prostu utrzymujesz za niskie prędkości na wyższych biegach. :-D
EwaMarek - 2008-11-16, 19:51
:-D
nie o to mi chodziło w wypowiedzi...
żeby tym moim kamperze z tak słabym silnikiem można było pojechać ze słuszną prędkościa to trzeba deptać do końca - więc napewno za słabo to nie ...
chodziło mi o to że przy stałej prędkości np 80mk/h i utzrymywaniu pedału gazu na pewnych obrotach - jest ok ale np górka czy dodam więcej gazu to coś dziwnie hałasuje w skrzyni - na początku myslałem że to turbina ale niestety lub stety to raczej skrzynia .
nie ma tego hałasu na niższych biegach...
EwaMarek - 2008-11-16, 19:55
a i wystarczy lekko cofnąć pedał gazu i jest ok.
pod górke to musze redukować bo może i moc jest ale aż strach jechać z takim rzężeniem
---------- zmieniłem temat ------------
DarekK - 2008-11-17, 23:37
A czy przypadkiem nie są to odgłosy od silnika? U mnie jeśli zejdzie poniżej pewnych obrotów słychać coś w stylu grzechotania - jak ustaliłem z fachowcami trochę źle wyregulowany kąt wyprzedzenia wtrysku - mają poprawić, ale myślę że poczekam z tym do wiosny.
EwaMarek - 2008-11-18, 08:39
u mnie to słychać prawie na każdych obrotach - wysokie czy niskie - zależ od obciążenia tzn czy mocno dodam gazu lub górka
zaczyna sięzima więc zostawie próby na cieplejszą pore :-)
majsterus - 2008-11-26, 22:36
wybite koła 4 i 5 biegu.
sama przesuwka 5 kosztuje 630zł w serwisie, a to jest 1/3 biegu, potrzebne są jeszcze dwa koła zebate do tego biegu - bo soe zazębia ze wstecznym.
wraz z kołami idzie wymiana wybieraków lub ich regeneracja przez napawanie - ale tylko tig bo to jest wykonane ze stopu mosiężnego.
EwaMarek - 2008-11-27, 21:10
a można jezdzić bez remontu? musze szukać innej skrzyni bo nie znam mechanika który dobrze naprawi skrzynie
gino - 2008-11-27, 21:18
nie kupuj uzywanej skrzyni...nie oplaca sie..przerabialem ten temat..
koszt uzywki ok 1200-1500+przekladka 300-400 = 1500-1900 i...nie wiesz co kupiles...przyslowiowy KOT W WORKU ..
ja za calkowity remont skrzyni..
zgrzytaly 2 i 3
wyła 5
jakies lozyska
jakies uszczelki, olej itd..
+wymont.-zamont.
wszytskie czesci NOWE nie jakies skladaki z roznych skrzyn..
zaplacilem
1350pln..+gwarancja na rok lub 25.000
w razie czego...moge polecic zaklad w ktorym to robilem..
tyle ze..jest to Warszawa
majsterus - 2008-11-28, 15:44
piąty bieg - przesuwka prosto z serwisu po 2 godzinach kombinowania jak precyzyjnie pracować - opis poniżej
widoczne kulki, które wyskakują, pod każda jest sprężynka, która blokuje ruch przesuwki, gdy kulka wyskoczy i mamy zablokowany bieg. Wsteczny
elementy w których pracuje kulka(kostki, sześciany) NIE SĄ SYMETRYCZNE. - nigdzie to nie jest napisane!!!! w żadnej książce.
otwór na kulkę nie jest wykonany centralnie na środku - Ważne. nie pamiętam jak u siebie składałem, która stroną dłuższą czy krótszą w stronę skrzyni - metoda prób.
ażeby zapobiec takim wypadkom:
(fotka na starych częściach,gdzie miałem wybitą przesuwkę, widełki i w końcu sie rozleciało )
widełki:
z czasem - przebiegiem zużywają sie i powstają luzy - ryzyko wyskoczenia kulki w trakcie gwałtownego wykleszczenia biegu- czyli jak pisałem wcześniej sprężynka blokuje ruch pierścienia j/w
moja przeróbka - nadspawane widełki tig-iem,
cyknięta blaszka aby bardziej dociskała - taki już jest włoski fiat...w końcu to nie mercedes czy toyota

p.s. próba przełączanie biegów przy otwartej skrzyni kończy sie zwykle wyskoczeniem kulek w piz...
dlatego, ze obudowa jest ogranicznikiem dla przesuwających sie widełek 5 biegu
zgubiłem w ten sposób komplet kulek
ot, takie uroki włoskich wynalazków, dlatego nigdy nie kupię osobówki włoskiej czy francuskiej
a plus taki, ze wywaliłem 5 bieg na polu kempingowym mając klucze płaskie i nasadowe 10,13,15,17, lewarek, klucz do kół, młotek bańke na olej 2 pustaki.....no i 2 browary aaa i dobry proszek do prania w 2 godziny
EwaMarek - 2008-11-28, 17:17
to mi się szykuje niezły remont z duszą na ramieniu.....
tylko z kąd mechanika w okolicach Koła???????
Dziabong - 2008-11-30, 09:31
Powiem szczerze dla otrzymania gwarancji i posiadania nowych części ja bym pojechał te 200 km bo wychodzi za paliwo mniej niż cena niepewności. Zdecydowanie także popieram naprawę, a nie wymianę.
Pozdrawiam
|
|